Cum creăm reclame în YouTube pentru magazinele online

Odată cu apariția YouTube, s-a produs democratizarea spoturilor video. Practic, orice persoană sau orice business aflat la început, poate produce conținut video și îl poate încărca pe platformă, având astfel acces la peste 3.000.000 utilizatori lunar în România.

Din perspectivă de business, multe e-commerce-uri au considerat prezența pe YouTube drept una secundară, acesta nefiind un principal canal de vânzare. Cu toate astea, magazinele online care au investit în conținut video, au câștigat vizibilitate suplimentară și chiar simpatia utilizatorilor.

Dincolo de conținutul construit pentru popularea canalului și care nu are neapărat obiectiv principal de vânzare, avem și reclamele video care sunt extrem de utile în generare de awareness, în special în perioadele dinaintea unor evenimente importante precum Black Friday, Crăciun sau Paște.

Putem distinge 2 tipuri de conținut pentru YouTube:

  1. Video construit pentru animarea canalului propriu și aici putem întâlni teme diferite precum how to, unboxing, testimoniale clienți, video-uri de endorsement de la influenceri, prezentare produse și review-uri, programe de CSR, sau sfaturi de lifestyle cu plasare de produse. Un exemplu de strategii diferite adoptate în crearea de conținut putneți vedea la emag.ro vs. cel.ro. Deși eMAG are semnificativ mai mulți clienți decât cel.ro, totuși cel.ro are 332k subscribers față de eMAG cu doar 20k. 
  2. Video-uri construite pentru promovarea brandului sau a unor oferte, produse sau servicii. În context de Covid-19, vedem noi teme răsărind precum:
  •  sfaturi despre cum să trăim în noua realitate (work from home, dezinfectare casă și cumpărături, spălat pe mâini, stăm acasă)
  • cum să ne conectăm în ciuda distanțării fizice (comunicare virtuală cu bunicii și părinții, petreceri tematice pe Hangouts cu colegii, mastermind-uri de business pe Zoom)
  • modificări ale rutinelor zilnice (facem yoga de acasă, gătim în loc să mergem la restaurant)
  • susținerea unor cauze sociale (donații pentru echipamente de protecție și aparatură pentru spitale) și a eroilor din linia întâi (medici, armată).

În articolul de azi, vom alege să ne focusăm pe reclamele plătite, acelea construite în scop de vânzare sau de creare de awareness mai degrabă decât cele axate pe conținut. În calitate de agenție de performing, noi, la adLemonade, ne consiliem clienții în a construi și a livra reclame în YouTube pentru a crește notorietatea brandului, dar și pentru a atrage atenția asupra unor oferte punctuale, desigur care oferă beneficii concrete utilizatorilor.

Cum construim o creație video care să fie atractivă nu doar să îndemne oamenii să dea skip?

  1. Intro din primele secunde este esențial și trebuie să capteze atenția. Poate fi o întrebare, o statistică, un statement puternic sau chiar un topic controversat.
  2. Începe întotdeauna cu problema sau nevoia pe care o rezolvi pentru a crea tensiune înainte să oferi soluția care e produsul sau serviciul tău
  3. După ce introduci produsul sau serviciul, explică beneficiile și caracteristicile produsului tău, de ce e el soluția ideală pentru problemele clientului
  4. Prezintă apoi o ofertă irezistibilă care culminează cu un call-to-action (îndemn la acțiune) care poate fi Profită Acum, Cumpără Acum, Vezi Oferta, Vizitează-ne etc.
  5. Prezintă și alte avantaje și explicații suplimentare pentru cei interesați

Un studiu realizat de Comscore despre YouTube concluzionează faptul că 50% din impactul unui video pe YouTube este dat de creație, 35% de atractivitatea ofertei promovate și 15% de către media. De aceea, e esențial să te focusezi pe povestea pe care o va spune reclama ta. Cum poți face asta? Iată cateva întrebări care te pot ghida:

  • Care este obiectivul pe care doresc să îl ating cu această reclamă? E vânzare, creșterea notorietății, abonare la newsletter, participare la un concurs/o promoție?
  • Cui se adresează reclama mea video? Cine este publicul meu țintă? Această întrebare e extrem de importantă deoarece creația trebuie sa fie în sincron cu obiceiurile și interesele publicului tău țintă.
  • Ce promovez? Care e oferta mea?
  • Ce limbaj și ce cuvinte cheie folosesc pentru a-mi prezenta oferta? Și aici e important să fim în sincron cu ce cuvinte folosesc cei din publicul nostru țintă.
  • Ce caracteristici, avantaje și beneficii prezintă produsul sau oferta promovată?
  • Ce dorim să facă utilizatorul în continuare după vizionarea video-ului? Aici intervine rolul call-to-action-ului care să genereze acțiunea dorită.

E important de reținut faptul că, în reclamele pe care le rulăm pe YouTube, plătim doar după 30 de secunde de vizualizare a video-ului (excepție sunt cele de 6 secunde de tip bumper ads unde plătim la CPM). De aceea, e esențial să capitalizăm cât mai mult în primele 30 secunde și în special în primele 5 sec înainte să se dea skip (dacă utilizatorul dă skip, practic e o vizualizare gratuită deoarece nu se plătește nimic).

Așadar, ca o concluzie, principale aspecte de pe care să le luăm în considerare când lucrăm la crearea videoului:

  1. Durata optimă: 30-40 secunde
  2. Brandul să apară atât vizual, cât și auditiv în primele 5 secunde (este astfel văzut/auzit și de cei care dau skip pentru care nu plătim nimic)
  3. Mesajul principal e important să fie concentrat la început (chiar dacă se dă skip s-a transmis esența)
  4. Să existe un call to action clar, ce dorim să facă utilizatorul după vizionarea video-ului
  5. Voice-over preferabil în locul unei melodii simple deoarece mulți oameni ascultă muzică pe YouTube și lucrează în altă fereastră (impactul auditiv nu e același)
  6. Focus pe un intro atractiv, poate fi o întrebare, o statistică, o problemă urgentă pe care o are utilizatorul și pe care serviciul tău o rezolvă
  7. Video-ul e important să se vadă bine de pe mobil – să vedem produsul cât mai de aproape, să fie prezentat în culori puternice și textele sa fie scrise cu font mare, ușor lizibil de pe un ecran mic. Degeaba ai o creație extraordinară, dacă nu se înțelege nimic când o vizualizezi de pe un dispozitiv mobil.

Dacă ești în pană de idei și vrei să te inspiri din reclamele care au avut succes în România anul trecut, le găsești aici. Iți doresc multă inspirație, curaj și deschidere să testezi și această platformă pentru magazinul tău online, poate descoperi că e o Cenușăreasă ce-ți poate transforma business-ul dacă e făcut cum trebuie. Succes!

 


Anabela Luca

Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade

Anabela Luca este Managing Director și Online Marketing Consultant la adLemonade, agenție de Performance Marketing, Google Premier Partner.
Anabela are o experiență de peste 10 ani în construirea de strategii și administrarea campaniilor de Pay Per Click (Google Ads, Facebook Ads, Linkedin etc.), livrând rezultate aliniate cu obiectivele de business ale clienților.

În ultimii 3 ani, agenția adLemonade e focusată pe creșterea brandurilor românești în spațiul internațional, susținând atât prin traininguri dedicate, cât și prin strategii eficiente de PPC o prezență activă și profitabilă a business-urilor românești pe piața globală. Anabela e pasionată de digital și contribuie activ la educarea pieței în cele peste 150 de training-uri și prezentări, fiind trainer certificat Google din 2013. Alături de echipa valoroasă din agenție, a crescut performanța în digital pentru peste 300 de branduri dintre care se disting Enel România, Flanco, Catena, Deichmann, Continental Automotive sau Jolidon.


Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!