ePlan – Comportamentul consumatorilor în ecommerce din ultimul an

2020 și 2021 au fost doi ani atipici pentru sectorul e-commerce din România, a fost o perioadă în care comportamentul consumatorilor a suferit schimbări importante. Despre aceste schimbări și cum a venit tehnologia în ajutorul consumatorilor a vorbit Andrei Radu cu Alexandru Niculescu, VP Operations eMAG, în cadrul emisiunii ePlan by Știrile ProTV.

Alexandru are peste 25 de ani de experiență în logistică și a urmărit îndeaproape evoluția comportamentului consumatorilor din ultimii doi ani. El a observat că, în primele 2 luni de la începutul pandemiei, s-au comandat foarte multe produse care îi ajutau pe oameni să își continue munca de acasă.

Tot în aceeași perioadă a crescut cererea de livrare de alimente acasă, așa că eMAG a venit în întâmpinarea clienților în ceea ce privește livrarea rapidă a astfel de produse, precum și pentru produse farmaceutice sau de îngrijire personală.

Datele arată că acei clienți care au apelat la serviciile de livrare rapidă în 2020 au revenit și pe parcursul anului 2021. În acest sens, eMAG a lansat serviciul Genius și și-a completat oferta cu produse noi.

”Am văzut, în aceste prime luni ale lui 2021, că acei clienți care au venit mai mult în online – dat fiind că online-ul a reușit în lunile de lockdown din 2020 să asigure ceea ce au avut nevoie clienții, livrare de produse diverse, livrare rapidă – au revenit și în 2021. Unii dintre ei cu nevoia de a continua să cumpere aceleași produse gen băcănie, gen farmaceutice, articole pentru copii. Alții, după ce și-au dotat casa cu mobilier, cu electrocasnice, și-au mai schimbat puțin consumul. Produsele auto, de exemplu, au scăzut mult în primele luni din 2020, au crescut în 2021.” a completat Alexandru.

Totuși, în ciuda creșterii din ultimii doi ani, piața de ecommerce din România este departe de a fi una matură. Reprezentatul eMAG a menționat în timpul interviului că ”dacă ne uităm la piețe vestice sau piețe din Asia de Sud, gradul de penetrare al comerțului online – dacă ne uităm ca proporție din comerț în întregime – este considerabil mai mic. România este undeva de două trei ori mai mică la rata de pătrundere”.

În ceea ce privește planurile de dezvoltare logistică, eMAG continuă investiția în parcul industrial înființat la km 19 al Autostrăzii București-Pitești.

”La început, în 2018, am deschis o primă clădire depozit de 125.000 de mp, dotată cu cele necesare pentru procesarea mărfii. O investiție de 65 de milioane de euro la vremea aia. Faza doi a acestui proiect se întâmplă acum în octombrie 2021, când a doua clădire de 128.000 de mp devine funcțională. Iar faza trei la care am început să lucrăm se numește robotizarea, automatizarea acestui al doilea depozit. Investiția în a doua clădire a fost de 47 de milioane de euro și 43 de milioane de euro investite în a treia fază, care va deveni funcțională complet în septembrie 2022.” a explicat Alexandru.

Urmăriți emisiunea integrală pe site-ul StirileProTV.ro!