Marian Alecsiu (F64): Cand vine vorba de ecommerce si usability, intotdeauna este loc de imbunatatire

Marian-Alecsiu-foto-blogdefotografie-2014

Echipa GPeC a luat un scurt interviu lui Marian Alecsiu, cofondator și CEO al magazinului online F64. În 2014, marele retailer online a câștigat pentru al doilea an consecutiv premiul GPeC pentru categoria IT&C, Electronice si Electrocasnice.

Vezi și acest interviu video cu Marian Alecsiu, realizat de Sabina Cornovac la GPeC 2014!

Povestea magazinului F64 începe în anul 1990 când era un mic studio foto, însă relansarea din 2001 l-a poziționat pe piața magazinelor de aparate foto de tip premium. F64 a fost într-o continuă creștere, iar anul trecut a reușit să obțină vânzări de 21 milioane de euro, o creștere de 9% comparativ cu anul 2013, potrivit Ziarul Financiar.

Citește interviul de mai jos pentru a afla informații despre planurile de viitor ale companie, inbound marketing, ponderea vânzărilor offline / online și multe altele.


Care sunt planurile de dezvoltare mai departe?

Cand vine vorba de ecommerce si usability intotdeauna este loc de imbunatatire, asa ca in 2015 vom creste resursele alocate zonei de ecommerce si IT. Ne dorim imbunatatirea ratei de conversie, dar si experienta utilizatorului; migram pe hybris, aplicatii mobile si investim in comunitate.

Pentru al doilea an consecutiv castigator la categoria IT&C, ce credeti ca a contribuit la obtinerea acestor premii?

O echipa dedicata, intotdeauna la curent cu ultimele trenduri in marketing si e-commerce. :)

Ati anuntat la inceputul 2014 ca va asteptati ca afacerile F64 sa creasca cu cel putin 10% in acest an. Cum se anunta previziunile pe final de an?

Pana acum previziunile se adeveresc. In contextul Black Friday-ul din luna noiembrie, cresterea a fost chiar mai mare, a ajuns pana la 55% mai mult comparativ cu anul trecut.

Care este ponderea online-offline in cazul F64 pe final de an 2014 si cum ganditi coerenta intre cele 2 canale de vanzare?

La inceputul anului ponderea era relativ egala dar pe masura ce comertul online este  din ce in ce mai promovat printre consumatori, comenzile online le-au depasit pe cele din magazin.

In afara de optimizarea magazinului online si o noua participare la GPeC ce isi propune F64 pentru 2015 in zona de e-commerce si cat anume va reprezenta partea de e-commerce in 2015?

In 2015 ne dorim sa ne axam cat mai mult pe personalizare, pe testare si, bineinteles, pe optimizarea ratei de conversie. Ne-am propus sa incepem cu definirea de buyer personas si ulterior sa construim strategia de conversie si retentie. Ne vom axa si pe inbound marketing, unde ne propunem sa facem campanii mai integrate decat pana acum

Ati vorbit recent la o conferinta de inbound marketing si F64 este cu siguranta un exemplu de retailer care foloseste intr-adevar aceasta strategie. Cum este gandita strategia de content marketing in cazul vostru si care sunt rezultatele pana acum?

Canalele pe care le folosim foarte mult in actiunile de inbound sunt blogul, canalul de Youtube, pagina de Facebook, lansarile de produs dar si actiunile de PR. Se vad rezultate in traficul venit din SEO, acesta avand o crestere de aproape 50% de cand am alocat mai multe resurse pentru aceste canale.

GPeC Summit, 11-12-13 Mai 2015

In 2015, GPeC marcheaza 10 ani de traditie in piata romaneasca de comert electronic. Primul eveniment major de anul acesta este GPeC Summit, care va avea loc pe 11-12-13 Mai, in Bucurestisi il are ca invitat special pe Neil Patel (Co-Founder CrazyEgg, HelloBar and KISSmetrics), unul din top 10 marketeri online la nivel mondial. Biletele pot fi cumpărate de aici la preturi early bird, pana pe data de 5 aprilie 2015.

Foto: blogdefotografie.ro