GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie 2017 > Sinteza primei zile

Prima zi a celui mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrală și de Est a fost dedicată keynote-urilor, panel-urilor și prezentărilor practice. Vezi agenda completă de la GPeC SUMMIT 14-15 noiembrie 2017.

Iată cele mai importante idei, declarații, sfaturi și dezvăluiri în premieră din 14 noiembrie 2017.


GPEC RED – REGIONAL EXPANSION DEBATE

 

▶︎ Florinel Chiș (Director Executiv ARMO – Asociatia Romana a Magazinelor Online )

  • Putem dubla comerțul online în România până în 2020, dar este necesară creșterea infrastructurii digitale
  • Analiză PwC:
  • Investiții în infrastructură inteligentă care să permită construirea ecosistemului de servicii digitale;
    • Actualizarea legislației privind comerțul electronic
    • Lansarea unui certificat de tip Trustmark
    • Definirea unei strategii pentru digitalizarea industriei;
    • Încurajarea și susținerea IMM-urilor cu vânzări online şi a comerțului digital transfrontalier;
    • Creșterea numărului de servicii şi soluții e-Gov şi promovarea acestora într-un mod eficient.

 

 

▶︎ Zoltán Ormos (Președinte Ecommerce Hungary)

  • Black Friday devine un fenomen tot mai important, dar alte magazine s-au cam plictisit de aceleași metode de marketing
  • Plata ramburs începe să scadă în preferințe de plată
  • Magazinele fizice încep să intre online
  • Top 5 magazine:
    1. eDigital (electronice)
    2. eMAG
    3. mall.hu (general)
    4. Libri (cărți)
    5. Media Markt (electronice)
  • Compari.ro este unul dintre cele mai folosite site-uri de comparare de prețuri
  • Companiile maghiare se extind transfrontalier într-o țară în general (max. două)

 

▶︎ Simona Kijonková (Founder Packeta Group Cehia – Coletaria.ro)

  • În Cehia, sunt 36.200 magazine online (țara este pe locul 5 în Europa, România pe 9); penetrarea Internetului este de 96%; cifra de afaceri 3,9 mld. euro; e-commerce-ul reprezintă 9% din retail
  • Magazine de top din Cehia: alza.cz, aliexpress.com, aukro.cz, mall.cz, czc.cz, notino.cz
  • Categorii cu cea mai mare creștere: alimentare, fashion, farmaceutice, casă și grădină
  • Metode de plată: 35% plata ramburs; 32% transfer bancar; 26% cash la punct de livrare; 7% plata online
  • Cifra de afaceri de Black Friday: Cehia > 637 mil. lei; România > 545 mil. lei.
  • Frecvența cumpărării: 96% cumpărători frecvenți; 65% la 3 luni; 27% o dată pe lună; 4% o dată pe săptămână

 

▶︎ Justyna Skorupska (E-Commerce Poland – Chamber of Digital Economy)

  • Rata medie de creștere în e-commerce în Europa (2016): 15% (Polonia: 25%); cota de piață din retail a e-commerce-ului: 7,7%
  • 54% dintre polonezii care folosesc Internetul cumpără online
  • Sfat: pentru a ajunge pe piața poloneză cu produse și brand-uri românești specifice, mai întâi traduceți site-ul și puneți-l pe un domeniu .pl
  • Cele mai cumpărate produse: haine și accesorii, încălțăminte, cărți+CD-uri+filme, bilete la cinema și teatru, electronice și electrocasnice, smartphone-uri+tablete
  • Sunt 2.200 puncte click&collect în Polonia (+1.000 vor fi instalate în viitor)
  • Cea mai populară metodă de plată: pay-by-link

 

▶︎ Jorij Abraham (Managing Director E-Commerce Foundation)

  • Comerțul B2C a crescut la 523 mld. euroîn 2016 în Europa; prognoza pentru 2017 este de 593 mld.
  • Europa de Nord și de Est cresc cel mai mult
  • China va fi cea mai mare piață de e-commerce în 2017
  • Avansuri tehnologice: căutare prin voce, realitate augmentată, realitate virtuală
  • Pentru prima dată, datele le permit companiilor mari să ofere servicii mai bune, de la 1 la 1
  • Online-ul are dinamici financiare foarte diferite de cele offline
  • Noul peisaj al retail-ului mondial cere modele de business noi
  • Cazul Opposuits.com – costume ciudate, colorate, nebunești (60 de modele vândute în 50 de țări)
  • Cazul Amsterdamduckstore.com
  • Alte cazuri: Riksja Travel, Story, Eataly, Grapedistrict, Bloomon, College Style, Mr. Paprika

DIALOG DESCHIS CU IULIAN STANCIU (CEO EMAG)

  • De anul următor, vrem să ne asumăm termenul de livrare. Vom lucra cu partenerii noștri să realizăm acest lucru.
  • Sunt magazine care folosesc marketplace-ul ca bază de lansare, magazine noi; acest lucru dă încredere în piață.
  • Cred că sunt cam 7.000 de magazine online; crește numărul cu vreo 500 pe lună.
  • Indiferent de stadiul de dezvoltare, marketplace-ul îți aduce tranzacții.
  • 50% din vizitele noastre au cel puțin un search.
  • Construim mecanisme de browsing intern pentru căutare de profunzime.
  • Nu cred că intră Amazon pe o piață mai mică de 5 mld. euro.
  • Traficul mobil e la 70%; conversille mobile sunt la 50%, conversiile din aplicații sunt mai mari decât cele din desktop.
  • Ne așteptăm la creșterea comenzii medii
  • Anul acesta, am pus online produse care nu s-au vândut prea mult online: mașini, ceasuri scumpe, vacanțe, vouchere la TAROM , carduri de credit cu dobândă „negativă” (primești bani), abonamente la servicii medicale.
  • Nu vom introducea prea curând vânzarea de case și apartamente
  • Bitcoin-ul nu este folosit prea mult în tranzacții, ci pentru economii/pariere, deci nu-l vom introduce prea curând; vrem să creștem încrederea în plata cu cardul.
  • Livrarea trebuie să fie predictibilă, rapidă și returul să fie ușor.
  • Plata să fie simplă, sigură și transferul banilor în caz de retur să fie rapid.

 

Condiții de îndeplinit pentru a face clientul fericit:

1. Produsul să fie în stoc;
2. Să fie simplu să găsească/să cumpere produsul: plata, check-out-ul să fie simple;
3. Prețul să fie bun la momentul vizitei clientului;
4. Servicii bune: livrare predictibilă, comunicare, retur ușor.

 

  • Încrederea este foarte importantă când faci business la distanță: responsabilitate, respect, să plătim când greșim.

BITCOIN: AURUL DIGITAL – ANTONIO ÉRAM (CEO & FOUNDER NETOPIA MOBILPAY)

  • Procesăm 1 mil. euro pe lună în bitcoin, iar creșterea este constantă
  • Este o revoluție: bani privați, administrați privat
  • Blockchain este ceea ce a fost Web-ul în 1996
  • Va schimba o suită de servicii, industrii, în cel mult 10 ani
  • Nu există fraudă sau chargeback, este rapid și sigur
  • Nu mai vorbim acum de un joc volatil mare, ci de atacuri speculative
  • Minatul a devenit foarte complicat, dar sugerez să cumpărați măcar de 100 de lei și să vedeți cât câștigați peste 3 luni

MARIUS COSTIN (COUNTRY MANAGER PAYU ROMÂNIA) – BILETUL TĂU CĂTRE ORIUNDE

  • Dacă ne uităm la datele istorice, de 2.000 de ani nu am mai cucerit nimic important. De la Burebista încoace nu am cucerit nimic… până la Bitdefender . Și-au stabilit un target și încearcă mereu să-l atingă.
  • Discutând cu comercianții, am înțeles că extinderea cross-birder nu e atât de facilă la o primă vedere și că există bariere:
    – logistică
    – taxe
    – plăți.
  • Amazon a apărut în 1994 și de-abia în 1997 au avut 1 mil. de cumpărători. Ei cum trimiteau marfa în 1995? România nu era membră UE și unii români găseau metode ingenioase de a cumpăra de pe Amazon și Amazon le livra!
  • Concluzia este că, dacă ne schimbăm puțin mentalitatea, vom găsi un răspuns la orice problemă.
  • Există foarte multe metode de plată și, la fel, sunt foarte multe obiceiuri de cumpărare. Aici, rolul nostru de procesător de plăți este să facem lucrurile astea simple pentru comercianți.

