Cristian Ignat, Canopy: Estimez ca in acest an noua agentie va administra bugete de peste 1 milion de euro

cristian-ignat-interviu-gpec-fotoCristian Ignat este de putin timp Chief Canopyst @Canopy, o agentie de digital marketing lansata la inceputul anului 2016. Prieten GPeC, speaker la evenimentele noastre si jurat la Competitia Magazinelor Online GPeC, Cristian povesteste in acest interviu cu ce se ocupa noua agentie, care sunt planurile de viitor, ce greseli fac magazinele online din Romania si multe alte lucruri.

Cum ne prezinti noua agentie de digital marketing?

Canopy creste idei curajoase si povesti frumoase. Am plecat de la un concept pe care l-am regasit foarte mult in brandul Canopy, una dintre semnificatiile lui fiind „the highest place in the forest”. Acesta e telul nostru, pentru noi si clientii nostri, sa crestem in permanenta si sa ajungem sus, cat mai sus. Natural a venit si sloganul in care credem foarte mult „Taking digital to new heights”, pentru ca putem duce digitalul la noi intaltimi, credem in el si avem si experienta necesara sa facem acest lucru.

Am pornit la drum cu zone in care am acumulat ani buni de experienta si care credem noi ca le pot asigura clientilor pozitia despre care iti spuneam anterior. Mai exact, oferim servicii de Pay Per Click, strategie digitala completa, training-uri personalizate si auditare a business-ului online din punct de vedere usability, Conversion Rate Optimization si User Experience.

De cand pui la cale formarea unei agentii proprii si cat de greu este sa pornesti pe un drum de antreprenor in acest moment in Romania?

In cazul meu decizia a fost spontana. Inceputurile sunt grele intotdeauna. Am mai trecut prin acest proces cand am format echipa SDP (Software Development Partnership) din Iasi si divizia de Pay Per Click din cadrul 2Parale. Pot spune ca aceasta experienta de antreprenoriat m-a ajutat mult.

Incepi cu rezolvarea unor probleme si o viziune. Acestea definesc directia business-ului pe un termen mediu, cel putin. Echipa este intotdeauna esentiala. Cel putin in momentele de inceput este extrem de important sa ai langa tine oameni de incredere, cu experienta, care sa creada in tine si in viziunea ta. Ca principiu, eu cred ca e mai eficient sa cunosti dinainte oamenii cu care pornesti la drum sau cel putin sa vina dintr-o recomandare de incredere.

Ai putea sa ne spui despre ce buget de lansare este vorba?

Aproximativ 15,000 Euro. Suntem 5 persoane full time, plus cativa parteneri, iar investitia include totul: de la hosting, site si pana la amenajarea unui sediu super cool. :)

Cum arata portofoliul de clienti Canopy acum?

Lucram cu branduri precum RCS & RDS, Arabesque, Romstal, DPAP, Bijuteria Teilor. Avem alaturi si parteneri cu care avem o colaborare de traditie, dar si multi noi. Colaboram foarte bine cu brandurile care au o deschidere foarte mare catre online si cu certitudine pot spune ca toti clientii de acum au aceasta mentalitate si deschidere. De exemplu, avem un client care vinde paratrasnete. Suntem super motivati sa lucram cu oameni care cred mult in mediul digital si acest lucru se vede imediat si in rezultatele pe care le obtinem impreuna.

Ce planuri aveti pentru primul an de activitate? 

Primul an este unul de asezare, stabilizare si, in special, de consolidare a echipei si a clientilor actuali. In acest moment, extinderea cu noi clienti nu este un focus. Ne plac clientii nostri, ne place sa avem o chimie cu partenerii nostri si sa livram super rezultate care sa ne asigure castiguri pe masura.

Estimez ca in acest an vom administra bugete de peste 1 milion de euro, suntem deschisi la orice surpriza peste acest prag.

Cu ce se diferentiaza Canopy fata de alte agentii de digital marketing?

Rezultatele sunt principalul diferentiator. Probabil mai multi spun acest lucru, noi nu doar il spunem, il si aratam. Lucram la acest capitol si vom veni si cu studii de caz si date care sa certifice asta. In plus, ne diferentiem prin atitudinea si modul in care abordam un brand, o nevoie, o idee, urmariti-ne si veti vedea mai multe.

Ca abordare, PPC este doar baza de la care construim si aducem rezultate. Este adevarat ca avem o super experienta in Google AdWords si Facebook Ads, nu poti ajunge insa in top fara sa adaugi caramizi care sa sustina aceste strategii si sa potenteze rezultatele, ma refer aici la servicii de Usability, CRO, UX, creatie, implementare Google Analytics si traininguri dedicate.

Care sunt cele mai frecvente 3 greseli pe care le fac magazinele online din Romania in PPC?

  • Prima greseala este legata de asteptari, care sunt nerealiste de multe ori. Faptul ca investesti in AdWords sau alta strategie de PPC nu iti garanteaza un rezultat daca nu investesti si in marketingul propriu, in site, in servicii, branding, in crearea unor diferentiatori si asa mai departe. PPC-ul este un canal prin care ajungi eficient la publicul interesat de produsele sau serviciile tale. Vanzarea efectiva se face pe baza marketingului tau, a site-ului, a pretului, diferentiatorilor.
  • Licitarea pe cuvinte cheie generale. Magazinele care au un brand putin cunoscut in nisa lor ar trebui sa apara mai mult la cautari specifice decat la cautari generale. Iar focusul lor ulterior ar trebui sa fie pe upsell.
  • Alocarea unei nise si impunerea pe acea nisa. O nisa poate porni de la produse care nu au concurenta mare, dar exista o cerere suficienta. Pe de alta parte, o nisa poate fi un public restrans. Sa spunem ca vinzi laptopuri. Este mai usor sa te concentrezi pe a deveni lider pe segmentul barbati 18-25 ani sau pe a deveni lider in orasul Botosani decat sa investesti bugetul pe toata tara, indiferent de profilul consumatorului.

Stim ca iubesti digitalul, asa ca te rugam sa ne spui cateva cuvinte despre povestea #ilovedigital.

#ILoveDigital a fost un hei-rup pe care am incercat sa-l fac pentru a constientiza toti beneficiul imens pe care il au romanii: digitalul. Romanii obisnuiesc de multe ori sa se planga si sa uite de avantajele si calitatile pe care le au. Am fost la o conferinta in Tel Aviv unde am aflat ca Israelul este a doua tara ca numar de start-up-uri din lume si tot a doua tara din lume ca numar de companii listate la NASDAQ. Si sunt foarte mandri cu asta. Noi de ce nu am fi cu zona de online? Stim cu totii ca IT&C-ul creste impresionant in Romania. Cred cu tarie ca folosirea mediului digital intr-un mod constructiv si util poate aseza tara noastra frumos pe harta lumii.

Prin aceasta mini campanie am vrut sa incurajez romanii sa foloseasca mediul digital pentru a se dezvolta si a creste.

Ce carte citita recent recomanzi comunitatii GPeC? 

Attitude Is Everything, scrisa de Jeff Keller.

 Ne poti spune care este speakerul de la GPeC care te-a impresionat cel mai tare in ultima perioada? 

Ca speakeri internationali mi-au placut mult Lary Kim si Neil Patel. Din Romania il admir pe Valentin Radu. La un speaker apreciez in primul rand continutul prezentarilor, ce pot aplica de acolo, dar si in cat timp pot pune in practica ce s-a prezentat. In plus, admir si modul in care transmit continutul si creeaza o conexiune cu sala, este un lucru important si pentru ca te ajuta sa memorezi mai rapid ideile principale.