Școala De Vară GPeC 2015, a patra zi: workshop-uri cu Bogdan Manolea (TRUSTED.ro), Liviu Taloi (Ecompedia și GPeC) și Raluca Radu (GPeC)

2015-09-03 06.28.14În a patra zi am avut workshop-uri cu Bogdan Manolea, Liviu Taloi și Raluca Radu. Câteva din ideile prezentate în această zi pot fi citite mai jos. Vezi mai multe fotografii din această zi pe pagina noastră de Facebook!

Raluca Radu Scoala De Vara GPeC

  • 11:00 – 12:30, RALUCA RADU, Senior Digital Marketing Consultant, Workshop “Visul unei nopti de (Scoala) de vara: cum te poti imbogati lucrand 2 ore pe zi de acasa, cum slabesti 20 kg in doar 10 zile si cum poti avea un magazin online de succes cat ai zice peste?

– ‪#‎ScoalaDeVaraGPeC‬: Raluca Radu îi pune pe participanți la treabă. Ei au realizat primii pași în dezvoltarea unei strategii și au stabilit (1) publicul țintă, (2) business-ul, (3) concurența, (4) poziționare – UVP, (5) canale marketing, (6) KPI.

DSC_2779_edit

Primii pasi in strategie Raluca Radu Scoala de Vara GPeC


 

DSC_2721_edit

  •  11:00-12:30, LIVIU TALOI, Co-Founder ECOMpedia & Community Manager GPeC, Workshop “90-60-90: Pagina de produs sexy”

– Este sexy sa ai un site de ecommerce atractiv. Dar si mai sexy este sa te duci acasa cu bani in buzunar facuti de magazinul tau online. Ecuatia comertului online este data de produsul a 3 factori: traficul (adus de campaniile tale de marketing online), rata de conversie (usability, dar nu numai) si comanda medie (marketingul de produs). In acest workshop vom discuta despre elementele componente ale celei mai importante pagini din tot magazinul online, pagina de produs – atingand factorii 2 si 3 din ecuatia de mai sus. Vino la acest curs sa afli secretele unui magazin online de succes!

scoala_de_vara-gpec-2015-liviu-taloi-workshop-pagina-de-produs

– As vrea sa va transmit din experienta mea pesonala de usability, ecommerce, comert si marketing, si felul in care eu gandesc atunci cand analizez o pagina de produs, in contextul in care ea imi este prezentata, analizand situatia reala, nu alergand dupa un ideal, care nu intotdeauna se poate implementa.

IMG_7404_edit

– Liviu a prezentat multe exemple de magazine online din România: pagina de produs în blur test cu identificarea butonului de Adaugă în Coș a participanților din sală

– Analiza Action Color și Add To Cart, explicații și prezentarea de exemple

IMG_7403_edit

– Necesitatea coloanelor și structura informației din punct de vedere vizual: analiza unor pagini, bara de navigare în categorii pe orizontală, bara USP/UVP ș.a.

– Pagina de produs perfectă nu există

– Cum realizezi o imagine de produs reușită

– Cel mai bun articol despre usability este acesta și a fost scris în anul 1997: How Users Read on the Web (Nielsen Norman Group, JAKOB NIELSEN)


 

Bogdan Manolea Scoala de Vara GPeC

  • 09:00-10:30, BOGDAN MANOLEA, Co-Founder TRUSTED.ro, Workshop “Cookies? Neimportante pana la prima amenda! Date personale: de ce m-ar interesa?”

– De ce sa fii interesat de partea de legal in e-commerce: (1) amenzi, (2) ne cer alții, de exemplu TRUSTED.ro, (3) 20% din „utilizatorii de internet” din Romania blochează reclamele (raport Adobe/PageFair)

– Ne pasa de utilizatori si nu vrem sa-i tragem pe sfoara…

– Participanții au citit Legea 677/2001 privind datele cu caracter personal

– Categorii speciale de date (originea rasială sau etnică, convingerile politice, religioase ș.a.)

– Privacy Policy nu trebuie să fie un document complicat, ci unul onest privind activitatea companiei dumneavoastră în legătură cu datele personale

IMG_7398

– Cea de-a doua parte a prezentării a fost despre cookie-uri, nu prăjituri :). Ce sunt acestea, ce zice legea despre acestea și multe altele.

Slide Prezentare Bogdan Manolea

– Un browser add-on foarte util prezentat concis este Ghostery – cu acesta poți afla ce cookie-uri pune la tine pe calculator orice site pe care ăl vizitezi și te ajută să le blochezi foarte ușor.

https://www.youtube.com/watch?v=3XI1VGfGxnI

– Bogdan a vorbit puțin despre datele personale și Facebook. Orice utilizator poate descărca toate datele ce țin de profilul lui și pagina personală de Facebook (→ Setări, tabul General Account Settings, în partea de jos). La un moment acest document conținea și postări pe care utilizatorul le-a șters la un moment dat de pe pagina personală.

captura facebook date personale


Retrospectivă: