11 ani de GPeC in cateva cuvinte

Am inceput in 2006, cand in Romania comertul electronic era aproape insignifiant. Am crescut impreuna cu tine si, potrivit feedbackului tau, am devenit cel mai important eveniment de e-commerce. Iti multumim ca ne esti alaturi de 11 ani si ca TU faci parte din GPeC! Vezi cum au decurs primele 10 editii anuale ale GPeC!

GPeC 2015 – editia de 10 ani

GPeC Summit – mai 2015, un eveniment care a adunat “greii” comerțului electronic mondial

GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din România, a marcat în 2015 primii 10 ani de existenţă ai Galei Premiilor eCommerce. Summit-ul s-a desfăşurat în zilele de 11-12-13 mai 2015, la Crystal Palace Ballrooms din Bucureşti. În cadrul evenimentului, a avut loc și GPeC Expo – un spațiu expozițional în care companiile și furnizorii de servicii s-au întâlnit cu potențialii clienți și parteneri, pentru a încheia noi contracte.

Peste 700 de participanţi au participat la cele trei zile de eveniment. Potrivit organizatorilor, GPeC Summit a fost „este un adevărat festin de comerţ electronic şi marketing online”, fiind dedicat tuturor celor care activează în domeniu sau care îşi doresc să lanseze o afacere online.

Invitatul special al GPeC Summit 2015 a fost Neil Patel, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în marketing online de peste hotare, care a consiliat companii precum Amazon, NBC sau HP şi le-a ajutat să îşi crească vînzările.

Patel a susţinut primul keynote speech din România chiar la GPeC Summit, pe 11 mai 2015, în cadrul conferinţei. Neil Patel este co-fondatorul companiilor CrazyEgg, HelloBar şi KISSmetrics şi unul din top 10 marketeri online la nivel mondial, potrivit publicației Forbes. Wall Street Journal l-a desemnat unul dintre cei mai influenţi oameni din online, iar preşedintele SUA, Barack Obama, l-a plasat în top 100 antreprenori sub 30 de ani.

Al doilea speaker „greu” pe care participanții l-au văzut prima oară în România la GPeC Summit a fost Craig Sullivan, expert recunoscut la nivel mondial în Analytics, Split Testing, Optimizarea Conversiilor, User Experience şi Voice of Customer. Sullivan a contribuit la dezvoltarea echipelor, lansări de produse şi la creşterea prezenţei online a companiilor de top precum: Google, LOVEFiLM, Lego, John Lewis, eBay etc. Prin tehnicile de optimizare a conversiilor şi testele rapide, el a adus companiilor cu care lucrează în ultimii cinci ani un beneficiu net de peste 500 de milioane de euro. În cadrul GPeC Summit, Sullivan a susţinut un keynote speech în 11 mai 2015 şi un workshop de o zi întreagă pe 12 mai 2015.

Al treilea invitat de marcă, Ivan Mazour, este CEO și Fondator Ometria – platforma de marketing şi predictive analytics construită special pentru retaileri în scopul de a-i ajuta să-şi utilizeze datele pentru a-şi automatiza şi personaliza comunicarea cu clienţii.Ometria este susţinută de antreprenorii şi investitorii SaaS şi E-Commerce de top ai Londrei şi a fost votată de revista WIRED drept unul dintre cele mai promiţătoare startup-uri ale momentului în e-commerce în Marea Britanie.

Simo Ahava, Head of Analytics Netbooster, a fost al patrulea invitat remarcabil de la GpeC Summit 2015. Este un expert recunoscut în soluţii de customizare web analytics şi tag management menite să îmbunătăţească întregul ciclu de viaţă al colectării, procesării şi raportării de date.Principalele arii de specialitate ale lui Simo sunt Google Analytics şi Google Tag Manager, Google numindu-l Google Developer Expert în aceste două arii. Simo este interesat, în mod special, de interfaţa dintre marketing şi development şi principalul său focus este acela de data management.

Citiți detalii și despre ceilalți speakeri de la GPeC Summit 2015.

Pentru summit-ul din 11-12-13 mai, cuvintele de ordine au fost:

  • optimizarea conversiilor;
  • creşterea vînzărilor;
  • marketing bazat pe performanţă & inbound marketing;
  • personalizare;

Ziua de 11 mai s-a încheiat cu o sesiune extraordinară, pentru prima oară în România, în cadrul căreia Neil Patel, Chris Goward, Craig Sullivan, Simo Ahava şi Ivan Mazour au răspuns întrebărilor publicului de pe aceeaşi scenă. Următoarele două zile de GPeC Summit au fost dedicate workshop-urilor specializate – nu mai puţin de 13 workshop-uri în paralel în care s-au dezbătut subiecte precum: optimizarea conversiilor, creşterea vânzărilor prin Facebook, inbound marketing, strategii de business, tool-uri e-commerce, m-commerce, PPC etc.

Școala de Vară: Supradoză de comerț electronic, la munte, la Școala de Vară GPeC 2015

Școala de Vară GPeC este un mix unic în România de training-uri serioase și distracție. Pentru că, în afară de marketing, SEO, social media, ROI și alte abrevieri, am avut avem foc de tabără, jocuri de teambuilding, cină festivă, biliard și ping-pong, taclale pînă noaptea tîrziu, totul la Pensiunea Arnica de la Moeciu de Sus (jud. Brașov), între 26-31 august 2015.

Au avut loc 12 cursuri de 90 de minute fiecare, adicǎ nu mai puţin de 18 ore de informaţie premium de la unii dintre cei mai buni specialiști în e-commerce, conţinutul transmis participanţilor fiind personalizat și conţinȃnd exemple concrete din site-urile lor pentru a-i ajuta sǎ își optimizeze conversiile și sǎ vȃndǎ mai mult.

Trainerii Şcolii de Varǎ GPeC 2015 au o vastǎ experienţǎ în e-commerce și în marketing online, oferindu-le participanţilor tips & tricks despre cum își pot îmbunǎtǎţi afacerea:

  • Alin Vlad (Director of Online Sales & Marketing Heimdal Security);
  • Andrei Radu (CEO & Founder GPeC);
  • Bianca Dǎncilǎ (Founder & Managing Director GripAds);
  • Costin Radu (Managing Partner The Geeks);
  • Cristian Ignat (PPC Marketing Manager 2Parale);
  • Dan Vîrtopeanu (Managing Partner BreezeMobile);
  • Eugen Potlog (Manager Conectoo);
  • Horia Neagu (Digital Marketing Consultant);
  • Iulian Pǎdurariu (Consultant Marketing The Marks);
  • Liviu Taloi (Co-Founder ECOMpedia & Community Manager GPeC);
  • Raluca Radu (Senior Digital Marketing Consultant);
  • Silviu Toma (Associate Partner MicroAnalytics).

Au participat toţi cei direct interesaţi să îşi deschidă o afacere online sau care sunt deja implicaţi în activitatea de comerţ electronic şi au vrut să-şi dezvolte business-ul: magazine online, furnizori de servicii şi soluţii e-commerce, tool-uri şi platforme e-commerce, procesatori de plăti, companii de curierat, agenţii specializate, pe scurt – oricine este direct interesat de comerţul online.

Printre temele abordate, au fost răspunsuri la următoarele întrebări:

  • unde îmi investesc eficient bugetul de marketing?
  • cum mă pot diferenţia faţă de competiţie fără să mă lupt în preţuri?
  • cum îmi fac un plan de marketing bine pus la punct?
  • newslettere personalizate, persuasive copy, atragerea de abonaţi şi comunicarea eficientă cu ei pentru a vinde mai mult;
  • este site-ul meu uşor de folosit de vizitatori sau îi pierd înainte de a cumpăra?
  • cum fac ca magazinul meu online să fie optimizat pentru motoarele de căutare?
  • ce trebuie să fac în social media şi cum mă ajută că business?
  • cum măsor eficiența campaniilor de marketing (ROI)?
  • Inbound Marketing şi Marketing Automation.

