ePlan – Trenduri în e-commerce și soluții privind plățile online
Plățile online au câștigat teren în România odată cu schimbările de consum forțate de pandemie. Rata de creștere a acestora a devenit mai stabilă în ultimul an, însă România rămână încă o piață cu potențial de dezvoltare în această direcție. Despre asta și alte cifre de final de an au discutat Andrei Radu și invitata lui, Elena Gheorghe, Country Manager PayU România, în cadrul emisiunii ePlan by Știrile ProTV.
Cât de mult s-a păstrat din tendința de a cumpăra online
Românii au început să aleagă plata online în momentul în care aceasta era cea mai la îndemână și recomandată opțiune, la începutul pandemiei. Odată cu relaxarea restricțiilor, această tendință s-a păstrat în condițiile în care au venit noi verticale în online: Farma, Educație digitală și Food&Delivery, aceasta din urmă Elena Gheorghe o numește ”star vertical”, fiind cea mai rapid dezvoltată dintre toate. Oamenii au descoperit că e ușor și comod să cumpere online și au înțeles că își pot utiliza timpul mult mai eficient în acest sens.
Bilanțul PayU la final de 2021
Elena a mai discutat despre bilanțul tranzacțiilor prin PayU în 2020 comparativ cu 2019 și predicțiile pentru 2021 – un subiect mult așteptat de jucătorii din piața e-commerce din România.
Din punctul de vedere PayU, piața de e-commerce include și piața de servicii (reamintim că raportul anual GPeC face o diferențiere între e-tail și servicii). Elena Gheorghe a vorbit despre o valoare estimativă de 7 miliarde de euro, însemnând o creștere anuală de 36% a pieței locale de e-commerce în 2020, la care adaugă o 50% creștere a plăților online, până la momentul discuției (27.09.2021). ”Pentru anul acesta, după boom-ul din 2020, ne așteptăm la o creștere de 15% și la o valoare de 8 miliarde de euro pentru piața de e-commerce”, a adăugat Elena.
Motivul pentru care anul acesta se înregistrează creșteri mai mici
România este o piață încă în creștere, există verticale unde ponderea plăților online rămâne destul de mică (utilități, asigurări, farma, servicii). Pentru PayU, verticala de utilități încă este o verticală de educare, deși mulți români au descoperit că este mult mai simplu și mai comod să plătească facturile online, iar acesta va fi focusul proiectelor companiei din viitorul apropiat.
Rata de penetrate a plăților prin card a fost de 36% în 2020, iar anul acesta PayU estimează o ușoară creștere de 20-25% în număr de plăți efectuate cu cardul și o rată de penetrare de 38-39%. Asta pentru că multe servicii și-au revenit după perioada de stagnare din 2020 (de exemplu verticala de Travel).
Legat de proiecte PayU, compania a lansat recent un parteneriat cu Google Pay. Asta înseamnă că toate plățile efectuate de clienți prin Google Pay vor fi procesate de PayU România.
Pentru mai multe informații despre plăți online, tranzacții cross-border și predicții de Black Friday urmăriți emisiunea integrală pe site-ul ȘtirileProTV.ro!