ePlan – Oana Dumitrescu, Google România: „Studiul de anul acesta arată o intenție de a păstra obiceiurile de cumpărare”
Episodul acesta din ePlan conține multe informații despre cele mai recente cifre și statistici despre achizițiile online, conform ediției de anul acesta a studiului Google Smart Shopper.
Sunt și multe grafice interesante de urmărit, așadar oricine activează în #eCommerce și își dorește o radiografie la zi a pieței, ar trebui să urmărească integral acest episod. Lasam aici doar o foarte mică parte din concluziile studiului discutate cu Oana în acest episod:
- Procentul românilor care cumpără online a crescut la 47% anul acesta, comparativ cu 41% în 2021
- Achizițiile spontane au scăzut în 2022, arată datele studiului Google: de la 36% în 2021, la 13% în 2022
- Căutările pe Google legate de „reduceri” au crescut cu 23% în primele 8 luni ale acestui an – deci campaniile de discount / promoții sunt importante în #eCommerce în acest moment
- Consumatorii români își doresc să poată comanda online fără să fie obligați să își creeze un cont pe site-ul magazinelor
- Consumatorii își doresc review-uri independente pe produse, iar acest lucru contează mult în luarea deciziei de cumpărare
- Tinerii (aproape jumătate din segmentul de vârstă 18-24 de ani) cumpără semnificativ online –> atenția magazinelor ar trebui să fie sporită pe acest segment, mai ales atunci când fac marketing online (alegerea potrivită a canalelor de marketing).
Să fie cu folos!