Statistici Digital Marketing 2022
Cunoașteți adevăratele motive pentru care implementați o strategie de marketing față de alta? Strategia aleasă este cea mai potrivită în contextul actual? Iată câteva repere care pot susține cu încredere fiecare decizie de marketing pe care o luați în prezent și în viitorul apropiat.
Statistici generale Digital Marketing
Cât de mare este industria de marketing digital?
Piața globală de publicitate și marketing digital a fost estimată la 350 miliarde de dolari în 2020 și se estimează că va ajunge la $786.2 miliarde până în 2026.
Piața de marketing și publicitate digitală din SUA este estimată în prezent la $460 miliarde.
Ce procent din marketing este digital?
- 72% din bugetele totale de marketing sunt destinate canalelor de marketing digital.
- 55% din marketing este digital. Cheltuielile totale pentru publicitatea digitală în 2021 au fost de 436 miliarde dolari, comparativ cu publicitatea offline, de 196 miliarde dolari.
Care este rata de creștere a marketingului digital?
- Rata anuală de creștere compusă a marketingului digital în perioada 2020-2026 este proiectată la 9%.
- Se estimează că afișajul digital va crește cu 15,5% CAGR, în timp ce căutarea va crește la 12,2%. Căutarea reprezintă 40,9% din piața globală de publicitate și marketing digital.
- 63% dintre companii și-au crescut bugetele de marketing digital în ultimul an.
- Între 2020 și 2021 a existat o rată de creștere de 14% a cheltuielilor bugetare pentru marketingul digital în cadrul companiilor.
Care este rata de succes a marketingului digital?
- PPC returnează $2 pentru fiecare $1 cheltuit – rezultând o rată a rentabilității investiției de 200%.
- Canalele de anunțuri plătite cu cea mai mare rată a investiției raportate sunt Facebook Ads și Google Ads.
- 49% dintre companii spun că cel mai bun ROI în marketing provine din căutarea organică.
- Marketingul prin e-mail returnează $36 pentru fiecare dolar cheltuit.
- Companiile mici susțin că marketingul prin e-mail este canalul de marketing care le aduce cel mai mare randament al investiției.
- Peste 20% dintre companii spun că numărul de clienți potențiali generați este factorul principal pe care își bazează succesul canalele de marketing.
- Marketingul de conținut și SEO oferă cea mai bună rentabilitate a investiției în funcție de specialiștii de marketing din acest Databox.
Cum arată piața muncii în marketingul digital în 2022?
- Conform Biroului de Statistică a Muncii, cererea de locuri de muncă în marketing va crește cu 10% până în 2026 – peste media pentru toate carierele.
- Customer marketing manager și search marketing manager sunt poziții care se află pe lista CNBC a celor 10 locuri de muncă cu cea mai rapidă creștere din SUA în 2022.
Alte statistici generale referitoare la marketingul digital
- Companiile locale medii își alocă 5-10% din venituri pentru bugetul de marketing digital, iar pentru companiile mai mari, procentul poate crește până la 14%.
- Oamenii cheltuiesc cu 50% mai mult la companiile care răspund în mod regulat la recenzii.
- 93% dintre oameni citesc recenzii online înainte de a face o achiziție.
- Google deține 91% din cota totală de piață a motoarelor de căutare la nivel mondial.
- 45% dintre cumpărători fac achiziția online, apoi ridică produsele din magazin.
- Trei sferturi din companii raportează cum campaniile lor de marketing influențează direct veniturile totale.
- 62% dintre oamenii de marketing folosesc un soft CRM pentru raportare.
- Veniturile din comerțul electronic în SUA au crescut cu 7% între 2021 și 2022. Se estimează că vânzările totale din eCommerce în SUA vor ajunge la $1,001.5 miliarde până în 2023.
- Video marketing este cea mai populară tactică pentru marketingul de conținut.
- 49% dintre companii raportează că își cresc veniturile mai rapid atunci când folosesc conținut video.
- În 2021, 35% dintre mărci foloseau AR sau VR în strategiile lor. 42% plănuiesc să își crească investițiile în 2022.
- Consumatorii au șanse de 35 de ori mai mari să deschidă mesajele primite pe mobil decât e-mail-urile clasice.
- Se estimează că vânzările globale cu amănuntul vor ajunge la $26 trilioane până la sfârșitul anului 2022.
Statistici SEO 2022
Specialiștii în marketing digital știu că optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este una dintre cele mai importante investiții pentru a-ți dezvolta afacerea online și, atunci când este făcută corect, poate costa foarte puțin, în afară de timpul alocat. Pentru mulți, SEO este o formă de artă care combină crearea de conținut, branding și promovarea pentru a aduce vizitatori calificați pe propriul site, în mod natural, prin intermediul unui motor de căutare. Iar aceste statistici arată de ce SEO este atât de important.
Cât valorează industria SEO?
- Industria SEO valorează $80 miliarde.
- În 2019, industria SEO valora $43 miliarde și se estimează că va ajunge la 86 miliarde de dolari în 2023.
Cât trafic generează SEO?
- 53% din traficul website provine din căutări organice.
- Companiile care au un blog obțin cu 55% mai mult trafic pe site-urile lor web.
Cât cheltuie marile companii pe SEO?
- În funcție de strategia aleasă, marile companii pot cheltui între $10.000 – $20.000 pe SEO lunar, companiile mijlocii și mici între $5.000 și $10.000 pe lună, iar companiile locale între $1.000 și $5.000.
Care este procentajul celor care merg la pagina 2 pe Google?
- Numai 25% dintre oameni fac asta, cu alte cuvinte, 75% dintre utilizatori nu trec mai departe de prima pagină în SERP.
Alte statistici generale referitoare la SEO
- 72% dintre agenții de marketing online descriu crearea de conținut ca fiind cea mai eficientă tactică a lor. (isitwp)
- Google primește peste 77.000 căutări pe secundă. (Internet Live Stats)
- 67% dintre clickuri ajung la primele 5 rezultate afișate în motoarele de căutare. (Advanced Web Ranking)
- 90% dintre paginile web obțin trafic organic zero de la Google. (Databox)
- 50% dintre interogările de căutare au 4 cuvinte sau mai mult. (Propecta)
Statistici social media marketing 2022
Cât de mare este piața de social media?
- Dimensiunea pieței de social media este estimată la $72,2 miliarde.
Ce procent din marketing se face pe social media?
- În medie, companiile alocă 14.9% din bugetul lor de marketing către rețelele sociale.
Câte companii folosesc rețelele sociale pentru marketing?
- Peste 91% fac acest lucru.
Cât de competitivă este industria social media?
- 93% dintre companii sunt active pe Facebook, iar 86% profită și de publicitatea Facebook.
- În prezent, există 55 milioane de companii pe LinkedIn.
- Există peste 200 millioane de conturi de afaceri pe Instagram.
- Peste 30 millioane de companii sunt vizibile pe Snapchat.
Care este platforma de social media cu cea mai rapidă creștere în 2022?
- TikTok este platforma cu cea mai rapidă creștere, 40% dintre companii plănuind să o includă în strategia lor pentru 2022.
- TikTok a ajuns la 1 miliard de utilizatori activi în doar 5 ani (în cazul Facebook, a fost nevoie de 8), 100 milioane dintre utilizatori având sediul în SUA.
Alte statistici referitoare la social media
- 91% dintre consumatori accesează site-urile de social media de pe un dispozitiv mobil. Asta înseamnă că veți dori să vă asigurați că strategia voastră de mobile marketing include social media.
- Aproape jumătate dintre utilizatorii rețelelor sociale se bazează pe recomandările de brand de la influenceri.
- 90% dintre utilizatorii Instagram urmăresc cel puțin o companie pe platformă.
- Mai puțin de 5% dintre companii folosesc reclame video Facebook, așadar este o oportunitate majoră pentru mărcile care doresc să iasă în evidență.
- Peste 80% dintre companiile B2B folosesc Twitter pentru marketing organic în rețelele sociale și Twitter ads.
- Există 265 milioane de utilizatori Snapchat activi zilnic și deschid aplicația de peste 30 de ori pe zi.
- Platforma de social media în care utilizatorii americani au cea mai mare încredere este LinkedIn.
- 80% dintre companiile B2B folosesc LinkedIn Advertising, iar 96% dintre marketerii de conținut B2B folosesc LinkedIn pentru marketing organic în rețelele sociale.
- LinkedIn Ads este o platformă de top pentru targetarea audienței, cu peste 200 de caracteristici, din care cei din domeniul marketingului pot alege.
- TikTok câștigă ca platformă de social media cu cea mai mare rată de implicare per postare.
- 95% dintre utilizatorii Pinterest folosesc aplicația pentru a-i ajuta să planifice sau să facă o achiziție. 52% dintre ei au văzut ceva în aplicație și au făcut achiziția online mai târziu.
Statistici e-mail marketing 2022
Cât valorează industria de e-mail marketing?
- În prezent, $9,62 miliarde, dar se estimează că va crește la 17,9 miliarde până în 2027.
Cât de mare este industria de e-mail marketing?
- Se estimează că numărul utilizatorilor de e-mail la nivel mondial va crește la 48 miliarde până în 2024.
Care este rata de succes a marketingului prin e-mail?
- Rata medie de deschidere în toate industriile este de 80%, iar rata medie de click este de 2,78%.
- Companiile mici susțin că marketingul prin e-mail este canalul de marketing care le aduce cel mai mare randament al investiției.
Care este rentabilitatea medie a investiției pentru marketingul prin e-mail?
- Este de $36 pentru $1.
Mai funcționează marketingul prin e-mail în 2022?
- 87% dintre companii folosesc marketingul prin e-mail pentru a-și distribui conținutul. Acest lucru îl face al doilea cel mai popular canal de marketing, după rețelele sociale, care înregistrează 89%.
Marketingul prin e-mail este în creștere?
- Numărul de e-mailuri trimise pe zi va crește cu 2 miliarde în următorii trei ani. Asta înseamnă că e-mail-ul va deveni și mai popular în rândul utilizatorilor și, în mod inerent, în rândul oamenilor de marketing.
Alte statistici referitoare la e-mail marketing
- 64% dintre companiile mici spun că folosesc marketingul prin e-mail pentru a ajunge la clienții ideali.
- 33% dintre oameni vor deschide un e-mail pur și simplu deoarece cred că subiectul este captivant.
- 47% dintre destinatarii e-mailului decid să deschidă mesajul numai pe baza subiectului.
- Aproape 1 din 5 campanii de e-mail nu este compatibilă cu dispozitivele mobile.
- 80% dintre specialiștii în marketing spun că preferă să renunțe la rețelele sociale, decât la marketingul prin e-mail.
După cum puteți vedea, marketingul digital este crucial pentru supraviețuirea afacerilor de astăzi. Este vital să îți expui marca unui public cât mai mare, dacă vrei ca afacerea ta să crească. Marketingul digital poate suna înfricoșător la început, dar dacă îți faci timp să înveți despre el, vei vedea cum compania ta are un mare potențial de extindere astfel.
Beneficiile Marketing-ului Digital
Marketingul digital înseamnă strategiile de marketing online create pentru a identifica, construi și viza un public care să se transforme în clienți plătitori pentru un produs sau serviciu. Presupune utilizarea mai multor canale digitale pentru a intra în legătură cu clienții actuali și potențiali, iar beneficiile sunt clare.
Costuri mai mici. Marketingul digital este mai ieftin decât cel tradițional. Dacă este făcut corect, rentabilitatea investiției bugetului poate fi uriașă. Concentrarea eforturilor de marketing în zonele în care oamenii își petrec deja timpul online are ca rezultat potențiali clienți de calitate superioară.
Acoperire globală. Operarea unei afaceri online costă mai puțin și extinde acoperirea la clienți din întreaga lume.
Potențial de conținut viral. Distribuirea de conținut online vine cu posibilitatea de partajare virală prin intermediul rețelelor sociale, fără costuri suplimentare.
Rezultate măsurabile. Eforturile făcute pot fi mai ușor urmărite decât în marketingul tradițional, în special datorită faptului că acum există mai multe instrumente de analiză.
Țineți pasul cu concurența. Devine un lucru obișnuit din partea clienților să se aștepte ca toate mărcile, produsele și serviciile să aibă o prezență online.
Personalizare. Unul dintre motivele pentru care marketingul digital funcționează atât de bine este faptul că puteți folosi personalizarea pentru a modifica automat experiența utilizatorilor în funcție de interesele acestora. Astfel, se pot prezenta oferte direcționate la nivel de pagină pentru anumite profiluri de clienți, bazate pe comportamentul acestora.
________________________________________________________________________________________
Daniel Ene
Entrepreneur. Growth Hacker & Partner @ Limitless Agency
Daniel Ene se consideră unul dintre norocoșii care și-a găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing. De peste 9 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale. Este în permanență în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.