Rares Banescu, Retargeting: In primele 3 luni de zile aducem un plus de 25%-30% in vanzarile magazinelor online

Adăugat de pe 29 Aprilie 2015, 2 comentarii

rares-banescu-interviu-blog-gpec-foto-2015Echipa GPeC a stat de vorba cu Rares Banescu, fondatorul aplicatiei Retargeting si unul dintre tinerii antreprenori remarcati in mediul online romanesc. Cu o experienta de peste 8 ani in domeniul Marketing-ului Online, cu precadere in E-mail Management, in 2013 a luat decizia de a lansa Retargeting, un tool unic pe piata internationala care ajuta magazinele online sa comunice personalizat cu clientii. De cand a lansat softul, Rares a generat prin intermediul lui, pentru companiile cu care lucreaza, vanzari suplimentare de peste 2 milioane de euro.


 

GPeC: In piata aceasta din ce in ce mai competitiva a e-commerce-ului a luat nastere Retargeting, a carui promisiune de valoare catre magazinele online este aceea de a-i ajuta pe acestia din urma sa ofere continut personalizat clientilor lor. Cum face Retargeting mai exact acest lucru si unde aduce valoare adaugata magazinelor online?

Rares Banescu: De fapt, Retargeting nu promite doar personalizarea continutului pentru clientii magazinelor online, Retargeting primite o interactiune mai ridicata (open rate, click rate) o conversie mai mare ( spre 3% ca rata de conversie generala) cat si o valoare de comanda mai ridicata si o crestere a recurentei. Practic, Retargeting promite o crestere a tuturor KPI-urilor unui ecommerce, indiferent daca este un magazin la inceput sau nu. Retargeting se bazeaza pe automatizare si personalizare, iti deschide un canal de vanzari pe care pana acum ecommerce-urile nu l-au folosit.

De exemplu: un utilizator ce face bounce pe site, primeste imediat un email personalizat in care ii sunt prezentate cele mai vandute produse in ultima saptamana. Un alt vizitator care face browsing prin site insa nu gaseste produsul dorit, primeste un alt timp de email cu produse similare cautarii lui.  Am creat 15 astfel de workflow-uri care permit magazinelor online sa interactioneze cu clientii, abonatii si vizitatorii folosind un mix de comunicare format din emailuri, SMS-uri si mesaje live afisate pe site, cum unii le-ar numi… pop-up-uri. In plus, livrand continut personalizat, ajungem la rate de click de peste 60% si conversie de peste 30% pe anumite workflow-uri create.

GPeC: Care a fost cresterea media de vanzari pe care ati adus-o magazinelor online? Cum a depins aceasta de categoria de produse comercializate si de nisa pe care activau magazinele? Pe ce tipuri de categorii performeaza momentan cel mai bine, din datele voastre?

Rares Banescu: In medie, in primele 3 luni de zile aducem un plus de 25%-30% in vanzarile magazinelor online, iar aceasta crestere se duce spre 50% dupa 6 luni de folosinta. Intr-adevar, in functie de nisa, Retargeting are rezultate bune, foarte bune sau extraordinare. Momentan avem clienti din fashion, IT&C, home&deco, cadouri, flori, sport si turism. Chiar pot sa afirm ca lucram cu liderii in ecommerce pe nisa lor.

Rezultatele difera destul de mult, de la 21% conversie la fashion pana la 12% la turism si 9% la IT&C, insa chiar si 9% nu este o cifra mica, daca te raportezi la un singur canal de comunicare. Astfel, pot sa raspund ca pe toate segmentele merge bine, insa pe fashion, home&deco, flori si turism, functioneaza exploziv de bine.

GPeC: Unde anume va diferentiati de alte tool-uri de personalizare din afara sau autohtone? Care este plusul pe care il aduceti clientilor vostri?

Rares Banescu: Desi tool-uri care sa faca personalizare sau automatizare mai exista, nu am gasit niciunul la fel de complex ca al nostru. Nici afara, nici in Romania. Noua ne place sa il numim “for advanced marketeers only”. Diferentierea se face in mai multe puncte, insa cheie este faptul ca avem atat workflow-uri definite prin care din cateva click-uri poti sa pui sistemul la treaba (pentru cei mai putin experimentati) cat si posibilitatea sa modifci absolut orice mod in care interactionezi cu clientii.

Un alt aspect important este faptul ca de 2 ani il dezvoltam in continuu si vom continua sa o facem pentru urmatorii inca 5 ani, probabil. Ca plus mare pentru clientii nostri este faptul ca managementul sistemului este oferit de noi, free of charge, analizam periodic campaniile clientilor, propunem modificari pentru cresterea performantelor si chiar implementam acele modificari.

GPeC: Sunteti inca o companie la inceput si in plina ascensiune accelerata, deci urmatoarea intrebare este obligatorie: care sunt planurile de dezvoltare pentru 2015 si cum va doriti sa incheiati anul?

Rares Banescu: Buna intrebare. Planurile sunt multe si marete, dar cred ca asta este valabil pentru oricine isi desfasoara activitatea in online. Primul punct pe lista noastra este sa lansam www.retargeting.biz pe 11 mai la GPeC Summit. Ulterior, pana la finalul lunii august ne dorim sa avem parteneriate de resell in tarile de langa noi, iar ca target pana la 31 decembrie 2015 ne-am propus sa ajungem la borna de 1000 de clienti.

In ultimele 6 luni nu am facut decat sa eficientizam procesele atat de implementare cat si cele de configurare, astfel incat din luna mai sa ne putem considera Plug & Play, ceea ce ma face sa cred ca si cifra 1000 este una realizabila, mai ales ca urmeaza cateva integrari cu platforme mari de e-commerce la nivel mondial. Spre exemplu, unul din partenerii nostri are in portofoliu 3500 de magazine online, magazine ce vor avea un set de beneficii extra la accesarea platormei www.retargeting.biz .

In plus, in perioada mai – iunie vom incepe o campanie puternica de comunicare, pe Romania, Ungaria, Bulgaria, Ungaria si Turcia, tari unde potentialul de dezvoltare eu consider ca este unul urias.

GPeC: Noi credem in faptul ca intotdeauna un influencer urmareste un alt influencer, un leader urmeaza un alt leader si de asta incheiem intotdeauna interviurile noastre cu urmatoarea intrebare: ce specialisti e-commerce si digital marketing urmaresti frecvent si i-ai recomanda comunitatii GPeC?

Rares Banescu: Intr-adevar, si eu ma inspir de la alti lideri, nu neaparat din zona de e-commerce, cat mai aproape din viata de zi cu zi. Aici ma refer la oameni care conduc business-uri, oameni care s-au lovit acum multa vreme de problemele de care eu ma lovesc, oameni de la care incerc sa fur energie pozitiva si motivatie. Insa este o persoana pe care o urmaresc si despre care citesc cu placere, Jack Ma fondator Alibaba. Totusi, liderii/influecerii de la care ma inspir, sunt putin mai aproape de mine.


 

GPeC Summit, 11-12-13 Mai 2015, Bucuresti

Hai sa-l cunosti pe Rares Banescu la GPeC Summit! Vezi ce alti speakeri vor fi prezenti la aceasta editie si nu uita ca a fost publicata agenda evenimentului. Inscrierile pentru GPeC Summit dureaza pana pe data de 4 mai 2015. Grabeste-te! Locurile sunt limitate!

2 comentarii

Andrei 29/04/2015 ora 18:15

Daca Retargeting este unic, atunci Nosto este singur in bezna?

Rares 30/04/2015 ora 13:16

Salut Andrei,
Nosto este intr-adevar un concurent serios pe piata de ecommerce, insa Retargeting face 15 “triggers” iar Nosto face “website personalization” + cateva triggere, mai exact 4.

Propunerea mea este ca la magazinul tau online sa folosesti Nosto + Retargeting.

Spor
Rares

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii