Cum să construiești CTA-uri „de nerefuzat” și trucuri pentru un BlackFriday de succes – Interviu cu Oli Gardner, speaker GPeC SUMMIT

Adăugat de pe 23 Octombrie 2017, 0 comentarii

Oli Gardner este co-fondatorul Unbounce, una dintre cele mai cunoscute platforme de Conversion Marketing la nivel internațional și expert în optimizarea ratei de conversie și a landing page-urilor. Pe 14 noiembrie Oli va urca pe scena GPeC SUMMIT pentru a ne prezenta procese de optimizare prin care echipele de marketing pot lucra mai eficient. Până atunci  am pregătit un scurt interviu care să vă ofere câteva idei „din culise”.

GPeC: Ce este mai bine să analizezi atunci când ai o mulțime de date în platforma ta de analytics, dar pur și simplu nu știi la ce să te uiți mai întâi: drop-offs? customer journey?

Oli: O întrebare foarte bine aleasă, chiar despre asta voi discuta în prezentarea mea de anul acesta de la GPeC! Am realizat chiar și un manual de optimizare interactiv care îți sugerează surse de date specifice pe care să le analizezi pentru anumite elemente din pagină. Dar va trebui să așteptați până la eveniment pentru asta. În general, însă, o analiză de bază a ceea ce nu funcționează poate fi un bun punct de plecare. Câteva lucruri cu care ai putea începe:

Desktop vs. Mobile: Mobile-first nu este întotdeauna cea mai bună opțiune – folosește ce funcționează cel mai bine pentru tine!

  1.       Desktop vs. Mobile: consultă Google Analytics (sau orice altă platformă) pentru a vedea cum performează site-ul și landing page-urile pe diferite dispozitive. Dacă desktopul convertește de patru ori mai mult decât mobile, e destul de clar cum să îți prioritizezi optimizările. Fie ceva nu este funcțional pe varianta mobile, fie nu ar trebui să îți irosești timpul cu asta. Este surprinzător cât de des business-urile pornesc la drum cu un site, sau își modifică site-ul actual pentru a fi mobile-first, însă dacă partea de mobile nu este o opțiune bună pentru tine, această decizie poate fi una dezastruoasă.
  2.      Top pagini în funcție de trafic: vezi care sunt primele 20 de pagini cu cel mai mult trafic și fă o analiză euristică rapidă. Aceste pagini au conținutul actualizat? Există un CTA? De cele mai multe ori vei găsi pagini pe site-ul tău care aduc foarte mult trafic, însă care au fost neglijate. Actualizează informațiile și asigură-te că îi ceri utilizatorului să facă ceva: redirecționează-l către o pagină mai importantă pentru tine sau cere-le adresa de e-mail. Dacă actualizarea paginii nu este o opțiune (în cazul unei persoane non-tehnice de exemplu), poți folosi un overlay pentru a capta atenția utilizatorilor. De curând am lansat Overlays și Sticky Bars pe Unbounce – cu o singură linie de Javascript, poți plasa acțiuni foarte bine targetate pe site. Sau, și mai ușor, poți adăuga scriptul în Google Tag Manager și nu va mai trebui să modifici nimic pe site. Principala lecție de reținut este că trebuie să profiți de fiecare oportunitate de conversie!

GPeC: Ce faci atunci când realizezi că ai construit un site mult prea complex, cu un onboarding greu de înțeles și o navigare dificilă, care, evident, îți afectează rata de conversie? De unde începi optimizarea?

Oli: Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te pui în pielea clientului. Este incredibil cât de mulți nu trec nici măcar o dată prin propriul proces de înscriere sau ciclu de cumpărare. Trasează pașii pe care îi urmează utilizatorii pentru a vedea unde apar probleme, apoi monitorizează comportamentul celorlalți. Cel mai ușor mod de a face asta este să folosești instrumente precum HotJar sau VWO și să urmărești înregistrări cu sesiunile utilizatorilor. Vezi care sunt elementele cu care interacționează; dacă există elemente cu care utilizatorul nu interacționează deloc, le poți elimina. Dacă ai pagini lungi, cum sunt articolele de pe blog, asigură-te că utilizatorii dau scroll suficient de mult pentru a vedea CTA-ul (multe dintre elesunt ascunse în josul paginilor). În acest caz, mută CTA-ul mai sus, undeva unde să fie ușor de văzut. Un lucru care a funcționat pentru Unbounce a fost să eliminăm orice CTA care apare pe pagină fără să fie nevoie să dai scroll și să folosim un singur CTA, în josul paginii. Este contraintuitiv, însă ce se întâmplă este că utilizatorii trebuie să parcurgă mai mult din pagină pentru a „vâna” un CTA. Această strategie funcționează însă doar pentru un landing page fără navigare, altfel utilizatorii vor părăsi pagina.

 

Analizează continuu comportamentul utilizatorilor tăi și folosește mereu strategii personalizate

GPeC: Coșurile de cumpărături abandonate sunt una dintre cele mai mari probleme ale site-urilor de e-commerce din România. Ce le recomanzi pentru a scădea numărul lor?

Oli: Folosirea unor overlay-uri atunci când utilizatorii părăsesc site-ul: întrebați-i de ce nu cumpără acum. În cazul unor răspunsuri precum „Este prea scump”, „Nu am nevoie de nimic momentan” sau „Compar prețurile cu cele ale unui competitor” le poți prezenta o ofertă/un discount, sau îi poți întreba dacă vor să primească pe e-mail discounturi și oferte speciale. Însă aceasta nu e o strategie complet sigură – dacă ofertele nu funcționează va trebui să te gândești la noi strategii. Ce este important este să analizezi constant comportamentul utilizatorilor și să înțelegi motivul pentru care se răzgândesc.

GPeC: Ne poți da niște sfaturi practice pentru construirea unor landing page-uri care chiar convertesc atunci când sunt prezentate oferte? Sau pentru Black Friday, de exemplu.

Oli: În cazul reducerilor sau evenimentelor de tipul Black Friday, recomand o versiune modificată a unui overlay afișat la accesarea site-ului. Abordarea standard ar fi să îi prezinți utilizatorului un discount/o ofertă printr-un overlay atunci când acesta intră pe site-ul tău, cu posibilitatea unei interacțiuni de genul „Profită de ofertă” sau „Nu, mulțumesc”. Eu aș sugera o metodă cu trei opțiuni din care poți alege: „Da”, „Nu” și „Poate mai târziu”. Dacă aleg mai târziu, cere-le adresa de email pentru a-i putea contacta ulterior, sau, ca o soluție mai sofisticată, transformă overlay-ul într-un Sticky Bar care menține oferta la vedere într-un mod neinvaziv atunci când navighezi pe site. În paralel, poți folosi ad-uri, sau le poți trimite e-mailuri cu aceeași ofertă, de unde fie îi poți redirecționa către pagina produsului, fie le poți oferi un cod de discount pe care să îl introducă la următoarea achiziție.

GPeC: Cu toții ne străduim să ne convingem clienții cu ajutorul unor CTA-uril cât mai vizibile și mai persuasive. Ne poți oferi niște sfaturi sau trucuri pe care le-ai învățat în ultima perioadă pentru CTA-uri „de nerefuzat”?

Oli: CTA-ul este important, dar de unul singur nu îți va convinge clienții să achiziționeze. Acestea fiind spuse, există tehnici de design prin care te poți asigura că este foarte vizibil (folosind culori contrastante, de exemplu). În cazul generării de leaduri, am observat că folosirea unor construcții precum „Click aici pentru {acțiune}” pot crește numărul de clickuri, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul CTA-urilor din video-uri. De exemplu, dacă folosești un video și prezinți oferte cu ajutorul adnotărilor (acele linkuri care apar atunci când vizualizezi clipuri pe YouTube ș.a.m.d.), folosirea unei construcții de tipul „Click aici pentru {a vizualiza} acum!” poate fi o strategie foarte reușită.

GPeC: Ce le recomanzi oamenilor de produscare dezvoltă instrumente sau programe pentru specialiștii în marketing? Pare că este din ce în ce mai dificil să atragi atenția unui public atât de pretențios, cu atât de multe opțiuni pe piață.

Oli: Modul în care unele persoane caută sau navighează se schimbă odată cu evoluția tehnologică. Un astfel de exemplu este folosirea taburilor din browser pentru compararea prețurilor. Însă voi discuta mai mult pe marginea acestui subiect la GPeC SUMMIT, așa că va trebui să achiziționați un bilet pentru a afla :D

 

3 tooluri must-have: Hotjar, Usability Hub și Unbounce  

GPeC: Ne poți recomanda câteva tooluri cu ajutorul cărora poți înțelege mai bine comportamentul utilizatorilor și problemele pe care aceștia le întâmpină pe site?

Oli: Hotjar pentru înregistrarea sesiunilor și pentru survey-uri. Usability Hub pentru teste de 5 secunde prin care poți măsura claritatea. Unbounce pentru Overlay-uri și Sticky Bars.

GPeC: Anul acesta ni te vei alătura la GPeC SUMMIT din nou și mulți participanți sunt nerăbdători să asiste la prezentarea ta. Ne poți da câteva detalii „din culise” despre aceasta?

Oli: Prezentarea mea se numește Data-Driven Design. Voi împărtăși un nou proces de optimizare prin care echipele de marketing pot lucra mai bine împreună. De asemenea, voi prezenta noi date rezultate în urma unor studii, care arată în ce mod echipele sunt disfuncționale și cum poți rezolva această problemă. O mare parte se referă la modul de simplificare a accesului la datele pe care ar trebui să le analizați și la un mod de colaborare în vederea democratizării acestor date în întreaga organizație.

Despre optimizarea eforturilor de marketing, simplificarea accesului la date și analiza acestora, precum și alte subiecte relevante pentru magazinele online și pasionații de marketing digital, vorbim pe 14 & 15 noiembrie la GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de e-commerce din România. Dacă n-ai aflat încă cine urcă anul acesta pe scenă, consultă lista cu speakerii internaționali anunțați.

Doar până pe 31 octombrie, prețul unui bilet de acces la GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie este de 109 euro + TVA pentru ambele zile de eveniment prin oferta Early-Bird, ulterior prețul crescând. Pentru înscrieri și mai multe informații despre programul Conferinței, GPeC Special Day, zona de Expo și Gala Premiilor eCommerce, puteți vizita site-ul: www.gpec.ro/gpec-summit-noiembrie/

—————————————————————-

GPeC 2017, ediția de 12 ani, este un eveniment Powered by FAN Courier

Susținut de: Banca Transilvania, Bright Agency, Creadiv, CRITEO, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, GLAMI, Mastercard, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, PayU, QeOPS, RTB House, TargetWeb

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour România

Brought to you by: Orange

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Official Radio: Kiss FM

Apa Oficială GPeC: Aqua Carpatica

Limousine Service: CityLimo

Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Carmen Albișteanu, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Sabina Cornovac

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii