Marketplace-ul – oportunitate de dezvoltare in e-commerce

În cadrul GPeC Live din dată de 13 decembrie, Andrei Radu l-a avut ca invitat pe Dragoș Matei, Business Manager Goods, OLX. Discuția s-a concentrat pe oportunitățile pe care platforma OLX le oferă business-urilor din e-commerce. Ideile principale ale discuției le regăsiți mai jos iar înregistrarea poate fi urmărită în Comunitatea GPeC.

  • OLX este top of mind atunci când vine vorba de tranzacțîi online și este cunoscută și preferată ca metodă de vânzare și cumpărare de majoritatea utilizatorilor
  • 80% din utilizatori accesează platforma de câteva ori pe săptămână
  • Deși percepția asupra platformei OLX este că fiind una C2C – platforma oferă servicii care facilitează tranziția către un business de e-commerce, pentru specialiști și business-uri mici. În condițiile creșterii competitivitățîi pieței, un marketplace (așa cum este și OLX) oferă vizibilitate și un canal în plus în strategia omnichannel.
  • Pentru utilizatorii business – este un canal de vânzare alternativ, în funcție de gradul de maturitate al business-ului.
  • Pentru cei aflați la început de drum, OLX îi poate ajută cu lansarea unui magazin online în câteva minute (fie printr-un subdomeniu dedicat fie printr-o pagină dedicată a magazinului, în cadrul platformei) , bine indexat, care poate atinge o audiență națională cu intenție clară de cumpărare – 83% din utilizatori fac o achiziție la primul contact cu vânzătorul
  • Pentru magazinele online mai mari – posibilitatea atingerii unei audiențe de 14 -15 mil potientiali cumpărători care accesează platforma în mod recurent
  • Pe platformă sunt 2 mld de produse căutate din 4 mld de anunțuri listate  – un raport foarte bun cerere ofertă
  • 250.000 de comercianți care listează produse pe platforma OLX
  • 14 milioane de interacțiuni = „Succesful events”
  • 25% din comercianți investesc suplimentar în pachete de promovare sau anunțuri
  • Că tendința a pieței, a scăzut valoarea medie a coșului dar a crescut volumul de tranzacțîi
  • Lansarea serviciului „cumpără cu livrare” – a afectat într-o oarecare măsură valoarea coșului în platformă
  • Prețul livrării influențează cu până la 10 ori volumul de tranzacțîi
  • Serviciul „comandă cu livrare” încearcă să rezolve parțial și problema phisingului și al „scam-urilor” din platformă prin creșterea , alături de comunicare & educare
  • Recomandări pentru antreprenorii în e-commerce: considerarea strategiei omnichannel, siguranță și comoditate în achiziție pentru utilizator, livrare și retur cât mai facile
  • Deși există și comercianți străini listați în platformă, vânzările și livrările se fac doar pe teritoriul României – dar există în plan și extinderea cross-border precum și implementarea livrării la punct fix
  • Crește interesul utilizatorilor pentru calitatea descrierii produselor & ratingurilor oferite

Pentru mai multe cifre și informațîi relevante despre cum poate OLX să ajute business-urile de e-commerce, alte planuri de viitor și servicii noi în platforma, vă invităm să urmăriți dialogul integral.