Ce s-a discutat la Conferința GPeC – GPeC SUMMIT 14 octombrie 2025? Ediție Aniversară – 20 de ani de GPeC – Vezi principalele idei #GPeCSUMMIT #GPeC20

Pe 14 octombrie 2025 a avut loc GPeC SUMMIT – Evenimentul Anului în E-Commerce și Digital Marketing. Locația: Teatrul Național București. #GPeCSUMMIT #GPeC20

GPeC Summit este considerat cel mai important eveniment de profil din Europa Centrală și de Est, ajuns la al 20-lea an.

 

Un album foto »

Imagini postate la eveniment »

 

Welcome to GPeC SUMMIT, ediția aniversară de 20 de ani

Amalia Enache, Prezentator TV

Pavel Bartoș, Actor & Prezentator TV

 

Brock Johnson (Instagram Growth Coach) – Viitorul Instagramului: cum s-au schimbat algoritmii și cum poți crește în 2026.

burbn – o aplicație de social media pentru iubitorii de bourbon.

burbn a devenit Instagram.

Instagram: 3 miliarde de utilizatori din întreaga lume.

Pasul #1: alege-ți nișa – fii mai specific decât crezi că ar trebui.

Test: reciclează creativ (upcycle) timp de o singură săptămână.

Dacă ai conținut relevant, postează același lucru de 2-3 ori.

Noi urmăritori: creștere de 244%.

Reach: creștere de 189%.

Interacțiuni (engagement): creștere de 178%.

Timp petrecut în a crea conținutul: 0 minute.

„Nișa” înseamnă două lucruri:

  • Pentru cine postezi?
  • Despre ce postezi?

Odată stabilită o nișă, tot ce faci in online ar trebui să aibă legătură cu nișa respectivă.

De asemenea, e bine să îți optimizezi profilurile online.

De evitat – acronime neclare, lucruri complicate.

Logo-ul unei companii trebuie să fie simplu, o variantă ușor de înțeles.

Biografia (bio) din profilul online trebuie să fie cât mai concisă.

De asemenea, biografia trebuie să fie ușor de găsit (să aibă cuvinte ușor de căutat în rețelele sociale).

Nu uita să postezi în rețelele sociale.

Ai nevoie să postezi în feedul rețelelor sociale, nu doar în stories. Ai nevoie însă o strategie de postare.

Sunt oameni care consideră că hashtag-uri magice, dansul și să arăți foarte bine sunt strategii pentru creșterea unui business.

Ce ai de făcut? Ai nevoie să postezi conținut care să merite să fie partajat.

De asemenea, ai nevoie de consistență foarte mare.
În fine, postează lucruri relevante.

Adam Mosseri: „Numărul de afișări contează mai mult decât numărul de urmăritori/follower-i”.

Un share (o partajare a conținutul) este echivalentul a 400 de afișări.

Ce face un conținut să fie partajat?
Să fie inspirațional, să fie despre o comunitate, să fie relatable (este legat de a fi specific, cu cât ești mai detaliat, cu atât ești mai relevant), să fie controversat (e important să ai valori care să fie cunoscute, opinii care sunt împărtășite de alții), în fine să fie legat de evenimente din prezent (știri, noutăți).

Cu cât postezi mai mult în rețelele sociale, cu atât crești mai mult.

Când îți alegi ce postezi în rețelele sociale, contează să alegi lucruri pe care le poți susține pe termen lung.

Atunci când postezi în rețelele sociale, nu supra-analiza conținutul pe care îl postezi online.

Este o idee bună să programezi mesaje rețele sociale în avans.

Quantity leads to quality – Austin Kleon

Cum găsești un cârlig (hook) bun?

  • Lungimea să fie între 5-8 cuvinte;
  • Fă textul cât mai simplu și ușor de înțeles;
  • Folosește cuvinte negative, dacă e posibil.

Conținutul pe care îl publici online e nevoie să fie la un nivel minim, suficient de bun cât să fie acceptabil („just enough”).

