Regulament

Condiții necesare pentru înscrierea în Competiția GPeC 2020

  1. Sunt acceptate în Competiția GPeC exclusiv magazine online. Nu vor fi admise website-uri de prezentare care nu oferă posibilitatea plasării unei comenzi online
  2. Sunt acceptate în Competiția GPeC magazinele online Start-Up (abia lansate), dar acestea vor primi Marca de Încredere TRUSTED.ro la momentul în care vor împlini 6 luni de existență pe piață (vezi punctul 3 din Regulament pentru detalii)
  3. Magazinele online trebuie să întrunească integral criteriile de preselecție (majoritatea, obligații conform legislației în vigoare). Staff-ul GPeC va audita fiecare magazin și va emite un raport în care sunt semnalate problemele identificate, precum și recomandări pentru remedierea lor. Nu îți face griji dacă la momentul înscrierii nu le îndeplinești pe toate – te consiliem și te ajutăm devii eligibil pentru Competiția GPeC. Odată cu acceptul în Competiție, magazinele primesc Marca de Încredere TRUSTED.ro și posibilitatea implementării sistemului de feedback Opinii de Încredere Trusted.ro – ambele, în mod gratuit, pentru 12 luni. Magazinele online care nu au o vechime de 6 luni la momentul înscrierii, vor primi marca TRUSTED atunci când împlinesc 6 luni de existență, dar sunt acceptate în Competiția GPeC și beneficiază de evaluările GPeC
  4. Încă de la înscrierea în Competiție, magazinele online vor fi testate din punct de vedere al funcționării corespunzătoare a fluxului de comandă online. Vom plasa comenzi de test explicite (menționând, în clar, că este vorba de comenzi care nu trebuie livrate, făcute de staff-ul GPeC pentru a verifica întregul proces de Checkout)
  5. Pe lângă comenzile de test de la înscriere care nu trebuie onorate/livrate de magazinele online, Juriul GPeC va face și Mystery Shopping plasând 1 comandă pe parcursul desfășurării Competiției (aprilie – noiembrie 2020). Această comandă nu este marcată explicit și, deci, trebuie livrată pentru a nota timpul de răspuns și calitatea serviciilor magazinelor înscrise în Competiție. Coletul va fi returnat la livrare, iar cheltuielile de transport revin exclusiv în sarcina magazinelor participante*
  6. Toate magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2020 vor trece prin 2 (două) etape de evaluare, ținând cont de criteriile de evaluare și vor primi individual și confidențial rapoartele de evaluare / Bechmarks.
  7. Magazinele înscrise în Competiția GPeC 2020 au posibilitatea să discute cu jurații asupra celor două rapoarte de evaluare (față în față în cadrul sesiunilor de Mentorship / prin Skype / pe e-mail, în funcție de agenda membrilor juriului și de proximitatea reprezentanților magazinelor față de București) pentru a le fi explicate notele acordate și pentru a primi recomandări despre cum să își optimizeze site-ul pentru a crește rata de conversie
  8. Înscrierea în Competiția GPeC 2020 presupune achitarea unei taxe de participare în valoare de minimum 349 EUR + TVAVezi beneficiile și pachetele de înscriere și intră în Competiție spre binele afacerii tale!
  9. Termenul limită pentru înscrierea în Competiția GPeC este ziua de 1 Iunie, ora 23:59.
  10. Ne rezervăm dreptul de a accepta în Competiție doar magazinele online care sunt de acord și respectă standardele GPeC 2020, începând cu Regulamentul Competiției, criteriile de preselecție și de evaluare și până la formatul evenimentului în întreg ansamblul său.

*Experții GPeC sunt instruiți să comande produse cu prețuri rezonabile care apar ca fiind în stocul propriu al magazinului – astfel încât să nu creăm dificultăți comercianților înscriși în Competiția GPeC. Vor fi considerate excepții valide magazinele care comercializează servicii sau produse perisabile, agențiile de turism etc. unde nu se vor plasa comenzi de mystery shopping, dar va fi verificat fluxul de comandă online.

Competiția GPeC explicată

Ce înseamnă și cum te ajută concret Competiția Magazinelor Online GPeC

De 15 ani, criteriile de evaluare GPeC reprezintă cel mai detaliat ghid despre cum ar trebui structurat și optimizat website-ul unui magazin online, astfel încât să ofere o experiență de navigare plăcută utilizatorului și să convertească mai bine / să vândă mai mult.

Vezi în video-ul alăturat - durează doar 1 minut și jumătate - ce înseamnă Competiția GPeC, ce beneficii aduce magazinelor online și care sunt etapele prin care trec magazinele pe parcursul Competiției.

 

200+

criterii

de evaluare

30

de experți

în Juriul Competiției GPeC

2

Benchmarks

website Desktop și Mobile

3

sesiuni

de Mentorship

 

Criterii de preselecție Competiția GPeC 2020

Nu îți face griji dacă încă nu îndeplinești toate criteriile la momentul înscrierii. Te ajutăm noi să le întrunești!

Pentru a fi acceptat în Competiția Magazinelor Online GPeC 2020 trebuie să întrunești integral criteriile de preselecție. Nu le cerem degeaba: majoritar, ele reprezintă obligații conform legislației în vigoare, dar și bune practici în E-Commerce. Dacă le respecți, primești acceptul în Competiția GPeC, Marca de Încredere TRUSTED.ro și sistemul de feedback Opinii de Încredere TRUSTED.ro gratuit pentru 12 luni.

Nu este nicio problemă dacă la momentul înscrierii nu îndeplinești toate criteriile de preselecție. Noi te evaluăm și îți spunem exact care sunt elementele care trebuie remediate și ce trebuie să faci – important este să implementezi recomandările noastre și te acceptăm în Competiție, acordându-ți și Marca de Încredere TRUSTED.ro.

Conform legislației în vigoare, orice magazin online trebuie să prezinte pe website-ul său (printr-un link poziționat încă de pe prima pagină, cum ar fi secțiunea “Contact”cel puțin următoarele informații:

  • Denumirea firmei/societății comerciale care deține magazinul;
  • Numărul de înregistrare la Registrul Comerțului (în cazul magazinelor online care operează în afara României, poate fi numărul de înregistrare de la autoritatea competentă a respectivei țări);
  • Codul de Identificare Fiscală (CIF);
  • Capitalul social (doar în cazul magazinelor care operează pe teritoriul României);
  • Adresa poștală completă a sediului social și a punctelor de lucru / showrooms (doar dacă există puncte de lucru, iar adresele nu coincid);
  • Cel puțin un număr de telefon valid și cel puțin o adresă de e-mail de contact funcțională;
  • Programul de lucru (zilele săptămânii și intervalul orar în care magazinul poate fi contactat de clienți altfel decât prin formularele online sau e-mail – de exemplu: telefonic, în showroom etc.);
  • Numărul mărcii înregistrate la OSIM (doar dacă există marcă înregistrată la OSIM);
  • Sigla TRUSTED (cu link funcțional, conform scriptului primit) – sigla va fi afișată și verificată ulterior, după acceptul în Competiția GPeC 2020.

Magazinele online prezintă în paginile de produs principalele caracteristici ale produsului sau serviciului comercializat, conform art. 6 (1) a) din OUG 34/2014.

Magazinele online prezintă prețul total al produselor/serviciilor cu toate taxele incluse (sau cel puțin modalitatea de calcul a prețului total dacă – de exemplu – există tarife diferite pentru livrare în funcție de aria geografică în care se află utilizatorul) înainte de acceptarea contractului de către utilizator, adică înainte de plasarea comenzii de către acesta;

Informarea consumatorilor cu privire la condițiile de exercitare a dreptului de retragere și punerea la dispoziție, conform legii, a modelului de formular de retragere. TRUSTED.ro pune la dispoziție un model de formular de retragere și informațiile esențiale pentru consumatori – orice magazin îl poate implementa gratuit. Magazinele online specifică, în clar, că respectă politica de returnare a produselor în 14 zile calendaristice pentru consumatori, cerută de Directiva Drepturilor Consumatorilor (cu excepția cazurilor unde legea prevede derogări – vezi exemplul produselor perisabile etc.);

Magazinele îndeplinesc condițiile minimale legate de informarea utilizatorilor cu privire la protecția datelor cu caracter personal conform Regulamentului UE 679/2016 (GDPR) începând cu 25 Mai 2018. Astfel, magazinele online informează minim cu privire la coordonatele operatorului de date personale, scopul prelucrării datelor, drepturile utilizatorilor și terții care au acces la datele colectate.

La înscriere, magazinele online declară pe propria răspundere (prin bifarea câmpului “Am citit și sunt de acord cu Regulamentul GPeC 2020″ din cadrul formularului de înscriere) că:

  • nu vor trimite mesaje comerciale nesolicitate (spam). Orice newsletter sau mesaj periodic transmis pentru promovarea magazinului (fie de către magazin, fie de o altă entitate contractată de magazin) trebuie să conțină datele de identificare ale transmițătorului (cel puțin: numele sau logo-ul magazinului, denumirea firmei care îl deține, codul de identificare fiscală, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului, telefon, e-mail), precum și o procedură de dezabonare funcțională*;
  • produsele comercializate nu sunt contrafăcute;
  • întreg conținutul de pe site este original sau magazinul folosește resurse (imagini de produs, specificații, video, text etc.) cu acceptul sursei (producător, furnizor etc.), fără să încalce legea drepturilor de autor și alte legi conexe.

*Plângerile sau raportările utilizatorilor legate de trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate / spam  sau a punctelor de mai sus în perioada desfășurării GPeC (Aprilie – Noiembrie 2020) atrag după sine excluderea din Competiție și imposibilitatea participării la ediția GPeC 2021. 

Înainte de plasarea comenzii, magazinul trebuie să ofere posibilitatea consumatorului de a citi un Acord sau Termenii și Condițiile de derulare a tranzacției (considerate drept contract între vânzător și cumpărător) și să își exprime acordul cu acestea bifând faptul că le-a citit și că este de acord cu ele (bifa pusă de consumator reprezintă, conform legii, acceptarea contractului – de aceea este important să nu existe bifă pusă by default). Magazinul poate avea o altă funcționalitate similară cu cea descrisă mai sus, care să demonstreze acceptarea contractului de către consumator;

Întregul proces de comandă (de la adăugarea unui produs/serviciu în coșul de cumpărături până la finalizarea comenzii) trebuie să fie funcțional, cursiv și lipsit de erori și să se încheie cu un ecran sau cu un e-mail de confirmare a comenzii. Staff-ul GPeC va plasa comenzi de test explicite pentru verificarea funcționalității procesului de comandă, comenzi care nu trebuie onorate de magazinele online la înscriere. Reamintim că vor exista și comenzi de Mystery Shopping pe parcursul Competiției GPeC, conform Regulamentului de Înscriere, punctul 5;

Magazinele online vor publica pe site – de exemplu, în Termeni și Condiții:

  • o adresă de e-mail pentru raportarea încălcării drepturilor de autor (poate fi de tipul “dpi@magazinulmeu.ro”, publicată, de exemplu, în Termeni și Condiții – unde “dpi” este acronimul de la “drepturi de proprietate intelectuală”);
  • datele de contact ale unei persoane care are în atribuții concilierea amiabilă în cazul clienților nemulțumiți (pot fi publicate în secțiunea Contact sau în Termeni și Condiții). Acest mecanism de conciliere internă trebuie să fie funcțional și clientul trebuie să primească un răspuns la problema ridicată în maximum 14 zile calendaristice;

În anumite cazuri, în funcție de produsele comercializate, magazinele online trebuie să se înregistreze sau să pună un link, conform legii, la autoritățile din domeniu (ex: magazinele online care comercializează produse și servicii supuse controlului sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, metale și pietre prețioase, medicamente etc.);

Magazinele online publică pe site (de exemplu, în “Termeni și Condiții”) condițiile de garanție și service (unde este cazul pentru service) pentru produsele comercializate și se obligă să le respecte întocmai, precum și serviciile post-vânzare promise clientului (dacă există astfel de servicii suplimentare). De asemenea, magazinele sunt obligate – conform legii – să menționeze existența garanției privind conformitatea produselor;

