E-Commerce – tableta vs. smartphone: context distinct, consum diferit
Conform studiilor si statisticilor Monetate si Forrester Research de anul trecut, platformele mobile sunt folosite in moduri foarte diferite si aduc rezultate distincte pentru e-commerce. Utilizatorii folosesc internetul pe smartphone sau pe tableta, dar fiecare dintre cele 2 vine la pachet cu un alt context de folosire, cu alte tipuri de continut consumate si cu alte. Rata de conversie de pe tableta este mai mult decat dublul ratei de conversie de pe smartphone.
Desi studiile de mai jos sunt valabile pentru utilizatorii din SUA, m-commerce-ul este cu siguranta in crestere si in Romania, asa cum declara deja in presa marii jucatori. Chiar daca vorbim despre o piata mai mica, tendintele se pastreaza cu siguranta ca proportii si sunt de avut in vedere si pentru magazinele online romanesti.
Tableta vs. smartphone – Utilizatorii consuma tipuri diferite de continut in contexte distincte
Conform statisticilor Monetate din ultimul raport trimestrial al acestora, EQ4 2013 reiese clar faptul ca tipuri foarte diferite de continut sunt accesate de pe smartphone in comparatie cu tabletele. Thomas Husson, VicePresedinte Forrester Research, a declarat in webinar-ul The Smartphone & Tablet Experience de anul trecut ca utilizatorii folosesc tabletele pentru ceea ce el a numit „internetul lenes” – consumul de media si continut, navigare web, in timp ce smartphone-urile sunt folosite pentru comunicare, „content snacking” si aplicatii mobile. Mai jos puteti vedea rezultatele studiilor Forrester Research cu privire la locul in care se afla utilizatorii atunci cand folosesc internetul de pe tableta sau de pe smartphone.
Rata de conversie in e-commerce pentru tableta este de 2.4%, in timp ce pentru smartphone este de 1%
Conform VicePresedintelui Forrester Research, Thomas Husson, diferenta dintre rata de conversie in e-commerce pentru smartphone si cea pentru tableta este clar in favoarea tabletelor. Conform lui Husson rata de conversie in cazul smartphone-urilor este de aproximativ 1%, in timp ce in cazul tabletelor aceasta ajunge in jur de 2.4%.
Valoarea medie a comenzii (AOV) este mai mare de pe tableta
Conform aceluiasi raport E-Commerce EQ4 2013 al Monetate valoarea media a comenzii de pe tableta este mai mare decat cea de pe mobil si ambele sunt in crestere fata de anul trecut.