GPeC Summit 2016 – Ziua 3 (LIVE BLOGGING)

În ultima zi de la GPeC Summit avem 6 workshop-uri susținute de speakeri din România. Agenda evenimentului poate fi gasita aici!

#GPeCSummit #GPeC11

IMG_300614:30 – 16:00 Workshop “Rata de retentie – sosul secret din reteta unui ecommerce de succes“ – Valentin Radu, CEO Marketizator

– Companiile care au cu adevărat succes generează emoții pozitive clienților.

– Retenția clienților ține de diplomație.

– După 24 de luni, peste 50% din venituri vin de la clienții care se reîntorc la magazinul tău online, potrivit un studiu realizat pe 800 de magazine online worldwide.

– Ce afectează rata de retenție: igiena și cosmeticele

– Experiența: înainte de achiziție – experiența de vizitator; în timpul achiziției – experiența user-ului; după achiziție – experiența consumatorului.

– Trebuie să reușim să generăm emoții pozitive și să-i determinăm pe utilizatori să formeze obiceiuri de consum.

– Recomandare de carte: The power of habit

– Cercetarea legată de rata de reneție pornește de la întrebările: Câți dintre clienți fac a doua comanda? De ce fac a doua comandă?

– Din cei care nu mai comandă, câți nu o mai fac din cauza produselor? Dar câți nu o mai fac din cauza serviciilor?

– Cu ajutorul tool-ului Marketizator poți livra diferite landing page-uri în funcție de cine le vizitează.

– Despre modelul RFM:

Recency – Cât de recent a cumpărat clientul?

Frequency – Cu ce frecvență?

Monetary Value – Care este valoarea achizițiilor?

– Diferențiere nu se face prin preț, ci prin over -delivery.

– Clienți Marketizator: Samsung, F64, Avon, Telekom.

IMG_299114:30 – 16:00 Workshop “Secretele unei relații win-win între magazinele online și programatori” – Liviu Taloi, Senior e-commerce consultant

IMG_298112:00 – 13:30 Workshop “Gestionează-ți afacerea în cloud folosind Office 365 și Microsoft Azure” – Ionuț Cocias & Lucian Daia (Zitec)

– Folosind Office 360 ai avantajul de a avea toate serviciile într-un sigur loc și le poți gestiona mult mai ușor. În plus, fiecărui angajat i se poate oferi acces la serviciile la care are nevoie (email, Skype, documente în cloud etc.)

– Microsoft Azure (Cloud Computing Platform & Services) are un uptime-ul de 99.95 %.

IMG_297410:00 – 11:30 Workshop “Brandul, diferentiere si avantaj competitiv in comertul electronic” – Mugur Pătrașcu, Founder & Managing director Screen Native

– În comunicare totul ține de diferențiere. Dar în mediul online accentul s-a mutat către partea de vânzări.

– Începem cu o idee care ne oferă diferențiere, după care alergăm după un anumit standard.

– Este mult mai simplu astăzi să pornești o afacere în domeniul online. Nu ai nevoie de o super idee.

– E-commerce-ul este marketing-ul făcut invers.

– Cheia reușitei în comerțul online este din ce în ce mai puțin site-ul și în măsură din ce în ce mai mare felul în care creștem un brand în jurul afacerii.

– Relația cu consumatorii trebuie să treacă de simpla comunicare pe email a promoțiilor.

– Studiu de caz: Ray Ban – ce face brand-ul pentru a întări relația cu clienții

– eMAG încă nu a reușit să construiască un brand în România. Magazinul doar este poziționat ca lider de piață.

– Brandul este ceva intangibil, o relație la nivel personal cu clientul.

– Câteva avantaje ale brandului: valoare adăugată afacerii, dar și pentru angajați; ieșirea din bătălia prețului.

– Când intru pe un site de e-commerce trebuie să găsesc ceva WOW, magazinul trebuie să livreze o anumită experiență vizitatorilor.

IMG_2979

– Amazon s-a asociat cu tehnologia; și-a propus să aducă produse în casa ta care se asociază cu magazinul lor online.

– Este foarte important să-ți alegi o misiune în afara categoriei magazinului tău, dar totuși să păstrezi o legătură cu produsele tale. De exemplu, aplicația Back Me Up realizată de Always.

– Trebuie găsit un beneficiu pe termen lung pe care să-l livrați și să-l susțineți.

– E-commerce-ul este un exercițiu de construire a unui brand și un un test de usability.