E-Commerce în 2025: Provocări majore pentru magazinele online în 2025 și cum pot fi rezolvate

Într-o piață de e-commerce din ce în ce mai competitivă, în care platformele internaționale au schimbat regulile jocului, magazinele online românești trebuie să fie mai bine pregătite ca niciodată și să se adapteze rapid. Dacă nu sunt corect optimizate acum – din toate punctele de vedere, riscă să piardă tot mai mulți clienți, bani și relevanță în fața unor jucători care investesc agresiv în prețuri mici, logistică rapidă și proces de achiziție rapid și impecabil.

Chiar dacă pare că totul merge bine, ai siguranța că magazinul tău online este optimizat la maximum și că poți face față acestor provocări? Dacă simți că ceva nu funcționează perfect sau vrei o confirmare de la experți, acum e momentul să acționezi!

5 Probleme Critice care îți pot afecta magazinul online în 2025

  • Experiența utilizatorilor nu este suficient de facilă – Clienții abandonează site-ul pentru că navigarea este greoaie, filtrele nu sunt bine implementate sau procesul de checkout este prea complicat, cu prea multe date solicitate sau prea multi pasi de facut. Într-o lume în care utilizatorii sunt obișnuiți cu rapiditatea platformelor mari, fiecare secundă contează.
  • Securitatea magazinului online este vulnerabilă – Scam-urile devin din ce în ce mai sofisticate si mai frecvente iar un site nesecurizat poate pierde atât clienți, cât și încrederea acestora.  O simplă breșă de securitate îți poate compromite afacerea așa că asigura-te că știi totul despre statusul magazinului tău la acest capitol.
  • Probleme de conformitate legală – Legislația e-commerce se actualizeaza constant și nerespectarea acesteia poate aduce amenzi mari. Dar mai mult decât atât, lipsa unor elemente de încredere sau conformitate legală poate face clienții să renunțe la achiziție. Asigura-te ca toate informațiile corecte afișate pe site, ca politicile sunt actualizate si ai in vedere toate aspectele legale necesare castigarii increderii clientilor. Ține cont că poate fi un factor major de diferențiere față de concurenții internaționali.
  • Site-ul tau nu este la curent cu noile provocari de indexare și vizibilitate în Google în era AI & Search Generative Experience (SGE) – Google își schimbă rapid algoritmii pentru a integra inteligența artificială în căutări, iar Search Generative Experience (SGE) va influența dramatic modul în care utilizatorii descoperă produsele online. Fii la curent cu noutățile și tehnicile SEO și evaluează-ți site-ul din punct de vedere SEO că să nu „îți ia alții fața”.
  • 80% din trafic vine de pe mobil: Optimizarea pentru mobil în contextul creșterii traficului mobile-first – Google continuă să pună accent pe Mobile-First Indexing. Cu toate acestea, multe magazine online riscă să piardă vânzări din cauza unei experiențe mobile slabe. Viteză slabă de încărcare, navigare greoaie și butoane incorect optimizate, checkout dificil pe mobil, pop-up-uri intruzive sunt aspecte majore care îți pot afecta vânzările și pot duce la pierderea clienților. Este magazinul tau gândit mobile-first?

Dacă cel puțin una din provocările de mai sus te-a pus pe gânduri, nu știi cum pot fi rezolvate sau nu eșți 100% sigur că poți asigura o experiență fără cusur clienților tăi, dacă știi că traficul și vânzările ti-au fost afectate in ultima perioada, dacă știi că poți și vrei să ai mai multe vânzări și să nu pierzi bani și clienți, Programul GPeC Proficiency te poate ajuta.

Este singurul program complet de audit și mentorship pentru magazinele online din România, analizând peste 200 de criterii esențiale:

  • UX & UI – navigare, filtre, conversie, pagini de produs, procese si multe altele
  • Securitate – protecția datelor și siguranța utilizatorilor
  • Legal & GDPR – conformitate și transparență
  • SEO – vizibilitate organică pe Google
  • Mobile Experience – optimizare pentru dispozitive mobile
  • Social Media & Marketing – strategii eficiente de comunicare & interactiune
  • Email Marketing – implementarea strategiilor de comunicare prin email & newslettere

Pe lângă un raport detaliat ce poate deveni un check-list de creștere, ai acces și la 2 sesiuni 1 la 1 cu experți care îți vor explica exact ce trebuie să îmbunătățești și cum.

Până pe 28 februarie, ai șansa să te înscrii la preț redus! După această dată, costul auditului crește. Este o investiție esențială în business-ul tău online, pe care nu îți permiți să o ratezi în 2025!