7 lucruri prin care poți evita să ai un magazin online de succes
Astăzi aș fi vrut să scriu despre avantajele pe care le are un magazin online în urma participării la Competiția GPeC 2017. Dar este vineri și m-am gândit să vă amuzați un pic spunându-vă ce să evitați neapărat ca să nu riscați să vindeți mai mult.
Ideea mi-a venit de la prezentarea susținută de Horia Neagu la GPeC SUMMIT anul trecut (toate meritele îi aparțin, iar toate criticile mi le asum – așadar, puteți arunca cu roșii printr-un comentariu mai jos). :-)
Iată, deci, câteva motive pentru care NU ar trebui să vă înscrieți magazinul online în Competiția GPeC:
1. Dacă faci greșeala să te înscrii în Competiția GPeC și întrunești criteriile de preselecție, te pricopsești și cu Marca de Încredere Trusted.ro gratuit pentru 12 luni. Îți dai seama ce bătăi de cap vei avea să mai pui o siglă pe site-ul tău? Chiar dacă există utilizatori predispuși să cumpere când văd o marcă de încredere, nu merită efortul de 5 minute să implementezi scriptul. Mai bine lasă-i pe acei utilizatori să cumpere de la concurență – oricum avem 11 milioane de internauți, deci e loc pentru toată lumea!
2. Riscați să vă lăsați website-urile la analizat pe mâna a peste 20 de oameni – hateri prin definiție – care iau la puricat magainele online ca să găsească până și cea mai mică greșeală. Acești oameni cu ani grei de experiență în e-commerce și marketing online se recomandă ca fiind parte din Juriul GPeC și toți sunt specialiști de succes. De evitat.
3. Nu era suficient că peste 20 de oameni răi evaluează website-urile voastre. Partea mai proastă este că fiecare magazin e analizat prin peste 150 de criterii: de la Usability, Design, Customer Experience, SEO, Securitate, Mobile, E-Mail Marketing, Social Media, Aspecte Juridice, până la Calitatea Serviciilor magazinului. Practic, nimic nu le scapă. Nu lăsa să se întâmple acest abuz asupra site-ului tău.
4. Cireașa de pe tort: după ce că treci prin 150+ criterii de evaluare, primești și raportul de audit cu note și – culmea! – cu recomandări despre ce să îmbunătățești pentru fiecare criteriu în parte! Există riscul maxim să afli unde scârțăie magazinul tău online, să repari problemele și să vinzi mai mult. Doamne ferește!
5. Nu s-a terminat! Ăștia de la GPeC au o plăcere sadică să analizeze magazinele online de două ori! Vor să vadă cum evoluează în timp, ce implementări fac – nu e deloc bine pentru că îți dau peste cap planurile de concediu. Grijă mare!
6. Să rezumăm: 20+ oameni analizează magazinele online prin 150+ criterii de evaluare de două ori în perioada aprilie-noiembrie 2017. Primești fiecare raport de audit, primești recomandări despre cum să îmbunătățești website-ul… dar nu zice hop până nu sări pârleazul! Ai parte și de întâlniri față în față cu Juriul GPeC ca să dezbați pe raportul de audit, să adresezi întrebări suplimentare, să beneficiezi de experiența și de sfaturile lui. E clar: ai toate șansele să te contaminezi cu sindromul succesului unui magazin online și nu există antidot pentru asta!
7. Hell unleashed: dacă tot te încăpățănezi să te înscrii în Competiția GPeC, participi gratuit și la GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017 (în funcție de pachetul ales la înscriere – deci încă ai de ales!). Se zice că GPeC SUMMIT este cel mai important eveniment de e-commerce din România, iar anul acesta poți să dai peste Zappos acolo… Zappos e compania aia preluată de unii cu nume de fluviu pe doar 1,2 miliarde de dolari, companie despre care se spune că are cel mai bun customer service din lume. Pierdere de timp să-i asculți.
Dacă a apărut un surâs pe chipul tău, mă bucur! În viață trebuie să și zâmbim, iar scopul meu a fost să îți aduc o lectură plăcută despre lucruri extrem de serioase. Ce pot să îți spun – după 12 ani de GPeC – este că noi nu luăm nimic în glumă și că tot ce facem este așa cum ne-am dori noi să primim. Exact la fel gândește Juriul GPeC, exact la fel gândesc peste 900 de magazine online care s-au înscris în Competiția GPeC de-a lungul timpului (ele sunt peste 950, dar sigur nu le-am mulțumit pe toate).
Credem cu tărie că orice magazin online care trece prin flow-ul GPeC (audit, recomandări, implementări) are toate șansele de succes. Decizia îți aparține – eu îți spun doar că merită să investești 299 euro (pachetul Standard) în cel mai detaliat audit de website (atât pentru Mobile, cât și pentru Desktop) ca să știi ce și cum trebuie remediat și să vinzi mai mult.
Înscrierile sunt în plină desfășurare până pe 11 Mai 2017 când expiră oferta early-bird! Ne vedem la GPeC?
Cu drag și un weekend excelent!
Andrei
A aparut un suras pe chipul meu, dar mai mult decat atat, a aparut o hotarare: aceea de a inscrie un magazin online pe care il administrez in competita GPEC.