Google Penguin 4.0: impactul asupra SEO-ului din e-commerce
La sfârșitul săptămânii trecute, Google a lansat versiunea 4.0 a algoritmului său.
Penguin este acum parte din algoritmul de bază al lui Google și va penaliza site-urile care folosesc scheme de link-uri de tip black hat, cu intenția de a manipula rezultatele căutărilor.
Alte schimbări importante:
- Datele pentru Penguin sunt actualizate în timp real, deci schimbările vor avea efect imediat ce paginile respective vor fi fost din nou indexate.
- Penguin va ajusta de acum doar ranking-ului paginii care face spam, nu al întregului site.
Iată ce cred câțiva experți întrebați de Search Engine Watch despre această actualizare:
Kevin Gibbons, Managing Director – Blue Glass:
Sigur, algoritmul lui Google este mereu o țintă în mișcare, dar devine tot mai greu să-l manipulezi la scară mare. Pe anumite verticale, totul se reduce la un joc în care cel care nu are cele mai rele backlink-uri câștigă. Spuneți-vă mereu povestea prin conținut, prin analize bazate pe date și prin cunoștințe acumulate și extindeți-vă la publicul țintă prin canele multiple: social media, rezultate plătite ale căutărilor, PR digital etc.
Gerald Murphy, Client Service Manager EMEA – BrightEdge:
Cred că, pe măsură ce se dezvoltă inteligența artificială, Google va înțelege mai bine link-urile. De Valentine’s Day, de exemplu, o florărie online va scăpa mai ușor cu link-uri de tip spam, dar nu o va mai face în septembrie. Cel mai eficient mod de a analiza această actualizare este de a împărți link-urile pe categorii, subcategorii și pagini și apoi a compara aceste date cu altele de tipul vizitelor și al conversiilor, de exemplu.
Nikolay Stoyanov, freelance SEO consultant – niksto.com:
După mai mult de 700 de zile de așteptare, putem să fim liniștiți pentru că orice greșeală SEO am face, vom putea să o reparăm după aceea. O altă schimbare majoră pe care o aduce Penguin 4.0 este faptul că a devenit mai „granular”. Acest lucru înseamnă că penalitățile se vor aplica la pagini individuale din site, nu la site în general. Scrieți conținut bine documentat și folositor și construiți pe el link-uri de calitate! Asta e tot. Nimic nu s-a schimbat.