Curs intensiv de o zi Tehnici de Marketing Online 27 Ianuarie 2017

Adăugat de pe 18 Ianuarie 2017, 0 comentarii

La cererea publicului, GPeC și TrainYourBrain revin cu o nouă ediție a cursului intensiv de o zi de Tehnici de Marketing Online pe 27 Ianuarie 2017. Trainingul se va desfășura la Grand Hotel Continental, Calea Victoriei nr. 56, București în data de 27 ianuarie 2017 între orele 10:00 – 17:00 și va aborda pe scurt principalele canale de marketing online – SEO, Google AdWords, social media, content marketing. Cursul se adresează începătorilor în marketing online și își propune să ofere cursanților principalele elemente la care ar trebui să fie atenți și pe care ar trebui să le aibă în vedere în ceea ce privește promovarea pe fiecare canal în parte.

Cursul va fi susținut de Raluca Radu (Country Manager Answear.ro, Owner MTH Digital și Co-Organiser GPeC) și Andrei Radu (CEO & Founder GPeC). Taxa de participare pentru cursul Tehnici de Marketing Online este de 450 lei + TVA.

curs tehnici marketing onlineAgenda cursului de marketing online va fi următoarea:

10.00 – 10.30   Inregistrarea participantilor & welcome coffee

10.30 – 13.00  Raluca Radu, Country Manager Answear.ro & Owner MTH Digital

1. Primii pași în marketing online – trecere în revistă a canalelor de marketing digital;

2. Să vorbim aceeași limbă – scurtă introducere în Google Analytics și principalii indicatori de performanță (KPI) în marketing online;

3. Introducere în SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare;

4. PPC marketing – bazele Google Adwords Search & Display. Remarketing.

13.00 – 14.00  Dejun

14.00 – 15.30  Raluca Radu, Country Manager Answear.ro & Owner MTH Digital

1. Social Media & Content Marketing – ingredientul secret pentru creșterea ratei de retentive în marketing online

2. PPC marketing – Facebook Ads

15.30 – 17.00  Andrei Radu, CEO & Founder GPeC și Co-Fondator TRUSTED.ro

Landing page-uri de succes pentru campanii de marketing online eficiente

– Usability și optimizarea conversiei în marketing online

Bilanțul pieței de e-commerce 2016: Românii au cumpărat online de peste 1,8 miliarde de euro (INFOGRAFIC)

Adăugat de pe 17 Ianuarie 2017, 0 comentarii
Cuvinte-cheie: , , , ,

Potrivit raportărilor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 1,8 miliarde de euro în 2016, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro. Dacă am face o medie, acest lucru ar însemna că românii cheltuiesc aprox. 5 milioane de euro în fiecare zi pentru cumpărături prin Internet.

În plus, cifra de 1,8 miliarde de euro face referire doar la produsele fizice (tangibile) comercializate online și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, bilete la spectacole sau diferite evenimente, rezervări hoteliere, vacanțe și călătorii etc. Dacă le-am adăuga și pe acestea, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil.

GPeC este, de 12 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din România care, printre altele, centralizează datele și publică în fiecare an raportul oficial al pieței românești de comerț electronic. Iată care sunt principalele statistici pentru anul recent încheiat, potrivit raportului.

Sinteza pietei de e-commerce Romania 2016 INFOGRAFIC11,2 milioane de utilizatori de internet și o rată de penetrare a internetului de 58%

Conform ultimelor cifre disponibile, populația României a scăzut de la 19,8 milioane de locuitori în 2015 la 19,4 milioane de locuitori în 2016. Dintre aceștia, aprox. 11,2 milioane sunt utilizatori de internet, într-o ușoară creștere de la 11 milioane de internauți, cât se înregistrau la finalul anului 2015. Astfel, rata de penetrare a internetului a crescut de la 56% în 2015 la 58% în 2016.

Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online

O creștere considerabilă a cunoscut rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone – de la 50% în 2015 la 70% în 2016 – tot mai mulți români deținând un telefon inteligent. Drept urmare, magazinele online importante din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului.

În plus, numărul de comenzi online plasate de pe dispozitive mobile a crescut și el: dacă în 2015 acesta se situa între 25 și 30%, la finalul anului trecut achizițiile făcute de pe mobil au ajuns la 35-40% din totalul comenzilor primite de magazinele online.

Însă, potrivit Consumer Report 2016 românii nu folosesc smartphone-urile prioritar pentru cumpărăturile prin Internet. Principalele activități online de pe dispozitivele mobile sunt, în ordine: Social Networking, E-Mail, vizualizarea de Conținut Video, Browsing și Gaming.

Mobile” a fost trend-ul anului 2016, dar se păstrează și pentru anul în curs, iar magazinele online românești au înțeles acest lucru și și-au optimizat site-urile pentru dispozitivele mobile. Totuși, principala provocare rămâne optimizarea temei de mobil din punct de vedere al dimensiunii acesteia și al numărului de scripturi apelate, în așa fel încât timpii de încărcare să fie cât mai mici.

Creșterea salariilor, scăderea TVA și, implicit, a prețurilor au contribuit la creșterea consumului în economia românească în 2016. Acest lucru s-a reflectat și în comerțul online. Astfel, un cumpărător online a făcut, în medie, 8,4 achiziții în decursul anului trecut – în creștere față de 2015 când media era de 8,2 dar și față de 2014 când cifra se situa la 8,1 achiziții/an.

De Black Friday românii au cumpărat online de aproximativ 130 de milioane de euro

Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aprox. 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015. De fapt, creșterile de la an la an de Black Friday sunt în media întregii industrii, fiind cuprinse între 25 și 30%: 75 mil. EUR Black Friday 2014 – 100 mil. EUR Black Friday 2015 – 130 mil. EUR Black Friday 2016.

Apetitul românilor pentru reduceri a determinat magazinele online să desfășoare campanii de tip Black Friday (de multe ori, sub alte denumiri) pe tot parcursul anului 2016. Potrivit acestora, indiferent de titulatura sub care se desfășoară campaniile de discount-uri, acestea aduc creșteri în vânzări de aprox. 30%.

Creștere de 44.9% a plăților online prin card

În ceea ce privește plățile online prin card, volumul total înregistrat la finalul anului trecut a crescut considerabil față de 2015, respectiv aprox. 745 milioane EUR comparativ cu 514 milioane EUR, cât se înregistraseră în 2015, ceea ce înseamnă o creștere de 44,9%. Bilanțul se referă atât la e-tail (produse tangibile), dar mai ales la servicii (facturi la utilități, bilete de avion, rezervări de hoteluri, vacanțe, călătorii, bilete la spectacole etc.).

Din cele 745 de milioane de euro, RomCard a procesat 575 milioane EUR în sistemul 3D Secure, diferența de aprox. 170 milioane EUR fiind procesată de Netopia mobilPay. Ambele companii au înregistrat creșteri spectaculoase comparativ cu 2015 când RomCard procesase 394 milioane EUR, iar mobilPay 120 milioane EUR.

Românii aleg să plătească online prin card mai ales dacă achiziționează servicii și mai puțin dacă este vorba de e-tail, unde procentele de plată prin card au rămas similare cu 2015, respectiv 6-7%. În continuare, metoda de plată preferată în cazul e-tail-ului rămâne plata ramburs (numerar la livrare) într-o proporție de aprox. 90%, iar 2-3% din plăți reprezintă alte metode de plată (ex.: online banking, micro-plăți prin sms etc.).

În 2016, 64% din valoarea plăților online cu carduri Visa s-a îndreaptat către comercianții online internaționali, românii cheltuindu-și banii la companiile aeriene (bilete de avion), la agențiile de turism și hoteluri pentru vacanțe și călătorii, dar și pe site-urile adult sau la cazinourile online.

Creșterea consumului din economia românească de pe parcursul anului trecut s-a resimțit și în valoarea medie a tranzacțiilor făcute de pe cardurile Visa, valoare care a crescut de la aprox. 40 EUR în 2015 la aprox. 50 EUR în 2016.

Îmbucurător este că e-tail-ul a intrat pe locul al doilea în clasamentul categoriilor de produse și servicii achitate online prin card. Astfel, potrivit statisticilor Visa, românii își folosesc cardurile online în primul rând pentru a achita facturile la utilități, în al doilea rând pentru a cumpăra produse de pe Internet, iar în al treilea rând în cazul serviciilor telecom. Retailul diversificat nu făcea parte din clasament în 2015, așadar românii au început (ușor, dar sigur) să își folosească cardurile și atunci când cumpără produse fizice de la magazinele online, nu doar pentru servicii.

Aprox. 5.000 de magazine online în România

Din punct de vedere al numărului de magazine online, principalii jucători împreună cu GPeC estimează că acesta a rămas asemănător cu cel din 2015, respectiv aprox. 5.000 de magazine online care sunt suficient de relevante din punct de vedere trafic și comenzi în așa fel încât să poată fi luate în calcul. Totuși, cercetările arată că există peste 20.000 de website-uri pe domeniu .RO care au funcție de „adaugă în coș”, așadar pot fi considerate magazine online – dar traficul mic înregistrat de acestea le face nesemnificative în peisajul e-commerce autohton.

