15 Strategii de utilizare a Dovezilor Sociale în eCommerce pentru maximizarea Vânzărilor pe toate etapele unui Sales Funnel

Cum convingi mai mulți oameni să devină clienții tăi… în condițiile în care piața e plină de oferte și competitori? Cum îi convingi să ia decizia mai repede? Clienții compară alternativele, studiază argumentele / obiecțiile și analizează opinia altora despre produsele sau serviciile despre care sunt interesați. Cu cât prețul e mai mare, cu atât au nevoie de mai mult timp pentru a se hotărî. De aceea e atât de important să înțelegi comportamentul consumatorilor și să vizualizezi un sales funnel pentru stadiile prin care trec în acest proces.

Abordarea aceasta te va ajuta să descoperi strategiile potrivite în fiecare stadiu, astfel încât să pregătești conținutul potrivit și să determini o acțiune la fiecare punct de contact. Dovezile sociale reprezintă unul dintre cei mai influenți factori pe care îi poți folosi în sales funnel. Așdar am adunat aici 15 strategii eficiente prin care să le folosești în raport cu fiecare etapă a pâlniei tale, astfel încât să maximizezi vânzările și să crești procentul clienților loiali. 

Fiecare strategie merita testată – și ai timp, indiferent că ești la început sau ai experiență deja în eCommerce – să vezi dacă și cum funcționează pentru afacerea ta, în mod specific.

Cele 3 părți ale funnelului:

TOFU

  1. Articole de blog pe baza dovezilor sociale
  2. Postări social media în jurul review-urilor
  3. Reclame PPC cu dovezi sociale
  4. Concursuri pe bază de UGC
  5. Sistemul de recomandări

MOFU

  1. Dovezi sociale în landing page lead gen
  2. Crearea unei comunități și lead nurturing
  3. Afișarea dovezilor sociale în site
  4. Remarketing cu testimoniale video
  5. Optimizarea strategiei de email marketing cu dovezi sociale

BOFU

  1. Folosirea feedback-ului pozitiv în site 
  2. Dovezi sociale în finalizare comandă
  3. Studii de caz pentru B2B, dar și B2C
  4. Ambasadorii de brand și mesajele persuasive
  5. Optimizarea ofertelor cu dovezi sociale

Înainte să începem propriu-zis, aș vrea să definim puțin conceptul de sales funnel, pentru cei mai puțin familiarizați: Un sales funnel sau pâlnie de vânzări este reprezentarea vizuală a stadiilor prin care trece un consumator, de la necunoscut, la client fidel sau chiar ambasador de brand.

Drumul omului spre cumpărare nu este linear și, uneori, e plin de ”indicatoare” care îl determină să iasă din funnel-ul tău – pot fi obiecții, oferte ale competitorilor, distrageri, deciziile altor persoane de care ascultă, și așa mai departe.

Noi, la Gomag, folosim reprezentarea în 3 stadii: partea de sus, de mijloc și de jos a funnel-ului. Fiecare dintre aceste stadii include etape mai granulare, cum ar fi comparare și intenție în middle of the funnel, sau achiziție și fidelizare, în bottom of the funnel.

La modul general, există diverse tipuri de conținut ce se potrivesc pentru a răspunde nevoilor din fiecare stadiu din funnel. Când echipezi acest conținut cu dovezi sociale, crești gradul de influență, cu scopul de a fluidiza și accelera drumul clientului în funnel. Altfel spus, crești șansele ca omul să cumpere mai repede și mai sigur pe el.

Așa că hai să vedem cum folosești dovezile sociale în fiecare stadiu din funnel.

Partea de sus a funnel-ului – TOFU

1.Articole de blog pe baza dovezilor sociale

În acest stadiu, ai de-a face cu audiențe reci: vizitatori necunoscuți, oameni care au auzit poate doar în trecere despre tine, oameni care nu au o nevoie conștientă sau cei care și-au pierdut, la un moment dat, interesul dupa ce au interacționat cu tine. Aceștia sunt atrași spre tine datorită unui mesaj pe care îl transmiți prin eforturile tale de marketing sau fac căutări informaționale, fără o intenție tranzacțională inițială.

Scopul tău, în această fază, este să le atragi atenția și să trezești un interes, astfel încât să rămână cât mai mult timp în compania ta, până când, eventual, vor face o conversie: se vor abona, se vor înscrie, încep să te urmărească pe cel puțin unul dintre canalele tale sau cumpără.

