Brian Massey (Conversion Sciences): conduce Google magazinele online in directia gresita?

Adăugat de pe 7 Ianuarie 2016, 0 comentarii
Cuvinte-cheie: , , , , , , ,

Brian Massey Conversion SciencesA 10-a editie aniversara a GPeC a fost cu adevarat una rasunatoare inca de la primii vorbitori din luna mai si pana la editia festiva de 10 ani a Galei Premiilor E-Commerce 2015. Am avut parte de speakeri de nota 20, prezentari fantastice si, mai ales, de o audienta pe masura aplauzelor care nu au mai contenit. Brian Massey (Conversion Scientist Conversion Sciences) a fost unul dintre speakerii de top prezenti pentru prima oara in Romania la GPeC Summit Noiembrie 2015, iar titlul prezentarii sale a fost unul controversat, care a scos insa la iveala o potentiala greseala de business pe care magazinele online au putea-o face “Conduce Google afacerile inspre decizii proaste in materie de design?“. 

Dupa prezentare, Brian Massey a fost intervievat de colega noastra – Raluca Radu (Digital Marketing Consultant) – si a impartasit cateva sfaturi practice de strategie digitala pentru magazinele online din comunitatea GPeC. Conform discutiei, Brian crede ca Mobilegeddon-ul din 2015 creat de Google a creat panica in randul magazinelor online. In opinia lui Brian, aceasta panica generata de schimbarea de algoritm a motorului de cautare a grabit afacerile online sa isi schimbe design-ul website-urilor astfel incat acestea din urma sa devina responsive. Din punctul de vedere al lui Massey, acest lucru nu este OK intrucat variantele de desktop ale magazinelor online erau in unele cazuri performante si generatoare de conversii de calitate. Ca urmare, a modifica si design-ul sitului desktop doar pentru a obtine un bun site in varianta mobila este o hotarare proasta, dupa parerea expertului. Brian recomanda versiuni complet independente pentru mobile si desktop pentru magazinele online si design gandit separat astfel incat sa fie usor de utilizat pentru client si sa conduca la conversiile pe care afacerea si le doreste. Aplicatiile mobile sunt cu totul alta “mancare de peste” dupa parerea lui Brian, intrucat acestea sunt mai degraba destinate clientilor loiali, carora afacerea le poate oferi prin mobile app servicii speciale.

Intrebat de Raluca care ar fi mixul perfect din punct de vedere strategic in ceea ce priveste impartirea bugetului de marketing online, Brian a raspuns ca totul depinde de datele de customer lifetime value si new visitor lifetime value ale afacerii. Daca acestea sunt apropiate, atunci business-ul trebuie sa lucreze mai mult in zona de fidelizare a clientilor. Pe de alta parte, daca magazinul online are deja clienti loiali si recurenti, atunci vine momentul sa isi concentreze eforturile in zona achizitiei de clienti.

Brian crede ca este important pentru proprietarii de magazine online sa lucreze cu consultanti bine pregatiti, pentru ca acestia din urma ajuta pentru scurtarea curbei de invatare. Printre tool-urile care ajuta si ele magazinele online, alaturi de consultanti, sa isi imbunatateasca rata de conversie se numara Google Analytics, Adobe Analytics, CrazyEgg pentru click tracking si tool-uri de split testing ca Marketizator si Optimizely.

Puteti urmari intregul interviu in limba engleza si mai multe sfaturi de strategie de marketing online oferite de Brian Massey in exclusivitate comunitatii e-commerce GPeC mai jos:


__________________

GPeC este cel mai important eveniment e-commerce din Romania powered by FAN Courier

Sustinut de: Allpacka, AVON, Commerce Sciences, ContentSpeed, DWFDPD Romania, eMAG, FrisboFulfill.roGaranti Bank, Infinity Trophy, Microsoft Romania, MiniPrixNew Black, NewsMAN, Orange RomaniapaysafecardRetargetingSalesManagoSameDay Courier,  SEO Power SuiteVisa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Official Radio: Kiss FM

Limousine Service: CityLimo

Cu sprijinul: 2Parale, 60 MinutesAdvanced Ideas, Agile Media, Alin Dobrin Photo Graphics, CaracteristicEasyHost, Ecompedia, enRose, EurowebEventLink, HubstoreMarketizator, MemorabiliaSaveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor

Parteneri media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, FNTM, Hotnews, HRBExpert, JurnalulDeAfaceri, IQads, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, PRBoxPRwave, RBERomania Pozitiva, SEM DaysShopMania, Smark, SMSLinkSoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, The PaypersZiare.com, ZIUA de Constanta

Bloggeri oficiali GPeC 2015: Adrian Orbai / Alin Vlad /Andra ZahariaAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuCorina Maria Scheianu / Cristian Iosub / Cristina ChipuriciElena CiricFulvia MeirosuGeorge Hari PopescuiYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian BredaSabina Cornovac

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreuna istoria e-commerce-ului romanesc

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii