GPeC Summit LIVE blogging: Ziua 1 (26 mai)

Cel mai important eveniment de e-commerce din Romania incepe astazi. Agenda cuprinde speech-uri si panel-uri avand ca invitati unii dintre cei mai cunoscuti specialisti in comert electronic din tara noastra si din strainatate. Ziua se incheie cu party-ul GPeC.

Va vom tine la curent in timp real cu prezentarile si concluziile de la GPeC Summit. Conectati-va la cele mai interesante trend-uri din e-commerce apasand Refresh la aceasta pagina!

Fotografii de la eveniment sunt pe pagina de Facebook:

Keynote Speech: Turning visitors into customers – Caroline Hey, International Business Manager FACT-Finder 

  • Caroline Heyviitorul consta in strategii multichannel si omnichannel; exista un volum de date imens din mai multe surse, care trebuie unificat
  • trebuie sa fiti pregatiti sa reactionati repede, de exemplu sa schimbati rapid pretul
  • nu cheltuiti bani pe clientii care deja va stiu si care stiu ce vor sa cumpere

Lucruri simple pentru a avea succes in e-commerce:

  • aduceti vizitatorii pe site
  • ajutati-i sa gaseasca produsele dorite
  • motor de cautare bun, dar si navigare buna
  • oferiti sugestii clientilor care n-au gasit exact ce au cautat

Puncte importante in omnichannel:

  • construiti o experienta online de varf (Amazon iti raspunde la o multime de intrebari pe care poate nici nu ti le-ai pus)
  • folositi ROPO (Research Online Purchase Offline sau invers)
  • conectati canalele, strangeti tot ce aveti in toate canalele
  • colectati date despre consumatori, invatati ce vor si adaptati-va
  • oferiti o experienta de brand seducatoare

Panel: Comertul online pe verticale: cele mai profitabile segmente de piata, evolutie in 2014, probleme frecvent intalnite 

  • Marius Dosinpanel5escu (CEO & Founder FlorideLux)
  • Marian Alecsiu (CEO F64.ro)
  • Mihai Patrascu (CEO evoMAG)
  • Paula Negrea (eCommerce Manager TinaR)
  • Radu Vilceanu (CEO ContentSpeed)
  • Remus Visan (Managing Director Paravion.ro)
  • Camelia Ganga (Marketing Manager Fashion Days)
  • Cristian Constantinescu (CEO&Founder Noriel Stores)
  • Oliver Cadogan (Co-Founder & Director of International Business Development Vivre.ro)

Moderator: Andrei Radu, Founder & CEO GPeC Marius Dosinescu:

  • este loc pe aceasta piata in dezvoltare, dar trebuie educata piata
  • mi-ar placea sa vad mai multi comercianti cu experienta, sa stie tot ce inseamna o florarie

Cristian Constantinescu:

  • vom lansa un magazin de 1.300 mp
  • vrem sa migram si in online, unde suntem in top 2-3; vrem sa devenim nr. 1 in categoria Copii; vrem sa facem anul acesta 5-7 milioane euro online
  • vedem un potential mare de crestere datorita brand-ului nostru

Camelia Ganga:

  • anul trecut am lansat o campanie de market preference
  • anul acesta, ne schimbam modelul de business, vom avea campanii in season; vom lucra cu ambele modele de business – produse sezoniere si flash sale
  • alocati 3-5% din buget pentru marketing
  • oferiti comunicari relevante pentru consumatori
  • clientii cumpara emotional, deci creati o poveste in jurul brand-ului

Remus Visan:

  • ramanem in Romania liderul pe piata vanzarii de bilete de avion
  • am deschis in Turcia, vrem sa ne consolidam brand-ul acolo
  • competitia noastra este diferita de cea a magazinelor online; concurenta noastra vine din afara

Oliver Cadogan:

  • aproape 90% din clientii nostri sunt femei
  • avem o reputatie buna mai ales in textile; recent, in mobila
  • comportamentul consumatorulul s-a schimbat foarte mult; oamenii au mai multa incredere in shopping online

Mihai Patrascu:

  • toata lumea stie ca AdWords nu mai converteste astazi; afilierea are momente extraordinare de performanta; mi-as dori un tool care sa le inglobeze si sa-ti dai seama doar de acolo cand trebuie sa investesti in performanta sezoniera a fiecarui canal
  • am iesit in offline pentru ca le-am incercat pe toate si voiam sa vedem ce mai putem face
  • vom incerca sa intram si in TV

Paula Negrea:

  • e greu sa obtinem increderea clientilor, din cauza problemelor altor magazine
  • investim sa cream o relatie de prietenie cu clientul
  • in fashion, e importanta personalizarea si investim si in asta
  • as investi in magazine experientiale, pentru a invita clientele sa incerce
  • Facebook, SEO, newsletter sunt importante

Radu Vilceanu:

  • ma astept sa apara tot mai multe magazine noi
  • incercati sa pastrati clientii actuali; cel mai bine se comunica prin e-mail cu ei
  • una dintre problemele noastre este ca acum e-mail-ul este consultat pe mobil

Performance Marketing Panel: Valentin Radu (CEO Marketizator), Alexandru Rada (Founder Vibetrace); Claudiu Murariu (Co-Founder PadiCode); Cristian Ignat (Pay Per Click Manager 2Parale), Marius Lazarescu (General Manager Today’s). Moderator: Dorin Boerescu, CEO 2Parale&2Leva  panel4Conditii pentru performance marketing:

  1. intentia de a genera o actiune din partea utilizatorului
  2. legatura dintre publicitate si actiune sa fie masurabila
  3. optimizare real time in functie de rezultate
  4. plata sa se faca pe baza actiunilor generate de utilizator

Lucruri importante pentru magazinele online: Alexandru Rada:

  • ab testing
  • cos abandonat
  • personalizarea continutului pt user

Marius Lazarescu:

  • sa se astepte la trafic platit, nu organic
  • sa incerce sa creasca valoarea cosului

Valentin Radu:

  • sa se ocupe un om de performance marketing „un creier” angajat dintr-o agentie sau in-house
  • sa foloseasca datele colectate
  • sa gaseasca tool-urile potrivite pentru a lua maximum de la vizitatori

Cristian Ignat:

  • sa folseasca tool-uri in site si apoi campanii de comunicare
  • accent pe landing page

Claudiu Murariu:

  • sa existe un angajat intern care sa se ocupe de asta
  • sa comunice cu cei pe care-i cunosc mai putin, dar si cu cei pe care-i cunosc bine
  • optimizarea site-ului

——–

Cristian Ignat:

  • orice se testeaza este performance marketing, inclusiv social media
  • pe sectorul fashion, exista o crestere la CPC
  • Facebook este din ce in ce mai cerut de cand a introdus remarketing si targetare pe e-mail si Facebook ID

Valentin Radu:

  • toate actiunile trebuie orientate la inceput la un magazin online spre performance marketing, apoi catre notorietate
  • sursa traficului e mult mai importanta decat landing page-ul; se poate face fine tuning intre cele doua

Marius Lazarescu:

  •  exista o limita de validare a unei surse de trafic; ar trebui sa aveti min. 500 de euro pentru 2-3 luni pentru a vedea daca un instrument functioneaza
  • zona auto este in crestere
  • am vazut crestere de 30% pe click si 15% pe conversie

Alexandru Rada:

  • fashion-ul este in crestere
  • si eu mizez pe legatura dintre sursa traficului si landing page
  • conteaza sursa traficului pentru intentia de cumparare
  • Youtube converteste tot mai mult si Pinterest este in crestere

Claudiu Murariu:

  • site-urile care vand produse de nisa sunt in crestere (de exemplu, soareci congelati pentru reptile)

——–

3 greseli frecvente: Marius Lazarescu:

  1. Nu-si urmaresc conversiile
  2. Structura nepotrivita a contului
  3. Split testing pe anunturi

Cristian Ignat:

  1. Tracking incorect
  2. Obsesia de a fi pe locul 1 in Google
  3. Cuvinte cheie prea generale

Lucian Daia, ZITEC Lead Software Engineer (TBA)

  • Lucian DaiaZitec este singura companie de cloud din Romania atestata si de Microsoft, si de Amazon
  • Cloud computing inseamna:
    • flexibilitate (cresterea sau scaderea puterii de calcul in cateva minute)
    • optimizarea costurilor (platesti cat folosesti)
    • diversitate (suport pentru toate tehnologiile populare)
    • eficienta (servicii dedicate)
  • Provocari in e-commerce:
    • asigurarea uptime-ului
    • reducerea costurilor
    • reducerea time-to-market (timpul parcurs de un produs pana este disponibil spre vanzare)

Big Brands in E-Commerce Panel: Radu Tudor (Project Manager, Coradrive.ro); Radu Butufei (E-commerce Manager Carrefour-Online.ro); Raluca Kişescu (Senior Manager Commercial Marketing AVON România şi Moldova). Moderator: Andrei Radu, Founder & CEO GPeC Raluca Kişescu:

  • panel 3cand vii din offline in online, trebuie sa-ti schimbi mentalitatea
  • cosul mediu este mult mai mare online decat offline, cam dubla; valoare medie – 35 euro
  • avem si optiunea de plata online, dar 80% dintre plati sunt cash on delivery
  • asteptam sa mai creasca business-ul
  • ne folosim de mediul digital pentru a aduce oferte in plus
  • nu avem toate datele corecte despre clienti, acum lucram la actualizarea ei, pentru ca ei lucreaza direct cu agentii de vanzari
  • scopul este sa atragem clienti noi

Radu Butufei:

  • nu aveam experienta in acest sector, pentru ca nu exista asa ceva in Romania
  • am luat decizia de a folosi cardul la Carrefour-Online.ro pentru a ne limita aria de clienti, pentru a atrage o „elita”
  • daca era cu ramburs, am fi primit o multime de comenzi zilnice si nu as fi putut discerne feedback-ul despre serviciu
  • in 10 zile de la lansarea serviciului Carrefour-Online.ro, am triplat echipa; este un brand care a crescut cu 45% fata de weekend-ul trecut; ma astept la o rata de conversie cel putin dubla
  • avem taxa unica de transport de 15 lei, deci oamenii prefera sa cumpere mai mult decat din magazin
  • avem cam 1.000 de clienti noi in fiecare luna
  • in topul vanzarilor sunt produsele grele; mai avem bananele, chiar si ceapa; avem vanzari masive pe cosmetice; recent, am inceput sa vindem si IT&C, pentru ca avem forta de promo a lui Carrefour
  • pentru a creste afacerile, e nevoie de o clasa de mijloc cu venituri pe care oamenii sa fie dispusi sa-i dea pe online, dar si un cadru legal

Radu Tudor:

  • este un concept importat din Vest – clientul da comanda si ridica produsele de la magazinul ales (deocamdata doar la Lujerului)
  • in viitor, vom avea Coradrive.ro cu livrare la domiciliu
  • cosul online e de 4 ori mai mare decat in magazin
  • frecventa de cumparare e de 2,5 ori pe luna; sunt putini cei care au facut o singura comanda
  • o parte din clienti locuiesc in zona Lujerului, altii trec prin zona dar nu intra in magazin
  • lactatele sunt printre cele mai vandute produse, dar si fructele si legumele; bineinteles, bauturile, pentru ca este mai comod sa-ti fie aduse acasa

Keynote Speech: Website Optimization and Testing – 6 Lessons from the Future – Chris Goward, President and CEO WiderFunnel – brought to you by Paravion.ro

  • Chris Gowardde sapte ani, facem acest lucru pentru companii mari din lume
  • Wineexpress.com: le-am schimbat homepage-ul cu ajutorul unor teste si am crescut cu 5% conversiile si cu 41% veniturile
  • caruselele cu produse nu aduc conversii, la fel si clipurile video pe homepage; clipurile video pot aduce o contributie, dar nu sunt elementul cel mai important care motiveaza cumpararea
  • ai cumpara mai mult de la un magazin care pare sigur sau de la unul care-ti ofera experienta de shopping?
  • un redesign este ultimul lucru pe care-l doriti pentru ca va costa mult si va dura mult, timp in care Internetul se schimba; la final, nu vei mai fi adaptat la ultimele inovatii
  • cele mai multe site-uri fac imbunatatiri permanente, nu fac redesign; Amazon nu a facut niciodata redesign, dar face schimbari si testeaza mereu

Moduri de a intelege mai bine consumatorul:

  1. Cercetari dupa vanzare
  2. Cercetari pe site
  3. Comportamentul pe web
  4. Testare
  5. Testare A/B (validarea celorlalte rezultate)
  • informatia pe care o comunici consumatorului nu este aceeasi cu cea pe care o percep ei; de aceea trebuie teste
  • oferta care este comunicata consumatorului trebuie sa fie clara (formula WIIFYC = What’s In It For Your Customer);
    • ce este unic la oferta ta?
    • care sunt caracteristicile clientilor?
    • cum te poti diferentia?
  • incercati un test: mergeti la ultimul paragraf din pagina si incercati sa  vedeti daca ar merge pus primul
  • Nurse.com: am analizat textul care face propunerea catre client si zonele cele mai active in click-uri si am crescut cu 15,7% conversiile
  • marketerii viitorului vor combina mai multe domenii si vor testa toate propunerile; inlocuiti „best practices” cu „test practices”!
  • detalii: You should test that

Panel: Serviciile de curierat, unul din factorii esentiali pentru succesul magazinelor online – Felix Patrascanu (Managing Partner FAN Courier); Gian Sharp (CEO Cargus); Lucian Aldescu (CEO DPD Romania); Octavian Badescu (Founder Sameday Courier). Moderator: Andrei Radu, Founder & CEO GPeC  Gian Sharp:

  • panel 2noi am putea colecta mai multe produse de la mai multi producatori pentru a le livra impreuna, dar nu sunt pregatiti producatorii pentru asta; nu este un serviciu mainstream
  • Cargus a inceput sa-i doteze pe curieri cu POS, dar voi trebuie sa incurajati plata cu cardul
  • si noi vom introduce mici inovatii: livrare la sediul nostru, SMS-uri pe parcursul livrarii etc.
  • anul trecut, am avut chiar un dublu Black Friday, a fost un varf evident al livrarilor

Felix Patrascanu:

  • in provincie, functioneaza sistemul de colectare a mai multor produse pentru ca sunt termene mai largi de livrare
  • vor exista POS-uri in curand; ce ne facem insa cu comisionul de 1,1% la plata cu cardul la POS de catre client?
  • trebuie sa inovam foarte mult, acolo se face diferenta intre firmele de curierat
  • cel mai important este sa comunice magazinele online cu clientii, trebuie sa respectam ceea ce-i promitem
  • Black Friday a insemnat dublul expeditiilor de Craciun; au crescut electronicele si fashion-ul; am mai construit o hala de 2.000 mp si astfel am facut fata acelor livrarile „produselor albe” (frigidere, aragazuri etc.)
  • e bun serviciul de deschidere a coletului mai ales la livrari C2C, pentru ca deseori am livrat alte lucruri decat cele descrise in fișă, dar eu nu-mi doresc deloc acest serviciu
  • este cash on delivery in proportie de 80%, cam ca in tot restul Europei, din cauza neincrederii clientilor; aici trebuie lucrat cu piata

Lucian Aldescu:

  • DPD a implementat deja o parte din solutie; trebuie tinut cont de timpul de tranzit si de satisfactia consumatorului; este destul de complicat, pentru ca vrei sa restrangi costurile dar apar altele pe parcurs
  • sustinem cauza dotarii curierilor cu POS, dar am facut incercari in alte tari si colegii mi-au spus ca trebuie incurajata plata cu cardul
  • oamenii trebuie sa inteleaga faptul ca livrarea nu este gratuita; noi avem servicii cu valoare adaugata – deschiderea coletului, livrare la o anumita ora etc. dar trebuie sa puneti si dv. pe magazinele online butoane care sa-i indemne pe clienti sa le foloseasca
  • Black Friday a devenit un eveniment de shopping mai mare decat Craciunul; ne-am propus sa avem aceleasi termene ca si in restul anului
  • nici noi nu dorim serviciul de deschidere a coletului

Octavian Badescu:

  • avem discutii pentru un asemenea tip de livrare
  • consolidam livrarea luand la noi la sediu pachetele din mai multe parti
  • problema este la livrarea in aceeasi zi
  • 10-15% dintre cumparatori prefera sa plateasca mai mult ca sa primeasca un colet in aceeasi zi; problemele sunt densitatea de curieri si lucrul cu dispeceratul
  • sa nu cream asteptari false clientilor, pentru ca firmele de curierat au de suferit, suntem ultima veriga pe traseu
  • Black Friday este in crestere continua, sunt volume foarte mari de vanzari, sunt presiuni logistice; vor creste si mai mult volumele
  • serviciul de deschidere a coletului nu creste increderea in magazinul online; avem insa optiunea „try and buy” la doua magazine din Bucuresti si Constanta, mai ales la haine – curierul duce mai multe cutii, clientul incearca si se hotaraste; poate fi o varianta sa facem fotografii pe parcursul livrarii si clientul sa le vada

Andrei Radu:

  • si bancile au probleme cu decontarea, dureaza prea mult
  • ar trebui o comunicare intre voi, magazine online si banci
  • banii nu mai sunt o problema importanta pentru clienti, ei doresc acum livrare rapida

Marketing 3.0: secretul Amazon – Diana Olar, Managing Director Voucherry Romania

  • este vorba despre marketing bazat pe emotiiDiana Olar
  • toate actiunile unui om au ca tinta fericirea
  • Un studiu britanic replicat in 132 de tari, inclusiv in Romania:
    • unui grup i s-au dat bani, altui grup i s-a oferit si posibilitatea de a ajuta un ONG; al doilea grup a avut un grad de satisfactie mai mare
    • vanzarile au crescut cu 19% cand s-a introdus factorul emotional
    • in media, 49% mai mult timp petrecut cu atentia pe reclame, memorabilitatea a crescut cu 96%
  • Amazon iti comunica la fiecare cumparare ca ai facut ceva bun, ca actiunea ta a avut impact
  • Voucherry face ce face si Amazon si a adaugat incredere si memorabilitate
  • Cand cumparam de la un brand, exista o confirmare ca ai facut ceva bun si din partea altcuiva, nu doar a brand-ului
  • Este un nou canal de media, fiecare cumparator este un endorser nou
  • Marketing 3.0 in Romania:
    • 40.709 colectari pentru o singura cauza
    • 7267 colectari ale unui singur suporter
    • 104 ONG-uri alese de clientii unui singur brand

Simplifying E-Commerce with MasterPass – Gabriel Ghita, Business Development Manager MasterCard Europe CEE

  • portofelele electronice precum PayPal au simplificat mult plata cu Gabriel Ghitacardul; ele ofera o experienta de cumparare, mai ales in platile cu mobilul
  • prin portofelele electronice, consumatorii pot stoca datele privind cumparaturile si le pot folosi de fiecare data pentru a usura cumpararea
  • MasterPass e lansat acum doi ani de Mastercard; este un serviciu care permite plata electronice cu orice card de plata si de pe orice aparat
  • este vorba despre viteză, securitate, simplitate
  • in mod normal, cumparatorul selecteaza produsul – selecteaza metoda de plata – introduce datele cardului – introduce adresa de livrare; prin MasterPass, utilizatorul transfera datele necesare platii catre comerciant si astfel procesul de cumparare este mult mai rapid
  • comerciantul se poate afilia unui program de fidelitate si cumparatorul strange puncte la fiecare cumparare

Keynote Speech: 10 valuable AdWords features you should use to increase performance – Jacob Kildebogaard, AdWords & Analytics Manager, Co-Founder at Webjuice.dk (brought to you by Paravion.ro) prezentare disponibila la Slideshare

  • Jacob KildebogaardSfaturi despre Dynamic Search Ads:
    1. Considerati ca este o buna investitie pentru afacerea dv. Va ajuta sa gasiti cuvinte cheie noi.
    2. Eliminati paginile si cuvintele cheie negative
    3. Faceti o lista de remarketing pentru a creste ROI si combinati-o cu Dynamic Search Ads
  • Google Shopping Ads
    • Google Shopping Ads sunt in versiune beta in Romania, dar trebuie sa fiti pregatiti.
    • Feed-ul de produse trebuie sa fie usor de gasit.
    • Faceti descrieri bune ale produselor, puneti-le in categorii clare.

google shopping ads

  • folositi optimizarile automate, folosind reguli si script-uri si astfel optimizezi in timp ce te distrezi
  • cautati link-urile „moarte”
  • adaugati cuvinte cheie negative in campaniile dinamice
  • Urmariti toate campaniile! „If it not worth tracking, it is not worth paying for”.
  • folositi datele demografice in Analytics
  • segmentati-va utilizatorii:
    • unii necesita AdWords
    • altii SEO
    • unii optimizarea ratei de conversie
    • altora le puteti trimite un newsletter
  • folositi segmentarea pentru remarketing
  • faceti liste de remarketing pentru reclamele din cautari
  • remarketingul dinamic este foarte bun pentru Display ads, dar nu este util in cazul produselor care nu pot fi inlocuite cu altele, de exemplu un cablu
  • Google stie varsta si genul utilizatorilor prin urmarirea comportamentului online; sunt date destul de corecte; targetati-i cu o rata de conversie mare pe utilizatorii al caror profil il cunoasteti

Romanian E-Commerce Market: Facts, Figures & Trends Panel – Daniel Enescu (Founder & Chairman Daedalus Group); Gabriel Ghita (Business Development Manager MasterCard Europe CEE); Horia Grozea (Director Card Payments mobilPay); Marin Mitroi (General Manager RomCard).Moderator: Andrei Radu, Founder & CEO GPeC

Horia Grozea:

  • platile de pe mobil reprezinta 10% din totalpanel1
  • valoarea medie a cumparaturii este de 50 de euro, ceea ce reprezinta o maturizare a pietei
  • va creste volumul tranzactiilor, dar si valoarea tranzactionata
  • vor creste turismul si utilitatile
  • trend-ul este pozitiv; romanul se obisnuieste usor, usor, sa plateasca cu cardul, dar este inca reticent
  • trebuie sa vedem de ce romanii nu prea vor sa plateasca cu cardul; nu cred ca adevaratul motiv e senzatia ca nu e o plata sigura, ci mai curand calitatea comerciantilor din Romania
  • probabil vom avea 100 de milioane pe 2013 la plati cu cardul la MobilPay

Gabriel Ghita:

  • estimam piata pe la 300 de milioane la plata cu cardul in Romania, dar majoritatea reprezinta utilitati
  • numarul utilizatorilor unici care fac plati creste cu 35% pe an
  • cel mai important pentru comerciantul din retail este sa incaseze bani atunci cand face vanzarea

Daniel Enescu:

  • Diferentele fata de anul trecut:
    • cumparaturile de pe dispozitive mobile au crescut de la 5 la 16%
    • cosul mediu de cumparaturi are valoare mai mare
    • de la 60% la 40% a scazut numarul celor care nu cumpara daca nu vad produsul
    • scade apetitul cumparatorilor daca aud de probleme legate de comenzi
  • 8 din 10 plati se fac pe site-uri romanesti, dar la valoare ar fi 65% pe site-uri externe si vreo 35% pe cele romanesti
  • romanii capata curaj sa cumpere de pe site-uri straine
  • in total, ar fi 900 milioane – 1,3 miliarde de euro plati totale, pe site-uri romanesti si straine
  • la produse, cresc zonele de fashion si electronice & electrocasnice
  • totusi suntem intr-o piata de cash; plata cu cardul creste foarte, foarte incet; nu vom creste peste noapte ca intr-o piata din Olanda sau Norvegia
  • este o problema cu modul de comunicare a platii cu cardul de catre comercianti
  • exista „reflexul țepei” la romani – daca platesti in avans, nu ai controlul asupra comenzii

Marin Mitroi:

  • batalia se da pe cumparaturile cu valoare mai mica
  • la Romcard, 50 euro este valoarea medie a cumparaturilor
  • volumul tranzactiilor va creste cu 30%, valoarea tranzactionata cu 15%, din punctul de vedere al lui Romcard
  • Banca Transilvania are cele mai multe carduri inrolate in sistemul 3D Secure
  • se va impune mobile payment in viitorul apropiat

Emotional Buying in a Cyber World – Mihaela Nicola, CEO The Group

  • Legatura cea mai puternica dintre oameni si branduri e incarcatura afectiva.Mihaela Nicola
  • Ingredientul cel mai important in achizitiile online este increderea.
  • Oamenii sunt prieteni cu magazine online, sunt friends.
  • Un tip de incarcatura emotionala aparte este frica de a nu a avea mereu telefonul mobil.

Categorii de consumatori:

  1. Digital natives: categoria celor nascuti dupa anul 2000, dar care se extinde si la cei care au impulsul de a petrece mai mult timp pe Internet.
  2. Digital immigrants: generatiile de dupa, care au migrat catre acest domeniu, cele care adopta trend-urile.

Pe digital immigrants trebuie sa-i convingem mai mult sa devina consumatori, pentru ca primii sunt deja convinsi.

  • Oamenii au incredere in oameni. Magazinele online trebuie sa introduca undeva elementul uman.
  • Net-a-porter a inceput sa editeze o revista, deci a parcursul traseul invers, de la digital la analogic. Daca vrei sa atragi digital immigrants, trebuie sa faci o punte catre offline.