Magazinul online va menționa în clar și cât mai vizibil, în așa fel încât clientul final să fie înștiințat – înainte de plasarea comenzii – despre:

  • modalitățile de plată acceptate, iar în cazul magazinelor care acceptă plata online prin card se va menționa și procesatorul de plăți (text sau logo-ul procesatorului cu link către website-ul acestuia);
  • modalitățile de livrare (ex: prin curier propriu, printr-un serviciu de curierat extern menționând numele acestuia, ridicare de la sediul magazinului etc.);
  • dacă se fac livrări internaționale – se precizează când este cazul;
  • orice alte condiții suplimentare – unde este cazul (ex.: vârsta minimă impusă cumpărătorului, cantitatea minimă de produse comandate etc.);

În cazul magazinelor online care comercializează produse destinate publicului adult, acestea nu trebuie să conțină materiale cu caracter obscen fără o avertizare prealabilă explicită (opt-in) de tipul “Site web destinat persoanelor cu vârsta de peste 18 ani. Dacă nu aveți peste 18 ani, vă rugăm să nu intrați pe acest site. (Opțiune – Intru sau Ies)”.

Te ajutăm să îndeplinești toate criteriile de preselecție și să funcționezi conform legii și bunelor practici în e-commerce

În cazul în care încă nu îndeplinești integral criteriile de preselecție, dar vrei să participi în Competiția GPeC 2020 și să obții Marca de Încredere Trusted.ro, înscrie-te la GPeC pentru că noi te audităm și îți spunem care sunt eventualele probleme și cum să le remediezi. Așadar, nu-ți face griji! Important este să implementezi recomandările noastre și vei fi sigur că respecți legislația în vigoare, iar noi te acceptăm în Competiție.

Grupe și categorii de concurs

Fiecare magazin online are specificul lui, de aceea trebuie să îți alegi o singură grupă și o singură categorie de produse comercializate, reprezentative pentru afacerea ta – acel core-business.

1. Grupe: Start-up, Experienced sau Professional.

Tu unde te încadrezi?

Start-up

Sunt înscrise în grupa “Start-up” magazinele online care:

  • au mai puțin de 1 an de existență pe piață la momentul înscrierii

Experienced

Sunt înscrise în grupa “Experienced” magazinele online care:

  • au o vechime de minimum 1 an, dar mai puțin de 3 ani**.

Professional

Sunt înscrise în grupa “Professional” magazinele online care:

  • au minimum 3 ani de existență în piață (au fost lansate cel târziu în luna Martie 2017);
  • au traffic ranking în Alexa mai mic de 200.000 la momentul înscrierii (Global Rank);
  • acceptă plata online prin card.
  • *Vechimea în piață reprezintă perioada de timp de când magazinul a fost lansat și accesibil publicului larg, NU data înregistrării domeniului.
  • Vor fi încadrate automat în grupa “Experienced” și magazinele care au o vechime mai mare de 3 ani, dar care nu întrunesc criteriile specifice grupei “Professional”.

2. Categorii în funcție de produsele/serviciile comercializate

După ce ți-ai ales grupa, va trebui să optezi pentru o singură categorie de concurs – cea care reprezintă core business-ul tău:

  • Alimentare și Băuturi (ex.: catering, food delivery, fast-food, fructe, legume, conserve alimentare, ceaiuri, cafea, băuturi alcoolice, băuturi răcoritoare, dulciuri etc.);
  • Anunțuri (ex.: anunțuri auto, imobiliare, produse sau servicii de la persoane fizice și juridice/classifieds etc.);
  • Articole sportive (ex.: aparate fitness, echipamente sportive, îmbrăcăminte și încălțăminte specifică, ciclism, ski, body-building, accesorii sport etc.);
  • Auto, Moto și Utilaje (ex.: mașini și accesorii, utilaje industriale, piese de schimb, service, consumabile, piese și subansamble etc.);
  • Bebeluși, Copii, Jucării / Puericultură (ex.: articole pentru copii, articole de igienă și sănătate pentru bebeluși, hăinuțe, jocuri, jucării, pătuțuri, cărucioare, leagăne, premergătoare, accesorii etc.);
  • Birotică și Papetărie (ex.: dosare, registre, hârtie, bloc-notes, tehnică de birou, instrumente de scris și corectat, rechizite școlare, consumabile, tipizate, bibliorafturi, echipamente profesionale pentru tipar, accesorii etc.);
  • Bricolaj, Grădină și Unelte (ex.: materiale de construcții, accesorii, bricolaj, diverse scule, finisaje, parchet, lambriuri, gresie, faianță, covoare, uși, feronerie, trimmere, produse și echipamente pentru protecția muncii etc.);
  • Cadouri și Bijuterii (ex.: bijuterii, ceasuri, albume, rame foto, decorațiuni, suveniruri, obiecte de artă, colecții, antichități, cadouri haioase, cadouri personalizate etc.);
  • Cărți, Reviste, eBooks, Muzică și Film (ex.: librării online, edituri, anticariat, cărți de specialitate, ghiduri, atlase, planuri de orașe, ziare, reviste, periodice, portaluri de informare și revistă a presei, cd-uri cu muzică, dvd-uri filme, muzică și filme download-abile, eBooks etc.);
  • Echipamente de Securitate și Supraveghere (alarme, supraveghere video, sisteme anti-efracție, sisteme anti-incendiu, interfoane etc.);
  • Fashion (ex.: îmbrăcăminte, încălțăminte, lenjerie intimă, costume de baie, accesorii de modă, confecții și tricotaje, colecții, genți, curele, ochelari de soare, pălării, eșarfe, mărgele etc.);
  • Florării online (ex.: flori, aranjamente forale, coroane de flori etc.);
  • Health & Beauty (ex.: cosmetice, tratamente, farmacii online, suplimente alimentare, produse pentru slăbit, parfumuri, creme, machiaj, loțiuni, geluri, SPA, gene false, centre specializate etc.);
  • Hobby, Timp Liber și Divertisment (articole de vânătoare și pescuit, corturi, bărci, saci de dormit, filatelie, machete, collectibles, activități de relaxare, website-uri de jocuri online etc.)
  • Home & Deco (ex.: mobilier, home appliances, decorațiuni, perdele, corpuri de iluminat, articole de uz casnic și menaj, cuverturi, tablouri etc.)
  • HoReCa (articole și echipamente profesionale pentru hoteluri, restaurante și cafenele)
  • IT&C, Electronice și Electrocasnice (ex.: calculatoare, componente PC, notebook, telefoane, echipamente audio-video, foto, HI-FI, imprimante, rețelistică, sisteme GPS, software, jocuri PC și console, TV, frigidere, aer condiționat, electrocasnice mici și mari, accesorii etc.);
  • Pet Shop (ex.: hrană și accesorii, produse pentru sănătatea și igiena animalelor, jucării pentru animale etc.);
  • Produse organice, naturale și BIO (alimente bio, produse de uz casnic bio, cosmetice organice etc.)
  • Servicii Online (ex.: asigurări, bilete la spectacole/concerte/filme, consultanță, reîncărcări de cartele pre-plătite, cursuri, servicii electronice plătite, creditare online / servicii financiare etc.);
  • Sex Shop (produse destinate publicului adult)
  • Shopping Club (magazine online exclusiviste care necesită înregistrare ca utilizator pentru a vizualiza ofertele);
  • Supermarket, Mall, Marketplace (magazine cu o gamă diversificată de produse care înglobează foarte multe categorii de produse comercializate);
  • Travel (ex.: produse destinate călătoriilor, genți de voiaj, trolere, rucsacuri, serviete, borsete, rezervări de bilete de avion, vacanțe, sejururi, călătorii, rezervări hoteluri etc.);

Pentru fiecare categorie care înregistrează minimum două magazine participante, se va acorda câte un premiu pe baza punctajelor obținute în urma evaluării în cadrul Galei Premiilor eCommerce din 2 Noiembrie 2020. Dacă vor exista categorii cu 1 singur participant, premiul nu se va acorda.

În cazul în care există domenii de activitate neacoperite de categoriile de concurs, te rugăm să ne contactezi cu propunerile tale. Ne rezervăm dreptul de a înființa noi categorii în funcție de interesul manifestat de participanți.