GPeC Summit – noiembrie 2015 a adunat specialiști internaționali de top, pentru prima oară în România

La Summit-ul din 24 noiembrie, desfășurat la Crystal Palace Ballrooms din București, au vorbit pe scenă pentru prima oară în România:

Oli Gardner (Co-fondator Unbounce), expert în optimizarea ratei de conversie. Oli a spus că el consideră că reţeta de succes pentru creşterea ratei de conversie stă în mixul perfect dintre date şi design (user experience), împreună cu serviciile calitative oferite de magazinele online clienţilor.

Larry Kim (Fondator WordStream),  cel mai influent expert PPC în anii 2014 şi 2013, la nivel mondial.Numele lui poate fi regăsit şi în lista intocmită de Forbes a celor 10 cei mai influenţi online marketeri la nivel mondial.

Brian Massey (Fondator Conversion Sciences), specialist cu o experienţă de peste 20 de ani în optimizarea prezenţei online şi a ratei de conversie. A declarat că el consideră că rata de conversie este „arta de a creşte încasările fără să plăteşti pentru mai mult trafic”.

Viljo Vabrit (CEO ConversionXL Agency), expert în optimizarea conversiilor. Compania pe care o conduce are în portofoliu clienţi precum J.W. Marriott, Kaspersky, Iron Mountain etc. Promisiunea fermă a ConversionXL Agency este scurtă şi la obiect: „We will make you TONS more money”.

Alături de cei patru experţi internaţionali, numele grele ale e-commerce-ului românesc au fost prezente pe scena GPeC.

GPeC – noiembrie 2015 a fost un adevărat maraton de e-commerce, evenimentul derulându-se pe parcursul a 12 ore. Prima parte a evenimentului a fost dedicată conferinței GPeC Summit în cadrul căreia au fost dezbătute rezultatele Black Friday, cele mai importante cifre de piață și tendințele de evoluție pentru viitorul apropiat, precum și subiecte specifice și de maxim interes pentru orice afacere online:

  • User Experience
  • Optimizarea Conversiilor și Creșterea Vânzărilor
  • Split Testing
  • Landing Page Optimization
  • Online Marketing
  • Logistică și Curierat.

Seara a avut loc cea de a X-a ediţie a Galei Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerţul Electronic Românesc.

Competiția GPeC 2015: furcile caudine ale comerțului electronic românesc

La a 10-a ediție a Competiției, numărul criteriilor de jurizare a crescut de la aproximativ 90 la peste 120. Au fost introduse în evaluare criterii specifice zonei de mobile, au fost actualizate o parte din criterii la nivelul anului 2015 ţinând cont de tendinţele globale în e-commerce şi a fost introdusă încă o etapă de discuţii asupra rapoartelor de auditare între magazine şi juraţi.

Pentru a fi acceptate în Competiţia GPeC, magazinele online au trebuit să îndeplinească, mai întâi, criteriile de preselecţie care presupun respectarea legislaţiei europene în domeniu şi a bunelor practici în comerţul electronic, precum:

  • publicarea tuturor informaţiilor de contact
  • respectarea politicii de returnare a produselor în 14 zile calendaristice fără invocarea niciunui motiv din partea clienţilor
  • informarea corectă a utilizatorilor cu privire la preţul final al produselor, modalităţile de plată acceptate, modalităţile de livrare, condiţiile de garanţie şi service etc.

Odată ce au fost îndeplinite integral criteriile de preselecţie, magazinele au primit Marca de Încredere TRUSTED.ro. De asemenea, doar după respectarea criteriilor de preselecţie, magazinele au fost acceptate în Competiţia GPeC.

În cadrul competiţiei, magazinele au fost evaluate de peste 20 de specialişti în e-commerce (membri în Juriul GPeC), ţinând cont de cele peste 120 de criterii de jurizare esenţiale pentru orice afacere online. Juraţii au analizat şi notat fiecare criteriu în parte, oferind şi scurte explicaţii/recomandări acolo unde a fost cazul, în aşa fel încât magazinele să ştie unde au greșit şi, mai ales, cum pot remedia problemele pentru a vinde mai mult.

De asemenea, evaluarea magazinelor a avut loc în două etape (în primăvară şi în toamnă), pentru a putea observa evoluţia lor pe parcursul anului. În etapa finală de jurizare din toamnă, specialiştii din juriu au făcut şi mistery shopping, adică au plasat comenzi reale, pentru a nota profesionalismul şi serviciile magazinelor înscrise.

În 24 noiembrie, în cadrul festivității de decernare a Premiilor GPeC, au fost anunțați câștigătorii:

 

PREMII DIN COMPETIȚIA GPEC

▶ F64 – Magazinul Anului 2015 (și câștigătorul categoriei IT&C, Electronice și Electrocasnice)
▶ Pentruanimale.ro – Câștigătorul categoriei Pet Shop
▶ Borealy.ro – Cel mai bun comerciant, Câștigătorul categoriei Cadouri și Bijuterii și Cel mai bun magazin Experienced
▶ Gadgetway.ro – Cel mai bun start-up
▶ Paravion.ro – Câștigătorul categoriei Turism
▶ Bestkids.ro – Câștigătorul categoriei Bebeluși, Copii și Jucării
▶ Dentstore.ro – Câștigătorul categoriei Health & Beauty
▶ Rangali.ro – Câștigătorul categoriei Produse organice și naturale
▶ 1mob.ro – Câștigătorul categoriei Mobilă
▶ O-mac.ro – Câștigătorul categoriei Casă, Gradină și Unelte
▶ WatchShop.ro – Câștigătorul categoriei Ceasuri
▶ Floria.ro – Câștigătorul categoriei Florării Online
▶ Candytoys.ro – Câștigătorul categoriei Alimentare și Băuturi
▶ SportAddict.ro – Câștigătorul categoriei Articole sportive și timp liber
▶ Cauciucuridirect.ro – Câștigătorul categoriei Auto, Moto, Utilaje
▶ Gutuie.ro – Câștigătorul categoriei Birotică și Papetărie
▶ Targulcartii.ro – Câștigătorul categoriei Cărți, Reviste, Publicații
▶ A2t.ro – Câștigătorul categoriei Echipamente de securitate
▶ Zonia.ro – Câștigătorul categoriei Fashion

 

PREMII SPECIALE

▶ Premiul special pentru întreaga carieră: Marin Mitroi, director RomCard
▶ Compania de Curierat 2015: FAN Courier
▶ Best Mobile App: Paravion.ro
▶ Best Mobile Presence: TargulCartii.ro
▶ Cea mai bună prezență în social media: Avon.ro
▶ Cel mai bun comparator de prețuri: ShopMania.ro
▶ Banca anului: Banca Transilvania

 

Raportul “Scurtă incursiune în istoria comerțului electronic românesc”

În perioada premergătoare GPeC Summit-ului, am tot anunțat pregătim ceva deosebit… Ei bine, în 24 noiembrie 2015, am spus despre ce este vorba: ISTORIA COMERȚULUI ELECTRONIC DIN ROMÂNIA!

Zile întregi am adunat date din diverse surse, le-am verificat, le-am compilat, le-am pus în pagină și le-am imprimat la o calitate deosebită. A reieșit un raport al modului în care a evoluat e-commerce-ul din țara noastră, în perioada 1997-2015 și am adăugat câteva previziuni.

Raportul a fost distribuit participanților la GPeC Summit – noiembrie 2015 și poate fi consultat ca document online pe ISSUU.

GPeC in imagini