House Rules

Ce trebuie să știi pentru înscrierea la GPeC E-Commerce Proficiency

  1. Participarea poate fi publică sau 100% confidențială (fără menționarea brand-ului și fără nominalizare la Gala Premiilor eCommerce, decât dacă magazinul este câștigător) alegând pachetul de înscriere Incognito;
  2. În programul GPeC E-Commerce Proficiency sunt acceptate exclusiv magazine online, indiferent de vechimea lor sau de dimensiunea business-ului;
  3. Magazinele online trebuie să întrunească integral criteriile de eligibilitate. Staff-ul GPeC va analiza fiecare magazin și va emite un raport în care sunt semnalate eventualele probleme, precum și recomandări pentru remedierea lor. Nu îți face griji dacă la momentul înscrierii nu îndeplinești toate criteriile – te consiliem și te ajutăm să devii eligibil dar, mai ales, să respecți legislația ca să eviți amenzi;
  4. Odată cu întrunirea criteriilor de eligibilitate, magazinele primesc certificarea Trusted.ro și posibilitatea implementării sistemului Feedback.Trusted.ro – ambele, în mod gratuit, pentru 12 luni. Magazinele online start-up cu o vechime mai mică de 6 luni pe piață, vor primi certificarea Trusted.ro atunci când împlinesc 6 luni de existență;
  5. Încă de la înscrierea în program, magazinele online vor fi testate din punct de vedere al funcționării corespunzătoare a fluxului de comandă online. Vom plasa comenzi de test explicite (menționând, în clar, că este vorba de comenzi care nu trebuie livrate, făcute doar pentru a verifica întregul proces de Checkout);
  6. Pe lângă comenzile de test de la înscriere care nu trebuie onorate/livrate de magazinele online, auditorii GPeC vor face și Mystery Shopping plasând 1 comandă reală* pe parcursul desfășurării programului GPeC E-Commerce Proficiency (martie – septembrie 2022). Această comandă nu va fi marcată explicit și, deci, va trebui livrată pentru a evalua timpul de răspuns și calitatea serviciilor magazinelor online. Coletul va fi returnat la livrare, iar cheltuielile de transport revin exclusiv în sarcina magazinelor participante;
  7. Înscrierea la GPeC E-Commerce Proficiency 2022 presupune achitarea unei taxe de participare în valoare de minimum 499 EUR + TVA pentru pachetul Lite, prețul crescând în cazul pachetelor Platinum și Incognito;
  8. Înscrierea în programul GPeC E-Commerce Proficiency 2022 se face până cel târziu la data de 3 Iunie 2022, ora 23:59;
  9. Ne rezervăm dreptul de a accepta în program doar magazinele online care sunt de acord și respectă standardele GPeC 2022, începând cu aceste condiții de participare, criteriile de eligibilitate și de auditare și până la formatul programului în întreg ansamblul său.

*Auditorii GPeC vor comanda produse cu prețuri rezonabile care apar ca fiind în stocul propriu al magazinului – astfel încât să nu creăm dificultăți comercianților înscriși în program. Vor fi considerate excepții valide magazinele care comercializează servicii sau produse perisabile, agențiile de turism etc. unde nu se vor plasa comenzi de mystery shopping, dar va fi verificat fluxul de comandă online.

Criterii de eligibilitate GPeC E-Commerce Proficiency 2022

Nu îți face griji dacă nu îndeplinești toate criteriile la momentul înscrierii. Te ajutăm noi să le întrunești!

Pentru a fi acceptat în programul GPeC E-Commerce Proficiency 2022 trebuie să întrunești integral criteriile de eligibilitate de mai jos - ele reprezintă obligații conform legislației în vigoare, dar și bune practici în E-Commerce. Dacă le respecți, primești acceptul în program, certificarea Trusted.ro și sistemul Feedback.Trusted.ro gratuit pentru 12 luni.

Nu este o problemă dacă la momentul înscrierii nu îndeplinești toate criteriile. Evaluăm magazinul tău online și îți spunem exact ce și cum trebuie remediat – important este să implementezi recomandările noastre ca să devii eligibil și să te conformezi obligațiilor juridice în vigoare pentru a evita potențiale amenzi.

Te ajutăm să îndeplinești toate criteriile de eligibilitate și să funcționezi conform legii și bunelor practici în e-commerce

Chiar dacă ai neclarități sau nu îndeplinești încă toate criteriile de mai sus, te poți înscrie deja în programul GPeC E-Commerce Proficiency 2022 pentru că noi te audităm și îți explicăm care sunt eventualele probleme și cum să le remediezi. Așadar, nu-ți face griji! Important este să implementezi recomandările noastre și vei fi sigur că respecți legislația în vigoare, iar noi te acceptăm în program.

Grupe și categorii în cadrul programului GPeC E-Commerce Proficiency

Fiecare magazin online are specificul lui, de aceea trebuie să alegi o singură grupă și o singură categorie de produse comercializate, reprezentative pentru afacerea ta – acel core-business.

1. Grupe: Start-up, Experienced sau Professional.

Tu unde te încadrezi?

Start-up

Sunt încadrate în grupa “Start-up” magazinele online care:

  • au mai puțin de 1 an de existență pe piață la momentul înscrierii

Experienced

Sunt încadrate în grupa “Experienced” magazinele online care:

  • au o vechime de minimum 1 an, dar mai puțin de 3 ani*.

Professional

Sunt încadrate în grupa “Professional” magazinele online care:

  • au minimum 3 ani de existență în piață (au fost lansate înainte de Martie 2019);
  • au traffic ranking în SimilarWeb mai mic de 2.000 pe România;
  • acceptă plata online prin card.
  • Vechimea în piață reprezintă perioada de timp de când magazinul a fost lansat și accesibil publicului larg, NU data înregistrării domeniului;
  • *Vor fi încadrate automat în grupa “Experienced” și magazinele care au o vechime mai mare de 3 ani, dar care nu întrunesc criteriile specifice grupei “Professional” (Traffic Ranking SimilarWeb sau acceptarea plăților online prin card).

2. Categorii în funcție de produsele/serviciile comercializate

După ce ți-ai ales grupa, va trebui să optezi pentru o singură categorie care reprezintă core business-ul tău:

  • Alimentare și Băuturi (ex.: catering, food delivery, fast-food, fructe, legume, conserve alimentare, ceaiuri, cafea, băuturi alcoolice, băuturi răcoritoare, dulciuri etc.);
  • Anunțuri (ex.: anunțuri auto, imobiliare, produse sau servicii de la persoane fizice și juridice/classifieds etc.);
  • Articole sportive (ex.: aparate fitness, echipamente sportive, îmbrăcăminte și încălțăminte specifică, ciclism, ski, body-building, accesorii sport etc.);
  • Auto, Moto și Utilaje (ex.: mașini și accesorii, utilaje industriale, piese de schimb, service, consumabile, piese și subansamble etc.);
  • Bebeluși, Copii, Jucării / Puericultură (ex.: articole pentru copii, articole de igienă și sănătate pentru bebeluși, hăinuțe, jocuri, jucării, pătuțuri, cărucioare, leagăne, premergătoare, accesorii etc.);
  • Birotică și Papetărie (ex.: dosare, registre, hârtie, bloc-notes, tehnică de birou, instrumente de scris și corectat, rechizite școlare, consumabile, tipizate, bibliorafturi, echipamente profesionale pentru tipar, accesorii etc.);
  • Bricolaj, Grădină și Unelte (ex.: materiale de construcții, accesorii, bricolaj, diverse scule, finisaje, parchet, lambriuri, gresie, faianță, covoare, uși, feronerie, trimmere, produse și echipamente pentru protecția muncii etc.);
  • Cadouri și Bijuterii (ex.: bijuterii, ceasuri, albume, rame foto, decorațiuni, suveniruri, obiecte de artă, colecții, antichități, cadouri haioase, cadouri personalizate etc.);
  • Cărți, Reviste, eBooks, Muzică și Film (ex.: librării online, edituri, anticariat, cărți de specialitate, ghiduri, atlase, planuri de orașe, ziare, reviste, periodice, portaluri de informare și revistă a presei, cd-uri cu muzică, dvd-uri filme, muzică și filme download-abile, eBooks etc.);
  • Echipamente de Securitate și Supraveghere (alarme, supraveghere video, sisteme anti-efracție, sisteme anti-incendiu, interfoane etc.);
  • Fashion (ex.: îmbrăcăminte, încălțăminte, lenjerie intimă, costume de baie, accesorii de modă, confecții și tricotaje, colecții, genți, curele, ochelari de soare, pălării, eșarfe, mărgele etc.);
  • Florării online (ex.: flori, aranjamente forale, coroane de flori etc.);
  • Health & Beauty (ex.: cosmetice, tratamente, farmacii online, suplimente alimentare, produse pentru slăbit, parfumuri, creme, machiaj, loțiuni, geluri, SPA, gene false, centre specializate etc.);
  • Hobby, Timp Liber și Divertisment (articole de vânătoare și pescuit, corturi, bărci, saci de dormit, filatelie, machete, collectibles, activități de relaxare, website-uri de jocuri online etc.)
  • Home & Deco (ex.: mobilier, home appliances, decorațiuni, perdele, corpuri de iluminat, articole de uz casnic și menaj, cuverturi, tablouri etc.)
  • HoReCa (articole și echipamente profesionale pentru hoteluri, restaurante și cafenele)
  • IT&C, Electronice și Electrocasnice (ex.: calculatoare, componente PC, notebook, telefoane, echipamente audio-video, foto, HI-FI, imprimante, rețelistică, sisteme GPS, software, jocuri PC și console, TV, frigidere, aer condiționat, electrocasnice mici și mari, accesorii etc.);
  • Pet Shop (ex.: hrană și accesorii, produse pentru sănătatea și igiena animalelor, jucării pentru animale etc.);
  • Produse organice, naturale și BIO (alimente bio, produse de uz casnic bio, cosmetice organice etc.)
  • Servicii Online (ex.: asigurări, bilete la spectacole/concerte/filme, consultanță, reîncărcări de cartele pre-plătite, cursuri, servicii electronice plătite, creditare online / servicii financiare etc.);
  • Sex Shop (produse destinate publicului adult)
  • Shopping Club (magazine online exclusiviste care necesită înregistrare ca utilizator pentru a vizualiza ofertele);
  • Supermarket, Mall, Marketplace (magazine cu o gamă diversificată de produse care înglobează foarte multe categorii de produse comercializate);
  • Travel (ex.: produse destinate călătoriilor, genți de voiaj, trolere, rucsacuri, serviete, borsete, rezervări de bilete de avion, vacanțe, sejururi, călătorii, rezervări hoteluri etc.);

Important

  1. Participarea la GPeC E-Commerce Proficiency poate fi publică sau 100% confidențială (fără menționarea brand-ului și fără nominalizare la Gala Premiilor eCommerce, decât dacă magazinul este câștigător) alegând pachetul de înscriere Incognito;
  2. În cazul pachetelor Lite și Platinum: Pentru fiecare categorie care înregistrează minimum două magazine participante și al căror scor la audit depășește 120, se va acorda câte un premiu în cadrul Galei Premiilor eCommerce din 26 septembrie 2022. Dacă vor exista categorii cu 1 singur participant SAU dacă punctajul este sub 120, premiul nu se va acorda;
  3. În cazul în care există domenii de activitate neacoperite de categoriile din program, te rugăm să ne contactezi cu propunerile tale. Ne rezervăm dreptul de a înființa noi categorii în funcție de interesul manifestat de magazinele online participante.