10 trenduri care vor defini comerțul online în 2018
La 23 de ani de la lansare, gigantul Amazon domină deja 37% din piața de e-commerce, iar în următorii 3 ani se estimează că va controla peste 50% din totalul de vânzări online. Un asemenea succes este asigurat de înțelegerea oportunităților pe care le poate oferi piața și nu doar de inovație. Așadar, iată 10 trenduri care vor defini comerțul online în viitorul apropiat (conform platformei Shopify) și de care ar trebui să țineți cont în strategia de marketing din 2018 dacă unul dintre obiectivele voastre este să deveniți următorul Amazon:
- Deși în continuă creștere, comerțul electronic reprezintă doar 9.1% din vânzările din retail
- Comerțul online B2B este mult mai profitabil decât comerțul online B2C
- Automatizarea comerțului online devine accesibilă
- Fragmentarea canalelor de comunicare este următoarea provocare în comerțul electronic
- Comerțul online multi-channel este soluția pentru fragmentarea canalelor de comunicare
- Comerțul online internațional va rămâne neexploatat
- Mobile devine principala platformă de shopping online, însă vine cu provocări
- Campaniile de vânzări pe social media aduc în sfârșit rezultate
- Micro-momentele (prin urmare micro-conversiile) sunt noua unealtă pentru optimizare
- Crearea de conținut este secretul unui engagement ridicat
Și acum, să le luăm și să le înțelegem pe rând!
- Deși în continuă creștere, comerțul electronic reprezintă doar 9.1% din vânzările din retail
În ultimii ani, creșterea comerțului online a fost aproape exponențială, de la 5.4% (2012) la 9.1% din totalul vânzărilor din retail la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al 2017. Această creștere rapidă, împreună cu o cotă de piață scăzută, înseamnă oportunități semnificative pentru noii jucători de a surclasa liderii.
- Comerțul online B2B este mult mai profitabil decât comerțul online B2C
Tranzacțiile din comerțul electronic B2B au fost estimate la 7.66 trilioane de dolari în 2017, față de 5.83 trilioane de dolari în 2013. Această diferență de creștere reprezintă aproape totalul de tranzacții din comerțul electronic B2C din 2017 – 2,143 trilioane de dolari.
- Automatizarea comerțului online devine accesibilă
În urmă cu 10 ani, cel mai mare secret al marilor retaileri era marketing automation – o metodă prin care aceștia puteau economisi timp și bani în timp ce vânzările creșteau. În 2017, acest trend a fost înlocuit de e-commerce automation, despre care, conform Google Trends, încă nu se vorbește foarte mult. Deși există deja companii care profită din plin de acest nou trend, în lipsa unei platforme dedicate de e-commerce automation, acestea și-au creat propriile soluții pe care cel mai probabil nu le vor împărtăși prea curând.
- Fragmentarea canalelor de comunicare este următoarea provocare în comerțul electronic
Datorită evoluției tehnologice, consumatorii au acces la un număr foarte mare de canale prin care pot achiziționa produse, ceea ce înseamnă că indiferent dacă ești un startup sau o companie multinațională, există oportunități și riscuri pentru fiecare.
- Comerțul online multi-channel este soluția pentru fragmentarea canalelor de comunicare
Nu putem vorbi de fragmentare fără a menționa comerțul online multi-channel. 86% dintre cumpărătorii online au intrat în contact cu un produs achiziționat pe cel puțin 2 canale diferite.
Studiul complet realizat de platforma Shopify poate fi găsit aici.