Topul principalelor categorii de produse vândute online în 2016 (exclusiv e-tail) a rămas neschimbat față de 2015, fiind în această ordine: produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.), produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.), produsele pentru casă și decorațiuni, precum și produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.).

Pentru magazinele online din categoria Home & Deco, 2016 a însemnat o dublare a valorii medii a tranzacțiilor

Comparativ cu 2015, valoarea medie a tranzacțiilor a scăzut pe aproape toate categoriile de mai sus cu o singură excepție, respectiv produsele pentru casă și decorațiuni, unde valoarea medie a tranzacției a crescut de peste două ori. Astfel, în cazul magazinelor online cu profil Home & Deco, românii au cheltuit 474 de lei/tranzacție, comparativ cu 220 de lei/tranzacție în 2015.

Pe segmentul Electro-IT&C, valoarea coșului mediu a cunoscut o ușoară scădere de la 680 lei în 2015 la 669 lei în 2016. Același lucru s-a întâmplat și în cazul verticalei de Fashion & Beauty: de la 180 lei în 2015, coșul mediu a scăzut la 161 lei în 2016, iar magazinele care comercializează produse pentru copii s-au încadrat în același trend, valoarea medie a tranzacțiilor scăzând de la 210 lei la 203 lei.

Piața de e-commerce din România a crescut cu aproape 30% în 2016 comparativ cu 2015

Chiar dacă românii au cheltuit mai puțin la fiecare cumpărătură, numărul de tranzacții a crescut: “2016 a păstrat tendința de creștere specifică ultimilor ani, aducând un plus de aprox. 30%  industriei de e-commerce autohtone. Cum spuneam și anul trecut, comerțul electronic este printre puținele industrii românești care crește constant și semnificativ de la an la an”, este de părere Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.

De asemenea, cred că 2016 este primul an în care am început să asistăm la profesionalizarea industriei, toți actorii implicați în e-commerce fiind mult mai responsabili, mai focusați și dând dovadă de maturitate în business. Inclusiv consumatorii români au evoluat și mulți din ei sunt foart bine pregătiți și informați în privința cumpărăturilor online. Tocmai de aceea, trend-ul anului 2017 va fi focusul pe client și pe nevoile lui, servicii de vânzare și post-vânzare calitative, anticiparea dorințelor consumatorilor și oferirea unor experiențe plăcute indiferent de touch point-ul în care se regăsește clientul, fie el online sau offline”, adaugă Andrei Radu.

Informațiile din comunicatul de presă le puteți regăsi în infograficul atașat (design realizat de Silkweb). Atât informațiile din comunicat, cât și infograficul pot fi preluate doar cu condiția menționării sursei: GPeC și link către www.gpec.ro

Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate în acest raport sunt (în ordine alfabetică): 2Performant, Breeze Mobile, Consumer Report 2016, GPeC, Internet World Stats, mobilPay, RomCard, Visa România.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

GPeC este cel mai important eveniment de E-Commerce din România, fiind singurul din online care se desfășoară pe parcursul a 8 luni în fiecare an. Cu o tradiție de 12 ani, GPeC este mixul perfect de Conferințe, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive și, mai ales, Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței de e-commerce.

Înscrierile în Competiția Magazinelor Online GPeC 2016 încep în luna Martie 2017, iar GPeC Summit, ediția de primăvară (3 zile de Conferință, Workshopuri, Expo), se va desfășura în luna Mai 2017. Toate detaliile vor fi publicate în curând pe website-ul www.gpec.ro.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

Cum arată anul 2016 pentru 2Performant: 780.000 de vânzări online, peste 500 de magazine în rețea, 39,4 milioane de euro

Adăugat de pe 17 Ianuarie 2017, 0 comentarii
Cuvinte-cheie: , , ,

logo-2Performant2Performant.com a generat peste 780.000 de vânzări în 2016 pentru cele peste 500 de magazine online din reţea, în valoare de 39,4 milioane de euro (inclusiv TVA). Numărul total de conversii generate (vânzări şi leaduri) a depăşit 840.000, în creştere cu peste 50% faţă de 2015.

dorin-boerescu-2parale-gpec-interviu-foto“Creșterea se datorează investițiilor de peste 300.000 de euro pe care le-am făcut în ultimii 2 ani atât în dezvoltarea tehnologiei proprii cât şi în serviciile oferite clienţilor. Acestea ne-au ajutat să profităm de creşterea generală a pieţei şi au dus la îmbunătăţirea calităţii portofoliului de clienţi şi afiliaţi. Mă bucur că efortul depus în ultimii ani de echipa noastră se vede în creşterea rezultatelor obţinute de partenerii 2Performant şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue în următorii ani.” a declarat Dorin Boerescu – CEO-ul companiei.

