Scoala de Vara GPeC 2012, editia a II-a

Ne-a placut mult Scoala de Vara de anul acesta, ne-au placut trainerii, bloggerii si, bineinteles, participantii – am vrea si acum sa fim tot la munte, indiferent de putinele ore de somn… :)

De la bun inceput vrem sa le multumim mult tuturor celor prezenti si speram ca v-ati simtit cel putin la fel de bine ca noi. You guys rock! Iar pentru cei care nu au reusit sa ajunga, iata ce ati pierdut:

Marti, 4 septembrie, am pornit impreuna cu Liviu catre locul actiunii pentru a pune la punct detaliile organizatorice. Am inspectat camerele din cele 3 pensiuni ocupate, am repartizat participantii in functie de regimul de cazare, am aranjat sala de curs dpdv logistic, am facut probe cu videoproiectorul, am stabilit variantele de meniu pentru a doua zi si chiar am testat mancarea pentru voi… noua nu ne era foame deloc ;) Ba chiar am testat si cate o bere (nu cumva sa fie expirata) :)

Miercuri, 5 septembrie, a fost ziua in care ne-am asteptat participantii. E-adevarat, ne-ati luat prin surprindere, unii din voi ajungand un pic mai devreme – eu si Liviu fiind inca nebarbieriti si nepregatiti corespunzator de “musafiri”. Sper ca nu v-am speriat prea tare :)

Cand grupul a devenit deja semnificativ, am inceput Scoala de Vara cu o sesiune de brain storming in care am pus pe hartie intrebarile participantilor pentru fiecare trainer in parte. Am strans peste 30 de intrebari in total si i-am confiscat lui Liviu o jucarie pe care o folosea in exces, chipurile facand liniste – desi el era cel mai galagios. ;)

Seara a continuat cu cina si discutii intre cei aproape 40 de participanti din prima zi (punctul de maxim a fost atins sambata seara cand eram 50), pregatindu-ne sufleteste de cursurile de a doua zi. Sufleteste, adica la vin, bere, gin, cu prea multa mancare…

Joi, 6 septembrie, a fost prima zi de cursuri. Scoala de Vara GPeC 2012 a fost deschisa de Andrei Georgescu (White Image) cu o prezentare despre e-mail marketing in e-commerce, statistici si trucuri despre cum sa iti optimizezi campaniile pentru a avea cele mai bune rezultate.

A urmat Cristian Ignat (2Parale) vorbind despre optimizarea campaniilor de Google AdWords – o prezentare cu multe exemple concrete si raspunsuri la obiect, extrem de apreciata de cursanti.

Ultimul slot de curs al primei zile i-a apartinut Gabrielei Chesaru (Buburuza.ro), fiind axat pe branding, marketing si comunicare.

Seara de joi s-a lasat cu discutii 1 la 1, networking si un joc de Activity la care am ras copios alegand o carte pe care scria: “arta dramatica” – semnificatie pe care ar fi trebuit sa o desenez (fara sa vorbesc) in asa fel incat coechipierii sa intuiasca cele doua cuvinte. Da… n-am reusit! :)

Ziua de vineri, 7 septembrie, a inceput cu prezentarea lui Claudiu Murariu (PadiCode) despre tool-uri de web analytics care pot ajuta magazinele online in analizarea datelor si optimizarea conversiilor, cat si despre A/B si MV Testing.

Cosmin Negrescu (SEO monitor) a explicat importanta unui SEO bine facut pentru un magazin online demonstrand ca bugetul dedicat SEO nu este o cheltuiala, ci o investitie pe termen lung in propria afacere.

Cel care a inchis ziua de vineri intr-un ropot de aplauze, a fost Liviu Taloi (SiteAudit), care a fermecat audienta prin Feng Shui, atingand aproape toate aspectele esentiale pentru un business online, marsand pe usability, optimizarea conversiilor si castigarea increderii consumatorilor in comertul electronic.

Sambata, 8 septembrie, a debutat cu prezentarea sustinuta de Octavian Badescu si Lucian Baltaru de la SameDay Courier despre problemele de logisitca frecvent intalnite de catre magazinele online – o prezentare care s-a lasat cu multe intrebari din partea participantilor si la care SameDay a raspuns prompt si concret, ca intr-un dialog deschis intre prieteni.

Costin Radu (The Geeks) a prezentat studii de caz despre aplicatii in Facebook care pot contribui la cresterea conversiei, punctand si ce sa faci si ce sa nu faci in social media.

Cursul care imi apartinea (Customer Journey) a fost schimbat cu 5 minute inainte de prezentare – lasand la o parte ppt-ul la care m-am chinuit o noapte intreaga. :) Am hotarat sa schimbam regulile jocului si sa facem din acest curs un exercitiu interactiv, grupand participantii in 4 echipe care au lucrat aprox. 40 de minute fiecare pentru a pune la punct strategia de dezvoltare a unui magazin online ales din cadrul echipei.

Ulterior, fiecare team leader a trebuit sa prezinte strategia elaborata, iar rezultatele au fost excelente, mai ales cand discutam pragmatic (pe situatii concrete).

Seara de sambata s-a incheiat in jurul focului de tabara si in acordurile de chitara ale fratilor Panaitescu (Doru si Mircea), la vin si tuica fiarta.

Duminica, 9 septembrie, am incheiat cursurile Scolii de Vara cu un panel de dezbatere la care au participat Marius Ghenea (FIT Distribution), Bogdan Socol (SigmaNet) si George Nicolae (F64). Am discutat despre situatia pietei si am raspuns la intrebarile participantilor pentru problemele ridicate, sfatuindu-ne asupra lor.

Pe langa panel, Liviu Taloi a prezentat un case study al GamesLine.ro caruia i-a oferit consultanta gratuita timp de 2 luni de zile, iar Bogdan Manolea (Legi-Internet.ro) a ridicat in discutie 2 chestiuni importante: “marea” dezbatere asupra cookie-urilor (interpretata gresit de multi actori din online) si problema conformitatii in garantii – un caz real trait de mine si Bogdan cu un magazin online.

Nu am terminat Scoala de Vara fara probele nimicitoare de team-building puse la cale de Wild Escapes. Ne-am petrecut, deci, dupa-amiaza de duminica tragand la tinta cu o prastie si o pusca de paint-ball, incercand sa facem un foc fara chibrit sau bricheta, facand echilibristica pe un bustean cu masti de gaze pe fata, aruncand cu grenade si incercand sa refacem niste amarate de noduri – inclusiv cel folosit pentru spanzurare… :(

Seara de duminica ne-a prins la mima – unde Liviu a trebuit sa mimeze cuvantul “empirism” (de restul cuvintelor nu zic nimic J). Am acordat diplome de participare cursantilor, iar echipele castigatoare la team building au primit peruci viu colorate si scarpinatoare pentru spate. :)

Conform feedback-ului participantilor, Scoala de Vara GPeC 2012 si-a atins scopul imbinand utilul cu placutul, asa cum ne-am dorit. Mi-a parut rau pentru fiecare strangere de mana de “la revedere” pe care am avut-o in cursul diminetii de luni, 10 septembrie. Nu de alta, dar as mai fi vrut sa va am alaturi!

In speranta ca v-ati simtit bine cu GPeC, abia astept sa va reintalnesc in 2013. Va multumesc voua: trainerilor (pentru timpul dedicat Scolii de Vara, chiar daca aveti propriile business-uri); bloggerilor oficiali (pentru ca ati scris constant despre ce facem si, mai ales, pentru ca v-am simtit aproape sufleteste – ati fost pentru mine parte din echipa de organizare) si participantilor (intr-un singur cuvant: minunati).

Ma bucur enorm ca Scoala de Vara GPeC a adus tuturor un grup de oameni care au impartasit experiente si know-how si a reusit, in acelasi timp, sa se distreze pe masura! Va multumesc!

Nostalgic,

Andrei Radu

Gala Premiilor eCommerce 2012 este un eveniment powered by Allegro Group

Sustinut de: Orange Romania, VISAFAN Courier, UIS, Cronos Mobile, Zumzi, Koyos si Euroweb.

Cu sprijinul: Papetarie.ro, CasaDeTraduceri, Tudor Tailor si FotoAnimatie.

Parteneri media: Wall-Street, 9AM, DailyBusiness, Startups.ro, AvocatNet, 2Parale, Kiss FM, LTV.ro, StandOut, FaceBrands, IAB Romania, Elevate, ComunicateDePresa, ShopMania, Trafic.ro, LaptopNews, ComputerBlog.

Bloggeri parteneri: Chinezu.eu; Sorin.Rusi.ro; LiviuTaloi.ro; CristianFilimon.com; Chetroni.com; LigiaAdam.ro; iYli.ro; Clickio.ro; VictorKapra.ro