11 ani de GPeC in cateva cuvinte

Am inceput in 2006, cand in Romania comertul electronic era aproape insignifiant. Am crescut impreuna cu tine si, potrivit feedbackului tau, am devenit cel mai important eveniment de e-commerce. Iti multumim ca ne esti alaturi de 11 ani si ca TU faci parte din GPeC! Vezi cum au decurs primele 10 editii anuale ale GPeC!

Despre GPeC 2009

Un numar-record de 63 de magazine online au intrat in competitie la GPeC si au trecut prin 96 de criterii de jurizare, fiind analizate atat de specialisti in online, cat si de consumatori obisnuiti. In acelasi timp, fiecare magazin a fost testat din punct de vedere al uzabilitatii site-ului cu scopul de a reliefa problemele intampinate de clienti atunci cand comanda online.

De asemenea, premiile GPeC au vizat toate entitatile direct implicate in activitatea de comert electronic pornind de la bancile procesatoare de plati si terminand cu serviciile de curierat, comparatoarele de preturi sau actiuni inedite cum ar fi campaniile de publicitate online si originalitatea in e-commerce.

“Am incercat sa surprindem toate laturile importante ale activitatii de comert electronic, de aceea am acordat premii in functie de cifre, de votul juratilor, dar si de feedback-ul din piata. Sper ca ne-a reusit”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

“Cel mai important la GPeC este ca tot ceea ce facem e transparent. Personal, nu cred in premii acordate de dragul unei festivitati, nu cred in evenimentele de la care lumea pleaca acasa fericita ca a mai primit un trofeu dar habar nu are de ce l-a primit pentru simplul fapt ca nu are acces la rapoartele de jurizare. Ceea ce facem la Gala Premiilor eCommerce se traduce in cateva cuvinte: jurati care nu se consulta intre ei, teste de uzabilitate, consumatori obisnuiti care puncteaza asa cum considera ei, date statistice si maximum de transparenta. Iar cel mai important aspect: rapoarte justificative.”, continua Radu.

In functie de categoriile de premii, castigatorii Galei Premiilor eCommerce 2009 au fost:

  • BRD-GSG (cele mai multe carduri activate in 3D Secure)
  • Banca Transilvania (cei mai multi comercianti inrolati in 3D Secure)
  • BRD-GSG (Banca Anului in eCommerce pentru cel mai mare volum procesat)
  • FAN Courier (cel mai bun serviciu de curierat)
  • ShopMania.ro (cel mai bun comparator de preturi)
  • Orange Romania (cea mai buna campanie online – “Canicula face bine la reduceri”)
  • Gabriel Vasile (inovatie in e-commerce pentru Returometrul PCGarage si Click2Call)

In ce priveste magazinele online, lista castigatorilor este:

  • LiveMag.ro (categoria IT&C)
  • Strollers.ro (categoria Articole Pentru Copii)
  • GSMnet.ro (categoria Telecomunicatii)
  • FashionUp.ro (categoria Articole de Vestimentatie)
  • FloriLaBucuresti.ro (categoria Cadouri)
  • Eco-iluminat.ro (categoria Acasa)
  • LibHumanitas.ro (categoria Carti & Reviste)
  • GPS-auto.ro (categoria Special/Sezonier)
  • MamaNatura.ro (categoria Sanatate & Frumusete)
  • PeApa.ro (Timp liber & Divertisment)

Cele mai bune magazine start-up in eCommerce au fost declarate LiveMag.ro si Strollers.ro cu egalitate de puncte.

Magazinul Anului – cel mai important premiu al GPeC 2009 a fost Vexio.ro.

In acelasi timp, consumatorii obisnuiti au decis, in urma testelor de uzabilitate, cine sunt castigatorii pentru premiile “User’s Choice”:

  • LiveMag.ro – User’s Choice – cel mai bun Start-Up in e-Commerce
  • LibHumanitas.ro – User’s Choice – cel mai bun Magazin cu Traditie

“Ii felicit pe toti castigatorii de la Gala Premiilor eCommerce. Ma bucur alaturi de ei si vreau sa le multumesc tuturor participantilor pentru curajul de a spune “Vrem un comert electronic performant si curat” – pentru ca asta inseamna GPeC.”, conchide Andrei Radu.

Galerie foto