E-commerce-ul este anchetat de Comisia Europeană. Ce înseamnă acest lucru pentru România
Comisia Europeană (CE) a anunțat în 2 februarie că a lansat 3 investigații referitoare la anumite practici anticoncurențiale în sectorul de e-commerce, scrie Lexology.
Consiliul Concurenței din România a lansat o anchetă proprie, ca urmare a inițiativei Comisiei.
Ancheta CE trebuia să se focalizeze inițial pe produsele electronice și fashion, dar s-a extins la majoritatea produselor vândute online.
CE investighează dacă:
- anumiți producători de produse electronice au ignorat regulile UE privind concurența, prin restrângerea libertății anumitor comercianți online de a-și stabili propriile prețuri la anumite produse, precum electrocasnicele, laptop-urile etc.;
- Valve Corporation, un producător de jocuri video, împreună cu alți publisheri de jocuri PC, au încălcat regulile concurențiale prin impunerea unei chei de activare pentru jocurile vândute;
- sunt înțelegeri între anumiți tour-operatori europeni și anumite hoteluri, prin care părțile îi împiedică pe clienți să rezerve direct camere la condiții mai bune decât cele oferite de tour-operatori în alte țări, din cauza naționalității sau țării de reședință ale clienților.
Este probabil să se încheie ancheta Consiliului Concurenței în următoarea perioadă și să fie date publicității unele remarci și recomandări pentru jucătorii de pe piață. Este posibil să fie lansate și unele investigații care să continue cazurile urmărite de CE.
De aceea, este recomandabil pentru producători și comercianți online să analizeze cu atenție contractele care acoperă activitatea lor de comerț online și condițiile care le oferă acces pe platforme, în așa fel încât să evite o investigație detaliată a Consiliului Concurenței.
Citiți detalii la Lexology