Îți dăm întâlnire pe Zoom la ora 09:30 AM și te așteptăm cu brațele deschise pentru o scurtă sesiune de cunoaștere (Ice Breaking) – totul într-un cadru informal, așa cum este întreaga atmosferă de la Școala de Iarnă GPeC. Neapărat să ai camera web și microfonul pornite ca să discutăm “face 2 face”, iar fruntea senină este un must have! 😊
Începem Școala de Iarnă GPeC cu o dezbatere despre situația la zi a pieței de e-commerce din România, provocările și oportunitățile pentru 2025 alături de invitați speciali – reprezentanți ai câtorva companii de top din domeniu:
- Bilanțul pieței de comerț electronic pentru anul 2024
- Provocările și oportunitățile magazinelor online în 2025
- Impactul jucătorilor internaționali asupra magazinelor online locale
- Schimbări în comportamentul de consum al clienților magazinelor online
- Trend-uri pentru 2025 și recomandări de creștere
- Beneficiile implementării unei strategii axate pe produsele best-seller în e-commerce
- Setările tehnice ale unui funnel per produs în Meta Ads
- Cum optimizăm funnel-ul per produs
- Studii de caz și tips & tricks despre Meta Ads
Într-o piață de comerț electronic tot mai competitivă, stabilitatea financiară a afacerii tale nu mai poate fi lăsată la întâmplare. Acest workshop îți oferă instrumentele necesare pentru a-ți dezvolta magazinul online într-un mod predictibil și bazat pe decizii informate.
Vei învăța cum să interpretezi cifrele afacerii tale — acelea pe care înainte doar contabilul le deslușea — pentru a anticipa provocările legate de cash flow, pentru a optimiza cheltuielile și a reduce riscurile.
Te vom ghida printr-un sistem de management financiar inteligent, construit pe previziuni clare, pentru a asigura creșterea stabilă și fără surprize a magazinului tău online.
Vei învăța despre:
- Cum să ai o afacere predictibilă – profit vs cash flow.
- Key drivers și ecuația profitului în eCommerce.
- Cum știi în permanență de câți bani ai nevoie pentru magazinul tău online.
- Capcanele cash-flow-ului.
- De ce bugetul de venituri și cheltuieli nu funcționează și ce sunt „smart rolling forecasts”
- Stadiile afacerii și de ce magazinele online dau faliment atunci când antreprenorii fac lucrurile în ordinea greșită
- Tipologii de antreprenori în eCommerce – plusuri și minusuri.
- De ce dau faliment magazinele online? (cele care dau faliment)
All the AI tools, best practices and technologies in the world will never help you create high-converting customer journeys if you fail to leverage the one component that matters more than anything else in optimization: Emotion.
During this session, Talia Wolf will show you how to break away from guesswork and run meaningful conversion optimization experiments that not only increase conversions but answer critical business questions, break silos and inform your entire marketing strategy.
In this talk, you’ll learn:
- How to get into your customers’ heads and hearts and uncover why they really buy from you and not your competitors
- The emotional targeting framework Talia and her team use to optimize funnels (with real-life examples and case studies)
- How to know what changes to make to your copy and designs so you can generate more conversions, leads and sales
English Session
Revoluţia A.I. şi modificările de algoritm ale Google din ultimii ani au schimbat fundamental practicile de digital marketing, iar SEO tradiţional, bazat pe keywords şi pe link-uri nu mai funcționează. Acest curs a fost conceput pentru a-ţi oferi cunoştinţele necesare să construieşti o strategie de SEO durabilă, adaptată noilor realităţi. Vei învăţa cum să creezi conţinut relevant, să obţii încrederea Google şi să înţelegi cum poţi profita cu adevărat de avantajele A.I. Cursul îţi va oferi o perspectivă practică asupra celor mai noi tehnici de SEO, pentru ca business-ul tău să rămână competitiv pe termen lung.
- Vei afla tehnici contemporane de SEO, relevante în Google, astăzi.
- Vei descoperi cum îţi poţi pregăti business-ul pentru evoluţia Google din viitorul apropiat.
- Vei învăţa ce înseamnă pentru Google un brand de încredere şi cum poate beneficia business-ul tău de acelaşi tratament în ranking-uri precum marile brand-uri.
- Vei afla cum poţi crea content eficient, pentru ca blogul tău să nu fie doar o colecţie de articole necitite de nimeni, ci un adevărat suport pentru conversii.
- Vei înţelege în profunzime cum vede Google conţinutul A.I. şi cum poţi profita la maxim de această nouă tehnologie, fără a dăuna business-ului.
- Te vei familiariza cu tehnici avansate de SEO şi content marketing, pentru a obţine încredere şi recunoaştere în Google, pentru o vizibilitate pe termen lung.
- La finalul cursului, vei fi aflat instrucţiuni pas-cu-pas şi tactici concrete, pe care le vei putea implementa imediat şi care îţi vor schimba fundamental business-ul.
În workshop-ul despre GA4 vom învăța o abordare nouă prin care putem califica audiența înclinată spre conversie astfel încât să creștem eficiența campaniilor de marketing online.
Ne vom uita la cele mai folositoare rapoarte din GA4, vom învăța cum să customizăm și să obținem răspunsuri la întrebări de business în interfața din Analytics.
Vom face și un exercitiu practic prin care putem stabili tiparele de engagement ale utilizatorilor în funcție de tipologia business-ului, vom aloca un scoring pentru fiecare tip de acțiune relevantă și vom împărți audiența care ne vizitează website-ul în 3 segmente: top, middle și bottom of the funnel.
Aceste date le vom trimite în Google Analytics 4, urmând apoi sa aflăm și cum ne folosim de ele în Google Ads, dar și direct către alte ad networks cum ar fi Meta Ads sau TikTok Ads.
- Ghid practic de auditare a rezultatelor din digital marketing din 2024 – Google Ads, Meta Ads, Tik Tok Ads;
- Stabilirea indicatorilor de performanță (KPI) pentru digital marketing în 2025 în funcție de etapa din funnelul de conversie și de canalul de marketing online în baza performanțelor istorice;
- Calcularea bugetului de marketing online pentru 2025 per canale de marketing (Google Ads, Meta Ads, Tik Tok Ads, SEO, Email Marketing) și estimarea rezultatelor așteptate pentru fiecare fază din funnelul de conversie;
- Pașii realizării practice a unui plan de marketing online lunar;
- Trenduri în digital marketing în 2025 și analizarea modului cum ne pot impacta ele rezultatele din planul de marketing și buget;
- 20+ exemple de tipuri de campanii de marketing online (mesaje și creative) pe care să le luăm în calcul în planul nostru de marketing din 2025.
New research by behavioral scientists confirms people don’t „take” decisions. Often, they just act based on hardwired, decision-making shortcuts without even thinking! And while that can sound discouraging, it actually presents a big opportunity for you.
Because if you’re aware of these decision defaults that your customers and prospects use, you can increase your success. When your emails, landing pages, and ads tap into the hardwired behaviors of customers and prospects, engagement and response go up – automatically.
Find out how to apply the latest brain science findings to your marketing messages. See lots of examples from a variety of companies. And discover how you can use the surprisingly powerful Endowment Effect, Availability Bias, Scarcity Principle and more to prompt the behaviors you want.
Key takeaways:
- Discover how people really decide to read emails and ads (It’s not what you’ve been told!)
- Gain 12 proven, science-backed ways to make your marketing messages irresistible
- Take your marketing campaigns to the next level and crush your competition with these easy, effective creative hacks
English Session
Discover how to leverage AI-powered tools like ChatGPT to optimize your product pages and drive more traffic. This hands-on workshop will walk you through the dos and don’ts of using AI for SEO, highlighting real-world examples of success and failure. Learn how to boost visibility without risking penalties and explore actionable steps to enhance your e-commerce SEO strategy using AI effectively.
English Session
- Ce benchmark există la nivel de strategii, mix de strategii, top performing strategies
- Ce tip de campanie a performat cel mai bine
- Best practices despre campaniile de Performance Max
- Conversion tracking și enhanced conversion pentru Google Ads
- Updates pentru 2025 și recomandări de avut în vedere pentru 2025
The post purchase experience for customers is scary. Will it arrive? Will it be the right size? Can I really afford it? As retailers, sending a simple “Thank You” email isn’t enough, and in a time when spending is lower and in an era where returns are high and costly, it’s time to act.
During this workshop, Adam Pearce will:
- Explain the fear stages that customers go through.
- Provide you with examples of how you reduce this fear and give an opportunity to assess how these would work within your business.
- Explain the touchpoints you can create with customers post purchase, and allow you to create your own plan.
English Session
Vom face o incursiune în aspecte legislative noi ce ne vor afecta în 2025 (de ex. noile coduri CAEN sau legea privind accesibilitatea site-urilor de comerț electronic) la probleme din anii trecuți care par încă neclare (de ex. DSA, cookie-uri). Și să nu ignorăm provocările clasice cele mai frecvente în comerțul online – cum ar fi retururi și promoții.
Toată lumea din e-commerce știe deja că numărul de vizitatori e mult mai puțin important decât numărul de conversii.
Totuși, multe companii continuă să aplice metoda: “dă-i așa, că merge așa”. Adică: nu își înțeleg clienții, nu analizează comportamentul lor, nu află ce branduri și ce produse generează cel mai mare profit pe termen lung, nu au ceea ce se numește “reverse funnel modelling”, nu monitorizează toate KPI-urile care contează și nu obțin amplificare prin proprii clienți fericiți.
Dar toate companiile investesc în publicitate online și se plâng că e prea scump.
În această sesiune, voi oferi o structură validată și o serie de modele care pot fi folosite imediat pentru a crește un e-commerce.
- Ai Generated Content
- SGE – AEO – ChatGPT as search engines
- EEAT – New evidence
- Google Shopping Graph – New Visibility for eCommerce
- Update-uri tehnice: cum ne pregătim site-ul pentru 2025?
- Structured Data Product Variations
- Core Web Vitals: INP recap and learnings 2024
- Site Authority: Brand vs. Link Building
Analiză concretă asupra site-urilor magazinelor online participante cu recomandări practice de îmbunătățire a experienței utilizatorilor în scopul creșterii ratei de conversie: de la UX, la Marketing, la CLV.
Pseudo trends:
- Artificial Intelligence
- Voice Search
- Mobile Friendly Website
Real Trends:
- Content Helpful content update, core updates
- Domain level signals vs. Link Building, Link spam updates, brands, entities
- EEAT Experience -> content keeps getting more expensive, but also makes the internet a better ecosystem
- Long form content
- Reduced Crawling and Indexing Frequency
E-Mail Marketing-ul – acceptat în industrie ca fiind canalul de comunicare cu cel mai mare ROI – poate funcționa și pentru tine eficient dacă respecți principiile de bază.
Descoperă aspectele de care trebuie să ții cont în planificarea acțiunilor de e-mail marketing pentru a-ți îndeplinii obiectivele:
- Cum să îți crești bazele de date
- Organizarea și segmentarea bazei de date
- Planificarea și crearea mesajelor pentru comunicările periodice
- Folosirea automatizărilor
- Trenduri în e-mail marketing
- Implementarea noilor standarde tehnice
- Folosirea sistemelor de AI
- Impactul Apple MPP
- Optimizarea e-mail-urilor pentru Dark Mode
- Optimizarea proceselor de customer journey
- Folosirea tehnolgiei AMP
Strategies for running a thriving e-commerce business during a recession.
Find out how to protect your store from the latest Apple privacy update, supply chain issues, inflation, and more.
Ezra will show you how to maximize your resources, uncover the advertising strategies that are working in 2023, and let you walk away with his most powerful funnel to date.
English Session