Cursuri de E-Commerce

Află totul despre cum să pui bazele unui magazin online

Te invitam la o calatorie intensiva de 12 saptamani in inima e-commerce-ului romanesc. Alaturi de traineri cu peste 11 ani experienta in comert electronic si marketing online, precum si de invitatii lor speciali, ai ocazia sa afli totul despre ce inseamna sa pui corect bazele unei afaceri online de succes.

Te asteapta un curs de e-commerce interactiv, plin de exemple concrete si exercitii practice, dar din care teoria si bazele corecte ale marketing-ului online si e-commerce-ului nu vor lipsi nicio clipa. In cadrul cursului vom radiografia piata de e-commerce din Romania raportat la restul Europei si evoluatia acesteia in ultimii ani. Vom analiza profilul cumparatorului online din Romania si particularitatile pietei de care orice magazin online ar trebui sa tina cont. Vom studia modele de business in e-commerce si primii pasi in strategia afacerii. Ne vom familiariza cu legislatia aplicabila magazinelor online la ora actuala.

Vom afla cum trebuie organizat un magazin online, cum trebuie sa arate echipa si cum alegem furnizorii si platforma de e-commerce. Invatam sa organizam magazinul nostru online in asa fel incat acesta sa devina usor de navigat si sa raspunda nevoilor clientului. Ajungem si la chestiuni mai tehnice, cum ar fi masurarea principalilor KPI si Google Analytics.

Vom discuta despre radiografia unui magazin online de succes, strategiile prin care poti converti o simpla vizita intr-un client loial, precum si despre bunele practici din industrie care iti vor transforma afacerea intr-un lovebrand. Nu in ultimul rand, invatam sa folosim principalele canale de promovare in ecommerce: (SEO, PPC Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads), affiliate marketing, programmatic, social media, content marketing si video marketing.

Programa Cursului de Initiere in E-Commerce

Vom lucra impreuna studii de caz in care desființam miturile din e-commerce si detectam greselile frecvente pe care le fac magazinele online din Romania. Vom dezvolta in echipa planuri de afaceri si strategii de marketing pentru magazine online noi de nisa.
Curs 1
Radiografia pieței de e-commerce din România comparativ cu restul Europei. Evoluție. Categorii în creștere, oportunități de nișe. Profilul cumpărătorului online din România, particularități ale pieței. Bune practici în usability – partea I. Cum organizăm magazinul nostru online și cum facem să fie ușor de navigat și să răspunda nevoilor clientului. Studii de caz și exemple concrete bazate pe experiența GPeC de auditare a peste 1000 de magazine online din România.
Curs 2
Bune practici în usability – partea a II-a. Exercițiu practic – auditarea live a magazinelor online pe baza criteriilor de jurizare GPeC, criterii care rezumă bunele practici în industrie.

Curs 3

Alegerea platformei de e-commerce. KPI principali în e-commerce și modul de măsurare al acestora. Bazele Google Analytics și principii de bază în măsurarea performanțelor magazinului meu online și canalelor principale de marketing online.

Curs 4

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: principii de bază SEO și top direcții pentru a lucra eficient cu agenția SEO sau specialistul SEO in-house.

Curs 5

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: Google AdWords Search Network.

Curs 6

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: Google AdWords II. Google Display Network. Remarketing.

Curs 7

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: principii de bază Social Media Marketing. Web PR, Video & Content Marketing.

Curs 8

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: Facebook Ads, Remarketing, Retargeting, Programmatic.

Curs 9

Principalele canale de marketing online pentru promovare în e-commerce: Principii de bază Email Marketing și Affiliate Marketing.

Curs 10 

Strategia de marketing online. Gândirea strategiei de la audiența targetată până la mesajul campaniei, canalele de promovare și împărțirea eficientă bugetului.

Curs 11

(Bogdan MANOLEA) Legislația aplicabilă în e-commerce în România și bune practici care trebuie respectate de magazinele online. Sesiune susținută de TRUSTED.ro – programul național pentru certificarea magazinelor online.

Curs 12

Atelier practic. Prezentarea lucrărilor practice finale.

Trainerii Cursului de Initiere in E-Commerce

Raluca Radu online marketingRALUCA RADU

Raluca Radu are peste 11 ani de experienta in marketing online si e-commerce. Raluca este Country Manager answear.ro si Co-organizator GPeC – Gala Premiilor eCommerce, cel mai important eveniment e-commerce din Romania. Raluca are o experienta de peste 11 ani in strategii de digital, online marketing, SEO, PPC, marketing afiliat, optimizarea ratei de conversie si, Google Analytics.

Printre cele mai importante functii ocupate de Raluca, o mentionam pe cea de Country Manager Romania pentru OLX.ro & Autovit.ro – Naspers Classifieds din 2010 pana in 2013, dar si pe cea de Director de Marketing al F64. De asemenea, Raluca s-a implicat activ in sustinerea mediului antreprenorial din zona de tehnologie, fiind unul dintre initiatorii conferintei de antreprenoriat web si tehnologie din Europa de Est – How To Web.

Andrei Radu GPeCANDREI RADU

Andrei Radu este CEO & Founder GPeC – de 11 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din România (powered by FAN Courier). Anterior, Andrei Radu a fost fondatorul Link2E-Commerce, prima și singura revista de comerț electronic din România. Andrei este specialist usability, participând la auditarea a peste 1000 de magazine online românești și fiind primul care a adus (alături de Liviu Taloi) primele teste de eye-tracking și neuromarketing în e-commerce-ul românesc. Andrei este de asemenea și Co-Fondator TRUSTED.ro – programul național pentru certificarea magazinelor online românești. GPeC a crescut odată cu piața de e-commerce din România și a devenit autoritatea nr. 1 pentru piață, GPeC fiind și entitatea care centralizează și transmite anual cifrele oficiale pentru piața de e-commerce din România, dar și afiliată la principalele asociații de e-commerce din Europa.

BOGDAN MANOLEA

Bogdan Manolea este consultant juridic interesat de domenii ca dreptul tehnologiei informațiilor, proprietate intelectuală/industriala însă și de orice domeniu implicând dreptul, Internetul și atitudinea civică. Proprietar al paginii web Legile Internetului – legi-internet.ro, care prezintă din 2001 principalele evoluții din dreptul tehnologiei informației. Autor a suficiente prezentări și articole pe teme legate de Drept și Tehnologia Informației (comerț electronic, semnătura electronică, nume de domenii, jurisdicție și Internet, dreptul la viața privată etc.) făcute la evenimente naționale și internaționale. Bogdan este de asemenea și Co-fondator TRUSTED.ro.

Testimoniale

Georgiana Gheorghe SephoraNe mândrim cu 4 ediții încheiate deja cu succes pentru Cursul de Inițiere în E-Commerce DallesGO și GPeC.

Cursul de e-commerce a fost o experiență plăcută și utilă pentru mine, având un stil de învățare experimental. Fiind la început de drum în domeniul online, cursul mi-a oferit informațiile practice pe care le-am putut fructifica în lansarea magazinului online a cărui activitate o coordonez. Atât Raluca, cât și Andrei, au împărtășit din experiența pe care o dețin în marketing-ul online, exemple, sfaturi personalizate și tips & tricks pe care le poate utiliza atât un începător într-ale e-commerce-ului, cât și persoanele cu experiență în domeniu. Recomand cu încredere cursul tuturor celor care doresc să deprindă noțiunile de bază în e-commerce, cât și acelora care doresc să obțină informații practice în domeniul online.” – Georgiana Gheorghe, E-Commerce Manager Sephora.ro

Resurse media

Ne mândrim cu 4 ediții încheiate deja cu succes pentru Cursul de Inițiere în E-Commerce DallesGO și GPeC.