Școala de Vară de Comerț Electronic GPeC – Ziua 4

A patra zi a Scolii de Vara GPeC 2014 a fost una interactiva. Am inceput dimineata cu o discutie cu Steffen Heringhaus (Ringier) legata de modul de calcul al ROI-ului pe diferite canale de marketing, am continuat cu exercitii de marketing digital impreuna cu Costin Radu (The Geeks) si am incheiat ziua cu un atelier interactiv in care Alina Burlacusi Marian Trusca (WHI Experience) ne-au ajutat sa intram in mintea consumatorului.

Am tras linie pentru Scoala de Vara GPeC 2014 si am cules feedback-ul participantilor cu privire la informatiile primite in saptamana intensiva de comert electronic.

Iata cele mai importante idei ale celei de-a patra zile a Scolii de Vara GPeC.

Workshop Steffen Heringhaus, Chief Digital Officer Ringier Romania – Selecting Marketing Channels: Which Are Right for My Business?

  • HeringhausE bine sa folosim Google’s URL Builder pentru campanii si canale, dar nu pentru Google.
  • Urmariti click-urile separat, folosind servicii de scurtare a URL-ului precum Bit.ly.
  • Folositi: e-mail-ul, traficul din social media, bannere platite, campanii cu reclame text platite.
  • Definiti scopurile campaniei, care pot fi chiar scopurile afacerii. Apoi definiti scopurile secundare Add to cart, Download, Profile Update. Scopurile ajuta la urmarirea campaniei pana cand apar rezultatele.
  • Definiti Events, ele sunt bune pentru a defini actiuni unice sau microconversii care nu au URL-uri proprii.
  • Probleme care pot aparea:
    • serverul Web nu accepta URL-uri care contin parametri precum utm_source
    • platforma nu accepta URL-uri speciale pentru goals
  • Multi-Channel Funnels in Google Analytics: https://www.youtube.com/watch?v=Cz4yHOKE5j8
  • Atentie la canibalizarea canalelor (cresterea unui canal si scaderea altuia)! E buna daca astfel se poate ajunge la o audienta mai mare si se poate furniza mai mult continut, la acelasi cost.

Workshop „Exercitii de Marketing Digital” – Costin Radu, The Geeks

1. Costin i-a pus la lucru pe participanti. Ei au fost nevoiti sa aleaga un concept din cele patru propuse pentru o aplicatie de Facebook. Scopul: cresterea notorietatii unui brand de condimente.

  • Nu se mai recomanda aplicatiile pe Facebook. Un motiv este ca multi acceseaza FB prin dispozitive mobile. A scazut vizibilitatea share-urilor din aplicatii. Astfel, banii se duc mai mult la dezvoltatorii de aplicatii, nu la FB.
  • Cel mai bun mod de promovare pe FB acum este continutul foarte bun. Se mai pot folosi FB Ads.

2. Discutie: desi postam in fiecare zi pe pagina de FB, scade implicarea utilizatorilor in ultimele 5 luni. Clientul stie ca la ora 16 se uita foarte multi oameni la postari. Acum postezi un singur lucru pe zi, la ora 16. Remunerarea agentiei este de pe post. Cum reactionezi?

3. Provocare: ai lansat o promotie si un site prin care utilizatorii se inscriu si introduc coduri promotionale. Dupa 3 zile de campanie, 6 persoane spun ca vor sa vada pe ce locuri sunt in clasament. Clientul iti cere sa publici topul sanselor in concurs. În admin, datele sunt:

  • 20.438 de vizitatori unici
  • 26.267 de vizite
  • 4.272 de coduri promotionale inscrise
  • 2.157 de participanti

Cum reactionezi?

4. Sunteti Brand Manager al unui retailer online generalist. Agentia trebuie sa aleaga un produs de pe site si sa produca un clip video. Propuneri pentru vanzarea unui re-edit al unui album al artistei:

  • un labrador auriu danseaza pe o melodie a Mihaelei Runceanu
  • un student danseaza pe o melodie a Mihaelei Runceanu

Ce alegeti?

5. A cincea provocare a lui Costin Radu are datele din acest tabel. Intrebarea este: ce recomandari sau ajustari ale bugetului ati face?

Tabel Radu

6. A sasea provocare a lui Costin Radu este o campanie pentru McDonald’s bazata pe un singur banner online. Datele provocarii sunt in imaginea alaturata. 

provocarea6

7. Datele celei de-a 7-a provocari a lui Costin Radu sunt in imaginea alaturata. 

provocarea7

Workshop „Full Customer Matchmaking” – Alina Burlacu si Marian Trusca – Co-fondatori si Managing Partneri la WHI Experience

  • Burlacu_TruscaMarian a inceput prin a-i ruga pe participanti sa defineasca „customer value”. Apoi a demonstrat ca trebuie sa investesti in comunicarea cu clientii, pentru ca ea va aduce beneficii pe termen lung.
  • Alina a condus exercitiul privind modul in care se simte clientul in relatia cu brand-ul si/sau compania.
  • Un alt exercitiu a constat in a scrie participantii ce si-ar dori ei sa auda de la clienti despre magazinul lor online.
  • Indiferent de segmentarea pietei, toti vor incredere.
  • Mereu trebuie sa faci mici reglaje la site sau la comunicarea cu clientii. 
  • Exemplu: Emag si-a creat deja o poveste, nu mai trebuie sa mizeze pe emotie astazi. Magazinele aflate la inceput trebuie sa lucreze la partea de emotie.
  • In afara de ceea ce se poate masura, povestea fiecarui magazin este importanta si trebuie comunicata.

––––––––––––––

GPeC 2014 este un eveniment sustinut deCargusCarrefour OnlineDPDFAN CourierGaranti BankMasterCardMicrosoftOrangeSameDayUISZITEC

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel PartnerParavion.ro

Cu sprijinul2ParaleAdvanced IdeasAgile MediaAlin Dobrin PhotoCasaDeTraduceriECOMpediaEuroWebExtendedflexiLIVEHostwayMarketizatorNew BlackTRUSTED.roVibetraceWebDigitalWhite ImageZeList

Parteneri media220.ro(Ad)HuggerAkceesANISAvocatNetBursaBusiness ReviewBlogal InitiativeBusiness24Business WomanCariereComunicate De PresaeJobsFemei in AfaceriFulvia MeirosuHotnewsIQAdsKiss FMLaptop NewsLumea SEO PPCModern BuyerRomaniaPozitiva.roShopmaniaSoftbinatorSoftLeadStartups.roTech CafeZiare.com

Bloguri partenere: Alex MihaileanuAlin VladAna MateiAnca DumaAndreea StanAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuClaudia TocilaCorina Maria ScheianuCristi DorombachDorin ApavaloaeElena CiricGeorge Hari PopescuIoana BudeanuiYliLavinia BiberiMadalin BlidaruMiruna SiminelOana GreceaOlivian BredaRaluca PopaRazvan AcsenteSabina CornovacSandra ClipeaSorin Rusi.