Marile companii din lume nu țin pasul cu m-commerce-ul și au de pierdut
Unii dintre marii jucători din e-commerce-ul mondial sunt depășiți de concurenții lor în ceea ce privește comerțul mobil și acest lucru le diminuează șansele de succes, scrie Internet Retailer. Există o tendință puternică astăzi de a trece de la shopping-ul de pe calculatoare desktop către cel pe dispozitive mobile, iar efectele sunt diferite în rândul companiilor.
Această provocare în rândul elitei companiilor mondiale poate fi observată prin compararea listei cu primii 25 de jucători globali, din top-ulGlobal 1000 Database lansat recent de Internet Retailer cu principalele 25 de companii din m-commerce, din lista IR’s 2017 Mobile 500.
Unii jucători mondiali din e-commerce precum:
- Dell (No. 6 in the Global 1000)
- Home Depot Inc. (No. 16)
- Costco Wholesale Corp. (No. 17)
- W.W. Grainger Inc. (No. 19)
- Best Buy Co. Inc. (No. 20)
nu se regăsesc printre cei mai mari 25 de jucători din comerțul mobil.
În mod similar, 10 companii care apar printre cei mai mari 25 de jucători din m-commerce nu se află printre primele 25 din e-commerce. Câteva dintre ele sunt:
- Jumei.com
- John Lewis PLC (No. 10)
- Etsy Inc. (No. 19)
- Newegg Inc. (No. 25).
Există mai mulți factori externi care afectează aceste companii și iată doi dintre ei:
- Piața autohtonă care se ia în considerare în cadrul comparației. Șapte dintre primii 25 de jucători din m-commerce sunt din China, unde shopping-ul online se face cu preponderență de pe dispozitive mobile.
- Masa de clienți pe care o deservește cu preponderență retailer-ul. De exemplu, Dell este pe locul 6 în top-ul e-commerce, dar pe 87 la m-commerce; compania vinde mai ales către companii care comandă în primul rând de pe computere desktop.