CERCETARE Este oficial: Black Friday este un fenomen mondial!

black-friday-saleUn studiu realizat în noiembrie 2016 de One Hour Translation indică faptul că shopping-ul de Black Friday se extinde cu repeziciune dincolo de SUA și câștigă popularitate și în alte țări în curs de dezvoltare.

Studiul a fost realizat în cooperare cu Google Consumer Surveys, pe 3.600 de subiecți din 8 țări dezvoltate. Iată care au fost acestea:

  1. SUA
  2. Canada
  3. Marea Britanie
  4. Franța
  5. Germania
  6. Spania
  7. Australia
  8. Japonia.

În cadrul cercetării, One Hour Translation a întrebat:

„În ce zi sau zile intenționați să vă faceți cumpărăturile online în acest an?”

Respondenții au putut selecta mai multe răspunsuri. Au fost înregistrate:

  • 1.000 de răspunsuri în SUA
  • 600 în Marea Britanie
  • 300 în fiecare dintre celelalte șase țări.

black-friday-vs-cyber-monday-ro

În SUA, cca 26% dintre respondenți plănuiesc să cumpere online de Black Friday, care în acest an pică în 25 noiembrie, în timp ce în jur de 28% plănuiesc să facă acest lucru de Cyber Monday (CM) (28 nov.).

În Canada, 1,5% au spus că vor cumpăra de BF, comparativ cu 8% de CM.

În Marea Britanie, proporțiile au fost de 27% pentru BF și 10% pentru CM, iar în Germania 12%, respectiv 8%.

Spaniolii vor cumpăra în proporție de 29% de BF și 5% de CM. Australia: 11%, comparativ cu 6%. Bărbații australieni au manifestat interes pentru BF în proporție de 17%.

Black Friday este ceva mai puțin interesant în Franța. Doar 18% dintre respondenții de aici cu vârste între 25 și 44 de ani au spus că vor profita de promoții, dar nu a existat deloc interes în rândul celor de peste 45 de ani. Nivelul de interes pentru BF în Franța a fost de 7% și pentru CM de 2%.

Situația în Japonia este și mai tristă: doar 5% pentru BF și 3% pentru CM.

Tinerii se înghesuie la cumpărături

Potrivit studiului, tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani demonstrează un interes crescut pentru cumpărăturile online de BF și CM. Dar în Spania, Franța, Japonia și Canada, tinerii nu sunt deloc interesați de CM, comparativ cu 5% în Australia și 14,5% în Germania. Prin contrast, 36% dintre cei de peste 65 de ani care locuiesc în Spania spun că ar cumpăra de BF, comparativ cu 9% din acest segment de vârstă în Australia și Germania și zero în Franța, Japonia și Canada.

Sursa: Supply & Demand Chain Executive