GPeC Summit 2016 – Ziua 3 (LIVE BLOGGING)
În ultima zi de la GPeC Summit avem 6 workshop-uri susținute de speakeri din România. Agenda evenimentului poate fi gasita aici!
#GPeCSummit #GPeC11
14:30 – 16:00 Workshop “Rata de retentie – sosul secret din reteta unui ecommerce de succes“ – Valentin Radu, CEO Marketizator
– Companiile care au cu adevărat succes generează emoții pozitive clienților.
– Retenția clienților ține de diplomație.
– După 24 de luni, peste 50% din venituri vin de la clienții care se reîntorc la magazinul tău online, potrivit un studiu realizat pe 800 de magazine online worldwide.
– Ce afectează rata de retenție: igiena și cosmeticele
– Experiența: înainte de achiziție – experiența de vizitator; în timpul achiziției – experiența user-ului; după achiziție – experiența consumatorului.
– Trebuie să reușim să generăm emoții pozitive și să-i determinăm pe utilizatori să formeze obiceiuri de consum.
– Recomandare de carte: The power of habit
– Cercetarea legată de rata de reneție pornește de la întrebările: Câți dintre clienți fac a doua comanda? De ce fac a doua comandă?
– Din cei care nu mai comandă, câți nu o mai fac din cauza produselor? Dar câți nu o mai fac din cauza serviciilor?
– Cu ajutorul tool-ului Marketizator poți livra diferite landing page-uri în funcție de cine le vizitează.
– Despre modelul RFM:
Recency – Cât de recent a cumpărat clientul?
Frequency – Cu ce frecvență?
Monetary Value – Care este valoarea achizițiilor?
– Diferențiere nu se face prin preț, ci prin over -delivery.
– Clienți Marketizator: Samsung, F64, Avon, Telekom.
14:30 – 16:00 Workshop “Secretele unei relații win-win între magazinele online și programatori” – Liviu Taloi, Senior e-commerce consultant
12:00 – 13:30 Workshop “Gestionează-ți afacerea în cloud folosind Office 365 și Microsoft Azure” – Ionuț Cocias & Lucian Daia (Zitec)
– Folosind Office 360 ai avantajul de a avea toate serviciile într-un sigur loc și le poți gestiona mult mai ușor. În plus, fiecărui angajat i se poate oferi acces la serviciile la care are nevoie (email, Skype, documente în cloud etc.)
– Microsoft Azure (Cloud Computing Platform & Services) are un uptime-ul de 99.95 %.
10:00 – 11:30 Workshop “Brandul, diferentiere si avantaj competitiv in comertul electronic” – Mugur Pătrașcu, Founder & Managing director Screen Native
– În comunicare totul ține de diferențiere. Dar în mediul online accentul s-a mutat către partea de vânzări.
– Începem cu o idee care ne oferă diferențiere, după care alergăm după un anumit standard.
– Este mult mai simplu astăzi să pornești o afacere în domeniul online. Nu ai nevoie de o super idee.
– E-commerce-ul este marketing-ul făcut invers.
– Cheia reușitei în comerțul online este din ce în ce mai puțin site-ul și în măsură din ce în ce mai mare felul în care creștem un brand în jurul afacerii.
– Relația cu consumatorii trebuie să treacă de simpla comunicare pe email a promoțiilor.
– Studiu de caz: Ray Ban – ce face brand-ul pentru a întări relația cu clienții
– eMAG încă nu a reușit să construiască un brand în România. Magazinul doar este poziționat ca lider de piață.
– Brandul este ceva intangibil, o relație la nivel personal cu clientul.
– Câteva avantaje ale brandului: valoare adăugată afacerii, dar și pentru angajați; ieșirea din bătălia prețului.
– Când intru pe un site de e-commerce trebuie să găsesc ceva WOW, magazinul trebuie să livreze o anumită experiență vizitatorilor.
– Amazon s-a asociat cu tehnologia; și-a propus să aducă produse în casa ta care se asociază cu magazinul lor online.
– Este foarte important să-ți alegi o misiune în afara categoriei magazinului tău, dar totuși să păstrezi o legătură cu produsele tale. De exemplu, aplicația Back Me Up realizată de Always.
– Trebuie găsit un beneficiu pe termen lung pe care să-l livrați și să-l susțineți.
– E-commerce-ul este un exercițiu de construire a unui brand și un un test de usability.