ePlan – Cum a evoluat zona de e-commerce și ce au căutat oamenii pe Google în pandemie
Ediția a doua a emisiunii ePlan by ȘtirileProTV.ro a avut loc în data de 22 Martie 2021. Andrei Radu (CEO GPeC și moderatorul emisiunii ePlan) a adus în discuție analiza Google asupra schimbărilor de comportament a utilizatorilor de internet și a evoluției sectorului de e-commerce în pandemie. Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a fost invitata ediției din această săptămână.
Sectorul e-commerce din România a înregistrat o creștere de 32% a volumului de vânzări în 2020 față de 2019. Se preconizează că, având în vedere că restricțiile vor continua și anul acesta, trendul va fi tot de creștere.
Food&Drinks a fost verticala din e-commerce care a înregistrat cele mai mari creșteri, urmată de Home&Deco, ca urmare a schimbărilor de comportament în rândul consumatorilor.
”În primul rând, am observat o scădere a interesului pentru produsele de beauty și în același timp o creștere a interesului pentru produsele mai utile. Am mai observat o creștere de peste 38% pentru zona de decorațiuni, casă și grădină, în contextul în care oricum erau creșteri foarte mari. De asemenea, vedem o tendință interesantă pentru zona de jucării și activități de timp liber tot datorită situației în care încă ne aflăm”. a spus Elisabeta Moraru în timpul discuției.
Datele Google România arată că, la nivel local, s-a schimbat atât felul în care oamenii fac căutări, cât și tipul de produs sau informație pe care oamenii în caută. ”Contextual din cauza pandemiei, am fost în topul țărilor din lume unde s-a căutat atât zona de mască și simptome care au venit la pachet cu lockdown, carantină etc.” a completat Elisabeta.
Interviul integral poate fi urmărit pe pagina de Facebook Știrile ProTv și pe stirileprotv.ro.