Ai nevoie ca atunci când postezi un video, să schimbi ceva la fiecare două secunde.

 

 

PANEL: Comerțul online la zi: Cifre și statistici + ce funcționează și ce provocări sunt în contextul economic actual și într-o piață tot mai concurențială?

Invitați la dialog și deschiși întrebărilor din audiență: Adrian Mihai (CEO FAN Courier), Cristina Popa (CEO DPD România), Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO), Emil Mitescu (CEO UniCredit Consumer Financing), Horia Grozea (Sales & Business Development Director NETOPIA)

Host: Andrei Radu, CEO & Founder GPeC

 

Cristina Popa (CEO DPD România)

Pentru noi, 2025 a fost un an stabil. Principala problemă a fost partea de profitabilitate.

Creșterea în zona de curierat vine de la jucătorii din China.

De asemenea, au crescut vânzările seller-ilor români în Europa.

Vedem fluxuri care merg către Grecia, Bulgaria, Ungaria, Germania, Italia.

Valoarea medie a comenzii a crescut în 2025 cu o singură cifră.

 

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

Creștere din perspectiva pieței – a expedițiilor venite din afara Europei, a seller-ilor români către zone externe, o creștere a expedițiilor furnizorilor din alte țări care vând în România.

Pe final probabil va fi undeva 10-15% creștere față de anul trecut.

A scăzut valoarea coșului, tinerii comandă mai multe colete cu valoare mică.

Creștere în zona de fashion și probabil va crește în continuare.

Zona de food, cea de înfrumusețare – probabil vor crește în anii următori.

 

Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO)

Creștere aproximativ 20% la plățile online față de anul trecut.

Plățile cu cardul – 99% plăți cu cardul.

Opțiuni precum BNPL și Slice (opțiuni de creditare) – creștere peste 50% anul acesta.
Buy Now Pay Later and Slice credit solutions
Soluțiile de creditare – PayU RomaniaPayU Romania

Plățile cu cardul în rate – creștere de peste 20%.

Clienții vor să cumpere, trebuie gestionat bugetul, e nevoie de plată în rate.

Ponderea plăților în rate în total retail a ajuns la 24%.

Comercianții mici au ca primă metodă de plată plata ramburs.

 

Horia Grozea (Sales & Business Development Director NETOPIA)

Plata în rate din total plăți cu cardul este pe la 30%.

În segmentul IMM-urilor este un mic declin din cauza comercianților din China.

Legat de valoarea medie a comenzii, a crescut în ritmul de creștere al inflației, nimic deosebit.

Focusul e pe piața de servicii, unde lucrurile stau bine, se văd creștere de două cifre.

 

Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO)

Piața de eCommerce este estimată la 12,8B €. Aproximativ 35% din această sumă sunt serviciile, care au avut o creștere de 30%. Pe piața de eCommerce vorbim de o creștere medie de 10-12%, dar e susținută de zona de servicii.

Emil Mitescu (CEO UniCredit Consumer Financing)

Piata de e-commerce este intr-o continua schimbare si, evident, trebuie sa tinem pasul. Ea este foarte importanta si pentru noi, institutiile financiare. In primul rand, pentru ca ne dorim sa fim prezenti acolo unde este clientul nostru, adica in online.

Un lucru nu se schimba: puterea de cumparare. Ea este aceeasi si in online si in offline, iar creditarea ramane la fel de relevanta in mediul online, pe cat este in cel direct din magazine.

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

15-20% sunt livrările de la comercianții din Asia.

Probabil seller-ii din China vor construi depozite în Europa și va fi greu de separat o livrare EU – China.

Cristina Popa (CEO DPD România)

Vânzătorii din China sunt din ce în ce mai prezenți.

Sunt mii de colete din China care intră în fiecare zi în România. Estimăm că au deja aproximativ 10% din piața de eCommerce. Trendul este de creștere accelerată. Magazine românești pierd din cota de piață.

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

Guvernul introduce „taxa Temu”: 25 de lei fix pe coletele sub 150 de euro / Măsura, luată pentru a limita influxul de mărfuri din afara UE și a sprijini comercianții locali

Puțin probabil să fie implementată până la 1 noiembrie 2025, este nevoie de timp pentru implementare.

Nu cred că va scădea numărul de comenzi, comercianții se vor organiza foarte rapid.

Cristina Popa (CEO DPD România)

Statul aruncă asupra firmelor de curierat o responsabilitate foarte mare fără a oferi niște reguli clare.

Ar fi fost mai simplă o taxă vamală și pentru coletele sub 150 €. Este pasată asupra transportatorilor identificarea sursei coletelor și impunerea taxei per colet.

Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO)

Românii sunt mai atenți unde alocă bugetul, și acest lucru este un avantaj pentru comercianții online.

Anul acesta și cel viitor vorbim de un volum mai mare de opțiuni cu plata în rate.

Românii își doresc să cumpere simplu și repede.

Vorbim de 10% în plus pentru comercianții care au opțiuni de plată efectuată simplu – portofel digital, sau plata într-un singur click.

Pentru plata în rate – vânzări în plus pentru comercianți de 20-30%.

Lucruri precum RoPay și Blik vin în ajutorul persoanelor care nu se descurcă cu plata cu cardul.

Legat de plata CoD (Cash on Delivery – plata ramburs) scade profitabilitatea cu 25% și vânzările cu 30%. (crește rata de retur)

La plata cu cardul – rata de retur este 3-5%. CoD – 11-12% rata de retur.

Tendința de digitalizare va crește.

Horia Grozea (Sales & Business Development Director NETOPIA)

Încercăm să integrăm cât mai multe metode de plată și să le facem un User eXperience (UX – experiența vizitatorilor pe site) cât mai bun.

Soluțiile de creditare devin din ce în ce mai evoluate.

Însă în continuare plățile cu bani numerar sunt pe locul I (cash is king).

Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO)

Lupta nu este neapărat cu plata ramburs, cât faptul că procesatorii de plăți își propun să educe comercianții – metode de plată și cum se pot crește vânzările din online într-un anumit timp.

Emil Mitescu (CEO UniCredit Consumer Financing)

Existența unui credit care poate fi luat pe loc, în site, poate duce pentru comerciant la diferența dintre vânzarea unui produs standard și a unui produs premium (dacă vorbim de bunuri de folosință îndelungată). În mod normal, e o creștere a valorii coșului 20-40%, în funcție de tipul de magazin.

Comerțul online e construit pe inovație, pe tehnologie, pe digitalizare.

Soluțiile pe care le oferim răspund la două nevoi: nevoia comercianților (toți își doresc embedded finance – integrare a sistemului de plată în site-ul comerciantului) și nevoia clienților (proces simplu, rapid, intuitiv și care să îl ajute să cumpere ce își dorește instant).

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

Inteligența artificială ajută oamenii, nu îl poate înlocui.

Un manager are cu AI un asistent în plus. Tu pregătești AI, cu cât îl pregătești mai bine, cu atât te va putea sprijini mai bine.

Unui seller român îi va fi foarte greu să se promoveze singur, consider că are nevoie de listarea pe platforme tip marketplace.

Cristina Popa (CEO DPD România)

Marketplace-urile din Asia au investit mult în promovare și au mulți clienți.

Pentru unele nișe de produse, s-ar putea să fie o soluție bună.

Horia Grozea (Sales & Business Development Director NETOPIA)

Este greu să îți promovezi un brand pe marketplace-uri.

Nișele întotdeauna vor vinde mai bine.

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

Anul trecut a fost un Black Friday, abia am făcut față.

Anul trecut am terminat livrările în 12 zile.

Anul acesta estimăm terminarea livrărilor în 10-12 zile.

Estimez o creștere a volumelor de livrare față de anul trecut cu 15-20%.

Cristina Popa (CEO DPD România)

Există încă un apetit al românilor la produse cu reducere.

Black Friday nu se limitează la data de 7 noiembrie.

 

Talia Wolf (Conversion Optimization Specialist | GetUplift) – Emoția înaintea algoritmilor: o strategie centrată pe client care aduce clienți, conversii și creștere

Se întâmplă uneori ca unele schimbări să nu ducă la rezultatele dorite.

Avem uneori date demografice, care nu sunt însă neapărat și utile.

  • Vârstă
  • Locație
  • Funcție / Titlu profesional (job title)
  • Gen
  • Browser / Dispozitiv

Avem tendința să facem site-uri pe baza beneficiilor cheie și a prețurilor pe care vrem să le promovăm.

Date fără sens = distragere de la lucrurile importante (Meaningless data = distractions).

Oamenii iau decizii emoționale, pe care ulterior le raționalizează, găsesc motivația logică a achiziției abia post-decizie emoțională.

Ce feedback și idei/insight-uri ai nevoie să colectezi? Cum vor oamenii să se simtă după ce găsesc o soluție.

Prospecții tăi caută soluții pe site-uri cum sunt Reddit / Quora / Grupuri de Facebook.

Cum poți strânge insight-uri relevante?

  • Interviuri clienți;
  • Mesajele de chat – log-uri;
  • Survey-uri (chestionare) vizitatori;
  • Analiza emoțiilor competitorilor;
  • Căutarea în recenzii online (review mining);
  • Atenția la mesajele din online (social listening);
  • Chestionare clienți (survey-uri);
  • Cercetare de cuvinte cheie (keyword research).

Aproape fiecare căutare online include emoții.

Imaginea socială – cu dorim ca oamenii să se simtă după ce găsesc o soluție sau devin clienți.

Reclamă: Nimeni nu a fost concediat pentru că a cumpărat o soluție IBM.

Prezint un framework pentru optimizare rată de conversie (CRO):

  • Fă o cercetare care pune în prim-plan clientul;
  • Identifică problemă;
  • Lansează un experiment – de testat.

Dacă ești axat pe tactici – axează-te pe testarea creșterii.
Dacă ești axat pe strategie, folosește instrumente pentru a implementa și testa idei.

Ai nevoie să descoperi la ce se gândesc clienții – probleme, îngrijorări, credințe și ezitări.

Site-ul trebuie să fie despre client, nu despre tine.

De asemenea, vizitatorii au nevoie să își vadă nevoile și „durerile” reflectate în fiecare pas al călătoriei pe un site.

Culorile, partea de UI și UX, imaginile – trebuie să sprijine și să demonstreze mesajul.

E nevoie să scoți în evidență rezultatele de care vizitatorilor le pasă.

We Studied the Impact of AI Search on SEO Traffic | Our Findings
Când ChatGPT oferă rezultate care citează pagini web, acele pagini se clasează, în căutările organice tradiționale, pe pozițiile 21+ pentru interogări similare, în aproape 90% dintre cazuri, conform datelor Semrush.
When ChatGPT search cites webpages, the pages it cites rank in traditional organic search positions 21+ for related queries almost 90% of the time, according to our data.

Tehnologia este despre a rezolva problemele oamenilor.

Thanks for attending my talk — Talia Wolf

 

Comerțul electronic în primele 3 trimestre ale anului, predicții pentru BF, Q4 și 2026
Fireside Chat cu Tudor Manea, CEO eMAG

Primele două trimestre – o creștere de double digit (două cifre) la nivel de ecosistem, în linie cu predicțiile de la începutul anului.

În trimestrul al III-lea – s-a simțit un impact al măsurilor fiscale. Încrederea clienților a scăzut la niveluri din pandemie.

În octombrie lucrurile au început să își revină – oamenii au început să consume din nou.

Creșterea TVA și a facturilor la energie – s-au simțit în volumul vânzărilor.

Am investit foarte mult în programul Genius de-a lungul timpului. Ne gândim la un upgrade. Vrem să aducem mai multă valoare și să segmentăm.

Împingem zona de OOH (out of home) foarte mult – și noi, și și Sameday.

Zona de AI – investim și se va vedea mult în viitor. Vom testa în zona de agenți AI.

Competiția non-UE – e nevoie ca și UE și România să vină cu măsuri care să echilibreze terenul de joc. Dacă Turcia, ca stat, oferă reduceri în costurile de marketing pentru export, e nevoie de o echilibrare a situație.

1M+ clienți înrolați în Genius. Un client în Genius cumpără cu 50-60% mai mult.
Livrare gratuită pentru unele produse, prioritate în customer service, retur extins, promoții – toate contează.

Nu s-a întâmplat în vreun an să rămânem cu stocuri după Black Friday. (7 noiembrie anul acesta)

O să împingem zona de credit, ar trebui să se simtă la vânzările de Black Friday.

Cel mai mare motiv de creștere vânzări nu e Genius, ci partea de creditare (vânzare de tip BNPL, cumpără acum, plătește ulterior).

E nevoie să implementezi BNPL cât mai bine în partea de checkout (finalizare comandă).

Am lansat Brand Portal – fiecare seller își poate proteja brandul.

Tratăm foarte serios partea de produse falsificate (fake-uri) în marketplace-uri.

Emag fashion crește, nu e foarte clar de ce.
Fashion e mai mic decât partea de consumabile la noi. (partea de consumabile crește foarte mult)

Avem o bază de seller-i destul de mare din România.
Căutăm să îi ajută pe seller-i, prin programele noastre, să vândă cât mai mult.

eMAG Bulgaria + Ungaria – un barometru ar fi că dacă vânzările sunt la procentul de 20% din România, e OK.

Ce să facă un seller din marketplace pentru a vinde mai bine în Bulgaria + Ungaria? Să folosească programele dedicate marketplace din eMAG.

Cumpărătorii apreciază discount-urile.

Black Friday a ajuns un eveniment social. Este nevoie să oferi lucruri relevante pentru întreaga audiență.

Folosim AI în majoritatea fluxurilor de business.

Partea de customer journey – încă nu a apărut ceva transformațional, dar probabil se va întâmpla asta.

Categoriile care nu au crescut ca share – televizoare, DIY mai scump (do it yourself – lucruri pe care le faci tu însuți), frigider – este nevoie să discuți cu un vânzător înainte de achiziție.

Plata cu cardul nu e atât de ușoară pentru unii utilizatori. Inovații precum RoPay ar trebui să ajute la plățile cu cardul.

Prima Pagină – RoPay

easyBOX-urile ar trebui să ajute la creșterea livrărilor (scad costurile de livrare).
Din păcate, locker-ele sunt pe la 20-25% din toate livrările.

Există țări – Cehia de exemplu – în care PUDO are un procent însemnat de vânzare.

Ne așteptăm la un volum ridicat de vânzări în Q4, și noi (eMAG) și seller-ii.

Fulfillment oferit de noi e foarte folosit. Avem mii de vânzători care apelează la serviciu.

Lucrurile importante pentru client nu se vor schimba (încredere în produs, preț, livrare bună la preț bun, acces la finanțare). eMAG investește în toate aceste zone.

Livrat de eMAG – contează 30-40% în plus la rata de conversie. Dacă un om vede „livrare a doua zi”, va fi înclinat să comande.

Cel mai mare avantaj competitiv în 2025 pentru un magazin online – viteza de livrare.

Țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în următorii 3 ani – România.

Dacă vrei să te lansezi internaționali, poți începe cu un marketplace, e posibil să fie mai ușor decât să pleci de unul singur.

Credit în checkout e o facilitate care va fi din ce în ce mai cerută.

Contează să ai mai mult spirit antreprenorial și spirit de luptă din ecosistemul nostru.

Cea mai ciudată comandă văzută – mașini, yaht-uri -, care, surprinzător, chiar au mers.

Dacă ar fi Black Friday, ce aș comanda chiar acum? Probabil niște articole de DIY.

 

Craig Sullivan (UX & Experimentation Specialist) – Experiența pe diferite dispozitive: locul unde clienții decid dacă meriți să fii plătit

Dacă ai o problemă în site, nu ar trebui să aștepți feedback-ul clienților. Ar trebui să fii proactiv, și să cauți care sunt problemele de pe site.

Să cauți problemele site-ului tău este o posibilitate foarte bună de a evita riscuri de afaceri (business risks).

Ai nevoie să verifici cu uneltele pe care le ai la dispoziție pe un site dacă lucrurile funcționează corect.

O pagină are nevoie de un test A/B după lansarea unei noi facilități.

De ce apar erorile?

  • Agilitatea nu înseamnă calitate – dacă livrezi rapid, nu înseamnă că e și de calitate produsul;
  • Calitatea codului variază – uneori poți avea cod de calitate, alteori nu;
  • Programatorii preferă să livreze produse, mai degrabă decât să testeze A/B sau Canary;
  • Echipele nu fac teste de QA (asigurarea calității) folosind dispozitive reale. Iar dacă fac asta, de obicei sunt dispozitivele greșite;
  • 65% din testele A/B au probleme de QA;
  • Majoritatea erorilor testelor sunt pe dispozitive specifice.

Cum auditezi și testezi UX pentru un site:

  • Verifică: Raport Looker Studio
  • Nu folosi simulatoare sau emulatoare;
  • Cumpără dispozitive reale pentru a testa (sunt OK SH, mâna a doua);
  • Pentru testările ne-esențiale, poți folosi servicii cloud.

Ai nevoie să testezi pe diferite dispozitive un site.

Ce face optimizarea pentru dispozitive diferită?

  • Tipul dispozitivului;
  • Dimensiune ecran;
  • Sistem de operare.

Textele unui site sunt foarte puternice în a influența partea de UX.

Câteva lucruri de testat pe partea de UX:

  • Setările de tastatură sunt foarte importante pe mobil (să poți introduce cifre pentru numărul de telefon, de exemplu);
  • Adresa – să aibă funcție de completare automată;
  • Să nu lași verificare ortografică (spellcheck) în toate câmpurile din formular.

Enshittification: Why Everything Suddenly Got Worse and What to Do About It: Doctorow, Cory: 9780374619329: Amazon.com: Books

 

Stejara Pircan (Senior VP eMAG) – eMAG Marketplace: Inovație Aplicată pentru Antreprenori de Succes

Ce este eMAG Snap | eMAG Help

eMAG Ads – eMAG Marketplace

eMAG.ro – Plateste mai tarziu

Creștere cu 16% – clienți care cumpără în fiecare lună;
Creștere cu 15% – clienți care au cumpărat din 6 categorii;
Creștere cu 4% – mai multe produse (units) per comandă.

eMAG Snap – poți căuta cu o fotografie produs în 34M produse.

20% din comenzi sunt prima comandă a unui produs vreodată. (vizitatorii descoperă produsul, iar pentru acel produs e prima comandă, nu au mai fost alți cumpărători anterior)

20% din comenzile totale – generate de recomandări inteligente.

Timpul până la prima comandă:

  • 10 zile, dacă au fost folosite eMAG Ads;
  • 40 zile, dacă nu.

Prima poziție, promovată, în căutări:

  • Awareness – cresc impresiile/afișările cu 1,63%;
  • Consideration – Rata de click (CTR) – crescută cu 7,75%;
  • Purchase – Ads CVR – +5,84%;
  • ROAS/ROI – +11,20%.

What is Conversion Rate in Ecommerce (CVR) – Epic Design Labs

What is ROAS? Calculating Return On Ad Spend | BigCommerce

What Is Return on Investment (ROI) and How to Calculate It

eMAG Wallet – 3M clienți.

 

Cătălin Pațachia (Country Manager Shopfully Romania) – Studiu Shopfully: Cum se schimbă obiceiurile de cumpărături în România și în Europa?

Ajutăm consumatorii să afle de ofertele retailerilor.

Conectăm 200 de milioane de cumpărători cu ofertele din partea a mii de retaileri și branduri de top.

Prezenți în 25 de țări.

Ebooks – Shopfully

9 din 10 europeni promoțiile influențează decizia de cumpărare.

35% dintre români vor cumpăra cu intenție mai bine stabilită, chiar dacă consumă mai puțin.

65% din respondenți sunt conduși de capitate și preț.

Cele mai mari reduceri: haine, electronice, mobilă.

ROPO – research online, purchase offline (fă prospectarea de piață în online, și cumpărătura în mediul fizic).

 

PANEL: Digital Marketing in the Age of AI + Trends & Consumer Behavior

Invitați la dialog și deschiși întrebărilor din audiență: Andrei Pitiș (Founder & CEO Genezio), Cătălin Emilian (Country Manager RTB House), George Rășchitor (General Manager Sinaps Marketing), Oana Dumitrescu (Industry Head & Retail Lead, Google), Raluca Georgescu (Founder MTH Digital).

Host: Cristian Manafu, Partner Evensys

 

Oana Dumitrescu – Industry Head & Retail Lead, Google

Vinerea de dinainte de Black Friday – peak Friday (vinerea de vârf) – oamenii caută, fac cercetare, încep să se documenteze pentru Black Friday.

 

Cătălin Emilian – Country Manager RTB House

E important să mergi cu o campanie axată pe utilizator, nu neapărat pe o conversie la un moment dat.

 

Oana Dumitrescu – Industry Head & Retail Lead, Google

Trebuie target-ată o audiență în căutare de cele mai bune oferte.

De adăugat aceste audiențe în campanie – va alimenta campaniile în perioada de vârf.

Oamenii sunt sensibili la preț.

Vom avea o audiență care nu va aștepta un moment anume pentru a cumpăra.

 

George Rășchitor – General Manager | SINAPS Marketing

Cifrele arată că poți face o campanie de Black Friday cu o săptămână înainte de ziua oficială de Black Friday, și eventual să ai campanii de Black Friday toată luna noiembrie, și să ai un volum bun de vânzări.

Ce să nu faci? Să nu te axezi doar pe profitabilitate.

Poți folosi clienții generați pentru campania de Black Friday și pentru campania de Crăciun.

 

Cătălin Emilian – Country Manager RTB House

Dacă nu ai obiectiv clar definite, nu face Black Friday.

Exemple de obiective: achiziție de clienți noi, eliminare stocuri. Profitabilitatea e mai mică de Black Friday.

 

Raluca Georgescu – Digital Marketing Expert | Founder & CEO MTH Digital

Este important să ai o strategie.

Fie gândești campania de Black Friday ca punct de start, fie ca punct de final.

Unii jucători se pregătesc de Black Friday în aprilie.

Două fenomene în eCommerce – jucătorii din China/internaționali, care pun presiune pe marjă, și AI – campaniile, înțelegerea pieței.

E important de văzut dacă avem o strategie sau nu.

Ce putem să facem – să ne gândim foarte mult cum să atragem clientul. Doar din Google Shopping Ads (parte din Performance Max) – nu e o cale bună.

Oana Dumitrescu – Industry Head & Retail Lead, Google

Jucătorii mici își cunosc foarte bine audiența, știu foarte bine clientul.

Jucătorii mari ajută la trecerea unui client de la offline (mediu fizic) la online (mediu virtual).

Când ești un jucător mic, poți folosi AI foarte bine, ești agil și te poți adapta.

Demand Gen și Broad Match ajută la captarea utilizatorilor noi.
About Demand Gen campaigns – Google Ads Help
About keyword matching options – Google Ads Help

 

George Rășchitor – General Manager | SINAPS Marketing

Poți suna clienții, dacă ești client mic.
Marile magazine nu fac asta. Business-urile mici pot aduce valoare prin construirea relației cu clientul.

 

Cătălin Emilian – Country Manager RTB House

Poți folosi Gen AI (Generative AI) pentru a putea sintetiza conținutul adăugat de utilizatori.

 

Oana Dumitrescu – Industry Head & Retail Lead, Google

Diferența în eCommerce din perspectiva AI va fi făcută nu de alegerea între ChatGPT și Gemini, ci de oamenii care folosesc AI. Aici va fi cheia.

Cu AI poți lucra mai eficient, mai isteț (poți rula cantități mari de date și să obții idei/insights), poți face campanii mai eficiente și poți intra în zona de măsurare și să fii mai profitabil.

 

Andrei Pitiș – Founder & CEO Genezio

40% din tineri au încredere mai mare în ChatGPT decât în Google.
30% cred la fel în ChatGPT / Google.
30% au încredere mai mare în Google decât ChatGPT.

Peste 3-5 ani tinerii de azi vor avea putere de cumpărare mai mare și vor influența achiziția.

 

Raluca Georgescu – Digital Marketing Expert | Founder & CEO MTH Digital

Google, conform SimilarWeb, încă domină piața din România.

60% din piața totală a LLM – ChatGPT.
What Are Large Language Models (LLMs)? | IBM

A scăzut search market share Google – 84% la nivel internațional. A crescut căutarea după imagini, ChatGPT și social search (căutările sociale).

ChatGPT se uită la paginile care prezintă informațiile relevante, nu neapărat la paginile din topul Google.

 

Melina Palmer (Behavioral Economics Expert | The Brainy Business) – Adevărul despre prețuri: cum să folosești știința creierului pentru a vinde mai mult, mai ușor.

The Truth About Pricing: How to Apply Behavioral Economics So Customers Buy (Value Based Pricing, What Your Buyer Values): Palmer, Melina: 9781684813438: Books – Amazon.ca

The Brainy Business – Making business more thoughtful since 2018

How great storytelling turned $128 in thrift store junk into $3,612 | by Dean Foust | Medium

Creierele noastre sunt puternic influențate de povești.

Poveștile ne ajută să percepem valoarea, să ne amintim lucruri, să ne conectăm, să luăm decizii și să acționăm.

Ca erou, poți să fii un mentor, un aliat (sidekick), sau o unealtă (sword, invisibility cloak) pentru altcineva.

Ai nevoie să alegi între a fi un business axat pe valoare vs. calitate.

Adevărul despre prețurile pentru prăjituri (dar nu se aplică doar pentru ele):

  • Mirosul (emoția inițială);
  • Coada pentru cumpărare (dovada socială);
  • Mostră gratuită (reciprocitate);
  • Proprietate percepută (perceived ownership, aversiune la a pierde ceva);
  • Doar astăzi (raritate);
  • Cumpără 3 și ia a 4-a bucată gratuit (framing – încadrare).

70% din tot ce vine din simțurile noastre – ochii.

Ochii scanează de 3 ori pe secundă mediul înconjurător.

‘Big Brother’ Eyes Encourage Honesty, Study Shows | ScienceDaily

Legat de reciprocitate – întreabă-te: în ce fel aș putea fi mai generos cu clienții mei?

Oamenilor nu le place să piardă lucruri, dacă sunt lucruri care sunt limitate într-un fel, acest lucru are impact.

Mesajul transmis e bine să fie simplu, clar, direct.
Evită exprimările complicate.

Poți afișa prețul pe site ca un preț dintr-un magazin fizic.
Dacă afișezi prețul ca într-un magazin fizic, oamenii e posibil să aibă o durere fizică.
În schimb, poți spune: „e un cost mic de”, sau „prețul e doar”.

 

Gala Premiilor eCommerce, ediția a XX-a

Seara a avut loc ediția de 20 de ani a Galei Premiilor eCommerce – festivitatea de premiere a celor mai importante companii din Comerțul Online Românesc, prezentată de Pavel Bartoș.

În deschidere, trupa Amadeus ne-a introdus în atmosfera de spectacol, la ceas aniversar GPeC de 20 de ani.