Astazi am lansat TRUSTED.ro impreuna cu APC Romania si Legi-Internet.ro
Desi este inca in public beta, am lansat astazi website-ul certificarii TRUSTED – programul de atestare al magazinelor online, proiect initiat de GPeC impreuna cu Legi-Internet.ro si APC Romania. Pe site-ul marcii de incredere va vom tine la curent cu toate informatiile referitoare la certificare, cat si cu magazinele care vor primi in cateva zile scriptul de afisare al marcii.
Nu uitati ca TRUSTED.ro va fi un program care se va derula permanent si, incepand cu 15 mai 2011 este deschis tuturor comerciantilor online, indiferent daca participa sau nu in competitia GPeC 2011. Pe de alta parte, cei care se inscriu si la GPeC, beneficiaza de un discount de aproape 50% din taxa de atribuire a certificarii pentru 1 an de zile.
Mai jos, regasiti comunicatul de presa oficial:
Pe data de 11 aprilie 2011, a inceput cea de a VI-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) cu perioada de inscrieri a magazinelor online in competitie. Tot de atunci, organizatorii Galei au anuntat ca “Atestarea GPeC” – prima marca de incredere din Romania care se acorda incepand cu 2008 magazinelor inscrise in competitie si care respecta legea si bunele practici – se va transforma in TRUSTED.ro – programul national de certificare a magazinelor online initiat de GPeC impreuna cu Legi-Internet.ro si APC Romania. Astazi are loc lansarea oficiala a programului, iar website-ul TRUSTED.ro este disponibil public.
Incepand de astazi, magazinele online romanesti au la dispozitie marca de incredere TRUSTED.ro, initiata de 3 entitati obiective si echidistante in piata, cu o experienta solida in domeniul comertului electronic, legilor internetului si a relatiilor dintre comercianti si consumatori cu drepturile si obligatiile fiecarei parti, ce revin din acestea: Gala Premiilor eCommerce, Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania.
TRUSTED.ro este un program permanent de certificare a magazinelor online care respecta legislatia aplicabila in domeniul comertului electronic si bunele practici rezultate in urma experientei de peste 5 ani a Galei Premiilor eCommerce.
Desi in prima faza, certificarea TRUSTED poate fi acordata doar magazinelor online care se inscriu la GPeC 2011, dupa data de 15 mai a.c., marca de incredere va fi disponibila ca un proiect continuu, independent de competitia “Gala Premiilor eCommerce” si deschis oricarui magazin online care doreste sa adere la standardele TRUSTED.
Scopul certificarii TRUSTED este de a creste calitatea magazinelor online romanesti si, astfel, increderea consumatorilor in tranzactionarea prin internet, fapt care contribuie, implicit, la dezvoltarea pietei de comert electronic.
Potrivit celor doua studii de piata nationale privind dezvoltarea comertului electronic, derulate in anii 2008 si 2010 de echipa Link 2 eCommerce (organizatorii GPeC), consumatorii obsinuiti participanti la sondaj au raspuns, in proportie covarsitoare, ca ar avea mult mai multa incredere sa cumpere de la magazinele online verificate si atestate de un tert – entitate neutra in piata. Rezultatele studiului din 2008 sunt disponibile gratuit spre descarcare de pe pagina web www.studiucomertelectronic.ro, urmand ca in cateva zile acestea sa fie actualizate cu rezultatele sondajului derulat la finele anului 2010, potrivit echipei de proiect.
Pentru a obtine certificarea TRUSTED, magazinele online trebuie sa indeplineasca un set de standarde care vizeaza atat aspectele legale, cat si bunele practici in comertul electronic. De pilda, magazinele trebuie sa afiseze informatii complete de contact, sa respecte legislatia privind drepturile de autor si protectia datelor cu caracter personal, sa nu faca spam, sa comercializeze produse originale, sa ofere informatii detaliate despre procesul de cumparare, modalitatile de plata acceptate, politica de service si garantii sau returnarea produselor in 10 zile. Criteriile de acordare ale certificarii sunt disponibile detaliat atat pe website-ul www.trusted.ro, cat si pe website-ul Galei Premiilor eCommerce la www.gpec.ro, sectiunea “preselectie”.
“TRUSTED.ro are ca scop prioritar cresterea calitatii magazinelor online romanesti, prin respectarea legilor din domeniu si a codului de bune practici dezvoltat de GPeC. Daca vom avea in piata tot mai multe magazine responsabile, automat consumatorii nu vor mai avea motive de ingrijorare atunci cand vor sa cumpere online si, astfel, vom creste increderea in tranzactionarea prin internet si vom contribui la dezvoltarea pietei”, spune Andrei Radu, organizatorul Galei Premiilor eCommerce, unul din initiatorii proiectului.
“TRUSTED este o alternativa la stirile-bomba despre fraude, hackeri sau alte nenorociri, mediatizate de presa de senzatie. Este momentul sa le aratam consumatorilor ca internetul nu este o jungla, din contra cumparaturile online sunt extrem de comode atunci cand ai de a face cu magazine responsabile si cand esti informat de la bun inceput despre site-ul de la care urmeaza sa cumperi. Ma bucur ca dezvoltam acest proiect alaturi de Legi-Internet.ro si APC Romania, doua organisme cu experienta vasta in domeniu”, conchide Radu.
„Suntem bucurosi ca eforturile comune s-au concretizat in aceasta initiativa care consider ca va duce la cresterea calitatii comertului online si a increderii consumatorilor. Consumatorii se pot bucura de drepturile lor numai atunci cand comerciantii le respecta. Toate aceste eforturi sunt realizate pentru a-l face pe comerciant sa respecte normele cu privire la drepturile consumatorilor, foarte important in vanzarile online”, a precizat Conf. Univ. Dr. Costel STANCIU, Presedinte APC Romania.
„TRUSTED.ro este rezultatul firesc al unei dezvoltari a pietii de comert electronic romanesc si a initiativelor partenerilor din acest proiect de educare atat a consumatorilor, cat si a magazinelor. Cele 17 standarde minime pe care magazinele online trebuie sa le indeplineasca au fost identificate avand in vedere experienta de peste 5 ani in jurizarea de la Gala Premiilor eCommerce, dar si a nivelului actual al pietei romanesti. In conditiile unui liber acces pe piata de comert electronic si a numarului crescand de magazine online, diferenta de incredere necesara pentru atragerea clientilor se poate face inclusiv printr-o marca obtinuta in urma unui minim audit extern. Adica TRUSTED.ro”, declara Bogdan Manolea, detinatorul Legi-Internet.ro.
Potrivit initiatorilor proiectului, marca de incredere TRUSTED.ro aduce beneficii atat magazinelor atestate, cat si consumatorului final. Astfel, comerciantii atestati se diferentiaza fata de concurenta si se promoveaza la nivel de end-user, demonstrand ca respecta legea si standardele de calitate in e-commerce, fiind demni de increderea clientilor. Pe de alta parte, consumatorul final va sti ca site-ul pe care regaseste simbolul TRUSTED este verificat, respecta legea si ii ofera toate informatiile necesare pentru a-i asigura o achizitie online comoda si placuta.
Toate magazinele certificate TRUSTED vor fi evaluate cel putin de 2 ori pe an, dar si la orice plangere motivata in acest sens. De asemenea, certificarea este valabila timp de 1 an, cu posibilitatea reinnoirii marcii printr-o noua evaluare.
Pentru mai multe informatii despre atestare si avantajele certificarii, puteti consulta www.trusted.ro sau sectiunea de „Atestare” de pe website-ul Galei Premiilor eCommerce la www.gpec.ro/atestare.
deci mi se pare penibila atat treaba cu trusted.ro cat si ARMO.ro care incearca sa mai scoata un ban si nu mai stiu de unde… Daca faceati treaba asta cu scopul sincer de a ordona sau a ajuta magazinele online din romania sa se inbunatateasca in relatia cu clientii, o faceati gratis sau la un cost modic! >> alfel va bag in aceeasi oala (armo+trusted=0).
mai ales ca aceste stardarde nu le-ati facut voi!, ele erau deja pe piata si majoritatea magazinelor online le respecta! SINCER nu am sa fiu membru la voi niciodata!, am un magazin online am clienti care au incredere in mine, clienti care sunt multumiti de serviciile mele si care cresc de la o zi la alta, > in concluzie nu am nevoie logo-ul dvs pe site-ul meu!
Cu respect,
@eu: Nu vazusem comentariul tau de pe blog si ti-am raspuns si pe e-mail. Redau continutul mesajului meu trimis pe mail:
Salut Daniel,
Iti respect punctul de vedere si iti multumesc pentru feddback.
TRUSTED nu este obligatoriu pentru nimeni si a fost lansat sub forma Atestarii GPeC inca din 2008. Iar in ce priveste standardele de care vorbesti, sa stii ca acum 5-6 ani eram cam singurii care vorbeau despre ele prin impunerea criteriilor de preselectie la Gala Premiilor eCommerce. Desi par de bun simt, inca sunt multe magazine care nu le intrunesc pe toate nici acum.
Referitor la faptul ca ar trebui sa facem TRUSTED in mod gratuit, sincer cred ca exagerezi. Ca idee, tu ai vinde produsele din magazinul tau fara niciun fel de adaos comercial?
Incearca sa iti dai seama ca in spatele atestarii exista oameni care fac evaluari repetate pentru fiecare criteriu in parte si de cel putin 2 ori pe an. Mai mult decat atat, noi nu oferim certificarea si gata, ci incercam sa promovam cat mai mult marca la nivel de consumator in asa fel incat usor-usor sa nu le mai fie teama de tranzactionarea online. Tot efortul de PR presupune timp si munca, si intotdeauna munca trebuie platita. Iar daca tie ti se pare mult o taxa de participare la GPeC in valoare de 700 lei sau un fee anual la TRUSTED care va fi aprox. 120 euro/an adica 10 euro/luna…. ma abtin sa comentez. Mai modic de atat chiar nu se poate. :)
Concluzionand, inca o data multumesc de feedback, nu te obliga nimeni sa iti iei marca si iti doresc sa ai mult succes in continuare cu magazinul tau!
Toate cele bune,
Andrei Radu
Atat cat trebuie platita o taxa anula de 120 eur+TVA , trusted.ro pare mai degraba o afacere, pentru a castiga bani pe seama magazinlor online.
Inteleg ca verificarea magazinelor implica niste costuri dar 120 eur+TVA este piperat. Oricum este bine stiut ca magazinele online sunt OBLIGATE sa respecte legile comertului electronic si sa afiseze sigla ANPC.