GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie 2017 > Sinteza celei de-a doua zile

A doua zi a celui mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est a fost dedicată altor keynote-uri și festivității de premiere a magazinelor din Competiția GPeC (prezentată de Andi Moisescu). Vezi agenda completă de la GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie 2017.

Iată cele mai importante idei de la keynote-urile și workshop-urile din 15 noiembrie 2017, dar și câștigătorii Galei Premilor E-Commerce.


KEYNOTE: HOW TO SELL BETTER THAN AMAZON – SAM MALLIKARJUNAN (EXECUTIVE STRATEGIST HUBSPOT)

• Amazon face mai mult de 300.000 $ / minut.
• Modele de business și metodologii de acquisition marketing care ajută firmele de comerț electronic să rămână competitive.
• Dacă strategia ta de creștere se bazează doar pe prețul cel mai scăzut, vei pierde. Va fi întotdeauna cineva care dorește să facă mai puțini bani decât tine!
• Astăzi, gradul de separare dintre un comerciant și un client nu mai este de 6, ci de 3,7.
• Viitorul este al caselor de marcat fără oameni. Dar asta nu-i va face pe oameni să vină la magazinul respectiv.
• Exemplu: magazinele Apple, unde nu vor doar să-ți vândă, ci și să te învețe, să-ți dezvăluie lucruri noi.
Despre strategia red ocean vs. blue ocean
• Cei mai mulți oameni cumpără de la Amazon.com pentru că site-ul este foarte ușor de folosit; cei mai puțini cumpără de acolo pentru că site-ul îi ajută să se decidă ce produse să aleagă.
• Pentru creștere, începe de la client și parcurge drumul înapoi. Nu-mi plac oamenii care vor doar trafic. Caz: Kodak. Ei nu au înțeles că tehnologia lor nu mai era adaptată la ideea de „captare a momentului.
• Cel mai bine este să fii în locul în care ceea ce faci este bine și pentru lume, și pentru tine.
• Pentru a atrage clienți, marketerii trebuie să le ofere oamenilor ceva ce iubesc aceștia.
• Inbound Methodology: Attract, Convert, Close, Delight.
• Despre Rankbrain.
• Folosiți https://answerthepublic.com/, vă va ajuta în strategia SEO.
• Google te va pedepsi dacă va considera că ceea ce faci nu este în beneficiul oamenilor.
• Despre topic clusters:

• Pokemon GO este jocul care a făcut cel mai repede 1 mld. de dolari. Însă mulți au jucat doar la început jocul, apoi au abandonat. Nu au folosit mecanici ale jocurilor care au avut succes în trecut.

 


KEYNOTE: BACK TO THE FUTURE: SEO BEST PRACTICES IN 2018 – CYRUS SHEPARD (FOUNDER FAZILLION MEDIA)

• În vremurile de început ale domeniului SEO, cele mai bune practici au fost tot ce aveai nevoie de cele mai multe ori, pentru a câștiga trafic.
• Astăzi, Google a devenit din ce în ce mai mult o cutie neagră în care nici măcar nu știm ce factori ai algoritmului există. Deci, de ce tratăm domeniul SEO ca și cum ar fi 2009?
• Mobilul nu a depășit desktop-ul la căutări online, dar petrecem mai mult timp cu smartphone-ul.
• Google a mărit foarte mult numărul de reclame, dar numărul de click-uri a rămas constant. De aceea, Google continuă să găsească metode de a-i face pe utilizatori să de click mai des.
• Ați experimentat vreodată cu title tags? Întrebați-vă dacă trebuie să aveți numele brand-ului în toate tag-urile de titlu din paginile site-ului.
• Abordarea tipică:
– Găsești articole relevante vechi
– Actualizezi conținutul
– Promovezi din nou articolul
– Ai profit
– Repeți asta o dată la 1-2 ani
• Abordarea alternativă:
– Găsești conținut proaspăt, care atrage trafic mare
– Îl actualizezi
– Repeți asta o dată la 2-8 săptămâni
– Ai profit
• Sfat pentru featured snippets pe Google:
– Featured snippet este exact la fel cu snippet-ul normal în 90% din situații
– Include o întrebare
– Dă răspunsul în 40-60 de cuvinte
• Folosiți Google Search Console pentru a descoperi intențiile utilizatorilor
• Descoperiți mai multe CTA-uri relevante, nu folosiți unul singur.
• Ocupați-vă de paginile de interes scăzut: îmbunătățiți crawling-ul și implicarea.
• Paginile optimizate pentru mobil (AMP) sunt o sabie cu două tăișuri. Deocamdată, nu sunt implementate pe scară largă (22% din rezultate pe Google sunt AMP), dar ele sunt viitorul.
• „Orice gest de SEO care nu include VITEZA este malpraxis”
• Construiți link-uri, pentru că aveți nevoie de ele; accentuați relevanța și intenția.


KEYNOTE & PRACTICAL SESSION: THE CUSTOMER DISCONNECT: HOW INSIDE-OUT COPY MAKES YOU INVISIBLE (PART 2) – AMY HARRISON (FOUNDER WRITE WITH INFLUENCE)

• Studiu de caz: https://www.mountaingoatsoftware.com/ > lansarea unui produs fără cheltuieli pe afiliere și fără cheltuieli mari pe reclame. Scopul: vânzări de 200.000 de dolari (sau cel puțin 100.000).
• Construcția unei povești care „conectează”:
1. Problema
2. De ce nu pot rezolva utilizatorii
3. Soluția corectă
4. Transformarea
5. Este mai ușor decât credeți
• În campania de marketing, ne-am axat pe 3 provocări:
1. Evidențierea problemei
2. Am arătat importanța rezolvării ei
3. Le-am arătat cum să facă asta
• În prima săptămână, s-au înregistrat vânzări de 26.000 de dolari. După a doua săptămână, peste 400.000 de dolari. După a doua lansare, peste 700.000.
• Gândește-te ce rezultate vor clienții (pe care produsul tău i le poate oferi) și de ce. Studiu de caz: https://mobilevikings.be/.
• Dacă arăți că știi în ce constă lumea clientului, arăți că ai empatie și credibilitate. Exemplu de traseu narativ care arată că știi ce gândește clientul:
„Iată ce vrei și de ce meriți acest lucru”
„Dar lucrurile nu mai sunt ca pe timpuri”
„Așa că acum îți este mai greu”
„Însă poți să profiți de situație…”
• CONCLUZIE > arată că știi lumea clientului:
1. Fă problema evidentă
2. Distruge miturile despre rezolvarea problemei
3. Arată-le care este soluția corectă
4. Arată-le transformarea


KEYNOTE: HOW TO OUTRANK AMAZON WITHOUT SPENDING A DOLLAR ON SEO – NEIL PATEL (CO-FOUNDER CRAZY EGG, HELLO BAR, KISSMETRICS)

• Cum crești CTR? Google Console te poate ajuta:
– Fă-ți un cont la ei
– Lasă datele să se adune timp de 30 de zile
– Mergi la „Search traffic”, apoi selectează „Search analysis”

• Alte metode:
1. Folosește numere și cuvinte negative
2. Oamenii tind să apese pe titluri de tipuri „Ce este…”
3. Pune cuvintele cheie la început
4. Vezi reclamele PPC pentru a găsi idei
5. Țintește 6 cuvinte-cheie relevante
6. Include cuvinte puternice și adjective
7. Curiozitatea atrage

• Reguli generale:
1. Nu scrie conținut doar ca să se creeze link-uri spre tine
2. Nu îngrămădi link-uri în post-ul tău
3. Nu refolosi conținut
4. Scrie guest post-uri numai pe site-uri relevante
5. Scrie conținut de calitate
6. Optimizează conținutul pentru cuvinte cheie

• Reguli generale pentru extindere internațională:
1. Tradu conținutul manual
2. Construiește link-uri în regiunea ta
3. Fă parteneriate cu persoane din regiune
4. Include conținut de bază
5. Folosește hreflang

• Sfaturi despre cross-links
– Focalizează-te pe conținut de calitate
– Investește bani și timp în design
– Nu te stresa în legătură cu textul care trebuie link-uit
– Fă cross-link-uri numai când are sens

• Reguli despre arhitectura site-ului:
1. Fă ierarhia logică
2. Să ai 2 – 7 categorii
3. Echilibrează sub-categoriile cu categoriile
4. Păstrează o structură de navigare fără prea multe sub-pagini
5. Adaugă secțiunile principale în navigare
6. Nu uita să faci cross-link-uri
7. Fă navigarea în HTML/CSS


GPeC 2017 (ediția de 12 ani) este un eveniment Powered by FAN Courier

Susținut de: Banca Transilvania, Bright Agency, Creadiv, CRITEO, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, GLAMI, Mastercard, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, PayU, QeOPS, RTB House, TargetWeb, VTEX

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour România

Brought to you by: Orange

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Official Radio: Kiss FM

Apa Oficială GPeC: Aqua Carpatica

Limousine Service: CityLimo

Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Carmen Albișteanu, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Sabina Cornovac, Luminița Balaban, StilMasculin, Robert Katai

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta