GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai, București

3 zile de E-Commerce și Marketing Online Premium: Conferință, Workshop-uri, Expo și Networking cu 700+ participanți români și internaționali. Îți permiți să ratezi?

Agenda GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017. Te așteaptă 3 zile de E-Commerce și Marketing Online Premium!

GPeC SUMMIT – Ziua 1, Conferință & E-Commerce Expo, 16 Mai 2017 – București

Crystal Palace Ballrooms (Calea Rahovei nr. 198A, sector 5, București), sala București

 

08:00 – 09:00 Registration & Welcome Coffee / Fine Selection of Tea from Tea Forte
Coffee Break

Înregistrarea participanților & Cafeaua de dimineață / Networking cu principalii furnizori de servicii E-Commerce în cadrul GPeC Expo și cu elita industriei online din România și din Europa Centrală și de Est


09:00 – 09:10 Kickoff GPeC SUMMIT #GPeCSummit #GPeC12Ani
Andrei Radu GPeC E-Commerce

Începem ediția de 12 ani a celui mai important eveniment de E-Commerce din Europa Centrală și de Est. Ca în fiecare an, Andrei Radu (CEO & Founder GPeC) găzduiește evenimentul și abia așteaptă să vă (re)întâlnească!


09:15 – 09:35 Andrei Cânda (Managing Partner iSense Solutions): Romanian E-Commerce Market Research 2017 by GPeC & iSense Solutions
Andrei Canda iSense Solutions
Primul studiu despre piața românească de e-commerce a fost realizat de GPeC în 2008, la solicitarea ANCOM. Acesta a fost reactualizat în 2010, iar în 2017 am dat mâna cu iSense Solutions pentru a-ți aduce cel mai nou studiu despre situația pieței de Comerț Electronic din România.
Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie 2017 pe un eșantion reprezentativ la nivel național – iar tu vei afla, în premieră, cele mai noi cifre de piață, comportamentul consumatorilor online, cât cheltuiesc pe diferite verticale, ce tipuri de produse cumpără cel mai mult, ce își doresc de la magazinele online, care le sunt temerile când vine vorba de e-commerce și multe alte informații hot și în exclusivitate despre situația actuală a pieței. De neratat pentru oricine activează în e-commerce sau are de gând să pornească o afacere online! De neratat pentru jurnaliștii de specialitate – vă așteaptă radiografia la zi a pieței românești de comerț online!

09:40 – 10:00 Elisabeta Moraru (Country Manager Google România): Where are our customers looking at / buying from?
Elisabeta Moraru Ela Google

La ce se uită consumatorii? Ce și cum caută? De unde cumpără? Cum se informează? Care sunt ultimele tendințe în e-commerce? – sunt doar câteva din întrebările la care vei primi răspuns în urma statisticilor Google prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT.


10:05 – 10:40 STAGE ON FIRE: Romanian E-Commerce Market Overview
Andrei Canda iSense SolutionsAntonio Eram mobilPay  Daniel Nicolescu SymphopayElisabeta Moraru Ela Google Roxana Petre MastercardSilvia Ionescu Banca Transilvania GPeC SUMMIT

Dezbatem împreună situația actuală a pieței de e-commerce, identificăm punctele forte și punctele slabe ale industriei și punem punctul pe i oferind recomandări pentru magazinele online, tendințe la care trebuie să fie atente și perspective de dezvoltare – toate împreună cu tine și cu marii jucători. Pregătește-ți întrebările și fii parte din dezbaterea cu cărțile pe masă despre tot ce e important în e-commerce!

Invitați la dezbatereAndrei Cânda (Managing Partner iSense Solutions); Antonio Eram (CEO & Founder Netopia mobilPay); Daniel Nicolescu (Managing Partner & Co-Founder SymphoPay); Elisabeta Moraru (Country Manager Google Romania); Roxana Petre (Business Development Manager Romania Mastercard Europe); Silvia Ionescu (E-Commerce Business Development Manager Banca Transilvania)


10:40 – 11:00 Marius Costin (CEO PayU România): In MONEY we TRUST
Marius Costin PayU Romania

11:05 – 11:30 Coffee Break & Networking @GPeC E-Commerce ExpoCoffee Break

11:35 – 12:20 Karl Gilis (Co-Founder AGConsult): How to seduce your visitors to buy (more)?
Karl Gilis for the second time in Romania at GPeC SUMMIT by request

Mind you: this talk is not about dating. You heard Karl’s dating tips last year at GPeC SUMMIT. Now he takes it to the next level: how to seduce your visitors so they become clients. What persuasion techniques can you use. And when to apply which technique. Yes, this talk is about scarcity and social proof. But is also about pricing psychology, using the right words and influencing your visitors.


12:25 – 12:45 Erkan Soy (Managing Director Central and Eastern Europe CRITEO): Creating an omnichannel e-commerce experience
Erkan Soy Criteo GPeC SUMMIT

Get ready, because the future of all ecommerce is omnichannel. In this presentation, Criteo’s Erkan Soy, Managing Director Central Eastern Europe, will lay out the forces driving this massive shift – including non-linear shopping habits across devices and channels, more mobile buying and the increasing competition retailers face. We’ll look at how retailers are responding – deploying mass personalization, leveraging online/offline linkages and establishing creative partnerships to compete. Most important, we will talk about strategy – how to put data and machine learning together to create a consumer-focused, omnichannel e-commerce experience.


12:50 – 13:05 Robert Johnson (Expansion & Country Manager Glami): Glami – Matching fashion with Millions of users

Robert Johnson Glami


13:10 – 14:00 Lunch Break & Networking Lunch break

14:05 – 14:55 Live Streaming Session – Jon Wolske (Culture Evangelist Zappos.com Insights): Creating Customer Experiences and Satisfaction that will ensure Word of Mouth Marketing
Jon Wolske Zappos

15:00 – 15:40 STAGE ON FIRE: Courier Services & Logistics – The Backbone of E-Commerce Success
 Bogdan Colceriu Frisbo   Cornel Morcov FAN Courier   Lucian Aldescu DPD Romania   Marian Seitan Mediapost Hit Mail   Paul Copil Qeops

Livrarea rapidă, transportul gratuit, returul gratuit al produselor – sunt principalele doleanțe ale clienților magazinelor online. În plus, curierul este perceput drept reprezentantul magazinelor online și nu un transportator terț. Clienții pun tot mai multă presiune pe magazinele online, iar magazinele pun presiune – la rândul lor – pe companiile de logistică și curierat, cerându-le să țină pasul cu solicitările pieței.

Ce așteptări au comercianții online și cum sunt pregătiți curierii pentru ziua de astăzi, dar mai ales pentru mâine? Ai ocazia să adresezi întrebările tale celor mai importante companii de e-fulfillment și curierat din România, într-o dezbatere care vizează deschis problemele ambelor tabere și găsirea celor mai bune soluții pentru ca, în final, să fie un win-win situation, iar consumatorul să fie mulțumit.

Invitați în PanelBogdan Colceriu (CEO Frisbo); Cornel Morcov (Chief Commercial Officer FAN Courier); Lucian Aldescu (CEO DPD România), Marian Șeitan (General Manager Mediapost Hit Mail), Paul Copil (Founder & CEO QeOPS). Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC).


15:45 – 16:05 Mugur Frunzetti (Co-Fondator & Chief Marketing Officer Retargeting): All-In-One-Marketing-Automation
Mugur Frunzetti Retargeting

1. Find new customers on Google and Facebook using your actual customer profile
2. Customize your website for each customer
3. Engage visitors on site to close the sell
4. Bring customers back on site to finish the sell if they left
5. Cross-sell the right products for each customer based on similar profiles
6. Keep customers engaged and sell them again on next need

Repeat :)


16:10 – 16:35 Coffee Break & Networking @GPeC E-Commerce ExpoCoffee Break

16:40 – 17:25 Tomi Ahonen: The Rapidly Changing Nature of Mobile Commerce: When Mobile Money Meets Augmented Reality
Tomi Ahonen, the world's most influential expert in Mobile is speaking for the first time in Romania at GPeC SUMMIT

Mobile has been, for the past 3 decades, the fastest-growing giant industry on the planet. It is literally the fastest way to make money and it drives the biggest amount of wealth whether corporate wealth (Apple, Google) or individual Billionaires (Bill Gates, Carlos Slim) that humankind has ever seen. But here is the kicker – the golden age of mobile is not past us, it is only now starting. The golden age of mobile is NOW. The BEST opportunity to be in mobile is NOW. Mobile is everthing the internet was – only it is much more. Mobile is everything that telecoms was – only it is much more. Mobile is literally everything that media ever was – but mobile is much more than that.

And all this was before we think about money! Money will become mobile. That alone will more than double the total relevance of mobile in our lives, when our salary comes directly to our mobile, and we pay our rent and car payments and student loans and food grocery bills all, directly from mobile. And that doesn’t even touch what comes with identity. When our passport, our driver’s licence our whole live is ‘remotely controlled’ via that magical device in our pockets.

The opportunities for Romanian companies now to gain out of European and Global opportunities in mobile – is unprecedented. This is the best time to be in mobile. But now Romanian companies have to move rapidly bravely forward and seize their opportunities before Google, Apple, Facebook, and others come and take it…


17:25 – 17:45 Răzvan Acsente (Head of Marketing OLX, Autovit, Storia): The Personalization Highway: 5 Milestones on the Product’s Way to the Customer

Razvan Acsente Head of Marketing OLX - GPeC SUMMIT


17:50 – 18:35 STAGE ON FIRE: 20+Tips & Tricks for a Successful Online Shop
Alexandru Lapusan Zitec   Anabela Luca adLemonade   Bogdan Manolea TRUSTED   Cosmin Daraban SilkWeb   Cosmin Nastasa edge 2performant   Dan Virtopeanu Breeze Mobile GPeC SUMMIT   Eugen Potlog UX

În această sesiune, o parte din cei peste 20 de specialiști în e-commerce și marketing online – membri în Juriul Competiției GPeC – vă vor dezvălui principalele tendințe în e-commerce 2017, lucrurile pe care magazinele online ar trebui să se concentreze pentru a avea reale șanse de succes în business. Totul cu exemple concrete, în prezentări scurte și interactive.

Invitați în Panel: Alexandru Lăpușan (CEO & Founding Partner Zitec), Anabela Luca (Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade.com), Bogdan Manolea (Co-Founder Trusted.ro), Cosmin Dărăban (General Manager & Co-Founder SilkWeb), Cosmin Năstasă (Managing Director Edge powered by 2Performant), Dan Vîrtopeanu (Founder Breeze Mobile), Eugen Potlog (User Experience Consultant). Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC).

Sala Roma, Crystal Palace Ballrooms

 

09:15 – 10:00 Registration & Welcome CoffeeCoffee Break

10:00 – 11:30 Workshop “Usability & Customer Experience Tips for a Rock-Solid Foundation in E-Commerce”Andrei Radu (Founder & CEO GPeC)

Andrei Radu GPeC


11:30 – 12:00 Coffee BreakCoffee Break

12:00 – 13:30 Workshop “How to Hack your Retention Rate” Valentin Radu (Founder Omniconvert)

Valentin Radu Omniconvert


13:30 – 14:30 Lunch Break Lunch break

14:30 – 16:00 Workshop “How can I get more mobile orders for my online shop?Dan Vîrtopeanu (Founder Breeze Mobile)
Dan Virtopeanu Breeze Mobile GPeC SUMMIT

Sala Viena, Crystal Palace Ballrooms

 

09:15 – 10:00 Registration & Welcome CoffeeCoffee Break

10:00 – 11:30 Workshop “Conversion Optimization Masterclass”Karl Gilis (Co-Founder AG Consult)

Karl Gilis AG Consult GPeC Summit Bucharest Romania


11:30 – 12:00 Coffee BreakCoffee Break

12:00 – 13:30 Workshop “Your Online Shop’s Success & Google Analytics Figures” – Liviu Taloi (Co-Founder Ecompedia.ro)

Liviu Taloi Ecompedia GPeC SUMMIT


13:30 – 14:30 Lunch Break Lunch break

14:30 – 16:00 Workshop “Growing Your Business with Social Media & Online Marketing” – Ioana Barbu (Marketing Director & Managing Partner Bright Agency)

Ioana Barbu Bright Agency

Sala Roma, Crystal Palace Ballrooms

 

09:15 – 10:00 Registration & Welcome CoffeeCoffee Break

10:00 – 11:30 Workshop Standing Out in Content Marketing” – Matei Psatta (Head of Marketing Vola.ro)

Matei Psatta Vola.ro GPeC SUMMIT


11:30 – 12:00 Coffee BreakCoffee Break

12:00 – 13:30 Workshop “Step-by-step Guide to a Successful Digital Marketing Strategy in E-Commerce” – Raluca Radu (Country Manager Answear.ro)

Raluca Radu GPeC answear  


13:30 – 14:30 Lunch Break Lunch break

14:30 – 16:00 Workshop “E-Commerce Differentiation” Bogdan Manolea (Co-Founder Trusted.ro) & George Hari Popescu (Communications Specialist Trusted.ro​)
Bogdan Manolea TRUSTED  George Hari Popescu TRUSTED

Sala Viena, Crystal Palace Ballrooms

 

09:15 – 10:00 Registration & Welcome CoffeeCoffee Break

10:00 – 11:30 Workshop “Serious CEO looks for SEO for Serious Relationship”Horia Neagu (Digital Marketing Consultant)

Horia Neagu Digital Marketing


11:30 – 12:00 Coffee BreakCoffee Break

12:00 – 13:30 Workshop “Customer-First Email Marketing: Trends that can Change your Conversion Rates & Customer Relationships” – Andrei Georgescu (Managing Director White Image)

Andrei Georgescu White Image GPeC SUMMIT


13:30 – 14:30 Lunch Break Lunch break

14:30 – 16:00 Workshop “Paid Search: Beyond Keyword Targeting – How to Use Audiences & Bidding Strategies to Unlock Value – Sorin Sfetcu (Deputy Managing Director iProspect)
Sorin Sfetcu iProspect

Te-ai convins?

Profită de oferta Early Bird până pe 7 Mai și plătești doar 119 EUR pentru toate cele 3 zile de eveniment. Înscrie-te acum la GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017!