Cifre și statistici de la Black Friday 2016: eMAG, 2 Performant, F64, Elefant și alte magazine online

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-black-friday-creative-graphic-illustration-design-image42107365

PayU: cu 67% mai multe tranzacții online față de 2015

Ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzacții online în valoare totală de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut.

  • Vineri, la ora 7:00 dimineața s-a înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut
  • În prima jumătate a zilei de vineri au fost făcute tranzacțiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare coș de cumpărături a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria. Pe locul 2 și 3 se află tranzacții în valoare de 36.600 lei și 35.000 lei, ambele din România.
  • Valoarea coșului mediu de cumpărături de-a lungul întregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de ediția precedentă. Produsele IT&C au fost achiziționate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coșului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.

Topul țărilor care au comandat din magazinele din România și au plătit online

  • La ediția Black Friday de anul acesta PayU a procesat plăți din 87 țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (coș mediu 1.771 lei), Finlanda (coș mediu 1.250 lei), Slovenia (coș mediu 874 lei), Rusia (coș mediu 651 lei) și România (coș mediu 623 lei).

black-friday_2013-2016

#BlackFriday la 2Performant: vânzări de 3.4 milioane de euro

2performant-network-black-friday-rezultate-finale-2016-infografic

Cifre furnizate vineri, 18 noiembrie

  • Începând cu miezul nopţii şi până la ora 16:30 a fost generat un număr total de vânzări de peste 27.000, aproape de numărul total de vânzări înregistrat cu un an în urmă în toată ziua de Black Friday – 28.976.
  • Tot până la ora 16:30 au fost înregistrate vânzări totale de 2.031.314,79 euro (cu tot cu TVA).
  • Valoarea comisioanelor a fost de 102.451,86 euro, depăşind cu 10% valoare totală din întreaga zi de Black Friday din 2015 – 93.103 euro.
  • Reţeaua a avut o rată de conversie totală de 2.92% şi un câştig la 100 de clickuri (EPC) de peste 9 euro.
  • Printre cele mai performante programe de afiliere au fost:

→ Vola.ro – Bilete Avion – rata de conversie 4,22% și EPC de 13,64 euro
→ elefant.ro – rata de conversie 5,74% și EPC de 13,51 euro
→ Orange – rata de conversie 1,24% și EPC de 8 euro
→ Nichiduta – rata de conversie 2,09% și EPC de 7,27 euro
→ ZOOT Romania – rata de conversie 1,18% și EPC de 13,44 euro
→ Cupio – rata de conversie 5,15% și EPC de 15,67 euro

  • Cel mai mare comision a fost înregistrat la CIT Grup – 190,14 euro.
  • Cea mai mare vânzare din rețea a fost generată pentru evomag – 4.583,67 euro şi a fost pentru o comandă ce a inclus 2 ecrane de proiecţie, 2 videoproiectoare şi un sistem PC.
  • Alte vânzari cu valori foarte mari au fost:

→ Elefant – 2.640 euro. Cele mai frecvent cumpărate au fost ceasurile şi parfumurile.
→ EvoMAG – 4.560 euro. Produsele din topul preferinţelor au fost televizoarele, telefoanele şi
laptopurile.
→ Vola – 1.128 euro. Cele mai frecvent cumpărate au fost biletele de avion.
→ Zoot – 1.186 euro
→ SomProduct Romania – 1.357 euro

  • Ora cu cele mai multe vânzări a fost 8:00 a.m., înregistrând un număr de 2405 de vânzări, comparativ cu anul anterior, când cea mai bună oră a fost 00:00 şi a adus 2200 de vânzări.

 

eMAG, 26.11% din comenzi au fost plătite cu cardul

  • „La ora 14:30, eMAG a depășit deja pragul de 202 milioane lei, adică suma pe care a făcut-o anul trecut în întreaga zi de Black Friday”, scrie Radu Dimitru.
  • „Cu toate că ne-am pregătit destul de mult şi am investit doar în infrastructura hardware 2 milioane de euro şi plus experienţa anterioară, s-a schimbat comportamentul de consum. În sensul în care foarte mulţi au instalat aplicaţia de mobil şi am ajuns la un milion de aplicaţii instalate. În momentul în care am dat drumul, în acelaşi timp, am trimis şi o notificare pe telefon şi am avut sute de mii de oameni cu liste de cumpărături deja pregătite, care, în acelaşi timp, au vrut să comande. Toate lucrurile acestea s-au propagat în interior şi, cu toate că eram pregătiţi pentru un volum mare, a fost atât de mare în acelaşi timp, în aceeaşi secundă, încât anumite tabele din spate s-au încărcat şi au generat o încărcare mare, încât a trebuit să oprim, după care să dăm drumul”, povestește Iulian Stanciu (eMAG), pentru gandul.info.

cifre-emag-black-friday-2016-final-foto-1

cifre-emag-black-friday-2016-final-foto-2

(sursă foto: www.idevice.ro)

Black Friday la PC Garage: vânzări în valoare de 19 milioane lei

  • Campania de reduceri a generat un total al vânzărilor de 19 milioane de lei.
  • Clienții PC Garage au achiziționat peste 34.000 de produse, în creștere cu 25% față de anul trecut
  • Capitala se menține în fruntea topului orașelor cu cele mai multe comenzi, fiind urmată de Cluj, Timișoara, Iași și Brașov
  • Cea mai mare comandă înregistrată a fost de 26.000 de lei (vineri, în jurul prânzului)
  • Cel mai scump produs vândut a fost un televizor smart LG UHD cu diagonală de 165cm, în valoare de 13.000 de lei
  • Valorea medie a coșului de cumpărături a crescut semnificativ față de 2015, ajungând la 1.050 de lei
  • Vârful de trafic a fost înregistrat vineri, la ora 00:20, când peste 15.000 de vizitatori au fost simultan pe site

Zelist.ro: Cum s-a văzut în social media ziua „Black Friday”

“Sărbătoarea” reducerilor a avut loc pe 18 noiembrie 2016 și a înregistrat  15.343 de menționări în social media, dintre care 54% au fost pe Facebook.

black_friday_social_media_zelist_foto_18nov2016

 Pegas a vândut peste 650 de biciclete în perioada 18-20 noiembrie

bicicletele-pegas-rezultate-black-friday-2016-foto

FashionDays a comunicat datele printr-un live video pe Facebook, cu ajutor lui Lucian Mîndruță

fashion-days-cifre-live-facebook-lucian-mindruta-foto-black-friday

 

fashiondays_infografic-rezultate-black-friday-1-page-001-802x1024

Fashion Days și-a dublat vânzările de Black Friday 2016 (sursă: blog.profitshare.ro)

 

FashionUP de Black Friday: de 3 ori mai multe vânzări decât în 2015

  • 27.000 produse vândute, față de 8.500 în 2015
  • Volum total al vânzărilor de 4 milioane lei
  • Cele mai multe comenzi au fost înregistrate din orașe precum: București (38% din volumul total al comenzilor), Constanța, Cluj, Timișoara, Iași
  • Cea mai mare comandă înregistrată a fost în valoare de 6.200 lei
  • Cel mai scump produs vândut a fost un ceas Ferragamo în valoare de 4.079 lei
  • Coșul mediu de cumpărături a fost de: 260 lei
  • Printre cele mai populare categorii s-au numărat: geci și paltoane pentru femei, rochii și încălțăminte bărbați
  • În total, au fost plasate 16.000 de comenzi

Black Friday la F64: vânzări de 9 milioane de lei în primele 12 ore

Oofertele pentru weekendul 18 – 20 noiembrie au fost înregistrat vânzări de aproximativ 3,5 milioane de euro. Până pe 20 noiembrie, ora 23.59, la finalul campaniei, F64 a înregistrat următoarele rezultate de Black Friday:

  • Volumul de produse vândute: peste 65.700
  • Cea mai mare comandă înregistrată:500 lei
  • Cele mai scumpe produse vândute în această perioadă sunt obiectivul Nikon 200mm f/2 (000 de lei), care a fost inclus în campania de Black Friday, și Nikon D5 (29.000 de lei), în extra campanie
  • Cele mai multe comenzi au fost plasate din orașele: București, Cluj, Timișoara, Iași și Brașov
  • Comanda medie a fost de circa: 220 de lei
  • Cele mai populare categorii de produse pentru care clienții au vizitat magazinul F64 și au plasat comenzi: aparate foto DSLR, obiective, action cams și drone, telefoane

Roserry.ro

  • Comanda media la ora 22.50 era în valoare de 350 lei
  • 350 de comenzi până la ora 22.50
  • Cel mai scump produs comandat a fost o rochie de 700 lei (magazinul comercializează doar rochii)
  • Estimare vânzări: 600-1000 comenzi până duminică, potrivit lui Carmen Dascalu, CEO Roserry

 BestKids.ro 

(cifre si foto furnizate de ARMO); UPDATE ora 22.00

  • peste 3000 de produse vândute
  • cel mai scump produs vândut: Centru de joaca gonflabil 11 in 1, la pretul de 2.269 lei, redus de la 3.799 lei (40%)
  • tot la aceasta ora s-au depășit atât numărul de comenzi de anul trecut, cât și valoarea acestora
  • 60% din trafic a venit pe mobile, 40% pe desktop
  • media pe comandă până la această oră: 244 lei, în creștere față de anul trecut (217 lei)
  • rata de conversie: 3.06%, în creștere față de anul trecut (2.91%)
  • 16% din comenzi plătite cu cardul, valoarea media a coșului de cumpărături la aceste comenzi fiind de 300 lei
  • promoțiile continuă până duminică, 20.11.2016, ora 24:00

best-kids-ro-black-friday-2016-foto

 

Vola.ro: Românii au cumpărat vacanțe de 1 milion de euro

– Cea mai mare tranzacție cu bilete de avion a fost pentru un grup de 27 de persoane, care a plătit puțin peste 3.000 de euro.

– Cel mai scump bilet pentru o călătorie în Bali, de 1.530 de euro. La polul opus, cel mai ieftin bilet a fost de 1 euro, între Timișoara și Milano.

– Turiștii vor să plece în vacanță ori city break în special în lunile ianuarie, februarie și iunie.

– Agenția de turism online a înregistrat de Black Friday cereri pentru peste 4.700 de pachete turistice și bilete de avion, în primul caz numărul fiind de 50 de ori mai mare decât într-o zi obișnuită.

(sursă: www.profit.ro)


  • „Cea mai bună decizie a lui eMAG a fost de a introduce #BlackFriday în România; cea mai rea cred că tot BF a fost, am creat crize în organizație foarte mari, din punctul de vedere al infrastructurii de IT, al comunicării etc.”, povestea Iulian Stanciu, CEO eMAG, acum câteva zile la #GPeCSummit.
  • CERCETARE Este oficial: Black Friday este un fenomen mondial!

Mulțumim tuturor magazinelor pentru informațiile trimise, dar și agenției Caracteristic pentru comunicatele de presă trimise în timp record!

— Articol în curs de actualizare — Trimite acum cifrele tale la contact @ gpec.ro —