KEYNOTE “DATA-DRIVEN DESIGN (3D)” – OLI GARDNER (CO-FOUNDER UNBOUNCE)

  • Datele sunt peste tot în jurul nostru, ceea ce este atât un lucru bun și rău. Bun pentru că avem nevoie de ele. Rău pentru că sunt prea multe lucruri care trebuie aflate și nu știm exact de unde și cum începem să utiliză datele. Acesta este unul dintre motivele pentru care echipele de marketing sunt în prezent disfuncționale, dar nu trebuie să fie așa.
  • Folosiți design-ul bazat pe date (3D). Este cadrul bazat pe dovezi palpabile al lui Oli Gardner, care oferă echipelor de marketing (comercianților, designerilor și copywriter-ilor) accesul accelerat la datele de care au nevoie cu adevărat, alături de un proces de înțelegere a modului de utilizare a acestor date, pentru a face schimbări informate în experiențele de marketing digital pe care le creați în prezent.
  • 81% dintre designeri încep munca înainte să primească instrucțiunile.
  • Autorii de texte nu înțeleg că motoarele de căutare văd lucrurile diferit de cum le văd oamenii.
  • 98% dintre marketeri se simt obligați să dea feedback despre design designerilor (și 87% dintre ei cred că sunt calificați pentru asta)

 

Data-driven design process:
1. Verificați manualul 3D
2. Observații și micrometrics
3. Schițe de design pe echipe. Ia observațiile, ipotezele și ideile acumulate din experiența utilizatorului și fă schițe de tip înainte/după pentru a rezolva fiecare problemă.
4. Testează și măsoară micrometrics. Ar trebui derulat un test A/B.


ALEXANDRU VOLOCARU (ONLINE MARKETING EXPERT ORANGE ROMANIA) – CUM SĂ DERULEZI CAMPANII DE MARKETING ÎN E-COMMERCE ÎN SISTEM SAAS

  • Cele mai multe servicii de analiză a datelor de trafic utilizate de firmele de comerț electronic (chiar și Google Analytics) se bazează pe cookie-uri pentru a identifica utilizatorii.
  • Cele mai multe servicii de analiză pentru acțiunile de performanță se bazează pe un nume de utilizator sau un e-mail, astfel încât un utilizator este același indiferent când accesează o aplicație, un site web sau utilizează e-mail-ul său.
  • Focusul nostru s-a schimbat de la „Cumpărați acum” la „Activează clientul – Păstrează-l – Achiziție – Venit – Referrer”.
  • Momentul „Cumpără acum” este principalul avantaj pe care comerțul electronic îl are asupra SaaS (Software As a Service).
  • În SaaS, primul angajament nu începe niciodată cu o plată. Utilizăm algoritmi avansați pe datele noastre pentru a expune modelele de comportament care determină implicarea utilizatorilor în fiecare etapă a ciclului de viață, de la prima vizită la venitul recurente.
  • Nu uita! Oferă-le o experiență extraordinară utilizatorilor și conversia va veni.

INOVAȚII ÎN SEGMENTAREA PUBLICULUI ÎN RERTARGETING – VLADIMIR HOUBA (REGIONAL COMMERCIAL DIRECTOR RTB HOUSE)

  • Segmentarea bazată pe valoare: produsele cele mai vândute, preferințele de brand, cross-selling.
    • Sugestii de segmentare pe valoare: pachete turistice, anunțuri de mică publicitate.
    • În retargetare, este important pentru noi să lucrăm mult timp cu aceiași clienți.
  • Segmentarea bazată pe timp: campanii bazate pe activitatea utilizatorilor, campanii de brand awareness, campanii sezoniere.
    • Mergeți un pic mai departe în analiza datelor, nu rămâneți la suprafață!
    • Nu faceți prea multe segmentări (micro-segmentări), pentru că efectele ar putea fi adverse.

KEYNOTE “7 E-COMMERCE HACKS THAT’LL DOUBLE YOUR CONVERSION RATE” – NEIL PATEL (CO-FOUNDER CRAZY EGG, HELLO BAR, KISSMETRICS)

1. Banii sunt la oamenii care spun nu
2. Trimite chestionare listei tale de e-mail-uri
3. Fii personal în textele tale
4. Fă să fie mai ușor pentru oameni să cumpere (exclusivitate)
5. Acordă atenți titlurilor tale
6. Optimizează paginile de check-out
7. Cere-le clienților să te ajute la promovare

  • Optimizarea conversiilor este ca atunci când ieși la întâlnire.
  • Nu le cereți clienților imediat să cumpere, ci „încălziți-i”.
  • Un simplu chestionar a crescut conversiile cu aprox. 40% la o http://www.nutritionsecrets.com/. Reguli pentru chestionare:
    • Începeți cu 5 întrebări
    • Folosiți imagini pe cât posibil
    • Limitați răspunsurile la 4 variante per întrebare
      Includeți o bară de progres
      Amintiți de produs la final, dar trebuie să fie cel mai relevant pentru persoana care a completat chestionarul
  • Fiți cât mai personali în comunicare, apropiați de vizitatori. Elemente de localizare:
    • Includeți numele orașului în text.
    • Folosește testimoniale de la persoane din același oraș.
      Include elemente locale în pagină, de ex. starea vremii din acel oraș.
      Include numele orașului în titlu.
  • Încearcă să trezești curiozitatea.
  • Folosește landing-page-uri simple și optimizate pentru mobil.

STAGE ON FIRE: E-COMMERCE ON WHEELS

 

Felix Pătrășcanu:

  • Despre livrarea nou introdusă, lockere amplasate în București -> http://www.gpec.ro/blog/exclusivitate-fan-courier-lanseaza-serviciul-ebox-prin-care-cumparatorii-online-isi-pot-ridica-singuri-produsele-comandate-pe-internet. Serviciul va fi extins la toată țara.
  • Pentru clienți, rămâne costul din contract sau se mai poate negocia.
  • Magazinele trebuie să precizeze pe site că oferă această metodă de livrare.
  • Am preluat ideea de școală de curieri de la școlile germane din zona Brașovului. Programul presupune subvenționarea școlii de șoferi timp de 3 luni; din păcate, există riscul ca cei care fac cursul să plece apoi.

 

Bogdan Colceriu:

  • Despre e-fulfillment – există mai multe probleme, mai ales la magazinele online aflate la început. Pare complicat să-ți muți stocul, de exemplu. Apoi, poate părea că-ți pierzi controlul asupra mărfii.
  • Depozitarea suplimentară se plătește separat.
  • Se pot plasa comenzi și telefonic de la magazine.

 

Marian Șeitan:

  • La e-fulfillment, se poate negocia un cost pe comandă.
  • Facem recepția completă a mărfii și filmăm totul, pentru transparență.
  • Marfa este asigurată tot timpul.
  • Dacă este vreo problemă de integritate a produselor, putem vedea pe înregistrări cine este de vină.

 

Lucian Aldescu:

  • Îmi exprim scuzele față de magazinele online care au avut de suferit în ultimele zile, din cauza unor probleme pe care le-am întâmpinat. Avem aprox. 3.000 de colete întârziate, dar de mâine ar trebui să se rezolve.
  • Noul soft ne deschide calea către lockere.
  • Dorim să reducem timpul de lucru.

 

Jim Kearney:

  • Am încercat drone în mai multe scenarii, le-am folosit în cazuri specifice – cazuri umanitare etc.
  • Nu putem trimite mii de drone pe cer, pentru a livra zilnic, în condiții obișnuite.

BRINGING TRUST IN GLOBAL E-COMMERCE: ONE STEP FORWARD FROM SAFE.SHOP & TRUSTED.RO – BOGDAN MANOLEA (CO-FOUNDER TRUSTED.RO) & JORIJ ABRAHAM (MANAGING DIRECTOR E-COMMERCE FOUNDATION)

 

▶︎ OFERTĂ EXCLUSIVĂ #GPeCSUMMIT pentru magazinele online care vor să se extindă la nivel european sau global > https://trusted.ro/safe-shop/

 

▶︎ OFERTĂ EXCLUSIVĂ #GPeCSUMMIT pentru site-urile comerciale care doresc să obțină Marca de Încredere TRUSTED.ro > https://trusted.ro/b2b/

  • TRUSTED.ro lansează noul serviciu de marcă de încredere la nivel internațional, alăturându-se Safe.Shop (marcă de încredere globală promovată de E-Commerce Foundation, la care sunt afiliate principalele asociații și companii de profil din întreaga lume). Detalii: https://www.safe.shop/ro-ro/. România este a doua țară în care se lansează Safe.Shop, după Olanda.
  • Creșterea numărului de conversii, respectarea legislației în vigoare la zi, evitarea potențialelor amenzi și creșterea vânzărilor cross-border sunt doar câteva din avantajele mărcii Trusted.ro & Safe.shop.
  • Despre Feedback.Trusted.ro, sistemul Opinii de Încredere: opinii reale, de la clienți verificați.
  • Nivelul de încredere în magazine diferă mult în țările europene, dar și la nivel global.

KEYNOTE: “THE CUSTOMER DISCONNECT: HOW INSIDE-OUT COPY MAKES YOU INVISIBLE” – AMY HARRISON (OWNER WRITE WITH INFLUENCE)

  • Când concepeți un text, există 3 elemente critice:
    1. ce ȘTIȚI despre produsul dvs.
    2. ceea ce SCRIEȚI despre produsul dvs.
    3. ceea ce ÎNȚELEGE clientul dvs.
  • Din păcate, mult prea ușor pot cele trei elemente să piardă legătura dintre ele, iar când se întâmplă acest lucru, clienții nu își dau seama de valoarea reală a ceea ce aveți de oferit.
  • Identificați orice deconectare din propria dvs. strategie de marketing și învățați cum să scrieți un text care rupe ritmul, vă diferențiază brandul și se adresează dorințelor clienților dvs.
  • Caz: http://www.flexioffices.co.uk/.
  • Cum știi că textul tău te „înșală”? Îl găsești pe alte site-uri! Sau te înșală cu produse din alte industrii.
  • Cuvinte-umbrelă: puternic, de calitate, lider al industriei, ușor de folosit.
  • Lucrurile pe care le iubesc clienții voștri trebuie să fie centrul textului vostru și în partea de sus a site-ului.
  • Oamenii vor o transformare, nu o tranzacție.
  • Pentru a adăuga impact în text, răspunde la 3 întrebări:
    1. Ce este?
    2. Ce face?
    3. Și ce dacă?

STAGE ON FIRE: TOP 30 MOST FREQUENT E-COMMERCE MISTAKES

  • Aprox. 100 de magazine online înscrise în #CompetitiaGPeC 2017 au fost analizate de 28 de specialiști în e-commerce și digital marketing, timp de 5 luni și ținând cont de aproape 200 de criterii de evaluare esențiale pentru orice business online.
  • O parte din Juriul GPeC a dezvăluit care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le-a întâlnit la magazinele online în procesul de jurizare – erori scalabile la nivelul majorității comercianților, în așa fel încât tu să le eviți sau să le repari.

 

Invitați:
– Alexandru Lăpușan (CEO & Founding Partner Zitec​)
– Andrei Georgescu (Managing Director White Image​)
– Bianca Grip (Managing Director GripAds Agency​)
– Dan Vîrtopeanu (Founder Breeze Mobile​)
– Doina Vîlceanu (CMO ContentSpeed​)
– Eugen Potlog (Founder & Chief Optimizer UX studio​)
– Horia Neagu (Digital Marketing Consultant)
– Lucia Ciucă (Managing Director Quantum Data Science​)
– Mihai Vînătoru (Head of SEO & Managing Partner DWF – Digital WorkForce​)
— Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC)

 

  • Multe site-uri au sisteme de reviewuri, dar puține sunt cele care le promovează, nu găsești ușor opiniile.
  • Rar găsești elemente de diferențiere.
  • 37% din magazinele la care ne-am abonat la newsletter n-au trimis newsletter.
  • Nu există o periodicitate anume pentru a trimite newsletter, depinde de industrie și de produs și de acțiunile utilizatorilor în urma trimiterii.
  • Este bine să aveți social login pe site.
  • 100 milisecunde în încărcarea site-ului poate scădea cu 7% conversiile.
  • Cîmpurile din formulare nu erau adaptate la mobil.
  • Folosiți persistent data în coșul de cumpărături.
  • Puneți butonul de adăugare în coș chiar în prima parte a ecranului.
  • Folosiți colțul din dreapta sus pentru cele mai importante informații sau CTA.
  • Atenție la migrarea SEO, atunci când modificați platforma!
  • Imagini slab optimizate sau neoriginale.

 


 

GPeC 2017 (ediția de 12 ani) este un eveniment Powered by FAN Courier

Susținut de: Banca Transilvania, Bright Agency, Creadiv, CRITEO, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, GLAMI, Mastercard, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, PayU, QeOPS, RTB House, TargetWeb, VTEX

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour România

Brought to you by: Orange

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Official Radio: Kiss FM

Apa Oficială GPeC: Aqua Carpatica

Limousine Service: CityLimo

Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Carmen Albișteanu, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Sabina Cornovac, Luminița Balaban, StilMasculin, Robert Katai

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta