GPeC Summit 2016 – Ziua 1 (LIVE BLOGGING)

A inceput prima zi de GPeC Summit! Va fi o zi plina de Conferinte care iti vor taia rasuflarea, panel-uri cu cifre si statistici in e-commerce si curierat, GPeC Expo, iar ziua se va incheia cu Party-ul GPeC. Agenda evenimentului poate fi gasita aici!

#GPECSUMMIT #GPEC11

IMG_291418:00 – 18:35 ALEX LANGSHUR (CO-FONDATOR & SENIOR PARTNER CARDINAL PATH) – STACKS, TAGS & DATA ACTIVATION

– După ce identifici KPI-urile care funcționează pentru, ai nevoie de inovație pentru a crește.

–  Chiar și companiile foarte mari din e-commerce nu fac câteva lucruri de bază.

– Activitatea consumatorului nu este liniară. Consumatorul folosește mai multe dispozitive până ajunge să finalizeze o comandă.

– Analiza datelor pleacă de la un simplu aspect: care sunt obiectivele companiei tale?

– Nu toate datele importante le găsești în Analytics. Acestea se pot găsi în platforma de email marketing sau în alte locuri unde cei mai mulți nu se uită.

– Studii de caz: companie care vinde cauciucuri și companie care vinde cafea (în acest caz îți dorești să ții un client pe o perioadă lungă de timp)

– Gut decicions making rules (still): In B2B data matters much less for CMOs then it matters to B2C, as suverys show.

13288132_10206080606316120_416152089_o

17:25 – 17:55 DANIEL WAISBERG (ANALYTICS ADVOCATE GOOGLE UK) – PUTTING CONTEXT INTO DATA

– Google Analytics 360 Suite, care a fost lansat acum o lună, te ajută să faci mult mai multe lucruri cu contul de Analytics de pe site-ul tău. Printre noile tool-uri introduse: Analytics 360 (informații despre consumatori), Attibution 360 (pentru măsurătorile de marketing), Optimize 360 (testarea site-ului și personalizarea paginilor), Audience Center 360 (măsurarea audienței).

– Dacă nu ai suficiente informații despre traficul site-ului tău e ca și cum nu ai avea nicio informație, din punct de vedere al analizei datelor.

– Ai nevoie de context pentru a oferi valoare datelor colectate.

– Un punct de pornire pentru  https://analyticsacademy.withgoogle.com/

IMG_290917:15 – 17:25 BOGDAN MANOLEA (CO-FOUNDER TRUSTED.RO) – CEL MAI IMPORTANT KPI IN E-COMMERCE: NET PROMOTER SCORE (NPS). TU IL MASORI?

– KPI (key performance indicator) – indicatori cheie de performanță

– NPS (net promoter score) – măsoară loialitatea dintre client și consumator

– Partea de încredere a unui magazin online poate fi dată doar de clienții care au cumpărat de la magazinul respectiv.

– Toate opiniile de pe sistemul https://feedback.trusted.ro/ sunt publice și sunt date de clienți reali ai magazinului online.

– Analizează datele pe care le ai pentru a afla cum este perceput magazinul tău online.

IMG_290516:10 – 16:40 PAUL ROUKE (FOUNDER & CEO PRWD) – CONVERSION OPTIMISATION – CREATE THE FOUNDATIONS FOR YOUR SUCCESS

– Paul oferă un link cu resurse pentru cei care doresc să își optimizeze rata de conversie: bitly.com/CROresources

– Lipsa resurselor sau dorința de a se concentra pe lucruri la modă sunt doar câteva din barierele pe care le întâmpină magazinele online la capitolul optimizarea ratei de conversie.

– If the highest ranked person in the company doesn’t understand what it means to be customer centric, something needs to change.

– Cea mai periculoasă propoziție pe care o putem spune: „tot timpul am mers pe strategia aceasta, așa suntem obișnuiți”.

– Cele 4 etape pentru creșterea afacerii tale:

1. Strategy & Culture –

2. Tools & Technology

3. People & Skills

4. Process & Methodology

– Foarte multe companii folosesc tool-uri sau platforme, dar nu le folosesc la capacitate maximă. Cu siguranță există funcții de care nu știu și pe care ar fi indicat să le utilizeze.

– Amazon e o companie care cu adevărat se concentreză pe client.

IMG_289915:55 – 16:10 ADRIAN IONESCU (MICROSOFT ROMÂNIA) – CONCENTREAZĂ-TE PE DECIZII DE BUSINESS. LASĂ-I PE ALȚII SĂ AIBĂ GRIJĂ DE BUG-URI, ERORI ȘI PROBLEME DE SCALABILITATE A INFRASTRUCTURII.

– Toată lumea știe ca back-up-ul este important, dar cu toate acestea foarte mulți oameni fac back-up-uri periodice.

– Tehnologia pe care o folosești trebuie să lucreze la fel de mult ca tine pentru afacerea ta.

– 90% dintre cei mai importanți leaderi consideră că IT-ul este foarte important pentru viitorul afacerii lor.

IMG_289515:15 – 15:50 PANEL: SUNT PREGATITE COMPANIILE DE CURIERAT SI E-FULFILLMENT DE (R)EVOLUTIA E-COMMERCE?

Invitati in Panel: Bogdan Colceriu (Frisbo); Carmen Pătîrlăgeanu (Allpacka); Felix Pătrășcanu (FAN Courier), Razvan Tudor (DPD România), Marian Șeitan (Mediapost Hit Mail). Moderator: Andrei Radu (GPeC).

Felix Pătrășcanu (FAN Courier): E-commerce-ul crește foarte tare de la an la an, iar de multe ori curierii nu reușesc să facă față cu investițiile necesare.

Carmen Pătîrlăgeanu (Allpacka): Totul pornește de la consumatorul final, comoditatea și cerințele acestuia fac magazinele online să ceară soluții cât mai bune.

Marian Șeitan (Mediapost Hit Mail): Crește ponderea livrărilor în aceeași zi, unii clienți au chiar o creștere de la 1% până la 10%.

Razvan Tudor (DPD România): Ne place ritmul de creștere al magazinelor online, investim foarte mult și da, există posibilitatea să ajungem în punctul în care să se spuna “curierul nu poate ține pasul”.

Marian Șeitan (Mediapost Hit Mail): Piața românească are nevoie de scalare, iar curieratul are probleme în a scala.

Felix Pătrășcanu (FAN Courier): Noi nu am simțit o scădere în perioada de început a anului 2016, așa cum se întâmpla în anii trecuți.

Carmen Pătîrlăgeanu (Allpacka): Noi am mizat foarte mult pe folosirea unor tehnologii care să eficientizeze procesul operațional, să minimizeze folosirea unor resurse deja foarte solicitate.

Razvan Tudor (DPD România): Pentru DPD, ultimul Black Friday a fost unul de succes. E mai puțin important câte Black Friday-uri se fac anual, important e să colaborăm ca să evităm surprizele. La ora asta discutăm cu anumiți clienți pentru a ne pregăti pentru noiembrie.

Felix Pătrășcanu (FAN Courier): Îmi pun problema unui Uber în curierat. Ne-am speria, în primă fază, după care ne-am gândit cum să intrăm și noi în joc.

Razvan Tudor (DPD România): De ce are nevoie România în acest moment pentru ca transportul coletelor să fie mai eficient: autostrăzi și locuri din parcare în marile orașe.

Marian Șeitan (Mediapost Hit Mail): Pe coletele trimise de noi nu trecem numele nostru, ci numele magazinului pentru care facem împachetarea și transportul. În plus, noi filmăm tot procesul de împachetare pentru a avea o dovadă că am trimis totul în stare bună.

Razvan Tudor (DPD România): Plata cu cardul la curier va fi posibilă în maxim o lună în București. Astfel încât clientul nu trebuie să decidă cum platește atunci când cumpără online, ci poate face acest lucru la livrare.

Felix Pătrășcanu (FAN Courier): Acum 3 ani e-commerce-ul reprezenta 1-3 % din comenzile FAN Courier, iar acum reprezintă în jur de 40%. Creșterea, în volum, anul acesta, a fost de peste 20% în primul trimestru.

Carmen Pătîrlăgeanu (Allpacka): Creșterile sunt destul de mari. De la lună la lună, în jur de 20%. Ne adresăm în special business-urilor aflate la început de drum, care nu au volume foarte mari.

IMG_289414:30 – 15:10 KARL GILIS (CO-FOUNDER AGCONSULT) – DON’T DO ANYTHING ON YOUR WEBSITE YOU WOULDN’T DO ON A FIRST DATE

– Repetă CTA și la finalul paginii de produs.

– Scrie în limbajul clienților tăi și folosește cuvintele utilizate de ei. Nu încearcă să scrii mesajele care îți sună ție bine.

– Stand out from the crowd! Încearcă să oferi o experiență unică clientului care ajunge pentru prima dată la tine pe site.

– Nu mai vinde produsul așa cum vrei tu să-l vinzi, vinde-l așa cu vor clienții tăi.

– Scapă de elementele care distrag atenția vizitatorilor tăi. Testează ca să afli dacă banner-ul de pe prima pagină chiar este necesar. Chiar și bara de navigare poate fi un element care te împiedică să convertești. Landing page-urile trebuie curățate și trebuie lăsate doar informațiile utile clienților, cele care îl ajută să finalizeze comanda.

– Nu încerca să spui întreaga poveste a magazinului tău de la prima afișare. Trebuie să ai răbdare, nu încerca să vinzi imediat. Afișează mesaje de call-to-action care nu îl deranjează pe client.

– Nu pune ferestre de tip pop-up atunci când un client intră pe site-ul tău, îl vei speria.

– La fel cum la o întâlnire trebuie să nu întârzii, așa și website-ul tău trebuie să fie livrat rapid.

IMG_2892

13:05 – 13:25 MUGUR COSMIN FRUNZETTI (CO-FOUNDER & CMO RETARGETING) – RETARGETING PAYS!

– Retargeting se uită la clienții magazinelor online ca indivizi, nu grupuri, și personalizează mesajele trimise către fiecare dintre aceștia.

– Studiu de caz, client din categoria fashion: 1108k de comenzi înainte de Retargeting și după 3 luni au ajuns la  1207K și au avut un ROI de 332,9%.

IMG_2888

12:50 – 13:05 ȘTEFAN BOCHIȘ (PRODUCT MANAGER ONLINE CREDIUS IFN) – ONLINE-ONLINE.RO: INSTRUMENT DE SHOPPING CU CREDIT ACORDAT EXCLUSIV ONLINE

Ștefan Bochiș ne arata cat de simpla este integrarea sistemului de creditare in procesul de comanda si livrare, cat de putin dureaza si cum se poate acorda creditul exclusiv online si care sunt beneficiile creditarii in mediul online.

IMG_2884
12:10 – 12:45 DAVID DARMANIN (FOUNDER & CEO HOTJAR) – THE RISE OF THE USER

– Listen to your user and become a user. Customer yourself

– Întrebați-vă: „Când ajunge utilizatorul pe site-ul meu, își dă seama imediat de lucrurile care fac magazinul meu diferit de competiție?”

– Cele 4 etape pe care trebuie să te concentrezi:

1. Conversion (pornești de la o parte de cercetare)

2. Monetization (trebuie să te gândești la valoarea pe care o aduci)

3. Usage (ce experiență oferi clienților)

4. Word of Mouth (cum aduci elementul WOW în produsul tău)

– De ce trebuie să avem o strategie de tipul #GrowthStrategy? Pentru că îți oferă putere – puterea testării și găsirii de soluții, care îți permite să faci modificări mici în traseul spre succes, fără să te îndepărteze cu totul de la ruta inițială.

– Chiar de la începuturi, Amazon s-a concentrat pe prețuri mici, confort și diversificarea gamei de produse – toate sunt elemente centrate pe utilizator! La fel au făcut și cei de la Ebay sau booking.com. Așadar, gândirea pe termen lung le-a fost de mare folos

– Creșterea trebuie privită ca o călătorie, iar la început pornim de la o strategie pe termen lung.

– Trebuie cu adevarat sa înțelegi de ce vin utilizatorii pe site-ul tău. Nu ce vor să cumpere pe site-ul tău, ci de ce vor să cumpere acel produs.

– Singurul mod prin care poți căștiga pe termen lung este dacă punem accent pe utilizatori și pe dorințele acestora.

– Suntem într-o eră în care userul este super conectat.

– Clienții tăi și comunitatea din jurul brandului tău sunt cei care te vor ajuta să crești mai mult.

IMG_2883

11:50 – 12:05 DOINA VÎLCEANU (CHIEF MARKETING OFFICER CONTENTSPEED): AI UN MAGAZIN ONLINE DE SUCCES? ACUM CE MAI FACI? 4 TRENDURI DE URMAT IN 2016 PENTRU A AJUNGE LA URMATORUL NIVEL DE VANZARI. STUDII DE CAZ DE LA CEI CARE AU REUSIT

– Cum au reusit cei de la Sephora sa-i aduca in online pe cei din magazinele offline? Au implementat un sistem de carduri de fidelitate.

– 30% din comenzile online de la Diverta sunt cu ridicare din magazinul fizic.

IMG_2878
10:45 – 11:15 MARIE POLLI (SENIOR OPTIMIZATION STRATEGIST CONVERSIONXL) – WHAT TO DO IF YOU DON’T HAVE ENOUGH TRAFFIC FOR TESTING. HOW TO OPTIMIZE LOW TRAFFIC WEBSITES

– Odată ce ai o listă de ipoteze pentru îmbunătățirea site-ului, prioritizează. Alege lucrurile în care poți și trebuie să investești mai întâi.

– Nu trebuie să copii tot ce face competiția. Poți să vii cu ceva original, ceva care să-l atragă pe utilizator.

– Ce trebuie să verifici pe pagina ta: relevanța, claritatea, valoarea, divergența și lucrurile care distrag utilizator pe site.

photo

– Magazinele mari au destul trafic pentru a efectua teste de tip AB. Dar ce fac celelalte magazine mici sau mijlocii care nu au suficient trafic pentru test? Pe scrut, trebuie să facă research și să caute răspunsuri pentru a-și optimiza site-ul.

IMG_287510:25 – 10:45 ANA-MARIA ILIE (DIGITAL MARKETING MANAGER ORANGE ROMÂNIA): GOING MOBILE: [THE] DIGITAL [ROAD IS PAVED WITH] CHALLENGES, TOOLS AND WORKAROUNDS

– ANA-MARIA ILIE  vorbește despre strategia mobile, despre cum au lansat noul site Orange și cum au testat fiecare parte a acestuia cu ajutorul clienților.

– Am făcut o recrutare online și am strâns peste 6000 de clienți care ne-au ajutat să testăm secțiunea HELP din site. Aceștia au avut 10 task-uri, iar în jur de 50% dintre aceștia le-au realizat pe toate.

– Clienții vor să ia parte la luarea deciziei așa că ar fi bine să le dai această oportunitate. În acest fel, testează site-ul tău cu ei și cere feedback.

– Timpul de încărcare pentru mobile este foarte important. Este indicat să testezi versiunea mobile a site-ului tău și să ții cont că viteza de încărcare variază mult pe dispozitivele mobile în funcție de zona.

– În 48% din locuințele din România există o conexiune de internet mobil de la Orange.

IMG_286909:50 – 10:20 BRIAN DEAN (FOUNDER & CEO BACKLINKO): HOW ECOMMERCE SITES CAN TAP INTO GOOGLE’S NEW RANKING FACTORS

– Greșeala nr. 1 a magazinelor online este faptul că încearcă să facă magazinele prea mari din start. Mai multe pagini înseamnă și mai multe probleme. Cu cât mai concentrate sunt lucrurile pe paginile care funcționează cu adevărat, cu atât mai bine.

– Imaginile din articole sunt importante pentru ranking-u în Google, dar din punct de vedere al algoritmului nu contează foarte mult câte imagini sunt pe acel link.

– Nu mai este necesar ca paginile să conțină keyword-uri exact așa cum sunt căutate. Folosirea heading-urilor încă ajută, însă nu mai este atât de importantă, la fel ca multe alte tehnici tradiționale de SEO. Dar factorii de viitor, cei decisivi pentru urcarea în ranking-uri nu mai sunt, cu siguranță, aceștia.

– Încercați să faceți conținutul legat, dar nu dependent de produsele pe care le vinde magazinul vostru online. 

– În 2010, Google se concentra pe conținut. Vă amintiți de exact match domains? Perioada aceea se apropie de final. Astăzi totul stă în context.

– Google spune “Hai să ne fim atenți la cum caută oamenii brandurile și produsele online”. Așa că leagă idei dacă oamenii le caută în anumite combinații. Spre exemplu, la începuturile Backlinko, totul era 100% despre link building. Așa că oamenii căutau Backlingo și link building împreună, iar Google recomandă acum căutarea celor două combinate.

– Google a început să analizeze cu ce asociază utilizatorii diferite branduri. Pentru magazinele online e indicat să fii asociat cu un singur lucru, un keyword cu care să te asocieze toți clienții tăi. Un exemplu este Zappos – toți clienții îi asociază cu încălțămintea, deși ei au început să vândă foarte multe alte lucruri.

