Adrian Ichim (Advanced Ideas): Strategia trebuie sa fie construita pentru oameni, nu pentru motoarele de cautare

Adăugat de pe 18 Martie 2015, 0 comentarii

adrian_ichim_advanced_ideas_interviu_blog_gpec_2015_fotoEchipa GPeC a pregătit pentru astăzi un interviu cu un bun prieten de-al nostru, Adrian Ichim, fondator și partener Advanced Ideas Romania & UK. O parte dintre voi probabil l-ați cunoscut deja pe Adrian, el a fost speaker la GPeCsummit-ul din luna mai 2014, la  Școala de vară de comerț electronic – GPeC 2014 și la summit-ul din noiembrie și a fost și jurat la Gala Premiile eCommerce 2014 pe SEO. Cu alte cuvinte, știți deja cât de multe informații are Adrian despre SEO, optimizarea on-site și link building.

Citește interviul de mai jos  pentru a afla mai multe despre optimizarea magazinelor online pentru motoarele de căutare.


 

Ca sa intram in paine, o sa va intrebam cum ar trebui sa arate, pe scurt, un magazin online SEO-friendly.

Pe scurt, simplu. Cat mai simplu de navigat si cat mai bine optimizat pentru utilizatori. Daca magazinul online va fi optimizat pentru utilizatori astfel incat ei sa gaseasca usor informatia va fi optimizat si pentru Google.

De ce elemente tehnice ar trebui sa tina cont un magazin online in construirea strategiei SEO?

Exista o varietate de elemente tehnice in ceea ce priveste crearea unei strategii SEO. Sa o luam insa cu inceputul, magazinele ar trebui sa incerce sa aiba in constructia site-ului pagini dedicate pentru fiecare produs si pentru fiecare categorie de produse, in parte.

Este, de asemenea, foarte important ca magazinele sa prezinte interfete responsive. Am vazut cazuri cand simpla optimizare pentru dispozitive mobile a crescut traficul si conversiile cu procente intre 10 si 20%.

Care este prioritatea – optimizarea on-site sau partea de link building?

As spune optimizarea on-site, din doua motive. In primul rand este foarte greu sa realizezi o campanie de link building daca site-ul nu este construit corect.

In al doilea rand, optimizarea off-site va functiona doar daca este construita natural, organic si nu vei putea obtine link-uri si mentiuni organice fara un site bine optimizat.

La ce anume ar trebui sa fie atent un magazin online in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare conform ultimelor update-uri Google?

Fara a declansa o cursa nebuna pentru certificarea https a magazinelor online, este un lucru care poate ajuta site-urile ce colecteaza date personale sa se pozitioneze mai bine.

Sunt cateva greseli frecvente si foarte usor de corectat asupra carora as atrage atentia:

  • Sa fie foarte atenti cand permit motoarelor de cautare sa indexeze pagini care se genereaza dinamic in site. De exemplu pagini rezultate in urma unor cautarilor interne, sau pagini rezultate din aplicarea filtrelor.
  • Sa nu blocheze site-ul pentru motoarele de cautare atunci cand anunta promotii speciale, cum se intampla frecvent de Black Friday cand multe magazine isi inlocuiesc practic homepage-ul uzual cu unul special, afectand fara sa vrea structura interna de link-uri a site-ului.
  • Nu in ultimul rand sa fie atenti la zonele de review-uri : sa nu plateasca pentru acestea, sa se fereasca de a le publica numai pe cele pozitive si sa raspunda daca este cazul la review-urile negative.

Cat de mult conteaza prezenta in social media pentru SEO?

Conteaza mult. SEO luat de unul singur nu va genera performanta cu adevarat. Trebuie sa existe o corelatie permanenta intre optimizarea on-page, off-page si social media.

Noi in Advanced Ideas, de exemplu, abordam SEO ca parte a unui proces de management al performantei online, proces care se bazeaza pe patru piloni principali: SEO, User Experience, Usability si PPC. Pe langa cei 4 piloni venim cu zone complementare printre care si social media. Comunicarea sociala online realizata corect, nu doar ca distribuire de informatii, va aduce beneficii majore strategiei de optimizare.

De ce recomandati unui magazin online lucrul cu o agentie specializata in zona de SEO versus specialisti SEO in-house?

Un specialist dintr-o agentie va avea o privire de ansamblu mai buna decat un specialist in-house. In primul rand, in agentie intra in contact cu o diversitate mare de industrii si piete, putand identifica foarte usor pattern-uri pe care specialistii in-house nu le observa pentru ca nu pot iesi din paradigmele business-ului pentru care lucreaza.

Nu este insa o regula de aur sa lucrezi exclusiv cu specialisti din agentie. In general, business-urile mari care isi doresc performanta au echipe in-house, integrate cu echipe din agentii. As putea spune chiar ca cele mai bune rezultate care le-am avut in agentie in proiecte de performance au venit in urma unor colaborari de acest tip.

Care sunt cele mai mari provocari atunci cand va ocupati de optimizarea pentru motoarele de cautare pentru un client?

Integrarea canalelor de comunicare este de departe cea mai mare provocare.

Atat in implementarea unei comunicari integrate cat si in corelarea obiectivelor comunicarii integrate.

Un exemplu de intrebare: De unde stiu eu ca vizitatorii din Google au venit in urma optimizarii sau din awareness-ul generat de campania media?

Raspunsul este foarte simplu, insa greu de acceptat: Vizitatorii au venit datorita mixului de canale iar rezultatele nu pot fi alocate procentual fiecarui canal pentru ca suma beneficiilor aduse individual este mai mica decat beneficiul real rezultat in urma comunicarii integrate.

Cum ar trebui sa arate strategia SEO a unul magazin online astfel incat sa se poata adapta cu succes schimbarilor de algoritmi destul de frecvente ale motoarelor de cautare?

In primul rand strategia trebuie sa fie construita pentru oameni nu pentru motoarele de cautare. O strategie construita avand la baza oamenii, obiceiurile si nevoile lor va putea fi adaptata rapid pentru orice schimbare a algoritmilor.

Cum vedeti evolutia in ceea ce priveste SEO in urmatorii ani? La ce update-uri de algoritm din partea Google ar trebui sa ne asteptam mai departe?

Vom vedea un impact din ce in ce mai mare in zona de reputatie si context. Pe scurt, un link obtinut de la un website cu o reputatie foarte buna nu ne va mai ajuta doar pentru ca este acolo, ci ne va ajuta daca este mentionat intr-un context pozitiv pentru brandul nostru.

In plus, se va accentua influenta autoritatii personelor. In acelasi mod in care acum conteaza foarte mult autoritatea unui website, in viitor autoritatea unei persoane va conta cel putin la fel de mult.

La final, o sa va rugam sa ne recomandati cativa specialisti in zona de SEO pe care ii urmariti/cititi frecvent.

Pe langa comunicarile venite dinspre Google, in special dinspre Matt Cutts, recomand comunitatea MOZ.com, care aduna laolalta multi specialisti SEO foarte interesanti.

GPeC Summit, 11-12-13 Mai 2015

In 2015, GPeC marcheaza 10 ani de traditie in piata romaneasca de comert electronic. Primul eveniment major de anul acesta este GPeC Summit, care va avea loc pe 11-12-13 Mai, in Bucurestisi il are ca invitat special pe Neil Patel (Co-Founder CrazyEgg, HelloBar and KISSmetrics), unul din top 10 marketeri online la nivel mondial. Biletele pot fi cumpărate de aici la preturi early bird, pana pe data de 5 aprilie 2015.

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii