Cum să construim feed-ul de produse corect pentru Google Shopping

Dacă în articolul anterior spuneam de ce Google Shopping este cea mai bună soluție pentru ecommerce-ul tău, am decis să fac un singur post doar pentru partea de Feed pentru că este de departe cel mai important pas și multe business-uri se împotmolesc în acest pas. 

1. Platforma

Dacă ai deja o platforma custom, treci direct la pasul 2 și trimite documentația colegilor de la programare. Pentru platformele open-source deja există module disponibile (atât gratuit cât și plătite)  

Shopify 

Varianta dezvoltată chiar de Shopify și gratuită o găsiți disponibilă aici.

Variantele testate de mine și care au funcționat și le recomand sunt: 

  • ROI HUNTER – Gratuit până la 500 de produse și actualizare la 48H (acesta este un dezavantaj).
  • Google Shopping Feed & Ads by Sales & Order – Până la 10.000 de produse, design asemănător cu cel din Google Merchant Center și gestionarea gratis a campaniilor cu bugete până la 500$. 
  • CleverPPC – Campanii free, fără raportare și actualizare des a feed-ului. 

Magento

Ținând cont că multe magazine sunt deja pe Versiunea 2.0, am selectat doar aplicațiile din Magento 2.0. 

Deși în 2019 au anunțat că vor lansa un addon free pentru Magento, în momentul acesta extensia nu o să mai fie disponibilă începând cu 28 Aprilie.

Variantele testate de mine și pe care vi le recomand:

  • Emarketing – Bun pentru detalierea produselor și dashboard, slab pentru optimizare
  • Squarefeed – Îți poți pune chiar label-uri automat și poți extrage din titlurile produselor atribute
  • Amasty

 Prestashop

Varianta oficială nu există.

Variantele testate de mine și pe care vi le recomand:

Opencart

Nu am testat nimic din aceste add-on-uri, dar le puteți găsi aici.

2. Exemplu de feed

Cum spuneam și mai sus, trebuie neapărat să mergem la unul din colegii de la programare să ne facă un feed. Acesta poate sa fie:

  • .gz: Gnu zip, compressed TSV (recommended) or XML
  • .txt: TSV
  • .xml: XML
  • .zip: Zip, compressed TSV or XML
  • .bz2: Bzip2, compressed TSV or XML

Cel mai sigur lucru, din punctul meu de vedere, este să-l facem XML. Câmpurile pe care trebuie să le completăm: 

ID* – Id-ul produsului din baza de date – maxim 50 de caractere;

Title* – Titlul produsului – maxim 150 de caractere;

Description* – descrierea produsului – maxim 5000 caractere. Sfatul meu este să includeți cât mai multe informații aici. Să ținem cont, afișarea reclamelor se face pe baza titlului și a informațiilor pe care Google le găsește în descrierea produselor. Sfat: nu puneți informații legate de curier aici!

Link* – URL produsului;

Image link* – minim 100X100px (minim 250×250 pentru zona de fashion). Pozele trebuie să fie în formatul 1:1 și nu trebuie să aibă watermark sau orice fel de text. Fundalul alb este cel recomandat și o să aveți produse dezaprobate dacă nu este așa; 

Additional image link  – opțional, dar vă recomand să adăugați în special în cazul magazinelor de fashion;

Availability*  – in stock / out of stock / preorder. Nu există alte valori decât acestea. Am întâlnit multe cazuri când avem „în stoc furnizor” sau „disponibil în 2-3 zile” sau ” în stoc showroom” . Nu funcționează decât cele de mai sus;

Price* – formatare tip SUA (.) – aici trebuie să avem input de tipul prețul + moneda (exemplu: 80.99 RON);

Sale price – opțional – în caz că e diferit de punctul de mai sus. Vă recomand cu cea mai mare căldură să folosiți acest atribut;

Brand* – brandul produsului – dacă nu există, nu se completează acest câmp. Nu folosim elemente de tipul N/A. Faptul că menționăm brandul separat de titlu este un avantaj în optimizarea campaniilor;

Google_product_categorycategoria produsului din nomenclatorul Google – Dacă se specifică acest lucru, optimizarea campaniilor este mai simplă în cazul campaniilor Google Shopping atât pentru campanii SMART.

Product_type – categoria produsului din site. Este bine să-l definim pentru că putem face campanii în funcție de acest lucru;

Gtin* – Global Trade Item Number (GTIN) – codul internațional de identificare al produsului. Pentru magazinele online este acel cod EAN pe care îl primiți de la furnizor;

MPN* –  Manufacturer Part Number – necesar doar dacă nu există GTIN. În cazul în care nu există nici GTIN sau MPN trebuie să adăugați câmpul identifier_​exists și să aibă valoarea cu no (FALSE);

Condition* – new / refurbished / used – dacă site-ul nu vinde produse SH sau refurbished, o să punem by default new.

Sfaturi

  1. Evitați pe cât de mult posibil să puneți informații despre transport în descrierea unui produs. Am întâlnit produse care se afișau pe cuvinte care conțineau „curier”.
  2. Nu încercați să puneți texte peste imagini de tipul „cadou” sau ”gratuit” când vine vorba de produse bundle.
  3. Neapărat adăugați label-uri la produse astfel încât să le puteți identifica ușor. Un exemplu, cel mai simplu, este să adăugați un „price range” astfel încât să puteți face ușor campanii pentru produse peste sau sub un anumit preț.

Cătălin Macovei

Co-Founder MOLOSO

Cătălin Macovei este Co-founder la agenția de perfomance marketing MOLOSO. A reușit să ajute în promovarea și creșterea a sute de branduri locale și internaționale prin folosirea campaniilor plătite (Google, Facebook, Twitter, Linkedin) în domenii precum fashion, travel, IT, auto, banking și multe altele. În 2018 a lansat produsul Limitless și alte produse automatizate care ajută IMM-urile să își automatizeze campaniile de marketing online fără să lucreze cu o agenție.

 


Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!