Rafael Campos (VTEX): Marketplace-ul este viitorul e-commerce-ului pentru companiile mici și mijlocii
China seamănă vântul schimbării în e-commerce, spune Rafael Campos, Vice Președintele VTEX. Iar schimbările tehnologice pe care ei le implementează acum sunt atât de revoluționare și se petrec într-un ritm atât de alert, încât este greu să ținem pasul.
Spre exemplu, în România ne chinuim să implementăm tradiționala plată cu cardul, în vreme ce chinezii deja plătesc prin tehnologie de recunoaștere facială.
Modul în care se schimbă lumea comerțului electronic la nivel global obligă companiile să-și adapteze nu doar strategia, cât întreaga lor structură, dacă vor să fie la zi cu ultimele inovații.
La GPeC SUMMIT, Rafael a vorbit despre deciziile pe care trebuie să le ia companiile astăzi pentru a avea o șansă să supraviețuiască în următorii 5-10 ani. Mai jos rezumăm ce pot face start-up-urile din e-commerce în 2019 pentru a ține pasul cu numele mari din piață și care este cea mai potrivită platformă pentru un magazin online românesc.
În următorii 2-4 ani vom vedea și la noi revoluția digitală care se întâmplă acum în China. Magazinele online trebuie să adopte o strategie omnichannel pentru a supraviețui.
Retailerii văd giganții precum Amazon sau eMAG drept competitori direcți. În realitate nu sunt, pentru că asta este tendința consumatorului. Obiceiurile de cumpărare ale clienților se schimbă: vor să găsească tot ce au nevoie într-un singur loc, rapid și ușor. De aceea, clienții migrează tot mai mult spre marketplace-uri, iar magazinele online trebuie să învețe să folosească marketplace-urile pentru a-și crea un brand.
Nu există cea mai bună platformă pentru un magazin online. O platformă este ca o mașină. Trebuie să știi de la început ce traseu vei parcurge pentru a ști ce mașină e mai potrivită.
În România magazinele online încă au preconcepția că trebuie să-și dezvolte propria platformă custom. Dacă ești un start-up, cea mai potrivită platformă va fi un SaaS, pentru că este mult mai ușor și mai ieftin. Atunci când începi să crești și să înțelegi traseul pe care-l vei parcurge, vei putea să dezvolți o platformă potrivită nevoilor tale specifice.
O platformă de e-commerce este un instrument de marketing. Când îți alegi platforma pe care îți construiești site-ul este extrem de important să fii atent la procesul de checkout. Checkout-ul trebuie să se realizeze simplu și rapid, într-o singură pagină, dacă vrei să-ți crești rata de conversie și vânzările.
SEO și PPC Marketing nu vor mai funcționa pentru companiile mici și mijlocii. În 5-10 ani, doar marile companii vor ieși câștigătoare într-o strategie de SEO și doar clienții medii și mari își vor mai permite să investească în paid advertising. Pentru o companie mică, strategia câștigătoare va fi prezența în marketplace.
Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s Box, New Black, Oracle
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Limousine Service: City Limo