ePlan – Instrumentele și tehnologia care ajută consumatorii finali în procesul de achiziție

eMAG a lansat anul acesta multe produse în zona de tehnologie care să faciliteze deopotrivă procesul de customer journey și creșterea ratei de conversie pentru magazinele active în Marketplace. În acest sens, Andrei Radu, prezentator ePlan by Știrile ProTV, a discutat în detaliu cu Stejara Pircan, Vicepreședinte eMAG, despre instrumentele și tehnologia care ajută consumatorii finali în procesul de achiziție.

Stejara Pircan a lucrat aproape 10 ani la Carrefour România, ajungând să conducă departamentul de achiziții electro-IT. Din 2014 s-a alăturat echipei eMAG, iar astăzi este vicepreședinte de vânzări pe categoriile electro-IT și consumabile.

Pentru un magazin online, un lucru extrem de important este pagina de produs și modul în care acesta este pus în valoare. Din experiența de la eMAG, Stejara vorbește despre elementele importante pe care un magazin trebuie să le ia în considerare pentru optimizarea imaginii de produs:

Să le luăm în ordine: Plecăm de la titlul produsului, care trebuie să fie foarte clar, să explice despre ce produs este vorba, ce brand și două, trei specificații esențiale pentru produsul respectiv. Urmează o parte esențială și anume cea de galerie în care avem, pe de-o parte pozele de produs, unde minimul necesar ar fi patru, cinci poze pe produs în diverse ipostaze ale produsului, astfel încât să le vedem și ca dimensiune, să încercăm să simțim produsul ca atingere. Și foarte importantă este partea de video. Partea de video în eMAG la multe produse urmează imediat după prima poză a produsului. De ce? Pentru că printr-un video reușim să captăm mult mai multe informații despre produs.”

Pe lângă pagina de produs, pentru un magazin complex precum eMAG este importantă și secțiunea de recenzii (reviews). Acestea sunt valoroase în momentul în care un produs începe să se vândă, deoarece părerile altor consumatori care au interacționat deja cu produsul sunt importante pentru clienți. De asemenea, clienții eMAG pot interacționa atât cu alți consumatori, cât și direct cu comercianții în secțiunea de întrebări și răspunsuri din pagina de produs.

Nu toți clienții sunt dispuși să scrie o recenzie după ce cumpără un produs, așa că magazinele online trebuie să fie creative și să motiveze clienții să povestească despre experiența lor cu produsul. Printre sfaturile Stejarei Pircan, notabil ar fi:

”În niciun caz cu bani sau recompense, pentru că deja s-a demonstrat prin mai multe studii că, în momentul în care îi recompensezi, clienții vor spune doar lucruri bune despre produs și atunci calitatea review-ului scade. Ce facem noi? Încercăm să optimizăm procesul prin care lași un review. Ce am observat este că oamenii sunt în esență buni și doresc să ajute alți oameni și să participe la procesul acesta. (…) Trebuie să fie un proces simplu, intuitiv. (…) Este foarte intuitiv să pui poze de la clienți reali, produsele sunt extrem de valoroase când le vezi în mâna cuiva sau acasă, și totul durează câteva secunde. Cred că acesta este cel mai important lucru, să poți să faci review rapid produsului și să spui ce ai de spus.

Stejara ne-a mai vorbit despre alte tehnologii și servicii implementate cu succes de eMAG – video de produs, product finder, eMag Deco Story și eMag Buy Back – despre care vă invităm să aflați urmărind emisiunea integrală pe site-ul ȘtirileProTV.ro!