3 beneficii ale platformelor de plată inteligente, în e-commerce

Creșterea accelerată a comerțului electronic local din ultimii ani a dus țara noastră în rândul challengerilor digitali ai Europei Centrale și de Est. Conform rapoartelor McKinsey & Co., economia digitală a României ar putea ajunge la 52 de miliarde de euro, până în 2030, reprezentând, astfel, aproximativ 10% din PIB-ul țării – un vector important în acest context fiind, evident, comerțul electronic.

Dacă pentru operatorii de magazine online, cei mai recenți ani au fost dedicați explorării beneficiilor și instrumentelor specifice zonei de e-commerce, următoarea decadă va marca o perioadă de maturizare a pieței. Această etapă vine cu beneficii și provocări pentru comercianți: pe de-o parte, există un potențial foarte mare de creștere, dar, pe de altă parte, este nevoie de strategii bune, implementate cu iscusință și consecvență, pentru ca un comerciant să se poziționeze drept una dintre alegerile de top ale consumatorilor. 

În calitate de CEO al Twispay, instituția financiară emitentă de monedă electronică care oferă servicii de procesare de plăți pentru magazinele online, consider că zona de plăți va juca un rol extrem de important în felul în care consumatorii percep și apreciază experiența de cumpărare. În anii care urmează, comercianții vor trece printr-o perioadă de maturizare, în care, pentru a se diferenția de competiție și a se poziționa ca o variantă top-of-mind pentru cumpărători, vor utiliza la maximum fiecare element din traseul consumatorului. 

În cadrul companiei noastre, observăm deja această tendință. Tot mai mulți comercianți tratează plățile ca o parte integrantă a experienței de cumpărare și ne solicită sprijinul în personalizarea și hiper-personalizarea modulelor de plată. Pentru a înțelege cât de departe putem merge și care sunt opțiunile pe care le aveți, ca profesioniști de e-commerce, mi-am propus să detaliez în acest articol, principalele beneficii ale platformelor de plată inteligente. 

Platformele de plată moderne contribuie la o experiență de shopping fluidă, fără fricțiune

Când configurați o platformă de e-commerce, este important să vă asigurați că utilizatorii beneficiază de o experiență fluidă, fără fricțiune. De aceea, sfatul meu este ca platforma de plată să fie integrată într-un mod cât mai profesional și elegant și panoul de check-out să fie personalizat, astfel încât să fie în linie cu brandul magazinului. 

Din punct de vedere tehnic, acest lucru ridică o serie de întrebări din partea dezvoltatorilor de software, care trebuie să se ocupe de instalare, personalizare și actualizări. Întrucât fiecare proiect are specificul său și are nevoie de propriile ajustări, este esențial să vă asigurați că procesatorul de plăți cu care lucrați vă va oferi sprijin constant și va răspunde prompt solicitărilor voastre. 

De asemenea, trebuie să știți că hiper-personalizarea zonei de check-out nu vine doar cu beneficii. Există și provocări, pe care trebuie să le luați în considerare. De exemplu, din experiența noastră, la Twispay, magazinele online, care nu au un capital de awareness / încredere ridicat, înregistrează scăderi ale conversiilor, atunci când implementează check-outul hiper-personalizat. Acest lucru se datorează faptului că, dacă trecerea de la pagina comerciantului, la plată este insesizabilă, consumatorii percep experiența drept una nesigură, în care își împărtășesc datele de card direct cu societatea care operează magazinul. Deși acest lucru nu este posibil, având în vedere legislația în vigoare, o astfel de asociere vă poate impacta vânzările. 

De aceea, este important să vă informați constant cumpărătorii referitor la afacerea voastră, la metodele de plată disponibile, la felul în care sunt procesate tranzacțiile. Bineînțeles, cu cât vă desfășurați activitatea într-un mod mai etic și mai corect, cu atât încrederea în magazinul vostru online crește. 

Platformele de plată inteligente vă ajută să transformați tranzacțiile eșuate în vânzări de succes

Dacă operați deja un magazin online, sunteți familiarizat cu inevitabilele tranzacții eșuate. Ce trebuie să știți este că, pentru acestea, există două cauze majore. De obicei, cumpărătorii introduc date greșite de card sau nu au fonduri suficiente. O platformă inteligentă vă va trimite o notificare, în care va menționa și motivul pentru care plata nu a fost finalizată și, mai mult de atât, vă permite să automatizați emailuri, care să anunțe cumpărătorii și să le recomande să reîncerce plata, fie folosind un alt card, fie verificând datele introduse. 

O astfel de abordare va crește numărul de tranzacții finalizate cu succes și vă ajută să vă fidelizați clienții și să vă gestionați mai bine afacerea. 

Platformele inteligente de plată ajută să vă înțelegeți clienții

Pentru operatorii de magazine online, informațiile despre targetul lor sunt vitale, fiindcă ele stau la baza campaniilor pe care le desfășoară. O platformă de plată inteligentă vă va ajuta în înțelegerea publicului vostru, furnizându-vă date despre clienți, zonele lor de proveniență, tipurile de carduri pe care le folosesc (corporate versus personale, debit versus credit, Visa versus Mastercard etc.), numărul de tranzacții efectuate în cadrul magazinului etc. Toate aceste, coroborate cu celelalte informații pe care le aveți la dispoziție, vă vor ajuta să creați campanii personalizate, generatoare de conversii. 

Toate beneficiile de mai sus se regăsesc și în Twispay, soluția de acceptare la plată oferită de către Capital Financial Service, o platformă sigură, ușor de implementat și extrem de utilă, pentru magazinele online care o folosesc. 

Echipa de dezvoltare cu care lucrați poate adapta gateway-ul și modulele plată oricărui website, indiferent de platforma de e-commerce pe care este configurat, oferindu-vă, de asemenea, sprijin constant în gestionare. 

În plus, dacă vreți să testați platforma noastră de plată, o puteți face cu flexibilitate, fără a vă angaja la o colaborare pe termen lung, integrând-o alături de alte instrumente de procesare, pentru a compara caracteristici și rezultate. Aflați mai multe aici

_______________________________________________________________________________________

Augustin Dobre

CEO Capital Financial Services

Augustin Dobre este CEO al Capital Financial Services, prima instituție financiară, emitentă de monedă electronică, licențiată de către Banca Națională a României, în 2013. Compania care operează brandul Twispay oferă servicii de procesare de plăți pentru magazinele online din Spațiul Economic European. Augustin are o experiență de peste 15 ani în industria financiară, în care a ocupat, de-a lungul timpului, diferite poziții profesionale, inclusiv cea de Director al Direcției de Acceptare Carduri, în cadrul Alpha Bank.

În prezent, Augustin este unul dintre oamenii activi pe piața locală / regională de fintech, unde a susținut dezvoltarea domeniului de plăți, ca membru al APERO (Asociația de Plăți Electronice din România).