Citește tot articolul

Sinteza pieței de e-commerce din România: VOX POPULI – partea 3 (VIDEO)

Adăugat de pe 9 Ianuarie 2017, 1 comentariu
Cuvinte-cheie: , , ,

Ultima parte a Reportajului GPeC – Sinteza Pieței de E-Commerce din România 2016 – a sosit! De data aceasta, ne-am dorit să aflăm opinia consumatorilor: motivele pentru care cumpără sau nu online, cum aleg să plătească, la ce magazine se gândesc prima dată atunci când vor să cumpere online, cât cheltuiesc la fiecare cumpărătură, dacă au întâmpinat sau nu probleme. Pe scurt, Vox Populi. Cu mulțumiri dragii noastre reporterițe, Gabriela Bejan.

Nu uitați, în foarte scurt timp vă oferim – așa cum v-am obișnuit în fiecare an – toate cifrele de piață importante pentru anul 2016. Așadar, stați aproape!

PS: Reportajul GPeC a fost filmat la finalul anului trecut, dar vă dorim în orice zi maxime vânzări și un an excelent! :)


 

Reportaj GPeC: Sinteza pieței de e-commerce din România 2016 – partea 2 (VIDEO)

Adăugat de pe 6 Ianuarie 2017, 0 comentarii
Cuvinte-cheie: , , , , , , ,

Așa cum am promis, astăzi revenim cu partea a doua a Reportajului GPeC – Sinteza pieței de e-commerce din România pentru anul 2016.

În acest episod veți afla ultimele informații despre: bilanțul e-tail-ului românesc, trend-uri 2016-2017, adaptarea magazinelor online la device-urile mobile, cifre despre Black Friday 2016 și diluarea sau nu a conceptului BF, top categorii de produse vândute online, București vs. provincie, problemele industriei, Marketplace, evoluția industriei de e-commerce în 2016.

Intervievați în episodul de astăzi (în ordinea apariției): Marius Ghenea (Investment Director 3TS Capital), Dan Vîrtopeanu (Managing Partner Breeze Mobile), Mihai Pătrașcu (CEO evoMAG), Daniel Mirea (Director Retail ALTEX România), Liviu Taloi (Co-Founder Ecompedia.ro), Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier), Lucian Aldescu (CEO DPD România), Dorin Boerescu (CEO 2Performant)

Cifre și informații importante extrase din reportaj

  • Piața de e-tail din România (exclusiv produse fizice/palpabile comercializate online) se îndreaptă către pragul de 2 miliarde EUR. Bazându-ne pe procentele de creștere raportate de jucătorii importanți din piață, estimările GPeC pentru 2016 se cifrează în jurul a 1,8 miliarde EUR ca bilanț al pieței românești de e-commerce pentru anul 2016 vs. 1,3-1,4 miliarde EUR înregistrate în 2015. În această cifră nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc., ci doar produsele fizice (e-tail).
  • Principalul trend pentru 2016, dar și pentru anul în curs a fost migrarea masivă către Mobile. Mulți retaileri online, dar și publisheri au raportat creșteri semnificative de trafic de pe device-urile mobile în 2016 vs. 2015.
  • Traficul înregistrat de marile magazine online vine preponderent de pe device-urile mobile în detrimentul desktop-ului.
  • Numărul comenzilor plasate de pe dispozitivele mobile se situează între 35 și 40% în 2016 comparativ cu 25-30% în 2015.
  • Magazinele online românești sunt în pas cu trend-ul Mobile. Dacă în 2015, 10-15% din magazinele online înscrise în Competiția GPeC (peste 100) nu aveau versiune de mobil, în 2016 a fost un singur astfel de caz.
  • Totuși, sunt încă multe magazine online care au o temă insuficient optimizată pentru mobil din punct de vedere viteză de încărcare, dimensiuni mari ale imaginilor, număr de script-uri apelate.
  • Conceptul Black Friday și campaniile de discount-uri de tip BF funționează și aduc magazinelor online creșteri de 30-40% în vânzări.
  • În viitor există, însă, riscul de obișnuire a consumatorilor să cumpere doar produse care au reduceri semnificative de preț.
  • Rata de neonorare a comenzilor finalizate este mult mai mare de BF, deși magazinele raportează doar numărul total de comenzi.
  • Electro-IT, Fashion & Beauty, Home & Deco și Articolele pentru Copii sunt principalele categorii de produse achiziționate online în 2016.
  • Resursa umană este una din principalele probleme ale companiilor de curierat, dar și ale magazinelor online.
  • Ca forță de muncă, în 2015 România a pierdut două orașe medii – mulți alegând să plece din țară.
  • Ownerii de magazine online importante au în plan dezvoltarea propriilor marketplace-uri.
  • Ideal ar fi să existe un Marketplace neutru în piață, deținut de o companie care nu vinde online în așa fel încât să fie echidistant față de toți comercianții care vând prin acel marketplace.
  • 2016 este primul an în care asistăm la profesionalizarea industriei în adevăratul sens al cuvântului.

 

Luni, 9 ianuarie, publicăm ultima parte a Reportajului GPeC (episodul al treilea), așadar fiți cu ochii pe noi!

Sinteza pieței de e-commerce din România 2016 – partea 1 (VIDEO)

Adăugat de pe 5 Ianuarie 2017, 0 comentarii

Ca la fiecare început de an, echipa GPeC îți aduce cele mai importante cifre de piață privind situația comerțului online românesc pentru anul recent încheiat. Astăzi vă prezentăm primul episod (din cele 3 pregătite) al reportajului de piață privind e-commerce-ul în România anului 2016, urmând să încheiem seria reportajului video cu sinteza celor mai importante cifre în infograficul cu care v-am obișnuit de-a lungul anilor. Stay tuned & enjoy!

Intervievați în episodul de astăzi: Cătălin Crețu (General Manager Romania, Croatia, Slovenia, Malta în cadrul Visa Europe), Marius Ghenea (Investment Director 3TS Capital), Liviu Taloi (Co-Founder Ecompedia.ro), Dorin Boerescu (CEO 2Performant), Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier).

Notă: Reportajul a fost filmat la finele anului 2016, cu puțin înainte de alegerile parlamentare.

Cifre importante de piață extrase din reportaj

  • dacă am face o medie, am putea spune că românii au cheltuit aprox. 5 milioane EUR în fiecare zi a anului 2016 pentru cumpărăturile online (referindu-ne strict la e-tail, nu și la servicii). Evident, sunt zile din an în care s-a tranzacționat mai mult sau zile în care s-a tranzacționat mai puțin, dar media este de aprox. 5 milioane EUR/zi.
  • în primele 3 trimestre ale anului 2016, volumul plăților online prin card a crescut cu aproape 60% față de aceeași perioadă a anului 2015
  • peste 434 de milioane EUR au fost procesate online prin card în sistemul 3D Secure în primele 9 luni ale anului 2016 la RomCard
  • cifra estimată pentru finalul anului 2016 la RomCard se apropie de 600 milioane EUR procesate online prin card
  • la aceasta, se adaugă aprox. 170 de milioane EUR procesate prin Netopia mobilPay
  • deținătorii de card au căpătat tot mai multă încredere în a plăti online prin card, fapt care a contribuit la creșterile amintite anterior
  • majoritatea tranzacțiilor generate de cardurile românești au loc, însă, la comercianți din străinătate pentru bilete de avion, turism, dar și pe site-uri cu profil Adult și de Gambling
  • plata facturilor la utilități, achizițiile de la magazinele online (retail-ul diversificat) și serviciile telecom sunt top 3 categorii în ceea ce privește plățile online prin card la comercianții români. Schimbarea majoră și îmbucurătoare constă în intrarea pe locul 2 în clasament a retail-ului diversificat care nu se regăsea în top 3 în anul 2015
  • procentul de creștere al industriei în opinia principalilor jucători este cuprins între 25 și peste 40% în 2016 vs. 2015
  • E-Commerce Share din Total Retail rămâne, însă, pe unul din cele mai joase locuri din UE
  • factorii care au contribuit la creșterea pieței de e-commerce în 2016: scăderea TVA, scăderea prețurilor, creșterea salariilor, creșterea consumului cu aproape 20% în primele 6 luni ale anului
  • seamănă scenariul creșterii economice cu cel de dinainte de 2008?

 Episodul 2 al reportajului despre piața de e-commerce îl găsiți mai jos sau aici cu detaliile complete: