Criteriile de evaluare GPeC

Ghid despre cum să ai un magazin online bine structurat și optimizat

  • De 15 ani, criteriile de evaluare GPeC reprezintă cel mai detaliat ghid despre cum ar trebui optimizat website-ul unui magazin online în așa fel încât să ofere o experiență de navigare plăcută utilizatorului și să convertească mai bine / să vândă mai mult.
  • Website-urile magazinelor online sunt evaluate de 30 de experți în E-Commerce și Digital Marketing prin peste 200 de criterii esențiale care vizează: User Experience (ușurința folosirii website-ului atât pe Mobile, cât și pe Desktop), Funcționalitățile Website-ului (verificarea tuturor formularelor și a procesului de checkout), Search (funcționarea căutării interne conform bunelor practici internaționale), SEO (indexarea în motoarele de căutare), Security (protecția site-ului, a bazelor de date și a informațiilor sensibile despre utilizatori), E-Mail Marketing (calitatea campaniilor de Newsletter), Content & Social Media (calitatea conținutului propriu și prezența în Social Media), Calitatea Serviciilor (se testează prin Mystery Shopping), Aspecte Juridice (respectarea legislației în domeniu și a bunelor practici).
  • Fiecare magazin înscris în Competiția GPeC primește un raport detaliat conținând punctaje, comentarii și recomandări de îmbunătățire pentru fiecare din cele peste 200 de criterii. Astfel, magazinele obțin un Benchmark complex al website-urilor și știu ce au de făcut pentru a se optimiza.
  • În cazul în care un anumit criteriu nu este relevant pentru profilul de business, acesta se va nota cu N/A (not applicable), în așa fel încât magazinul să nu fie depunctat fără motiv.

Competiția GPeC explicată

Ce înseamnă și cum te ajută concret Competiția Magazinelor Online GPeC

De 15 ani, criteriile de evaluare GPeC reprezintă cel mai detaliat ghid despre cum ar trebui structurat și optimizat website-ul unui magazin online, astfel încât să ofere o experiență de navigare plăcută utilizatorului și să convertească mai bine / să vândă mai mult.

Vezi în video-ul alăturat - durează doar 1 minut și jumătate - ce înseamnă Competiția GPeC, ce beneficii aduce magazinelor online și care sunt etapele prin care trec magazinele pe parcursul Competiției.

 

Website-ul tău este evaluat timp de 7 luni

Etapele de evaluare în cadrul Competiției GPeC

  1. Imediat după înscriere, evaluăm fiecare magazin online pentru a ne asigura că respectă integral criteriile de preselecție;
  2. Odată ce acestea sunt întrunite, fiecare magazin este analizat de Juriul GPeC prin peste 200 de criterii de evaluare esențiale pentru orice afacere online;
  3. Magazinele participante primesc raportul de evaluare (Benchmark-ul) și au ocazia sa îl discute împreună cu Juriul, primind consultanță în cadrul sesiunilor de Mentorship (16 Iulie 2020);
  4. După discuțiile cu Juriul, magazinele au timp dedicat să rectifice problemele semnalate de aceștia (perioada de optimizări, implementări și fine-tuning are loc în intervalul 17 Iulie – 13 Septembrie);
  5. La final, Juriul GPeC reanalizează fiecare magazin trecând din nou prin cele peste 200+ criterii, observând și notând evoluția magazinului (14 Septembrie – 5 Octombrie);
  6. Din nou, magazinele online primesc raportul de evaluare rezultat și au ocazia să rediscute cu membrii juriului asupra lui (15 Octombrie 2020);
  7. Magazinele online cu cele mai bune punctaje și care s-au înscris în Competiția GPeC selectând pachetul PLATINUM, vor beneficia și de o a 3-a sesiune de Mentorship în zona de business, cu unii dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri / investitori din România;
  8. În funcție de media punctajelor obținute pe tot parcursul Competiției GPeC 2020, desemnăm câștigătorii în cadrul celei de a 15-a ediții anuale a Galei Premiilor eCommerce (2 Noiembrie 2020).
Sesiuni de Mentorship intre Juriul Competitiei GPeC si magazinele online

Consultanță avizată de la 30 de experți în E-Commerce și Digital Marketing

Sesiunile de Mentorship GPeC

După prima etapă de evaluare, invităm magazinele online înscrise în Competiție să discute față în față cu membrii juriului în cadrul sesiunilor de Mentorship și să afle explicațiile/recomandările lor pentru punctajele acordate, să adreseze întrebări și, astfel, să aibă parte de consultanță gratuită de la specialiști.

IMPORTANT: discuțiile pot avea loc și online prin Skype/E-Mail, în funcție de evoluția situației privind epidemia de COVID-19, dar și de agenda juraților și de proximitatea reprezentanților magazinelor online față de București.

Concret, magazinele online înscrise în Competiția GPeC trec prin prima etapă de evaluare si primesc rapoartele conținând punctajele și explicațiile juriului. În ziua de 16 Iulie, au ocazia să discute asupra rapoartelor de evaluare, primind recomandări și consultanță despre cum să își optimizeze website-ul pentru a crește rata de conversie.

Sesiunile de Mentorship se vor desfășura în București – locația exactă va fi anunțată în timp util.

  • Magazinele vor fi programate și li se va comunica pe e-mail data și ora la care sunt invitate să participe la întâlnire;
  • Juriul GPeC va explica principalele probleme semnalate în timpul evaluării și va sfătui magazinele cum să le remedieze;
  • În limita timpului alocat (aprox. 90 de minute/magazin), fiecare magazin poate solicita și sfaturi suplimentare sau poate adresa întrebări legate de alte chestiuni decât cele semnalate în raportul de audit.

Magazinele care nu pot participa fizic la sesiunile de Mentorship vor adresa întrebările sau nelămuririle lor prin e-mail către jurați în termen de maximum 3 zile calendaristice de la desfășurarea întâlnirilor. De asemenea, dacă o parte din jurați nu pot ajunge fizic la întâlniri, aceștia vor oferi explicații în scris prin e-mail sau pot purta discuții cu magazinele prin Skype.

După sesiunile de Mentorship, magazinele au la dispoziție timp (în intervalul 17 Iulie – 13 Septembrie) să aplice recomandările juriului pentru a intra mai bine pregătite în etapa finală de evaluare.

După încheierea celei de a doua evaluări (14 Septembrie – 5 Octombrie), magazinele online au ocazia să se reîntâlnească cu membrii juriului pentru a primi ultimele recomandări și concluzii în urma participării la GPeC. Cea de a doua etapă de Mentorship este programată pentru ziua de 15 Octombrie 2020.

În plus, magazinele online cu cele mai bune punctaje și care s-au înscris în Competiția GPeC selectând pachetul PLATINUM vor beneficia de o a 3-a rundă de Mentorship pe zona de business cu unii dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri / investitori din România - data urmează să fie anunțată.

*Notă: Datele stabilite pentru sesiunile de Mentorship GPeC pot suferi mici modificări, în funcție de disponibilitatea locației de desfășurare și de numărul magazinelor online care confirmă participarea. Evident, orice schimbare va fi anunțată în timp util tuturor participanților.

Componența Juriului

Cunoaște-i pe experții care vor analiza magazinele online înscrise în Competiția GPeC prin peste 200 de criterii de evaluare (lista este în actualizare). Toți sunt specialiști cu o vastă experiență în E-Commerce și Digital Marketing și vor fi mentorii magazinelor online pe parcursul celor 7 luni de Competiție.