Butonul de „Anulează comanda” nedorit de ecommerce-ul European

17 asociații profesionale din zona comerțului electronic european și-au exprimat nemulțumirea referitoare la posibilitatea introducerii obligatorii a butonului de „Anulează Comandă”, printr-o scrisoare comună semnată și adresată reprezentanților Uniunii Europene. Conform propunerii legislative inițiate săptămâna trecută de către Comisia Europeană, acest buton ar fi trebuit să permită consumatorului să anuleze o tranzacție imediat după plasarea comenzii.

În cursul săptămânii trecute reprezentanții Uniunii Europene s-au reunit pentru a creiona o propunere legislativă privind prevederile contractuale ale serviciilor financiare în cazul contractelor încheiate la distanță. În cadrul acestei întâlniri, s-a lansat ideea butonului de „Retragere/ Anulare” – care ar permite consumatorilor să anuleze ulterior o tranzacție. Propunerea a fost extinsă ulterior către toate produsele și serviciile comercializate online.

17 Asociații profesionale reprezentând comerțul online au semnat în comun o scrisoare prin care își exprimă dezacordul și subliniază faptul că dreptul de a anula o comandă este deja stipulat în legislația privind protecția consumatorului.

Printre solicitările industriei de e-commerce reflectate în acțiunile de lobby ale celor 17 asociații se numără și protejarea libertății antreprenorilor din domeniu de a-și informa așa cum consideră clienții despre dreptul de anulare a comenzilor și de a nu supra-încărca și îngreuna procesele comerțului electronic.

Mai multe despre demers, aici.

*Image by juicy_fish on Freepik