Afla de ce vizitatorii parasesc site-ul tau inainte de a cumpara!
Magazinele online mai au doar 2 zile pana pe 18 mai sa se inscrie in competitia GPeC 2012 (Gala Premiilor eCommerce). Dupa ce – ani la rand – organizatorii au adus tehnologii de ultima generatie pentru analizarea magazinelor online (teste de usability, eye-tracking si neuromarketing), cea de a 7-a editie a Galei revolutioneaza orice competitie: comerciantii vor afla motivele pentru care utilizatorii ies din site-urile lor fara sa finalizeze tranzactia.
“Voice of Customer” este denumirea data de organizatorii GPeC tool-ului folosit pentru a obtine feedback-ul vizitatorilor magazinelor inscrise in competitie.
“Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%. Acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. La GPeC 2012 magazinele inscrise in competitie vor putea sa afle care sunt motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, dar si gradul de satisfactie al propriilor utilizatori vis-à-vis de site-ul in sine si cum raspunde acesta nevoilor lor”, spune Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce.
Pe scurt, magazinele inscrise la GPeC 2012 vor avea la dispozitie un tool pe care il pot implementa in site-urile lor. Instrumentul este neintruziv pentru utilizatori si nu colecteaza informatii confidentiale de la comercianti. Acesta nu face altceva decat sa livreze un sondaj care contine 4 intrebari (4Q) in momentul in care utilizatorii ies din cosul de cumparaturi inchizand browser-ul, fara sa finalizeze tranzactia. De asemenea, modulul de 4 intrebari se aplica si utilizatorilor care au navigat prin site-ul magazinului, dar au ales sa il paraseasca fara sa faca nicio actiune de cumparare.
Tehnica este folosita cu succes de specialistii internationali in optimizarea conversiilor precum Avinash Kaushik.
“Scopul principal al unui magazin online este de a vinde. DAR in marea majoritate a cazurilor, un site de comert electronic trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorilor chiar daca acestea nu sunt comerciale. De exemplu, un internaut poate intra intr-un magazin online pentru a se documenta asupra unui produs, pentru a citi review-urile altor clienti, pentru a cauta informatiile de contact sau, pur si simplu, navigand in site ca si cum s-ar plimba printre rafturile unui magazin clasic. In oricare din situatii, magazinul trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorului pentru ca daca face acest lucru, posibilitatea ca utilizatorul sa si converteasca la un anumit moment creste”, explica Andrei Radu.
“De aceea, este esential ca magazinul online sa stie feedback-ul popriilor utilizatori pentru a-si imbunatati site-ul si a raspunde nevoilor vizitatorilor. Nu mai vorbesc de cat de importante sunt motivele pentru care un potential client iese din cosul de cumparaturi fara sa finalizeze tranzactia – iar toate aceste lucruri le vor afla magazinele care se inscriu la GPeC 2012 prin Voice of Customer”, adauga Radu.
Potrivit organizatorilor, astfel de survey-uri au fost aplicate de doar cateva magazine online romanesti, iar rezultatele au fost spectaculoase. “In cateva saptamani, fara niciun fel de incentive, magazinele au strans peste 1.000 de raspunsuri care le-au ajutat sa isi identifice problemele si sa le remedieze pentru a-si creste rata de conversie”, spune Andrei Radu. “Orice magazin poate implementa acest tool pentru binele afacerii lui dar noi, in plus, le oferim comerciantilor inscrisi la GPeC 2012 si un benchmark pe industrie – adica le spunem unde se situeaza ca medie in raport cu magazinele de acelasi profil. Evident, fara a nominaliza site-urile concurente”, conchide Radu.
Asadar, magazinele online mai au la dispozitie doar 2 zile pentru a se inscrie in competitie la Gala Premiilor eCommerce 2012, deadline-ul fiind ziua de 18 mai, la ora 11:59 PM. Taxa de participare este de 800 lei + TVA, iar pe langa uriasul avantaj de a afla opinia propriilor utilizatori si motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, comerciantii au o serie de alte beneficii esentiale pentru orice business online:
- Site-urile lor sunt analizate de 15 specialisti din punct de vedere al peste 85 de criterii de jurizare pe care ar trebui sa le respecte orice magazin online de succes;
- Primesc rapoartele de evaluare continand explicatiile juriului, in asa fel incat sa stie exact unde au fost depunctati si de ce;
- Au ocazia sa se intalneasca fata in fata cu membrii juriului pentru a primi recomandari despre cum sa isi remedieze problemele semnalate ca sa devina performanti;
- Au timp la dispozitie sa puna in practica recomandarile juriului si sa fie reevaluate dupa ce si-au solutionat problemele.
Nu rata inscrierea la GPeC 2012 – mai sunt doar 2 zile pana pe 18 mai! Pentru informatii complete si formularul de inscriere, viziteaza website-ul Galei la www.gpec.ro.
Gala Premiilor eCommerce 2012 este un eveniment powered by Allegro Group
Sustinut de: Orange Romania, FAN Courier, UIS, Zumzi, Koyos si Euroweb.
Cu sprijinul: Papetarie.ro, CasaDeTraduceri, Tudor Tailor si FotoAnimatie.
Parteneri media: Wall-Street, 9AM, DailyBusiness, Startups.ro, AvocatNet, 2Parale, Kiss FM, LTV.ro, StandOut, FaceBrands, IAB Romania, Elevate, ComunicateDePresa, ShopMania, Trafic.ro, LaptopNews, ComputerBlog.
Bloggeri parteneri: Chinezu.eu; Sorin.Rusi.ro; LiviuTaloi.ro; CristianFilimon.com; Chetroni.com; LigiaAdam.ro; iYli.ro; Clickio.ro; VictorKapra.ro
Folosesc 4Q de ceva vreme si-ntr-adevar isi merita banii din plin. Numai sa ai trafic pe site ca sa aiba cine sa-ti raspunda. Dincolo de feedback-urile prin “viu grai” de la clienti 4Q e special pe langa alte survey-uri prin cateva lucruri:
1. Felul in care te ajuta la segmentare – poti defini diferite posibile intentii principale ale vizitatorilor si vedea apoi cati unde se incadreaza si cu ce succes.
2. Masurarea permanenta a task completion rate-ului poate fi cutremuratoare uneori (ex: sa vezi ca doar 55% din cei care vroiau sa cumpere chiar reusesc sa cumpere ) dar f utila (vazand obiectiile lor si venind cu solutii)
3. Eu cel putin am obtinut rate de raspuns la chestionar mult mai bune cu 4Q decat cu soft-uri similare pentru survey-uri (ex: Kissinsights). La urma urmei, spune si Avinash ca ai nevoie de o masa critica de raspunsuri ca sa tragi niste concluzii relevante, iar cu 4Q le-am obtinut mai repede.
Evident are si limitarile lui, dar per ansamblu chiar merita daca ai un anumit volum de trafic pe care sa-l aplici.
Sa ne vedem cu bine la urmatorul eveniment GPEC.
Marius Pop