Blogul de companie intervine aici pentru a livra conținutul relevant care să ducă la aceste conversii. 

Dar cum folosești dovezile sociale în blog?

  • Creezi articole bazate pe storytelling în jurul unor experiențe de cumpărare pozitive sau scenarii de folosire specifice, care ar putea răspunde unei căutări informaționale – adaugi aici citate, video cu clienții (dacă ai), fotografii ale clientului (cu acordul lui, bineînțeles).
  • Creezi ocazional articole tip colecție de review-uri, ce includ scenarii, obiecții, răspunsuri, adunând multiple citate de la clienții tăi, influenceri, lideri de opinie, specialiști din domeniul tău etc.
  • Articole cu top bestsellers în fiecare lună, unde specifici numărul clienților sau o altă cifră impresionantă + review-uri reale.
  • Transcrii testimoniale și interviuri video cu clienții.
  • Creezi un articol în jurul unui video de unboxing pentru produse cărora le pregătești o experiență deosebită – de exemplu, poate adaugi în colet vouchere, scrisori de mulțumire, cadouri de sezon etc., și ai micro-conținut imprimat pe cutie / inserții.

2. Postări social media în jurul review-urilor

Social media marketing este o strategie tradițională de folosit în top of the funnel, deși are impact pe tot parcursul pâlniei. Vezi tu, oamenii care aleg să te urmărească aici au o cât de mică intenție să rămână alături de tine și să cumpere la un moment dat.

Cultivă gradul de familiarizare, socializează cu urmăritorii tăi și oferă-le conținut – inclusiv pornind de la dovezi sociale – care să consolideze credibilitatea brandului tău.

  • Găsește un design dedicat pentru postările în care distribui review-uri sau testimoniale primite de la clienții tăi
  • Repostează conținutul generat de clienți (UGC), realizând un context de celebrare în jurul acestuia – ex., serie ”Clientul lunii la [Nume Magazin]”.
  • Distribuie comunicatele de presă sau articolele în care ești menționat, inclusiv interviurile cu tine.
  • Fă postări cu întrebări, sondaje sau chiar scală NPS (net promoter score), dacă știi că ai mulți ambasadori de brand printre urmăritori – comentariile lor pozitive au impact asupra celor care nu te cunosc foarte bine. În plus, pot fi refolosite pe celelalte canale.

3. Reclame PPC cu dovezi sociale

O altă strategie de marketing eficientă în acest stadiu al pâlniei ține de reclamele PPC folosite pentru brand awareness, indiferent ca e vorba de Google, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Pinterest, YouTube etc. etc. Desigur, ții cont de caracteristicile audienței tale, în mod specific, pentru a alege canalele pe care rulezi campanii plătite – mergi acolo unde se află publicul tău și unde consumă conținut.

După ce le identifici, trebuie să știi că poți crește credibilitatea reclamelor folosind dovezile sociale, atât ca mod de segmentare, cât și ca ”hook”, să atragă atenția și click-ul.

  • Folosește-te de numere – câți clienți ai, câți oameni fac parte din comunitatea ta.
  • Folosește insigne de încredere – distribuitor oficial ”brand”, premiat de ”nume cunoscut”, certificat ”brand”, numărul 1 în topul X.
  • Adaugă citate scurte în reclame, acolo unde este posibil.
  • Folosește UGC în reclame – de exemplu, poți rula reclame cu imagini generate de clienți, poți adăuga un fragment dintr-un video UGC într-o reclamă video etc.
  • Activează extensii pentru review-uri – dacă folosești Gomag, de exemplu, din Feed-uri ai posibilitatea sa adaugi un feed de review-uri în Merchant Center, pentru optimizarea campaniilor tale de Shopping.

4. Concursuri pe bază de UGC

Una dintre cele mai eficiente metode să atragi rapid atenția și interesul audiențelor reci este organizarea unui concurs / giveaway.  E o tehnică excelentă mai ales în campaniile tematice, fie că e vorba de lansări, celebrarea unui milestone sau recuperarea interesului în perioadele slabe.

Concursurile sunt, în sine, adevărate motoare de generat dovezi sociale, așa că uite câteva idei de care să ții cont:

  • Organizează mecanismul de concurs cu condiția să posteze conținut – pot fi comentarii cu imagini, video sau povești text cu produsul în timp ce este folosit sau, dacă e un produs / serviciu abstract, cu experiența și beneficiile de folosire.
  • Folosește gamification în concursul tău – nu tot timpul, dacă nu vrei să te complici. Însă, uneori, poate fi vorba de găsirea unor indicii, din social media sau reclamă, până în site, de exemplu.
  • Fă concursuri în parteneriat cu branduri mai cunoscute – efectul de halou te ajută să împrumuți din credibilitatea brandurilor respective, astfel încât și compania ta să fie percepută pozitiv.

5. Sistemul de recomandări

Vorba din gură în gură rămâne și astăzi una dintre cele mai eficiente tactici de marketing. Nu ai în totalitate control asupra modului în care se duce veste despre tine. Dar poți pregăti stimuli și direcționale, pe baza relațiilor pe care le ai cu clienții existenți și iderii de opinie.  Acțiunile lor vor ajunge la audiențe mai extinse, pe care nu poți sau e prea scump să le contactezi în alt mod.

Hai să vedem cum poți crea o fundație, în mod controlat, pentru sistemul de recomandări al afacerii tale:

  • Gândește un sistem pentru recompensarea recomandărilor făcute de clienți – de exemplu, după o primă achiziție, poți reveni cu un Email Bot la o anumită perioadă, în care să le oferi un voucher personalizat. Îi inviți să distribuie voucherul respectiv pe conturile lor social media și în grupul lor (familie, prieteni).

Rapoartele din Gomag îți permit să monitorizezi folosirea voucherelor respective (de aceea le oferi personalizate). Pentru clienții care aduc și mai mulți clienți noi poți oferi vouchere de valori mai mari, cadouri în colete sau cadouri special trimise separat (îi anunți că faci asta). Nu strică să ai în site o pagină dedicată în care să explici sistemul tău de recomandări.

Desigur, acest scenariu e aplicabil când ai timp sau un om care să se ocupe de monitorizare. Când numărul de clienți și comenzi crește, vei avea nevoie de un sistem automatizat care să facă monitorizarea și să ofere recompensele.

  • Colaborează cu influenceri și micro-influenceri – trimite-le produsele și invită-i să posteze despre tine sau / și să îți ofere recenzii pe care să le repostezi pe canalele tale.
  • Încurajează-ți clienții să lase review-uri pe multiple canale – Google my Business, social media, platforme dedicate etc.
  • Creează un hashtag personalizat pentru afacerea ta și comunică-l peste tot pentru a încuraja oamenii să creeze conținut despre tine și cu produsele tale, și să îl posteze pe Instagram.

Tot conținutul creat de rețeaua ta va fi disponibil nativ în online sau repostat de către tine. Oricât de mare ar fi internetul, cu puțină direcționare din partea ta, oamenii tot se vor ”împiedica” de el.

Exact acesta e scopul în TOFU – să creeze un prim – și poate un al doilea – punct de contact între brandul tău și consumator.

Partea de mijloc a funnel-ului – MOFU

1. Dovezi sociale în landing page lead gen

În acest stadiu al palniei ai de-a face cu audiențele calde: oameni care știu cine ești, conștientizează că au o nevoie sau o durere, sunt interesați de ceea ce vinzi, dar încă nehotărâți. Vrei să îi transformi în lead-uri, în prospecți, și să le cultivi interesul inițial până îi aduci în pragul deciziei de cumpărare. Așadar, aici dovezile sociale capătă o influență și mai puternică.

Uite cum poți să le folosești:

  • Adaugă citate și UGC în landing page-ul folosit pentru generarea de lead-uri – poate fi vorba de un formular de înscriere pentru a primi un beneficiu (voucher, conținut cu acces închis – ebook, ghid, checklist, catalog etc.) sau un formular de înscriere la newsletter, depinde unde a aterizat viitorul lead: articol de blog, pagină statică din site etc.
  • Un video în landing page poate face deseori minuni – iar dacă îl folosești, încearcă să adaugi secvențe cu clienții: o porțiune dintr-o discuție, o declarație a unui feedback pozitiv.
  • Afișează dovezi de siguranță în landing – mențiuni în media (și care media anume), logo-uri pentru mărcile vândute, certificări, citate de la lideri de opinie sau specialiști de nișă, premii obținute.

2. Crearea unei comunități și lead nurturing

Atenția și interesul sunt suuuuper volatile. Un argument mai slab, o obiecție irațională sau rațională, ori o distragere – oricare dintre acestea te pot face să îți pierzi prospectul. Iar pentru a-l aduce înapoi, cheltui încă odată resurse prețioase. Așadar, odată ce ai obținut datele vizitatorului și l-ai transformat în prospect, bate fierul cât e cald. Crearea unei comunități, echiparea site-ului cu dovezi sociale, remarketing-ul și email marketing-ul sunt toate metode și canale eficiente pentru a întreține interesul pe afacerea și produsele tale.

Hai să începem cu folosirea unei comunități pentru lead nurturing:

  • Alege un canal principal ca punct de întâlnire și discuții pentru comunitatea ta – grup pe Facebook sau LinkedIn, în general. 
  • Moderează activ discuțiile din comunitate și creează subiecte de discuție. Vino cu conținut util, pune întrebări, cere reacții specifice, setează așteptări, formează serii de postări etc. Intenția este sa menții comunitatea activă; așa va rămâne treaz și interesul membrilor.
  • Fă oferte și acțiuni exclusiv pentru membrii comunității tale – vouchere, reduceri, flash sales, coduri săptămânale, acces în premieră la produsele noi sau conținutul nou.
  • Preia conținutul și comentariile din comunitate (cu acordul lor), în alte canale și campanii de marketing.

3. Afișarea dovezilor sociale în site

E vital ca la fiecare punct de contact al lead-ului cu site-ul tău să vadă dovezi puternice de credibilitate. Acestea funcționează ca semnale: că au ajuns într-un site de încredere, că și alții sunt interesați și mulțimiți de interacțiunea cu tine, că meriți să fii una dintre alternativele pe care le compară.

Iată ce dovezi sociale funcționează bine în acest punct:

Afișează UGC din Instagram în site, cu InstaApp – dacă vinzi cu platforma Gomag, aplicatia InstaApp îți oferă posibilitatea de a prelua postările din contul tău sau cele care au un anumit hashtag, și să le afișezi în paginile dorite din site (sau toate, sau cu excluderi). Daca ai un hashtag personalizat, prin InstaApp poti prelua absolut tot UGC-ul postat de clienții tăi pe Instagram.

  • Creează galerii de imagini cu produsele în timp ce sunt folosite – preiei imagini primite de la clienți, de la influenceri, parteneri etc. Cu aceste galerii poti crea story board-uri, care te ajută să crești credibilitatea și să oferi inspirație pentru folosirea produselor. Ai o aplicație specială în Gomag pentru acest scop, Galerie de imagini.
  • Afișează review-uri verificate la multiple produse – atât text, cât și imagini, rating etc.
  • Completează pagina Despre noi din magazin – creează o poveste completă a business-ului, echipată cu review-uri, testimoniale, UGC, premii, certificări, mențiuni în presă.
  • Semnalizează clar în site produsele bestseller. Le poți marca cu icon-uri, le poți aplica Marcaje Promoționale (dacă folosești platforma Gomag) sau le poți include într-o categorie separată. Aceste produse sunt dovada că au fost cumpărate și de alți consumatori, așadar credibilitatea lor crește.

4. Remarketing cu testimoniale video

Statistic, datele ne spun ca un consumator are nevoie de 6-8 puncte de contact înainte de a lua decizia de cumpărare. Uneori e nevoie de mai puține, alteori mai multe – în special când e vorba de produse sau servicii scumpe, sau are au impact pe termen lung asupra vieții lor. Așadar, trebuie să continui să interacționezi cu lead-urile tale. O metodă bună este remarketing-ul. Instrumentele de reclamă te ajută aici, pe multiple canale.

Cum încorporezi dovezi sociale în remarketing? 

  • Folosește-te de video-urile cu clienții mulțumiți. 
  • Poți încorpora în copy dovezi sociale care să combată diverse obiecții la cumpărare. Sau direct pe banner, cu steluțe, citate și tot tacâmul.
  • În cazul în care retargetezi clienți care au mai cumpărat înainte, reamintește-le că au încredere în tine și împinge în față produsele noi lansate și noile colecții.

5. Optimizarea strategiei de email marketing cu dovezi sociale

Email-ul se dovedește un instrument fantastic pentru lead nurturing, mai ales dacă acționezi rapid, imediat ce lead-ul a intrat în baza ta. Setează o secvență de email-uri pentru onboardingbun venit, mail-uri de educare pornind de la subiectul prin care au intrat în bază, oferte soft sell, oferte hard sell. De asemenea, întreține atenția cu newslettere regulate și campanii în serie, cu oferte exclusive pe email.

Iată cum să crești impactul email-urilor tale cu dovezi sociale:

  • Folosește citate scurte, rating și numere în subiectul email-urilor – primul tău scop este ca oamenii să îți deschidă email-ul, da? Așadar, vrei să ai subiecte puternice, persuasive, care să determine click-ul. De-abia din acest punct începe să conteze conținutul email-ului.
  • Adaugă câte un review în fiecare email și newsletter pe care îl trimiți – în special când afișezi casete de produse, ai grijă să preiei și rating-ul, dacă produsele respective au așa ceva.
  • Trimite în newslettere articolele realizate pe baza dovezilor sociale!
  • Dublează impactul voucher-elor exclusive pentru baza de abonați menționând de fiecare dată numărul membrilor din comunitatea ta. De exemplu, poți crește senzația de FOMO limitând numărul de utilizări ale voucher-ului, în contextul în care ai x sure de membri.

Scopul tău, cu fiecare dintre acțiunile pe care le faci în acest stadiu, este să aduci lead-ul în pragul deciziei de cumpărare, să crești încrederea lui în brand și să îl direcționezi spre site unde îl convingi să cumpere.

Partea de jos a funnel-ului – BOFU

1. Folosirea feedback-ului pozitiv în site 

În această fază a pâlniei, lucrezi cu audiențele fierbinți: oameni pregătiți să cumpere, care au o nevoie sau o dorință urgentă, sau care te ”iubesc” atât de mult încât vor să cumpere tot ce ai să le dai.

Aici te concentrezi pe site, pe magazinul tău online, astfel încât să îl echipezi cu toate lucrurile care te vor ajuta să determini finalizarea comenzii.

Uite ce dovezi sociale să adaugi în website (pe lângă cele menționate la punctul 8):

  • Activează un icon de trust prin care să afișezi numărul de clienți fericiți sau alt număr reprezentativ pentru comunitatea ta. Când vinzi cu Gomag, ai o setare ușor de făcut ce îți permite plasarea unui astfel de icon pe toate paginile din magazin.

  • Activează un hellobar cu o expresie pozitivă legată de experiența de cumpărare + call-to-action și link spre un landing page. Evită cuvântul ”nu” și exprimările negative.
  • Adaugă dovezi sociale în apropierea butoanelor de call-to-action. De exemplu, poți crește valoarea coșului de cumpărături dacă ai opțiuni de upsell cu aplicația Produs Configurabil, iar în micro-copy-ul titlurilor, o dovadă socială (de ex., ales de x ori).

2. Dovezi sociale în finalizare comandă

Un loc anume asupra căruia să îți concentrezi atenția în bottom of the funnel este pagina de finalizare comandă. Aici se întâmplă, practic, magia ce face ca business-ul tău să fie profitabil. Așa că vrei pe cât de mult se poate să o optimizezi, astfel încât să reduci rata coșurilor abandonate și să determini vânzarea.

Cum folosești dovezile sociale în checkout?

  • Permite afișarea icon-urilor de trust în această pagină.
  • Permite afișarea testimonialelor în această pagină, sub order box. Le poți afișa text sau chiar banner.
  • Afișează logo-urile procesatorilor de plăți, carduri și ale transportatorilor – amintește-ți cât de mult contează efectul de halou.
  • Adaugă numărul clienților mulțumiți de produsul OTO recomandat – OTO sau One-Time Offer e o metodă de a crește valoarea coșului în ultimul moment, direct în checkout. Afișează rating-ul și micro-copy cu dovadă socială în căsuța produsului OTO. 

3. Studii de caz pentru B2B, dar și B2C

Studiile de caz reprezintă un tip de conținut intens folosit în sectorul B2B, ca dovadă de încredere și dovadă de funcționare a serviciului pe care îl oferi. Însă pot fi folosite eficient și în B2C. Vezi tu, când ne gândim la conceptul de studiu de caz, majoritatea vizualizăm un proces linear, despre financiar sau operațional. Similar, în B2C, poți publica studii despre lucrurile pe care le-ai facut pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare, consolidate cu recenzii sau testimoniale care să susțină afirmațiile tale.

Însă nu trebuie să fie întotdeauna atât de formal. Studiul tău de caz poate fi o explorare a eforturilor firmei pentru susținerea unor valori importante în ochii publicului tău: sustenabilitate, responsabilitate socială etc.

De asemenea, un studiu de caz poate lua multe forme, de la articole, pagini dedicate în site, și până la video-uri scurte de maxim 2 minute.

4. Ambasadorii de brand și mesajele persuasive

Am tot menționat ambasadorii de brand, așa că hai să vedem împreună cine sunt acești oameni și de ce sunt atât de importanți. Dintre toate segmentele tale de audiență, ambasadorii sunt clienții dispuși să vorbească despre afacerea și produsele tale, să te recomande în comunitățile și grupurile lor, atât nativ, cât și contra unei recompense.

Inclusiv temperatura ambasadorilor diferă, de la afiliați – cei care așteaptă un stimul pentru a te recomanda, până la ambasadori lovemark, cei care au o loialitate ce excede rațiunea – îți iubesc și îți respectă compania, cumpără repetat, cumpără ce ai nou și te recomandă nativ în fața celorlalți.

Experiența lor anterioară, opinia verificată și emoțiile pozitive față de afacerea ta îi determină pe acești oameni să creeze cele mai convingătoare mesaje de marketing, la costuri foarte mici pentru tine.

Așa că sfatul meu este să țintești să formezi astfel de ambasadori, indiferent ce vinzi:

  • Implementează un program de fidelizare – folosește întregul arsenal de tactici posibile, până descoperi ce funcționează pentru business-ul tău.
  • Creează experiențe de poveste, atât la cumpărare, cât și post comandă.
  • Dacă vinzi cu Gomag, folosește aplicația Review-uri Automate sau Email Bot pentru a cere recenzii clienților tăi, după fiecare comandă. Automatizează culegerea de recenzii, ca o primă treaptă în transformarea clienților tăi în ambasadori.
  • Celebrează clienții în mod public, pe profilurile tale (cu acordul lor).

5. Optimizarea ofertelor cu dovezi sociale

Ajungem și la ultima strategie din materialul de astăzi. Ultima, însă una dintre cele mai importante. În BOFU, ofertele sunt de nelipsit, indiferent că se bazează pe prețuri reduse, tactici de urgentare precum stocuri mici sau ediții limitate, lansări de produse sau exclusivitate pentru o anumită perioadă.

Când adaugi în ecuație dovezi sociale, crești impactul ofertelor și atragi mai mulți clienți. Uite cum:

  • Adaugă strategic recenzii în landing page-ul de ofertă și în reclamele PPC folosite în promovare.
  • Postează update-uri și trimite email-uri regulat pe parcursul campaniei de ofertă, în care să anunți câți oameni au cumpărat până acum, cât timp mai e valabilă oferta și care sunt produsele preferate.
  • Marchează cu marcaje promoționale (icon) produsele bestseller sau trending – clienții adoră să cumpere produse validate social. Sau poți folosi marcaje de timpul ștampilă cu ”Aprobat de x expert”.

Ca antreprenori, în eCommerce și business, până nu trecem printr-o experiență, nu avem decât un singur reper: bunele practici.

În același scenariu se află și clienții tăi; până nu cumpără odată de la tine, nu au încredere 100% că le poți oferi exact ceea ce au nevoie. Și chiar după ce fac asta, au nevoie continuu de dovezi care să îți mențină credibilitatea în ochii lor.

  • Folosește dovezile sociale. 
  • Inspiră-te din articolul de față pentru a testa strategii în business-ul tău. 
  • Vezi cum funcționează și fă lucrurile diferit – credibilitatea și diferențierea îți pot face business-ul profitabil pe termen lung.

Iar dacă ești în căutarea unei soluții prin care să afli dacă faci lucrurile bine în magazinul tău, îți recomand GPeC ProficiencyAici găsești nu doar bunele practici, ci și experți care să te susțină pe drumul tău spre obiectivele propuse… și de ce nu, către unul dintre premii (o dovada socială pentru afacerea ta!).

Spor la aplicat informațiile și spor la vânzări!

______________________________________________________________________________________

Cosmin Dărăban – CEO & Co-Founder Gomag

Online din 2000, Cosmin Dărăban este specializat în marketing online și eCommerce, CRO (optimizarea ratei de conversie) și tehnici de creștere a traficului și vânzărilor.

Printre proiectele lui Cosmin se numără platforma Gomag, una dintre cele mai populare soluții eCommerce din România, board game-ul GoFunnel, podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag, hub-ul de educare Academia de eCommerce și cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, lansată în 2019. Probabil îl cunoști și în calitate de jurat sau speaker la cele mai importante evenimente din eCommerce-ul românesc.

De-a lungul anilor, alături de echipa sa, Cosmin a contribuit la creșterea a numeroase firme, iar în prezent, pe platformă se dezvoltă peste 3500 de magazine online, din toate industriile.