Regulile de baza ale competitiei magazinelor online GPeC 2014

De 9 ani, livram rezultate masurabile magazinelor online care se inscriu in competitia GPeC (peste 650 pana in acest moment). Asta pentru ca suntem printre putinele competitii de e-commerce din lume care au la baza un sistem de evaluare extrem de riguros si, mai ales, pentru ca pe langa trofeele acordate la final, toate magazinele participante (indiferent daca sunt desemnate castigatoare sau nu) castiga un raport/audit profesionist al propriei afaceri.

La GPeC 2014 castigi servicii in valoare de peste 3000 EUR, inscriindu-ti magazinul online in competitie.

Citeste cu atentie principiile competitiei si investeste in afacerea ta!

1. Sunt acceptate in competitie exclusiv magazine online, respectiv websiteuri care permit plasarea comenzilor prin Internet. Nu vor fi admise websiteuri de tip "catalog electronic" care nu ofera posibilitatea lansarii unei comenzi online, singura exceptie reprezentand-o site-urile de Anunturi;

2. Magazinele online trebuie sa aiba minimum 6 luni vechime pe piata, adica sa fi fost lansate si deschise publicului larg cel mai tarziu in luna octombrie 2013. Luam in considerare data de la care magazinele opereaza online si NU data inregistrarii domeniilor*;

3. Magazinele online trebuie sa intruneasca integral criteriile de preselectie. Staff-ul GPeC va audita fiecare magazin si va emite un raport in care sunt semnalate problemele identificate, precum si recomandari pentru remedierea lor. Dupa solutionarea acestora, magazinele sunt acceptate in competitia GPeC 2014;

4. Inca de la inscrierea in competitie, magazinele online vor fi testate din punct de vedere al functionarii corecte a procesului de comanda. Vom plasa comenzi de test explicite (mentionand, in clar, ca este vorba de comenzi care nu trebuie livrate, facute de staff-ul GPeC pentru a verifica functionalitatea procesului de cumparare);

5. Pe langa comenzile de test de la inscriere care nu trebuie onorate/livrate de magazinele online, juriul GPeC va plasa si 1 singura comanda de mystery shopping pe parcursul desfasurarii competitiei (aprilie - noiembrie 2014). Aceasta comanda nu este marcata ca atare si, deci, trebuie livrata pentru a nota timpul de raspuns si profesionalismul serviciilor magazinelor inscrise in competitie. Coletul va fi returnat la livrare, iar cheltuielile de transport revin exclusiv in sarcina magazinelor participante**;

6. Toate magazinele online inscrise in competitia GPeC 2014 vor trece prin 2 etape de evaluare diferite, tinand cont de criteriile de jurizare si vor primi rapoartele de audit, indiferent daca sunt desemnate castigatoare sau nu;

7. Inscrierea in competitia GPeC 2014 presupune achitarea unei taxe de participare in valoare de 250 EUR + TVA. Vezi politica de preturi, cat si beneficiile pe care le ai inscriindu-te in competitie. Este bine sa stii ca taxa nu este returnabila;

8. Inscrierea in competitia magazinelor online GPeC 2014 se face completand formularul de inscriere pana la data de 23 Mai 2014, ora 23:59 (ora Romaniei);

9. Ne rezervam dreptul de a accepta in competitie doar magazinele online care sunt de acord si respecta standardele GPeC 2014, incepand cu regulamentul competitiei, criteriile de preselectie si de jurizare si pana la formatul evenimentului per ansamblu.

NOTE:

*Sunt considerate exceptii valide magazinele online care sunt lansate prin transformarea unui site de prezentare (fara posibilitatea de a comanda online) cu o vechime mai mare de 1 an, cat si magazinele cu o vechime mai mica de 6 luni, dar care sunt operate de o firma care detine cel putin un alt magazin mai vechi de 1 an. Vechimea in piata este verificata prin Internet Archive - Wayback Machine, data primului comunicat de presa, prima insemnare de pe blog, prezenta activa in social media etc.
 
**Juriul GPeC este instruit sa comande produse cu preturi rezonabile, care apar ca fiind in stocul propriu - astfel incat sa nu cream dificultati magazinelor participante. Vor fi considerate exceptii valide, magazinele care comercializeaza servicii sau produse perisabile, agentiile de turism etc. unde nu se vor plasa comenzi de mystery shopping.
 

Criterii de preselectie GPeC 2014

Pentru a fi acceptat in competitia magazinelor online GPeC 2014, trebuie sa intrunesti integral criteriile de preselectie. Acestea reprezinta obligatii conform legilor europene in vigoare, dar si bune practici in comertul electronic.

Nu este nicio problema daca la momentul inscrierii nu indeplinesti toate criteriile de preselectie. Noi te auditam si iti spunem care sunt elementele care trebuie remediate - important este sa le solutionezi in timp util si conform recomandarilor noastre si te acceptam in competitie!

1. Informatii de contact

Conform legislatiei in vigoare, magazinul online prezinta pe site-ul sau (printr-un link pe prima pagina, cum ar fi sectiunea "Contact") cel putin urmatoarele informatii:

  • Denumirea firmei care detine magazinul;
  • Numarul de inregistrare la Registrul Comertului (in cazul magazinelor online care opereaza in afara Romaniei, poate fi numarul de inregistrare de la autoritatea competenta a respectivei tari);
  • Codul de Identificare Fiscala;
  • Capitalul social (exclusiv in cazul magazinelor care opereaza pe teritoriul Romaniei);
  • Adresa postala completa a sediului social si a punctelor de lucru (daca este cazul);
  • Cel putin un numar de telefon valid si cel putin o adresa de e-mail functionala;
  • Programul de lucru (zilele saptamanii si intervalul orar in care magazinul poate fi contactat de clienti altfel decat prin formularele online sau e-mail - de exemplu: telefonic, in showroom etc.);
  • Numarul de inregistrare la ANSPDCP in cazul magazinelor online care opereaza pe teritoriul Romaniei SAU existenta unei politici de confidentialitate in cazul magazinelor online internationale*;
  • Sigla TRUSTED (cu link functional, conform scriptului primit) doar in cazul magazinelor online care opereaza pe teritoriul Romaniei - sigla va fi afisata ulterior, dupa acceptul in competitia GPeC 2014.

*Sunt acceptate in competitia GPeC 2014 si magazinele online romanesti care nu sunt inca inregistrate la ANSPDCP, dar care ne demonstreaza ca au inceput demersurile necesare, completand formularul online de pe site-ul autoritatii (este gratuit si dureaza cateva minute) si ne ofera numarul de inregistrare al cererii/solicitarii depuse, ulterior ducand la bun sfarsit procedura de autorizare.

2. Declaratii pe propria raspundere

La inscriere, magazinele online declara pe propria raspundere (prin bifarea campului "Am citit si sunt de acord cu Regulamentul GPeC 2014" din cadrul formularului de inscriere) ca:

  • nu vor trimite mesaje comerciale nesolicitate (spam). Orice newsletter sau mesaj periodic transmis pentru promovarea magazinului (fie de catre magazin, fie de o alta entitate contractata de magazin) trebuie sa contina datele de identificare ale transmitatorului (cel putin: numele sau logo-ul magazinului, denumirea firmei care il detine, codul de identificare fiscala, numarul de inregistrare la Registrul Comertului, telefon, e-mail), precum si o procedura de desubscriere functionala*;
  • produsele comercializate nu sunt contrafacute;
  • intreg continutul de pe site este original sau ca folosesc resurse (imagini de produs, specificatii, video, text etc.) cu acceptul sursei (producator, furnizor etc.), fara sa incalce legea drepturilor de autor si conexe.

*Plangerile si raportarile utilizatorilor legate de trimiterea de spam in perioada desfasurarii GPeC 2014 atrag dupa sine excluderea din competitie si imposibilitatea participarii la editia GPeC 2015. 

3. Acordul utilizatorului asupra Termenilor si Conditiilor

Inainte de plasarea comenzii, magazinul trebuie sa ofere posibilitatea consumatorului de a citi un Acord sau Termenii si Conditiile de derulare a tranzactiei (considerate drept contract intre vanzator si cumparator) si sa isi exprime acordul cu acestea bifand faptul ca le-a citit si este de acord cu ele (bifa pusa de consumator reprezinta, conform legii, acceptarea contractului - de aceea este important sa nu existe bifa pusa by default);

4. Flux de comanda online functional

Intregul proces de comanda (de la adaugarea unui produs/serviciu in cosul de cumparaturi pana la finalizarea comenzii) trebuie sa fie functional, cursiv si lipsit de erori si sa se incheie cu un ecran sau cu un e-mail de confirmare a comenzii. Staff-ul GPeC 2014 va plasa comenzi de test explicite pentru verificarea functionalitatii procesului de comanda;

5. Link catre ANPC

Conform legii, magazinele online romanesti sunt obligate sa afiseze pe prima pagina un link functional catre site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Sunt exceptate de la regula magazinele online care opereaza in afara Romaniei;

6. Adrese de e-mail specifice si proceduri

Magazinele online publica pe site:

  • o adresa de e-mail pentru raportarea incalcarii drepturilor de autor (poate fi de tipul "dpi@magazinulmeu.ro", publicata, de exemplu, in Termeni si Conditii);
  • datele de contact ale unei persoane care are in atributii concilierea amiabila in cazul clientilor nemultumiti. Acest mecanism de conciliere interna trebuie sa fie functional si clientul trebuie sa primeasca un raspuns la problema ridicata in maximum 14 zile calendaristice;

7. Autorizari in functie de produsele comercializate

In anumite cazuri, in functie de produsele comercializate, magazinele online trebuie sa se inregistreze sau sa puna un link, conform legii, la autoritatile din domeniu (ex: magazinele online care comercializeaza produse alimentare, arme, aur, medicamente etc.);

8. Politica de returnare a produselor

Magazinele online specifica, in clar, ca respecta politica de returnare a produselor in 10 zile lucratoare/14 zile calendaristice pentru consumatori, ceruta de Directiva Drepturilor Consumatorilor (cu exceptia cazurilor unde legea prevede derogari - vezi exemplul produselor perisabile etc.);

9. Garantia produselor comercializate

Magazinele online publica pe site (de exemplu, in Termeni si Conditii) conditiile de garantie si service (unde este cazul) pentru produsele comercializate si se obliga sa le respecte intocmai, precum si serviciile postvanzare promise clientului (daca exista astfel de servicii suplimentare);

10. Modalitatile de plata si de livrare a produselor

Magazinul online va mentiona in clar si cat mai vizibil, in asa fel incat clientul final sa fie instiintat - inainte de plasarea comenzii - despre:

  • modalitatile de plata acceptate, iar in cazul magazinelor care accepta plata online prin card se va mentiona si procesatorul de plati (text sau logo-ul procesatorului cu link catre website-ul acestuia);
  • modalitatile de livrare (ex: prin curier propriu, printr-un serviciu de curierat extern mentionand numele acestuia, ridicare de la sediul magazinului etc.);
  • daca se fac livrari internationale - se precizeaza cand este cazul;
  • orice alte conditii suplimentare - unde este cazul (ex.: varsta minima impusa cumparatorului, cantitatea minima de produse comandate etc.);

11. Magazinele care vand produse adult

In cazul magazinelor online care comercializeaza produse destinate publicului adult, acestea nu trebuie sa contina materiale cu caracter obscen fara o avertizare prealabila explicita (opt-in) de tipul “Site web destinat persoanelor de peste 18 ani. Daca nu aveti peste 18 ani, va rugam sa nu intrati in acest site. (Optiune – Intru sau Ies)”.

NOTA:

In cazul in care inca nu indeplinesti inca integral criteriile de preselectie, dar vrei sa participi la GPeC 2014, te auditam si iti spunem unde ai probleme si cum sa le remediezi. Dupa ce le solutionezi, te acceptam in competitie.

Grupe si categorii de concurs

Cand te inscrii in competitia GPeC, lupti cu forte egale! Nu ar fi corect sa comparam un magazin online recent lansat cu altul care are deja traditie in piata, la fel cum nu putem compara un magazin care vinde produse cu altul care vinde servicii. Fiecare business are specificul lui si nu amestecam mere cu pere. De aceea, trebuie sa iti alegi o singura grupa si o singura categorie de produse comercializate, reprezentative pentru afacerea ta.

Grupe: Start-up, Experienced sau Professional?

Exista 3 grupe principale in functie de vechimea in piata. Tu in care te incadrezi?

  • Start-up - magazine cu o vechime de minimum 6 luni, dar mai putin de 1 an*
  • Experienced - magazine cu o vechime de minimum 1 an, dar mai putin de 2 ani**
  • Professional - magazine cu o vechime de peste 2 ani***

*Vechimea in piata reprezinta perioada de timp de cand magazinul a fost lansat si accesibil publicului larg, NU data inregistrarii domeniului. Ca sa poti participa la GPeC 2014, trebuie sa ai un magazin lansat cel mai tarziu in luna octombrie 2013 pentru a intruni conditia celor 6 luni vechime.

Magazinele online cu o vechime de minimum 6 luni dar mai putin de 1 an, care apartin unor brand-uri cunoscute (care au, eventual, si prezenta offline) vor fi incadrate in grupa Experienced sau Professional in functie de traffic ranking in Alexa si de acceptarea platilor online prin card.

**Vor fi incadrate automat in grupa "Experienced" si magazinele care au o vechime mai mare de 2 ani, dar nu intrunesc criteriile specifice grupei "Professional";

***Sunt inscrise in grupa "Professional" magazinele online care intrunesc urmatoarele criterii:

  • au minimum 2 ani de existenta in piata, calculati de la luna aprilie 2014;
  • au traffic ranking in Alexa mai mic de 200.000 la momentul inscrierii;
  • accepta plata online prin card;

Categorii in functie de produsele/serviciile comercializate

Dupa ce ti-ai ales grupa, va trebui sa optezi pentru o singura categorie de concurs - cea care reprezinta core business-ul tau:

  • Alimentare si Bauturi (ex.: catering, comenzi mancare, produse bio, fast-food, fructe, legume, conserve alimentare, ceaiuri, cafea, bauturi alcoolice, bauturi racoritoare, dulciuri etc.);
  • Anunturi (ex.: anunturi auto, imobiliare, produse sau servicii de la persoane fizice/classifieds etc.);
  • Articole sportive si Timp liber (ex.: aparate fitness, echipamente sportive, ciclism, ski, body-building, accesorii sport, articole de vanatoare si pescuit, corturi, barci, saci de dormit, activitati de relaxare, site-uri de jocuri online, sex shop etc.);
  • Auto, Moto si Utilaje (ex.: masini si accesorii, utilaje industriale, piese de schimb, service, consumabile, piese si subansamble etc.);
  • Bebelusi, Copii, Jucarii (ex.: articole pentru copii, articole de igiena si sanatate pentru bebelusi, hainute, jocuri, jucarii, patuturi, carucioare, leagane, premergatoare, accesorii etc.);
  • Birotica si Papetarie (ex.: dosare, registre, hartie, bloc-notes, tehnica de birou, instrumente de scris si corectat, rechizite scolare, consumabile, tipizate, bibliorafturi, echipamente profesionale tipar, accesorii etc.);
  • Cadouri si Bijuterii (ex.: bijuterii, ceasuri, albume, rame foto, decoratiuni, suveniruri, obiecte de arta, colectii, antichitati, cadouri haioase, cadouri personalizate etc.);
  • Carti, Reviste, Publicatii, Muzica si Film (ex.: librarii online, edituri, anticariat, carti de specialitate, ghiduri, atlase, planuri de orase, ziare, reviste, periodice, portaluri de informare si revista a presei, cd-uri cu muzica, dvd-uri filme, muzica si filme download-abile etc.);
  • Casa si Gradina (ex.: mobilier, articole de uz casnic si menaj, materiale de constructii, accesorii, home appliances, bricolaj, finisaje, parchet, lambriuri, gresie, faianta, covoare, usi etc.);
  • Fashion (ex.: imbracaminte, incaltaminte, lenjerie, costume de baie, accesorii de moda, confectii si tricotaje, colectii, genti, curele, ochelari de soare, palarii, esarfe, margele etc.);
  • Florarii online (ex.: flori, aranjamente forale, coroane de flori etc.);
  • Health & Beauty (ex.: cosmetice, tratamente, farmacii online, suplimente alimentare, produse pentru slabit, parfumuri, creme, machiaj, lotiuni, geluri, SPA, centre specializate etc.);
  • IT&C, Electronice si Electrocasnice (ex.: calculatoare, componente PC, notebook, telefoane, echipamente audio-video, foto, HI-FI, imprimante, retelistica, sisteme GPS, software, jocuri PC si console, TV, frigidere, aer conditionat, electrocasnice mici si mari, accesorii etc.);
  • Pet Shop (ex.: hrana si accesorii, produse pentru sanatatea si igiena animalelor, jucarii pentru animale etc.);
  • Reduceri Colective (ex.: agregatoare/site-uri de reduceri colective);
  • Servicii (ex.: asigurari, bilete la spectacole/concerte/filme, consultanta, cursuri, servicii electronice platite etc.);
  • Shopping Club (magazine online exclusiviste care necesita inregistrare ca utilizator pentru a vizualiza ofertele);
  • Supermarket, Mall, MarketPlace (magazine cu o gama diversificata de produse care inglobeaza foarte multe categorii de produse comercializate);
  • Turism (ex.: rezervari de bilete de avion, vacante, sejururi, calatorii, rezervari hoteluri etc.);

Pentru fiecare categorie care inregistreaza minimum 2 participanti, se va acorda cate un premiu pe baza punctajelor obtinute in urma jurizarii. Daca vor exista categorii cu 1 singur participant, premiul nu se va acorda.

In cazul in care exista domenii de activitate neacoperite de categoriile de concurs, te rugam sa ne contactezi cu propunerile tale. Ne rezervam dreptul de a infiinta noi categorii in functie de interesul manifestat de participanti.

Taxa de participare

Investesti 250 euro in inscrierea la GPeC 2014 si castigi servicii de peste 3000 euro!

  • Taxa de inscriere in competitia magazinelor online GPeC 2014 este in valoare de 250 EUR + 24% TVA/magazin, platibila la cursul de schimb RON/EUR din ziua emiterii facturii fiscale;
  • Taxa se va achita integral la inscriere, in baza facturii transmise electronic la adresa de e-mail mentionata in formularul de inscriere. Ai grija sa completezi o adresa de e-mail valida si verificata frecvent pentru ca acolo vei primi atat factura, cat si toate noutatile despre actiunile GPeC 2014;
  • Este bine sa stii ca pana cand plata nu este confirmata, magazinul tau nu va fi auditat din punct de vedere al criteriilor de preselectie si nu vei fi acceptat ca participant in competitia GPeC 2014;
  • Valoarea taxei de inscriere nu este returnabila.

Discount de grup

Esti agentie de web development sau vrei sa inscrii mai mult de 3 magazine online in competitia GPeC 2014? Ai parte de preturi preferentiale: pentru mai mult de 3 magazine inscrise la GPeC 2014, taxa de participare devine 220 EUR in loc de 250 EUR + TVA.

Beneficii in valoare de peste 3000 de euro

Te costa 250 EUR sa te inscrii in competitia GPeC, adica mult mai putin decat bugetul lunar de AdWords. Investeste-i intelept, investeste-i in afacerea ta! Vezi ce avantaje majore ai si ce servicii primesti daca te inscrii la GPeC 2014!

Mai stai pe ganduri?

  • Completeaza formularul si inscrie-te in competitia GPeC 2014;
  • Termenul limita de inscriere este 23 Mai 2014, ora 23:59, ora Romaniei.

Te-ai convins?

Inscrie-ti magazinul online in competitia GPeC pana pe 23 Mai 2014! Te costa 250 EUR + 24% TVA si castigi servicii de peste 3000 EUR!