– Google says “Let’s pay attention for how people search for brands online”. It will tie ideas together if people search for them combined.

– Pentru magazinele online e indicat să fii asociat cu un singur lucru, un keyword cu care să te asocieze toți clienții tăi.

– Am analizat peste 1 milion de link-uri și am aflat că este o conexiune între bounce rate și rating-ul unui domeniu.

– Now it’s all about chunking your content into little boxes of information. Callout Boxes work really well. People want to know if you have free shipping or other information like that. Bulleted lists – don’t write essays, use bullets.

IMG_286509:10 – 09:45 PANEL: E-COMMERCE-UL ROMANESC (DE) LA INALTIME, moderata de Dorin Boerescu, 2Performant.

Invitati in Panel: Adrian Urdă (Altex România); Antonio Eram (Netopia mobilPay); Elisabeta Moraru (Google); Marius Costin (PayU România); Tudor Manea (eMAG)

Marius Costin – Anul acesta ne concentrăm foarte mult pe payment experience.

Elisabeta Moraru – Ne concentrăm pe video, pentru că are mesajul, emoția pe care o vrea clientul. Sunt magazine online care folosesc materiale video în site sau care și-au făcut canal de YouTube. Nu este un efort inutil sau doar de branding, ci e o călătorie care privește și consumatorul.

Antonio Eram – Mizăm foarte mult pe mobilPay Wallet. Vrem să găsim ingredientul pentru a-l face perfect. La plata cu acest Wallet intră, în acest moment, în top, și Botoșani, Galați, de exemplu, nu doar București și alte orașe mari din România.

Adrian Urda – Grija și atenția față de client este pe primul loc. Lucrăm la dezvoltarea și internalizarea completă a logisticii, a departamentului de call-center.

Tudor Manea – Ne vom concentra pe creșterea gamei de produse anul acesta. Și mai lucrăm foarte mult pe zona de operațiuni.

Antonio Eram (Netopia mobilPay): Sunt din ce în ce mai mulți oameni care plătesc cu telefonul mobil. Iar printre orașele cu cel mai mare număr de astfel de utilizatori sunt Botoșani, Galați.

Elisabeta Moraru (Google): Video-ul este din ce în ce mai popular, iar publicitarii au înțeles că nu au nevoie de filme de Oscar pentru a avea un conținut video apreciat.

Adrian Urdă (Altex România): Este important să plecăm de la nevoile clientului și să venim în întâmpinarea acestora. Există și competiție externă pe parte de e-commerce.

Dorin Boerescu, 2Performant:  Se discută foarte mult despre brandurile mari din offline care vor intra în e-commerce.

Marius Costin (PayU România): Având în vedere rezultatele trimestrului 1, în care piața a crescut cu 60%, nu cred totuși că s-a atins apogeul în ceea ce privește scăderea comisioanelor pentru plata online. Au fost doar câteva companii care au făcut campanii pentru a convinge cumptărătorii că plata online este mai eficientă și mai convenabilă pentru ei.

Elisabeta Moraru (Google): Schimbarea în afișarea rezultatelor plătite în Adwords (partea dreaptă) are două cauze: mobile și relevanță. Avem mulți advertiseri care ne spun că lor le-a scăzut costurile pentru că anunțurile sunt mai bine făcute – mai relevante, mai vizibile. Poziționarea brandului în anunțuri e și ea foarte importantă.

Adrian Urdă (Altex România): Credem în continuare foarte mult în offline și vrem să dezvoltăm modelul de omni channel, offline-ul și online-ul se completează unul pe altul.

Tudor Manea (eMAG): In 2014 erau 70% care preferau să cumpere din offline, îar în 2012 și mai mulți. Tot mai mulți clienți vin și se informează în offline, dar cumpără tot mai mult din online. Ne-am uitat pe clienții care au avut prima achiziție în showroom, dar la următoarele au trecut spre online și ridică produsul din offline.

Elisabeta Moraru (Google): Ne indreptăm deja tot mai mult spre studenți pentru formare. Convingerea mea este, totuși, că poți învăța în orice moment. Vrem să îi învățăm pe profesori să se simtă confortabil cu mediul online.

09:00 – 09:10 START GPEC SUMMIT MAI 2016 

817C3989

 


 

Au mai făcut live blogging de la GPeC Summit: